Razer Phone är spelorienterad telefon med 120 Hz uppdateringsfrekvens

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

och förhoppningsvis kommer spelen också.

Problemet med en telefon är ju att fysiska knappar/spakar inte är standard och detta gör ju att alla utvecklar spel för touch. Tillbehör till hårdvara får ju aldrig något stort stöd mjukvarumässigt. Det måste följa med maskinen för att utvecklarna ska satsa på det, annars vet dom att väldigt få har det där tillbehöret och väldigt få köper spelet.

Permalänk
Medlem

Två frågor som dyker upp i skallen:

-Har den stöd för variabel skärmuppdateringsfrekvens under tiden man spelar spel? Känns av vikt då den knappast orkar driva allt i 120 Hz hela tiden. Verkar kunna gå till 60 Hz i vissa lägen, men känns lämpligt om det kunde ske baserat på uppdatteringsfrekvensen i spelet (som med G-SYNC och FreeSync).

-Bara Gorilla Glass 3 verkar det – är inte det inte uppe i version 5 nu?

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unknown:

Kan se framför mig sittandes på 120hz mobilskärm med Sudoku, som är det enda jag spelar när tiden måste gå. Finns säkert dom som har glädje av det, men detta skulle bli ett väldigt onödigt köp för min del. Dessutom undrar jag lite vad för spel på mobilen som man behöver 120hz för. Det är ju inte så att man spelar CS:GO på den.

Jag spelar inte spel på min telefon men jag kan tänka mig att 120hz och gsync är ett stort steg upp Har du testat Apples nya iPads med 120hz? De flyter på så otroligt bra tack vare den högre uppdateringsfrekvensen!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tänker inte köpa, men trevligt med 120hz skärm och rejäla stereo högtalare. Kanske blir andra tillverkare inspirerade att också börja med detta. Vi skulle haft 120hz för länge sen istället för den meningslösa upplösningens hetsen.

Permalänk
Snusfri

Alla P12'or just nu...

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Spännande med fler aktörer på marknaden.
Hoppas det inte schabblas bort med dåliga programvara osv., mer intressant när de eventuellt släpper andra eller tredje generationen.

Permalänk
Avstängd

coolt angrybirds i 120hz

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Dom gör väldigt bra tangentbord tbh, dock inga brytare jag gillar.
Dom har Razer ripsaw som är väldigt bra.
Dom har två micar som är också rätt bra.
Razer KIYO webcam också väldigt bra och anpassad för streaming.
Och deras laptops.

Jag håller inte med, det finns bättre produkter på marknaden.
Ska du ha mic eller headset är Sennheiser outstanding.
Jag gillar inte heller Razers tangentbord, väljer hellre ett från Mad Catz.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Två frågor som dyker upp i skallen:

-Har den stöd för variabel skärmuppdateringsfrekvens under tiden man spelar spel? Känns av vikt då den knappast orkar driva allt i 120 Hz hela tiden. Verkar kunna gå till 60 Hz i vissa lägen, men känns lämpligt om det kunde ske baserat på uppdatteringsfrekvensen i spelet (som med G-SYNC och FreeSync).

-Bara Gorilla Glass 3 verkar det – är inte det inte uppe i version 5 nu?

Hade varit bra om vissa spel gick att köra i 30hz för att spara på batteriet, typ turnbased spel och liknande.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Dem8n:

Jag håller inte med, det finns bättre produkter på marknaden.
Ska du ha mic eller headset är Sennheiser outstanding.
Jag gillar inte heller Razers tangentbord, väljer hellre ett från Mad Catz.

Skickades från m.sweclockers.com

Mad Catz där tappa jag förtroende för att du koll på kvalité.

Bara för det finns bättre betyder inte att dom göra dåliga produkter.
Prata extern mic inte headset.

Dom gör fortfarande massa bra saker.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Vad exakt är det för spel den här telefonen är designad för? Jag är genuint intresserad då jag har noll koll på mobila spelmarknaden då jag trodde majoriteten av spelen där ute var enklare sådana utan behov för anpassade gamingtelefoner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Vad är premium i dina ögon, nämn några grejer så vi får höra.

Premium för mig, visst ta Mad Catz Strike 7 tangentbord med ickemekaniska brytare som beter sig som mekaniska utan det sjukt irriterande klickljudet. En produkt som håller bra byggkvalitet, haft ett sen det släpptes, inga fel på det än. Deras möss håller oxå bra kvalitet, håller många år.
Headset för mig är Sennheiser, de håller i en evighet och har bra ljud.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Priset blev jag mest förvånad av.Hade nog räknat med 10k+
8GB ram är ju inte illa pinkat

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk

Förstår inte hetsen att klanka produkten utifrån vem som tillverkat den. Kan ju göra det intressant ur liknande perspektiv. Apple "innovationer", Samsung "Same but different", oneplus "we have been cheap".

Så vad med en ny konkurrent med faktiskt lite nytänk numera en p12 grej? Helt ärligt tycker jag den verkar vara en attraktiv telefon på marknaden ej ur spel synpunkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Premium för mig, visst ta Mad Catz Strike 7 tangentbord med ickemekaniska brytare som beter sig som mekaniska utan det sjukt irriterande klickljudet. En produkt som håller bra byggkvalitet, haft ett sen det släpptes, inga fel på det än. Deras möss håller oxå bra kvalitet, håller många år.
Headset för mig är Sennheiser, de håller i en evighet och har bra ljud.

Skickades från m.sweclockers.com

Mad Catz är ju precis samma grej som Razer. Bara ett märke utan nämnvärd kvalitativ känsla, Sennheiser har bättre produkter i deras dyrare segment. Deras prylar i lägre klasserna vill jag inte nämna i närheten av premium. Grejen är den att premium är ett väldigt missbrukat ord, samtidigt som det är subjektivt. I masstillverkning kan man knappast kalla något premium då det alltid finns variationer samt att brister kan uppstå.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

Perfekt när man lirar CS GO och sånt som man ju gör på mobilen. Eller inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boggus:

Vad exakt är det för spel den här telefonen är designad för? Jag är genuint intresserad då jag har noll koll på mobila spelmarknaden då jag trodde majoriteten av spelen där ute var enklare sådana utan behov för anpassade gamingtelefoner.

Det är inget speciellt med telefonen som gör den magisk för spel. Dumt utav Razer att säga att det är en telefon för gamers imo, då det bara uppstår såna här frågor och skojiga kommentarer som "hihi äntligen kan man spela Candy Crush i 120hz".

120hz är riktigt trevligt även om man inte spelar och det kan nog alla som har en 120hz-skärm (eller snabbare) till sin PC intyga.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Dom gör väldigt bra tangentbord tbh, dock inga brytare jag gillar.
Dom har Razer ripsaw som är väldigt bra.
Dom har två micar som är också rätt bra.
Razer KIYO webcam också väldigt bra och anpassad för streaming.
Och deras laptops.

Tangentborden de gör är inte mycket att hänga i granen i min mening. Tämligen sunkig byggkvalitet i förhållande till prisklass. QPAD / Mionix gör mycket bättre grejer. Visst Razer har mer bling och features men tangentbord behöver hålla minst 5 år i min mening.

Ripsaw och KIYO kan jag inget om men är båda en typ av produkt som det verkligen finns behov av, det är något Razer är bra på att snappa upp och fylla.

Skapa en kompetent stand alone mic är inte direkt raketforskning. Knappast något att få en eloge för, finns dussintals bra på marknaden.

Deras Laptops är också gimicka och dyra för vad man får och, vad jag hört, inte speciellt imponerande byggkvalitet där heller.

Deras mouse bungee är bra och också exempel på niche produkt som de är bra på att snappa upp behovet av. De gör också Orbweaver som jag älskar, tumknapparna är dock inge vidare kvalitet men det kan jag leva med för det är inte någon annan som gör liknande produkt med mekaniska brytare.

Tycker Razer är bra på att göra niche produkter men mainstream grejer som möss, tangentbord och datorer borde de hålla sig ifrån för de kan inte tävla i kvalitet. Denna mobil är ett edge case, både niche och mainstream på en gång så det kan bli något bra.

Permalänk

Razer eller inte men det är ju en nice telefon! Frågan är bara hur pass bra Razer kommer vara på att uppdatera mjukvaran. När ingen utav de stora mobilgiganterna bryr sig värst mycket så har ju Razer verkligen chansen att göra något bra av detta.

Tycker den är intressant! Inte för att jag spelar massor med spel men specsen är ju verkligen top notch och det kan vara bra med någon ny aktör som kanske kan röra om i grytan lite.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Mad Catz är ju precis samma grej som Razer. Bara ett märke utan nämnvärd kvalitativ känsla, Sennheiser har bättre produkter i deras dyrare segment. Deras prylar i lägre klasserna vill jag inte nämna i närheten av premium. Grejen är den att premium är ett väldigt missbrukat ord, samtidigt som det är subjektivt. I masstillverkning kan man knappast kalla något premium då det alltid finns variationer samt att brister kan uppstå.

Razer har ju typ uteslutande billiga plastprodukter, Mad Catz har iaf metall inblandat, håller betydligt bättre. Såklart är det subjektivt, jag nämnde vad jag tyckte var bra och hållbart på samma gång.
Har haft otaliga möss från Razer, inte en enda har överlevt mer än 11-12 månader.
Har även provat headset från Razer, samma där, kabelbrott innan ett år har gått.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Aka_The_Barf:

Behövs en sån här telefon? känner ingen som spelar super hardcore på sin telefon. oftast är det simpla och enkla spel för att slå ihjäl lite tid?

Nån som spelar så hardcore på sin telefon att ni kommer vilja ha detta gejming monster i fick format?

är inte handhållna konsoler ett bättre val?

högre uppdateringsfrekvens för mig är nästan tillräckligt för att köpa den direkt. Spelar inte på mobil, men det gör hela användarupplevelsen mcyekt smidigare.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem

kanske skulle bli en mer intressant produkt om den hade fysisk handkontroll man kunde "knäppa" på?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Kan ju vara Intresseant om den funkar som laggfri, trådlös skärm till PC.
För Gear Vr alltså. Funkar faktiskt över förväntan med min Note 4 från '14, uppskattar skärmen till samma storlek/DPI och förutom lite snäv synvinkel och dålig uppdateringsfrekvens är det inte alltför illa, inte pixligt iallafall. 60hz känns som akilleshälen för att Bärbar Mobil Vr faktiskt ska funka, de nya Samsung lurarna bör ju täcka bra mycket mer av synfältet iallafall.

Permalänk
Medlem

Förstår ärligt talat inte riktigt de som klagar på 120 Hz skärmen och säger att det är onödigt osv. Har ni som klagar känt på iPad Pro med 120 Hz skärm? Det gör enorm skillnad för flytet och därmed användarupplevelsen. Inte bara i spel, utan även när man skrollar genom facebook/twitter/sweclockers/reddit eller läser nyheter etc med valfri app.
Sedan kan man ju som sagt ändra frekvensen från 120 Hz till 90 Hz, 60 Hz eller till och med ner till 30 Hz och 48 Hz om jag har förstått det rätt. Det verkar även som att du kan ändra så att vissa specifika appar använder vilken av dessa lägen som du vill. Om du till exempel sitter och spelar Sudoku och alltså förmodligen inte drar nytta av 120 Hz, så kan du alltså ställa in så att skärmen alltid till exempel går ner till 60 Hz varje gång den appen startas.
Att den sedan på det har en variabel uppdateringsfrekvens som synkas med vad GPU:n kan trycka ut är ju hur bra som helst, då (som många redan har påpekat) det kan bli väldigt svårt att hålla 120 fps i många av de mest grafiskt krävande spelen (även om det verkar som att man kan sänka upplösningen till både 1080p och 720p).

Jag måste säga att det här är första gången på väldigt länge jag verkligen känner ett köp-begär för en telefon. Och då spelar jag inte ens så mycket, utan jag har helt enkelt känt på andra 120 Hz skärmar och vet vilken skillnad det gör för användarupplevelsen i alla andra scenarier.

EDIT: Angående mitt påstående om 30 och 48 Hz såg jag detta på Dave Lee's video om det här: https://www.youtube.com/watch?v=bi2WfEI5V7Y&t=2m25s

Permalänk
Medlem

Spännande produkt, frågan är vem som faktiskt kommer att använda den för att spela. Tror de är 5-10 år för tidigt ute med den då det krävs mer pulver i den. Kommer inte dröja länge innan en dator kommer att vara i samma format som en mobil.

Permalänk
Medlem

@XFTality: Nextbit Robin var plast, Razer Phone är samma metal som deras Razer Blade. Matte svart metall.

Permalänk
Medlem

Kanske köper en, 120hz är nog värt det även fast jag aldrig spelar på mobilen.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk

120hz på så liten skärm?
Som gjort för VR ja!

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem

Intressant att den enbart släpps i UK, France, Germany, Denmark, Sweden and Ireland för Europa just nu.

Permalänk
Medlem

Vattentät och med ett hörlursuttag så kanske då jag gillar fyrkantiga telefoner med kant så dom går att hålla i...