Videouppspelare där man kan ändra färgkanalerna individuellt?

Permalänk

Videouppspelare där man kan ändra färgkanalerna individuellt?

Alltså som vlc eller pot player, men där Man justerar rgb individuellt? Jag har en 1280p projektor som har grönt sken, och själva inställningarna på den är dåliga, så jag hoppades kunna ställa in färgkanalerna i själva uppspelaren. Jag letar alltså EFTER INDIVIDUELLA inställngsmöjligheter för färgkanalerna, en för röd, en för grön och en för blå. INTE en ihopbakad slider för tex hue, kontrakt eller mättnad.

Visa signatur

Asus Gog Gl702 VM 16 gb ram, 500 gb 960 pro evo ssd, 1060 g gb

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av timpaatkins:

Alltså som vlc eller pot player, men där Man justerar rgb individuellt? Jag har en 1280p projektor som har grönt sken, och själva inställningarna på den är dåliga, så jag hoppades kunna ställa in färgkanalerna i själva uppspelaren. Jag letar alltså EFTER INDIVIDUELLA inställngsmöjligheter för färgkanalerna, en för röd, en för grön och en för blå. INTE en ihopbakad slider för tex hue, kontrakt eller mättnad.

Det brukar finnas sådana kontroller i grafikdrivrutinen om inte annat och då påverkar de ju även annt än bara filmen så att färgen stämmer bättre.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Det brukar finnas sådana kontroller i grafikdrivrutinen om inte annat och då påverkar de ju även annt än bara filmen så att färgen stämmer bättre.

OK, ska kolla där, tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Gog Gl702 VM 16 gb ram, 500 gb 960 pro evo ssd, 1060 g gb