Kommer ”många” uppgradera från xbox one till xbox one x?

Permalänk
Medlem

Kommer ”många” uppgradera från xbox one till xbox one x?

Tjenare

Tror ni att xbox one x är tillräckligt stark så många kommer välja att uppgradera från sina xbox one och xbox one s?

Jag har fått intrycket att ganska få tyckte det var värt att uppgradera från playstation 4 till playstation 4 pro? Tror ni fler på xboxsidan uppgraderar?

Eller är skillnaden fortfarande så liten att folk nöjer sig med sina orginal xbox one?

Permalänk
Medlem

Skillnaden är ju mycket större från Xbox One till Xbox One X, än vad PS4 till PS4 Pro är.

Jag har en Xbox One S och har förbokat Scorpio Edition på Webhallen.

Permalänk
Medlem

Nej, förutom ett par spel i början har jag inte rört min Xbox One i snart 2 år nu, stor del på grund av att exklusiva spel också hamnat på PC men också på grund av de jag såg fram imot mest har också lagts ner.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Jag uppgraderar från Xbox One till X. Mest för 4K (mindre jaggies) och HDR.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Noctua NH-U12A | ASUS ROG CROSSHAIR X670E HERO | G.Skill Trident Z5 Neo
DDR5-6000 2x16GB | ROG Strix GeForce RTX 4090 24GB | Samsung 990 PRO 2x2TB | Corsair HX1000i | Fractal Design North | LG 38" 21:9 UltraGear

Permalänk
Medlem

Kommer förmodligen införskaffa Xbox One X. Är så satans sugen på den men samtidigt är det trist att de flesta exklusiva spelen kommer till PC också¨:-/

Permalänk
Medlem

@Blockad: Varför är det trist? spelet blir väl inte sämre för att de kommer till pc också?
Jag älskar play anywhere, vill jag ha konsol känslan så kör jag på boxen, och vill ja spela pc så kör jag där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blockad:

Kommer förmodligen införskaffa Xbox One X. Är så satans sugen på den men samtidigt är det trist att de flesta exklusiva spelen kommer till PC också¨:-/

Ehmmm ok? Varför är det trist?

Visa signatur

CPU AMD 3900X GPU Zotac RTX 3080 12GB
Moderkort Asus x570-E Gaming Nätagg Corsair RM850x
Minne Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB Kylning Corsair Hydro H115i PRO
Chassi Corsair Obsidian 500D SE Skärm Samsung Odyssey G9 NEO
SSD Samsung 970 1TB HDD Western Digital Blue 2TB Laptop Dell XPS 13 9300 i7

Permalänk
Medlem

Jag kommer uppgrader från Ps4 Pro till Xbox one X, mest för jag är sugen på något nytt. Att den dessutom verkar vara ett monster är bara ett plus.

Permalänk
Medlem

@tedda: Jag har både ps4 pro och xbox one (snart x), men skulle jag vara tvungen att välja, hade jag valt xboxen. Visst sony har exklusiva spel, men oftast kommer det nog med 3rd party spel så man blir nöjd ändå. Microsoft är ljusår fram jämnfört med sony om man tittat på programvaran. På ps4 måste du tex, ha ps+ för cloudsaves, och inte ens då uploadar den saves automatiskt utan att du har den i rest mode. Backward compability är ju grymt kul. Ett annat + är ju crossplay med switch och pc. Om man skaffar sig en X så har ju inte sony längre fördelen med att vara kraftigare hårdvara heller.

Något som stör mig rejält på båda är betala för att spela online, det suger rejält. räcker med att man får deal och spel med + / gold tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billy Joe Bob:

Jag har en Xbox One S och har förbokat Scorpio Edition.

Samma här. Har även tagit semester nästa vecka

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Keeper of Traditions

Själv avbeställde jag min Scorpio Edition, allt verkar ju släppas till PC ändå så ser ingen som helst poäng med att köpa en XboneX.
Blir till att köpa en PS4 eller Switch vid julhandeln istället.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blockad:

Kommer förmodligen införskaffa Xbox One X. Är så satans sugen på den men samtidigt är det trist att de flesta exklusiva spelen kommer till PC också¨:-/

Hur man kan få detta till något negativt förstår jag verkligen inte

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

@xdrive det låter lovande! är mycket taggad att få mitt Xbox one X som jag förbokade från Webhallen igår. Blir nog ett steg upp från Ps4 Pro, men jag ska självklart behålla det med till dom exklusiva spelen är tänkt!

Permalänk
Medlem

Fick uppdaterat i Postnord-appen nu att sändningen är registrerad från Webhallen
It's on now!

Permalänk
Medlem

@Billy Joe Bob, det var antagligen Scorpio Edition i så fall som jag ser dom har i lager? Jag har med beställt men vanliga versionen som dom inte verkar fått in ännu.

Permalänk
Medlem

@tedda: Jag beställde tidigt så jag fick en scorpio edition, men jag bytte självmant till en standard då jag tycker de är snyggare. Min standard är skickad i alla fall, får den säkert inte fören på tisdag ändå men.

Permalänk
Medlem

@tedda: Yes stämmer bra, Scorpio. Är en lojal anhängare till Xbox så det kändes bara så rätt för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av xdrive:

@Blockad: Varför är det trist? spelet blir väl inte sämre för att de kommer till pc också?
Jag älskar play anywhere, vill jag ha konsol känslan så kör jag på boxen, och vill ja spela pc så kör jag där.

Skrivet av Leyer:

Ehmmm ok? Varför är det trist?

Skrivet av Aeqvist:

Hur man kan få detta till något negativt förstår jag verkligen inte

Okej dåligt uttryckt av mig :-/ Menar inte trist som något negativt för marknaden. Jag gillar idén med play anywhere, men samtidigt skulle jag vilja ha något mer spännande ifrån Microsoft i spelväg. Köper en Xbox One X mest för jag gillar känslan i produkten Xbox och handkontrollen.

Permalänk
Medlem

Min standard är nu också skickad från Webhallen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av xdrive:

@tedda: Jag har både ps4 pro och xbox one (snart x), men skulle jag vara tvungen att välja, hade jag valt xboxen. Visst sony har exklusiva spel, men oftast kommer det nog med 3rd party spel så man blir nöjd ändå. Microsoft är ljusår fram jämnfört med sony om man tittat på programvaran. På ps4 måste du tex, ha ps+ för cloudsaves, och inte ens då uploadar den saves automatiskt utan att du har den i rest mode. Backward compability är ju grymt kul. Ett annat + är ju crossplay med switch och pc. Om man skaffar sig en X så har ju inte sony längre fördelen med att vara kraftigare hårdvara heller.

Något som stör mig rejält på båda är betala för att spela online, det suger rejält. räcker med att man får deal och spel med + / gold tycker jag.

Vad är cross play mellan switch och pc

Visa signatur

13700K & GTX 3070

Permalänk
Medlem

@sebstr: Det betyder att man kan spela med pc och switch användare på vissa spel där utvecklaren har valt att stöda det. Det blir vanligare och vanligare, dock har Sony förbjudit detta helt.

Permalänk
Medlem

Måste vara den onödigaste spelkonsollen någonsin? Microsoft har slutat med exclusiva spel, så allt finns nu även till PC. Om man nu är så intresserad av bäst hårdvara så äger man väl redan en spel PC, och kan köra ännu högre upplösning med 60 FPS.

Permalänk

Enkelt svar

Nej

Det finns ingen anledning att göra det då det inte är tillräckligt många nya funktioner som är värda att uppgradera för

Permalänk
Medlem

Har en bra PC och ingen 4K tv. Ingen mening alls att uppgradera då.

Har base PS4 och Xbox One. Ingen av dom används särskilt mycket alls, PS4'an används då o då till saker som vissa spel som Horizon, Madden NFL m.m.

Visa signatur

Meh

Permalänk
Inaktiv

Uppgraderar från en One S och ser fram emot att få spela Assassins Creed Origins med vettig grafik.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tycker MS har tappat bollen ännu mer med Xbox One X. Svindyr maskin, inga exklusiva titlar som driver köpsuget längre (vilket är en bra sak).

För mig som har en hyfsad PC och Windows 10 hittar jag inga anledningar att ha en konsol till i hemmet (PS4Pro och Switch har endel titlar jag inte vill missa). Förstår att man köper maskinen om man inte har en PC som klarar av Windows 10 titlarna.

Men ärligt talat, att slänga ut strax över 5000kr på en maskin som redan känns efter i hårdvara och saknar några unika titlar känns helt galet. Det kanske bara är jag, men det finns andra ställen att stoppa 5000kr

Mycket nöje med era nya maskiner!

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av pskjonte:

Tycker MS har tappat bollen ännu mer med Xbox One X. Svindyr maskin, inga exklusiva titlar som driver köpsuget längre (vilket är en bra sak).

För mig som har en hyfsad PC och Windows 10 hittar jag inga anledningar att ha en konsol till i hemmet (PS4Pro och Switch har endel titlar jag inte vill missa). Förstår att man köper maskinen om man inte har en PC som klarar av Windows 10 titlarna.

Men ärligt talat, att slänga ut strax över 5000kr på en maskin som redan känns efter i hårdvara och saknar några unika titlar känns helt galet. Det kanske bara är jag, men det finns andra ställen att stoppa 5000kr

Mycket nöje med era nya maskiner!

Jag tänker likadant (jag gillar dock att det går åt hållet med färre exklusiva titlar). Har man ingen dator är den väl bra, men helt onödig annars.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Köpte min Xbox one direkt den kom ut. Dock vet jag inte vad man ska tjäna på att uppgradera till en one x? Då jag kör projektor på 1080p så är inte 4k intressant för mig

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Medlem
Skrivet av fammo:

Köpte min Xbox one direkt den kom ut. Dock vet jag inte vad man ska tjäna på att uppgradera till en one x? Då jag kör projektor på 1080p så är inte 4k intressant för mig

Skickades från m.sweclockers.com

Supersampling - bättre bild i 1080p.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av pskjonte:

Tycker MS har tappat bollen ännu mer med Xbox One X. Svindyr maskin, inga exklusiva titlar som driver köpsuget längre (vilket är en bra sak).

För mig som har en hyfsad PC och Windows 10 hittar jag inga anledningar att ha en konsol till i hemmet (PS4Pro och Switch har endel titlar jag inte vill missa). Förstår att man köper maskinen om man inte har en PC som klarar av Windows 10 titlarna.

Men ärligt talat, att slänga ut strax över 5000kr på en maskin som redan känns efter i hårdvara och saknar några unika titlar känns helt galet. Det kanske bara är jag, men det finns andra ställen att stoppa 5000kr

Mycket nöje med era nya maskiner!

Nu skall vi inte överdriva tycker jag. Svindyr var väl ändå att ta i? Äger ingen å kommer inte äga någon heller men man får ju sjukt mycket krut för pengarna. Vad får du för ~5000kr om du skall köpa en dator, jo inte ens i närheten av vad en Xbox one X kan prestera.

Så i min värld är ~5000kr verkligen inte svindyr och om man går ner till ~4000kr för en PS4 Pro så får man mycket mer för pengarna med en Xbox one X. Och om nu X:en känns efter redan i hårdvaran, vad gör då inte Pro:n?