AC: Origins till PS4 (4K) eller PC (1080p)?

Permalänk

AC: Origins till PS4 (4K) eller PC (1080p)?

Tja, funderar att inskaffa AC :origins. Lite osäker om jag vill ha till PC eller ps4 pro..
Kan inte riktigt bestämma mig på, vilken platform det är värt att skaffa till...

Dator spec: 1080ti, i7 7700k, 16gig ram, 1080p 24" 144hz skärm

Eller

Ps4 pro med 4k tv 55"..

Vilken av dessa två kommer att resultera i bättre grafik, flyt?

Tack!

Permalänk
Medlem

55" och 4K vad kan gå fel?
Men däremot på PC har du fler möjligheter att ställa in grafiken, men nu har du ju en monster burk så de borde inte sätta några större käppar i hjulet.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Skrivet av bärplockaren:

55" och 4K vad kan gå fel?
Men däremot på PC har du fler möjligheter att ställa in grafiken, men nu har du ju en monster burk så de borde inte sätta några större käppar i hjulet.

Haha ja precis vad kan gå fel, på datorn fick ja ca 70-144 fps dock på högsta inställningar..
Men ps4an lär inte dra ut mer än 30 fps.. Blir de bra flyt endå tror du?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nej gudnej, 30fps är hemskt

Permalänk
Medlem

Varför inte koppla pcn till tv?

Permalänk
Skrivet av Dalton Sleeper:

Varför inte koppla pcn till tv?

Läste lite runt att de är inte samma sak att koppla till tv som gaming monitor... :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Wasp:

Nej gudnej, 30fps är hemskt

Poop...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dirtyfozzie:

Läste lite runt att de är inte samma sak att koppla till tv som gaming monitor... :/

Skickades från m.sweclockers.com

Vadå? Du verkar ju inte ha några problem att lira på storbilden via PS4'an? haha, du får ju inte sämre upplevelse med datorn precis..tvärtom.

Klart du ska koppla PC'n till TV,n och njuta av äkta 4K@Ultra, inte uppskalat skit och medium/high 30FPS som PS4 pro erbjuder.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dirtyfozzie:

Läste lite runt att de är inte samma sak att koppla till tv som gaming monitor... :/

Skickades från m.sweclockers.com

Kopplar du datorn till din tv blir det ju som om du kopplade din PS4 till tvn fast du får bra grafik och okej FPS. Kopplar du din PS4 till din spel skärm får du samma låga grafiska nivå och Fps som om du kopplar den till din tv. Det som kan bli lite jobbigt är menyerna i windows men det går lösa utan några större problem.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Tack för alla svar gubbs! Provar då att köra pc tvn då.. Hoppas de går bra, annars får nöja mig med pc

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

kör dator till tv med samma kort som du. kör 1440p med allt på max och de rulla på bra. De enda är ju stutter i städer men inget man kan göra nåt åt. G synch skärm hjälper en del.

Sen finns de ett program i steam man kan skaffa så man styr musen i windows med xbox kontrollen.

Permalänk
Skrivet av Sper:

kör dator till tv med samma kort som du. kör 1440p med allt på max och de rulla på bra. De enda är ju stutter i städer men inget man kan göra nåt åt. G synch skärm hjälper en del.

Sen finns de ett program i steam man kan skaffa så man styr musen i windows med xbox kontrollen.

Yes tar o provar, kan skicka lite feedback på resultat imorgon möjligtvis för er som kanske undrar, just in case

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dirtyfozzie:

Yes tar o provar, kan skicka lite feedback på resultat imorgon möjligtvis för er som kanske undrar, just in case

Skickades från m.sweclockers.com

Jag spelar också med datorn kopplad till Tv:n för att lira i 4k. Inga problem alls De flesta spel flyter på bra i 4K med ett 1080ti. Bara att sänka några inställningar om du inte är nöjd med flytet. En dator med ett 1080ti kommer alltid lira bättre än en PS4 Pro

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Skrivet av Streamdog:

Jag spelar också med datorn kopplad till Tv:n för att lira i 4k. Inga problem alls De flesta spel flyter på bra i 4K med ett 1080ti. Bara att sänka några inställningar om du inte är nöjd med flytet. En dator med ett 1080ti kommer alltid lira bättre än en PS4 Pro

Fyfan vd du gjorde min dag! Jajamän, har ganska hög herz på tvn med, borde nog vara bra isåfall! Några specifika inställningar du rekommenderar att dra ner på som inte är så märkvärdiga?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dirtyfozzie:

Fyfan vd du gjorde min dag! Jajamän, har ganska hög herz på tvn med, borde nog vara bra isåfall! Några specifika inställningar du rekommenderar att dra ner på som inte är så märkvärdiga?

Skickades från m.sweclockers.com

Nu har jag inte spelat Assassins Creed själv, men i 4K brukar första grejen man kan sänka vara kantutjämningen. Eftersom upplösningen är så pass hög brukar det inte bli så kantiga objekt ändå.
Texturer ska du iaf ha på Ultra då det i princip bara käkar VRAM och det finns ju tillräckligt på ett 1080ti

Förutom kantutjämningen så brukar jag annars sänka vegetation och skuggor något snäpp. Bara att testa sig fram, för i olika spel är olika inställningar mer krävande än andra.

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dirtyfozzie:

Jajamän, har ganska hög herz på tvn med, borde nog vara bra isåfall!

Hertz på TV är mest bara marknadsföring, de tar nästan aldrig emot mer än 60Hz (se Sweclockers TV-guide). Bara så att du inte förväntar dig att kunna köra någon högre frekvens på den och undrar varför det inte går.