Cooler Master lanserar musmatta med RGB-belysning

Permalänk
Melding Plague

Cooler Master lanserar musmatta med RGB-belysning

Antalet musmattor med RGB-belysning på marknaden är fortfarande relativt få, något Cooler Master nu vill råda bot på med sin RGB Hard Gaming Mousepad.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja påstå att om det finns endast en musmatta med rgb-belysning på marknaden så är det en för mycket.

Permalänk
Medlem

Var ju väldigt tunn för funktionen men skulle man inte störa sig på mojängen där sladden går in, känns som att mussladden kan haka i. Lite förvånad att ingen smart funktion erbjöds för det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk
Medlem

Kul för de som vill ha, men det känns lökigt med separat kontroll. Skall det vara modernt så ska det väl helst fungera ihop med Asus Aura Synk eller andra tillverkares varianter.

Dessutom verkar ju själva kontrollenheten i det här fallet faktiskt försämra den primära funktionen, vilket är ett stort "nej nej" i de här sammanhangen. Gärna design och form och sådant flum, men inte om det inkräktar på funktionaliteten.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd

Designern kan stoppa upp den där solen aldrig skiner

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Helvete vad jag är trött på produkter med RGB nu.

Permalänk
Medlem

Tycker det är lite tramsigt att folk blir upprörda varje gång en ny RGB-produkt dyker upp. Varför bry sig liksom? Tråkigt att behöva läsa samma "nu blir kidzen glada" osv varje gång.

Visa signatur

Deschutes -> Spitfire -> Winchester -> Toledo -> Deneb -> Sandy Bridge -> Summit Ridge -> Vermeer

Permalänk
Medlem

Det är så man saknar dödskallarna som annars betydde Gaming

Permalänk
Avstängd

Bara jag som gillar RGB? Swec är fullt av gamla tråkmånsar!

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AerisArchon:

Tycker det är lite tramsigt att folk blir upprörda varje gång en ny RGB-produkt dyker upp. Varför bry sig liksom? Tråkigt att behöva läsa samma "nu blir kidzen glada" osv varje gång.

Kanske för att vi hellre ser att tillverkare faktiskt försöker hitta på nya och bra saker i stället för att "släng på lite led-lyse så kan vi sälja det som en helt ny produkt"

Permalänk
Medlem
Skrivet av AerisArchon:

Tycker det är lite tramsigt att folk blir upprörda varje gång en ny RGB-produkt dyker upp. Varför bry sig liksom? Tråkigt att behöva läsa samma "nu blir kidzen glada" osv varje gång.

Mja, men nu är det så att denna produkts enda syfte är RGB belysning. ska vi bara hålla tyst om vi inte lovordar den?

Permalänk
Medlem

Man läser alltid många negativa/sarkastiska kommentarer när det kommer till RGB. Men jag ger mig fan på att företagen håller koll och att det är RGB den tysta majoriteten vill ha.

Jag är glad för deras skull att dom kan köpa den här musmattan nu även om det inte är något jag skulle utsätta min egen mus för.
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Bara jag som gillar RGB? Swec är fullt av gamla tråkmånsar!

Eller hur! Har börjat gilla de nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Bara jag som gillar RGB? Swec är fullt av gamla tråkmånsar!

Jag har inget emot det sålänge det är rätt implementerat. O=M RGB-designen inte sabbar funktionaliteten, är kompatibel med AURA Sync, samt går att stänga av om man så önskar finns ju ingen anledning att gnälla alls. Gillar man inte RGB får man rösta med plånboken, helt enkelt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Gert Fylkings gamla Nobelpriscitat sitter som en handske här: "ÄNTLIGEN!"

Visa signatur

Fractal Define R4 / MSI B550 MPG Gaming+ / Ryzen 5 5600G / 32 GB DDR4 @3600MHz / Crucial RealSSD C300 128 GB / MSI 6800 XT 16 GB@2560x1440 / CM Silent Pro M850W / Lurar: Roccat Elo Air / Mus: Roccat Kone / HTC Vive

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Bara jag som gillar RGB? Swec är fullt av gamla tråkmånsar!

Min son gillar RGB o får nog en sån där i julklapp. Föredrar lite diskretare design själv

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Esseboy:

Bara jag som gillar RGB? Swec är fullt av gamla tråkmånsar!

Ja det är bara du och vi som är gamla tråkmånsar lessnade på leds år 2005 och har nått en nivå där vi vet att blinkande lysande datorer är bara irriterande och det som gäller är en dator som står där håller käften och gör sitt jobb utan att krångla

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag har inget emot det sålänge det är rätt implementerat. O=M RGB-designen inte sabbar funktionaliteten, är kompatibel med AURA Sync, samt går att stänga av om man så önskar finns ju ingen anledning att gnälla alls. Gillar man inte RGB får man rösta med plånboken, helt enkelt.

Håller med.
Det finns massvis med bra lösningar som RGB verkligen kann snygga till det. Men om en musmatta har en kantig grej på övre kanten som mussladden kan haka upp sig på, är den pretty much värdelös.

Jag själva kör ju en iMac late 2013 med ett kabelbundet Apple tangentbord, och jag skulle önska mig exakt samma tangentbord fast med RGB belysning, där man kan ställa in alla tangenter separat. Skulle underlätta med många saker och inte bara i spel.
Men ist för ett sånt tangentbord, är det alltid tjocka feta, plastiga sockerbit-tangentbord med skälllysande RGB belysing som är till ingen nytta alls. Jag vill inte ha ett tangentbord som ser ut som en Transformers som dog på mitt skrivbord.
Jag vill ha ett stiligt decent tangentbord (som apples är) med en nyttig RGB belysning, som gör det möjligt att färgmässigt dela upp tangentbordet i funktions och användningsgrupper såsom WASD och andra settings när man behöver det.

Men just nu ser det ut som att hela RGB grejen är åt fel håll och förstör sin "image" genom att mestadels plastiga och onödiga grejer lanseras. Det blev till en "fjortis feature" ist för att vara en nyttig grej som är praktiskt användbart.
Kan tänka mig att tom icke gaming pryl fokusserade företag tar avstånd från att lansera "vettiga" produkter med RGB just för att ryktet blev totalkrossad av alla dessa plastiga fjortispryler som lyser diskotek.

Jag vet inte om jag är ensam om den uppfattningen, men jag tror det finns en marknad för det jag efterfrågar (hoppas det iaf).

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lord_vasagos:

Ja det är bara du och vi som är gamla tråkmånsar lessnade på leds år 2005 och har nått en nivå där vi vet att blinkande lysande datorer är bara irriterande och det som gäller är en dator som står där håller käften och gör sitt jobb utan att krångla

När det går att stänga av är det ju inga problem Sätter på min RGB när det är helg och lirar multiplayer en längre stund

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Nästan all design som är riktad till gamers suger, finns det inga riktiga designers där ute???

Permalänk
Medlem

Eller... tja vafan! Det är ju juletider så kanske passar in ändå.

Permalänk
Medlem

Kom direkt att tänka på den här ^^

Permalänk
Medlem

Det är bara att hänga en discolampa precis ovanför skärmen så har man ägt hela branschen för en spottstyver.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Esseboy:

När det går att stänga av är det ju inga problem Sätter på min RGB när det är helg och lirar multiplayer en längre stund

Men det är lite som att vid sex sätta en påse över huvudet och en porrtidning på ryggen på fula tjejer och vist det funkar men känns inte helt rätt

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lord_vasagos:

Men det är lite som att vid sex sätta en påse över huvudet och en porrtidning på ryggen på fula tjejer och vist det funkar men känns inte helt rätt

Nu utför jag inte sexuella handlingar med min dator, och det är en extra funktion som inte tar mycket plats eller syns när den inte är i bruk :P!

Du kanske blivit så gubbig att du börjar fnysa åt nyare funderingar som du ogillade i din ungdom?

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Antalet musmattor med RGB-belysning på marknaden är fortfarande relativt få, något Cooler Master nu vill råda bot på med sin RGB Hard Gaming Mousepad.

Läs hela artikeln här

Och där kom den, produkten som dödade marknaden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Är det ingen som reagerar över att 'mattan' inte kan bytas ut när den blivit sliten ?! Jag omsätter ett par mattor om året. Även de hårda mattorna tappar glidet efter ett tag. Detta verkar vara ett rejält resurs slöseri.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Esseboy:

Nu utför jag inte sexuella handlingar med min dator, och det är en extra funktion som inte tar mycket plats eller syns när den inte är i bruk :P!

Du kanske blivit så gubbig att du börjar fnysa åt nyare funderingar som du ogillade i din ungdom?

Är i vilket fall skit som inte har ett syfte och tyckte det var lite roligt när det kom men kom över det snabbt och enda hårdvara där leds kan vara motiverat är möjligen tangentbord med belysta knappar och även om man kan stänga av skiten känns det som ett försök att ta mer betalat och leds har blivit dekal trimming 2017 för att kunna sälja skit till överpris

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Avstängd

!

Skrivet av lord_vasagos:

Är i vilket fall skit som inte har ett syfte och tyckte det var lite roligt när det kom men kom över det snabbt och enda hårdvara där leds kan vara motiverat är möjligen tangentbord med belysta knappar och även om man kan stänga av skiten känns det som ett försök att ta mer betalat och leds har blivit dekal trimming 2017 för att kunna sälja skit till överpris

Har då inte sett några speciellt stora prispålägg för RGB, moderkort är fortfarande lika dyra Möss hittar du fortfarande utan RGB med bästa sensorn, chassin finns i stilren stil.

Det enda jag stör mig på rejält är namnen på produkterna...där har vi nått som är en nagel i ögat haha! RGB är det minsta probelemt med PC hårdvara!

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Min enda tanke är: Varför?