Permalänk
Medlem

ÄNTLIGEN!!!!! som jag har längtat! jag gjorde rätt i att skita i alla halvknackiga classic servrar

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Om det här kostar pengar varje månad så blir det inget för min del. Annars skulle det vara intressant att testa!

Permalänk
Medlem

Kul för de som aldrig fick uppleva vanilla men för mig är det mest en nostalgisk pryl som jag antagligen kommer skippa. Vanilla var trots allt inte så bra som folk kommer ihåg det. Det var förstås otroligt bra för sin tid men var jävligt omständigt att lira som jag kommer ihåg det. 90% väntande på att få ihop en ordentlig grupp för dungeons/raids och att ta sig till stället man skulle göra samt förberedelser/farmande inför raid och 10% spelande.

Visa signatur

[CPU: Intel i5-750 @ 2,6 ghz][MB: Gigabyte P55A-UD3][GFX: Phantom Geforce 670 GTX OC][RAM: Corsair XMS3 1600MHz 8GB][Chassi: Fractal Design r3] [HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3][SSD: Crucial MX100 2.5" 7mm 256GB @ SATA 2][PSU: Corsair TX650W][CPU Kylning: Akasa Venom][OS: W7 64-bit][Skärm: BENQ 2412]

Permalänk

Minns när man körde AV (PvP) som kunde hålla på i DAGAR. Samt att folk faktiskt samlade kött, armor o allt va det var, för att summa elemental som hjälper till! De va tider de

Permalänk
Medlem

Superkonstigt. Är det riktat mot en ny generation spelare? Det kommer inte funka. Är det riktat mot gamla spelare? Det kommer inte funka heller. Man kan inte gå tillbaka i tiden! Även om man skulle vilja...

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Skrivet av Igelkott:

Superkonstigt. Är det riktat mot en ny generation spelare? Det kommer inte funka. Är det riktat mot gamla spelare? Det kommer inte funka heller. Man kan inte gå tillbaka i tiden! Även om man skulle vilja...

Det har varit sjukt stor efterfrågan om just en vanilla server. De har vid flera tillfällen sagt att de inte tänker göra det, men nu ska de göra det Är därför så många spelar på privat-servers, för de vill spela WoW som det var förr.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att de behåller all original content som den är med mekaniker osv men att de gärna slänger på all uppiffad grafik samt animationer så som den är idag.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickykling:

Det har varit sjukt stor efterfrågan om just en vanilla server. De har vid flera tillfällen sagt att de inte tänker göra det, men nu ska de göra det Är därför så många spelar på privat-servers, för de vill spela WoW som det var förr.

Jag är väl lite skeptisk över hur stor efterfrågan faktiskt är i reella tal. I rätt forum är efterfrågan på klassiska spisplattor med vred enormt hög. Men visst finns det en finansiell poäng med att leverera en produkt även om den inte ger 10 miljoner trogna prenumeranter. Bara den genererar vinst så. Och numera finns inga större risker att påverka synergier och långsiktigheten i blizzarduniversumet heller.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Helt underbart, hoppas det blir något sånär blizzlike progression också så att de inte hoppar in i patch 1.12 direkt.

Spelar idag vanilla på Elysium-servern (Lightshope) och det är helt fantastiskt roligt!

Permalänk
Hedersmedlem

Frågan som jag tror är avgörande för en eventuell framgång är ifall Classic kommer kosta fullpris, eller om det är nedsatt pris/gratis. Personligen gillade jag Vanilla skarp (favoriten var TBC dock), och skulle mer än gärna spela det igen, men jag vet inte om jag är villig att betala en månadskostnad med tanke på att jag inte vill spela spel på långa vägar lika mycket som för 10-12 år sedan.

Hur som helst; HYPE!!!

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

Tror ni Thottbot återuppstår nu?

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS X HERO | Intel Core i7 8700K @4.8GHz | ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC | 16GB DDR4 G.Skill Trident Z @4133Mhz | Corsair H150i PRO | Corsair Crystal 570X

Permalänk
Inaktiv

Vanilla var inte så kul utan att lira mycket. Folk som la tiden och hade någorlunda fungerande hjärna blev belönade. Var ju just det som gjorde det så beroendeframkallande, att det nästan blev som ett jobb. Helt klart något jag diggade. Bara faktumet att allt står på nätet försämrar upplevelsen direkt.
Vet inte om jag kommer gilla det så värst. Lär prova, men jag är tveksam till att jag kommer lira igenom det ännu en gång. Har trots allt gjort det ett flertal ggr på privatservers.. Skulle dock vara riktigt kul att ha något lir som uppmuntrar att lana med polarna igen.. Men att lägga ~5h/dag igen.. Yff.. Får se om jag vill ha något liv utanför hemmet eller inte..

Permalänk

Om det är modern motor och inte vanilla, sure thing. Det var inte särskilt kul att 40man raida i 6-15 fps pga processorn ville ta livet av sig när min stackars Athlon 64 3200+ gav verkligen allt för min skull.

Dock så tror jag att detta blir väldigt kortlivat, spelarmängden efter 3 månader kommer leda till en "I told you so" uppdatering från Blizzard.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem

@Mocka:

http://www.pcgamer.com/this-is-how-blizzard-plans-to-finally-...

Enligt denna intervju med Blizzards VP så verkar det som att det är en ny klient som gäller/samma som senaste patchen men med rätt delar av Vanilla. Den gamla världen, ingen dungeon finder, ingen LFR, ingen cross-realm etc. Att man inte återanvänder den gamla klienten gissar jag att de flesta förstår varför. Hoppas att man lever upp till hypen!

@Kärlekstrollet:

Från artikeln ovan:

'"I think there will be a lot of tourists," he adds. "But it doesn’t matter what I think because once we’re committed to doing this at a Blizzard level, which we are, whatever happens is going to happen. If millions of people show up and play for years, that’s awesome. And if just tens of people show up and play for years, we’re fine either way. What’s important to us is that we have this Classic experience people can enjoy, that people do have the opportunity to go back to. This is an important game in videogame history and there’s not a way to go back and experience that today. This is also about preserving something that we think is really important.'

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kärlekstrollet:

Dock så tror jag att detta blir väldigt kortlivat, spelarmängden efter 3 månader kommer leda till en "I told you so" uppdatering från Blizzard.

Utan att låta negativ så tror jag du har rätt.

Nya spelare kommer överlag inte gilla Vanilla (saknar features dom är vana vid) och majoriteten av gamla spelare som gillade Vanilla kommer efter någon månads spelande inse att känslan som infann sig av att levla i vanilla samt raida MC/BWL/AQ för 10+ år sedan inte kommer infinna sig igen (man har bara en första upplevelse en gång), och nostalgi räcker bara så långt.

Själv tycker jag det är kul att Blizz äntligen släpper egna vanilla-servrar, men trots att jag älskade WoW i vanilla så är jag helt ointresserad av att spela om det. Been there done that helt enkelt, ser inte charmen med att grinda igenom MC/BWL/AQ igen.

Det är snarare folket/guildsen (och känslan av att vara 10 år yngre och problemfri) jag saknar, och det är inget som någonsin kommer komma tillbaka, vanilla-servrar eller ej.
RIP. Dark Prophesy @ Al'Akir och Northern Hellbounds @ The Venture Co.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

@MinscS2: Om servarna inte tas bort, fantastiskt. Det viktigaste är att återfånga spelarbasen som kör på privata servrar, och båda parter blir vinnare eftersom serveremuleringen har svårt att göra upplevelsen 100% perfekt. Om det flyter på bra och är historiskt korrekt så kommer den spelarbasen välja detta över privata servrar.

Men alla andra som pushat "era arslen som stampar på era kunder" kommer pröva Vanilla, köra det en månad kanske två sedan återgå till Live.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem

Det här har vi kämpat för länge. Nu hoppas jag att vi inte ser röken av vare sig ingame shop, achievements, lfg/lfr eller andra värdelösa features.

Permalänk
Medlem

Är nog den enda som minns "vanilla"tiden med obehag jämfört med nu.

Visst finns det en del att klaga på idag men "gamla goda"tiden!? Nä, tror inte det! Att levla tog evigheter. Men visst, väl vid "DINGET" så infann sig en värme i kroppen men samtidigt en känsla av, "vad nu då?". Guilden jag var med i då körde instanser/raider så om man som jag inte var en som körde stenhårt så var det till att börja på nästa gubbe. Och för att förekomma. Visst hade jag kunnat byta guild men det var ett gäng som lirat ihop sedan SWG vidare in i Everquest 2 in i WoW. Dessutom så lockade instansköret mig inte så mycket.

Att hitta grupper till instanser!? Ingen som minns hojtandet i Orgrim, Sw mm om grupper?

Så det "värsta" till sist. Skilla vapen!

För er som älskar detta, stort grattis! Visst kommer jag skapa en gubbe och testa för att nostalgiminnas ett tag men sen blir det "normalserver" igen.

Det som oroar mig som ser fram emot nytt innehåll i wow, betyder detta att man kommer satsa mindre på innehåll och expansioner? Blir det TBCservrar, WotLKservrar etc framåt?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Är nog den enda som minns "vanilla"tiden med obehag jämfört med nu.

Visst finns det en del att klaga på idag men "gamla goda"tiden!? Nä, tror inte det! Att levla tog evigheter. Men visst, väl vid "DINGET" så infann sig en värme i kroppen men samtidigt en känsla av, "vad nu då?". Guilden jag var med i då körde instanser/raider så om man som jag inte var en som körde stenhårt så var det till att börja på nästa gubbe. Och för att förekomma. Visst hade jag kunnat byta guild men det var ett gäng som lirat ihop sedan SWG vidare in i Everquest 2 in i WoW. Dessutom så lockade instansköret mig inte så mycket.

Att hitta grupper till instanser!? Ingen som minns hojtandet i Orgrim, Sw mm om grupper?

Så det "värsta" till sist. Skilla vapen!

För er som älskar detta, stort grattis! Visst kommer jag skapa en gubbe och testa för att nostalgiminnas ett tag men sen blir det "normalserver" igen.

Det som oroar mig som ser fram emot nytt innehåll i wow, betyder detta att man kommer satsa mindre på innehåll och expansioner? Blir det TBCservrar, WotLKservrar etc framåt?

Jag tror att det lär nog vara mer som spela på "Vanilla" serverar mot va som spelas nu.. De har ju gjort så med servrarna idag av en anledning .. " Så lite som spelar nu för tiden " WoW idag är inte så kul mot det va förr...
Visst de har alla extra saker osv.. Men Det är inte ens kul att nå säg lvl 110 på en vecka och sen sitta där... blir ju hur tråkigt som helst.
Jag har spelat sen Vanilla men då var jag ju liten men jag vet fortfarande hur svårt det va.
Inga quest helper , tog flera månader att lvla, man dodgade lite mer än vad man skadade..
Talentsen var roligare för än vad det är idag.

Glädjen i WoW finns inte längre som det var.. Köper jag ett game card idag så spelar jag en vecka sen tröttnar jag pga att spelet är så tråkigt mot va det var för.
Jag föredrog att ha det "gamla spelet" när det var svårt och tog tid så man hade mycket att göra.
Så jag tror som flera andra att det lär nog vara fler som spelar på en Vanilla server än en ny om man kollar på hur dött det är .
Bara att ta och räkna alla privatservrar hur många som spelar totalt så ser nu hur många det blir

Nostralius var den bästa privata servern enligt mig.

Men folk tycker olika om Vanilla mot Dagens förenklade wow som en barnunge kan klara med nästan ingen hjälp att lvla i alls

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Är nog den enda som minns "vanilla"tiden med obehag jämfört med nu.

Visst finns det en del att klaga på idag men "gamla goda"tiden!? Nä, tror inte det! Att levla tog evigheter. Men visst, väl vid "DINGET" så infann sig en värme i kroppen men samtidigt en känsla av, "vad nu då?". Guilden jag var med i då körde instanser/raider så om man som jag inte var en som körde stenhårt så var det till att börja på nästa gubbe. Och för att förekomma. Visst hade jag kunnat byta guild men det var ett gäng som lirat ihop sedan SWG vidare in i Everquest 2 in i WoW. Dessutom så lockade instansköret mig inte så mycket.

Att hitta grupper till instanser!? Ingen som minns hojtandet i Orgrim, Sw mm om grupper?

Så det "värsta" till sist. Skilla vapen!

För er som älskar detta, stort grattis! Visst kommer jag skapa en gubbe och testa för att nostalgiminnas ett tag men sen blir det "normalserver" igen.

Det som oroar mig som ser fram emot nytt innehåll i wow, betyder detta att man kommer satsa mindre på innehåll och expansioner? Blir det TBCservrar, WotLKservrar etc framåt?

Om du tar dig tid att läsa länken till Pcgamer som postades lite längre upp i tråden så står det att blizzard har/kommer tillsätta ett nytt team som endast är intresserade av att hålla på med classic och att det kommer vara helt separat från teamet som sysslar med expansioner.

Permalänk

Nu har jag redan spelat en del på Elysium så jag ser mer fram emot nästa expansion men det kan bli att jag levlar en till 60 i alla fall. Väldigt gött att de har lyssnat på fansen, det blir trevligt att ha det alternativet; precis som runescape.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDiddler:

Om du tar dig tid att läsa länken till Pcgamer som postades lite längre upp i tråden så står det att blizzard har/kommer tillsätta ett nytt team som endast är intresserade av att hålla på med classic och att det kommer vara helt separat från teamet som sysslar med expansioner.

Bra det och läste inte artikeln. Bommade det helt, ska läsa! Tack.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Vad roligt! Jag slutade spela WoW av en enda anledning, de ständiga höjningarna av maxlevel. Jag var en av de som hatade att behöva lvl'a upp 10 nivåer efter varenda ny expansion. Fixa ny gear och annat som kom med det.

Jag tyckte och tycker om stabilitet så att man hade/har tid att utveckla och optimera sin karaktär utan att behöva oroa sig för att en expansion snart kommer som totalförstör allt man byggt upp. Man kämpade och la ner extremt mycket tid med raidande tillsammans med guilden, till slut hade man turen att få full bästa-gear som var tillgänglig...och då var det dags för expansion och man var nere på noll igen.

Jag kanske startar en ny karaktär bara för att få uppleva Barrens-chat igen

Permalänk
Medlem

Hoppas det blir det bästa av två världar - att de lägger till förbättringar som tillkom efter Vanilla.
Rätt så taggad på ny x-packet också. Det bådar inte gott för jobb, tid och relationer det här

Permalänk
Medlem

En stor klapp på axeln till hela communityn, det gjorde vi bra! Äntligen så händer det!

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Medlem

Detta kommer bli så jävla fett. Det ända jag hoppas, är att dom rör om litegrann i balanceringen av klasserna. Såsom Shamans Windfury & Frostshock, dom minns man väl...

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem

Den första grinden för 1000g mount... Tog mig ett halvår eller så lol

Permalänk
Medlem

Expansioner i sig är inget ont men när man har hållit på med MC/BWL och börjar få ihop en bra utrustning så känns det som man har förtjänat utrustningen. När man efter detta går igenom en portal, slår ihjäl en random gris och får ett par gröna byxor som är bättre så förlorar allt arbete mening.
De kunde ha gjort expansioner utan att höja leveltaket.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ett syfte kan väl också vara att ta dö på alla privat servrar?
Hur som helst är det verkligen en bra idé, dom har lyssnat på oss under alla år och gav in.
Äntligen ska man ännu en gång får ta del i en värld där allt baseras på hårt arbete och 100x mer belönande.
Det blir en Gnome Mage, raka vägen till Teldrassil och börja äventyret där ifrån, och förhoppningsvis hinna fixa den vita epic tigern innan dess utseende ändras om och får en taskig armor

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU : Intel Core i7 9700k 1.290v @ 5 GHz
GPU : MSI Geforce RTX 2080TI Gaming X Trio
RAM : Corsair Vengeance 16GB CL16 DDR4 @ 3.2 GHz
Monitor : LG 32" 32GK850G 1440p G-Sync @ 165 Hz
MOBO : ASUS ROG Strix Z390-F Gaming

Permalänk
Medlem

Äntligen

Skall bli intressant att se om dem behåller lite nymodigheter, eller om dem håller sig strikt till originalet.

Visa signatur

Core i7 6700K | Asus Prime Z270-A | Enermax ETS-T40 | Corsair Vengeance 16GB @3000Mhz | 275GB Crucial MX300 | 1TB WD Blue 7200RPM | Define C | Corsair RM650x | Asus VG278H 1080p @60Hz | Nvidia RTX 2070 Super