Permalänk

Oderstatus: bokad?

Som sagt, beställde nyligen en dator från inet, igår rättare sagt, och orderstatusen är "bokad". Vad betyder det? Och bör inte datorn vara skickad vid det här laget? Det är enbart en bärbar dator, inget mer därtill.
Snälla hjälp!

Permalänk
Medlem

Det är helg?

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

Troligtvis har de bara avsatt en, i ditt fall, laptop från lagret.

Så en av de som är på lager är "paxad" av dig, så att säga.

Inget att oroa sig för, den kommer skickas på måndag.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Det beror ju helt på när du beställde. Inet levererar väl alltid (om inget går snett) före en viss tid om jag inte missminner mig.

Permalänk

Tänker bara att om jag beställde igår så bör den väl ha skickats idag? Men är det så att det inte skickar på helgen, utan enbart på vardagar?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är ju dessutom röd dag idag, med halvdag för de flesta igår.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Nej den borde inte ha skickats idag, det är ingen affär som skickar något på helgen, första gången du näthandlar?

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk

chilla vet att du vill ha din laptop men tyvärr så ska alla ha ledigt nån gång, "bokad" betyder att inet har en fraktsedel (dvs ett kollinummer) som är registrerad hos postnord som postnord sen ska hämta upp på en arbetsdag (vardag) och till sin terminal där den ska scannas in o sorteras. Sen blir det åka av antingen direkt till ditt postombud eller till en mindre terminal och därefter till ditt postombud. Den kommer när den kommer så du får ha is i magen helt enkelt.

Visa signatur

feting dator

Permalänk

Okej så den bör skickas på måndag och komma fram typ på onsdag/torsdag?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av kungenijungeln:

Okej så den bör skickas på måndag och komma fram typ på onsdag/torsdag?

Skickades från m.sweclockers.com

Vet inte var du bor. Men bor du inte ute i skogen så har du den på tisdag.

Visa signatur

CPU AMD 3900X GPU Zotac RTX 3080 12GB
Moderkort Asus x570-E Gaming Nätagg Corsair RM850x
Minne Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB Kylning Corsair Hydro H115i PRO
Chassi Corsair Obsidian 500D SE Skärm Samsung Odyssey G9 NEO
SSD Samsung 970 1TB HDD Western Digital Blue 2TB Laptop Dell XPS 13 9300 i7

Permalänk
Medlem

Inte ens posten kör något på helgerna normalt sett, börjar ofta tidigt måndag morgon så ja finns ingen poäng med att lager jobbar helg.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kungenijungeln:

Tänker bara att om jag beställde igår så bör den väl ha skickats idag? Men är det så att det inte skickar på helgen, utan enbart på vardagar?

Skickades från m.sweclockers.com

ja dom skickar bara på vardagar! har aldrig hört att dom skulle skicka över helger :/ samma sak med tex netonnet, komplett m.m

Visa signatur

Chassi -- Corsair crystal 570X -- Moderkort -- Asus strix X470 - F gaming -- Processor -- AMD ryzen 2700X 4.25ghz -- Cpu kylare --Corsair H150i PRO RGB -- Grafikkort Gigabyte Geforce GTX 1080 TI 11GB OC -- Ramminnen Corsair vengeance rgb pro 3200mhz -- nätaggregat -- Corsair RM750x -- SSD (M2) -- Nvme M2 970 EVO 500GB -- SSD -- Samsung 850 pro 256gb -- HDD -- Seagate barracuda 1TB -- Ljudkort SoundblasterX AE-5

Permalänk
Medlem

@Inet Jag tittade på en produkt på er hemsida nyss och det står 'skickas idag'. Har ni börjat packa/skicka varor även på söndagar eller är informationen felaktig?

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Inet

@kungenijungeln:

Hej,

Det stämmer att vi endast skickar på vardagar. Som standard skickar vi alla beställningar som gjorts 17.00 samma dag, och beroende på hur långt bort du bor får du paketet en eller två dagar senare om allt flyter på som det ska.

Mvh

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Inet

@ågren:

Hej,

Nej vi skickar inte på söndagar, vilken produkt var det du kikade på? Vi vill väldigt gärna se om det är något fel där.

Tack för tipset!

Mvh

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

@ågren:

Hej,

Nej vi skickar inte på söndagar, vilken produkt var det du kikade på? Vi vill väldigt gärna se om det är något fel där.

Tack för tipset!

Mvh

Det var lite svårt att kontrollera i veckan eftersom ni skickar varor mån-fre men nu när det är söndag listas fortfarande alla produkter som 'skickas idag'.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Inet

@ågren:

Hej igen,

Då låter det definitivt som en bugg och vi börjar felsöka direkt.

Tack för att du uppmärksammar!

Mvh

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

@ågren:

Hej igen,

Då låter det definitivt som en bugg och vi börjar felsöka direkt.

Tack för att du uppmärksammar!

Mvh

Nu står det 'skickas på måndag' om man besöker sidan under helgen.

Jag tänkte passa på att fråga hur erat lagersystem fungerar nu när tråden ändå mest verkar handla om det. Jag ville beställa ett Corsair RM750x men lagerstatusen stod som 'beställningsvara' utan något preliminärt datum (annars står det oftast skickas om x dagar).

Därför blev jag väldigt förvånad när jag besökte sidan igen nu på eftermiddagen för att kika runt lite och se om jag ev. skulle beställa ett RM650x istället men då fanns det plötsligt 50+ i webblager? Jag hade egentligen tänkt ringa er kundtjänst för att se om ni skickar från butik som Webhallen gör (eftersom det fanns 25 ex i butik), nu behövdes ju inte det men ni får gärna tala om ifall ni gör det så att man vet ifall andra varor skulle vara slut i webblager men finnas i butik.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naga:

Nej den borde inte ha skickats idag, det är ingen affär som skickar något på helgen, första gången du näthandlar?

Komplett skickar på Söndagar

Permalänk
Inet

@ågren:

Hej,

När vi säljer slut innan en ny order lagts blir varorna automatiskt "beställningsvara" tills dess att den en ny order är lagd, även om vi snabbt kan få tag på dem. Populära varor så som RM750x kan vi ofta få tag på över dagen då många distributörer lagerhåller dem, men om vi missar att lägga in en beställning i tid uppstår alltså ett glapp som får den att visas som beställningsvara.

Mvh

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk

@Inet: hur många dagar ska ni ha på er för att svara på mail,gått 2 dygn nu utan svar.

Visa signatur

CPU-Intel 12600K.MB-MSI z690 pro.GPU-ASUS GeForce GTX 1060 6GB OC strix.MEM-Coriar 32GB DDR4 3200Mhz.
Samsung Galaxy S22 Ultra.

Permalänk
Inet

@Arne King:

Hej,

Vi ber om ursäkt, det har öst in frågor under Black Friday och vi har inte kommit ikapp än trots full bemanning och övertid.

PM:a oss din fråga igen så ska vi se om vi kan hjälpa här över forumet.

Mvh

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk

@inet

inet jag har en fråga till er, beställde en massa komponenter och montering av dator under torsdagen den 23/11. Då fanns alla komponenter i lager, fick snabbt fram statusen ''bokad'' på orderstatusen. Men sedan dess har det varit dött. Inte hört någonting och idag 4/12 står det fortfarande bokad. Om jag fattat rätt så betyder orderstatusen ''bokad'' att ni inte påbörjat monteringen och tiden för leveransen är fortfarande 7-10 dagar tills dess att datorn är monterad och klar för att skickas. Förstår att det kan ha varit ganska mycket nu under black friday dagarna men skulle gärna vilja ha någon respons om det går att p skynda ordern, börjar bli ganska otålig !

Permalänk
Inet

@Jontemeister:

Hej,

Ja tyvärr har vi haft väldigt mycket att göra nu på grund av Black Friday, men skicka gärna över ditt ordernummer på PM så ska vi se status på ditt bygge!

Mvh

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

@ågren:

Hej,

När vi säljer slut innan en ny order lagts blir varorna automatiskt "beställningsvara" tills dess att den en ny order är lagd, även om vi snabbt kan få tag på dem. Populära varor så som RM750x kan vi ofta få tag på över dagen då många distributörer lagerhåller dem, men om vi missar att lägga in en beställning i tid uppstår alltså ett glapp som får den att visas som beställningsvara.

Mvh

Jag förstår, tyckte bara att det var lite förvirrande att en beställningsvara fanns i lager ett par timmar senare. Jag har dock stött på en annan märklig detalj med lagerstatusen.

Jag gjorde precis en beställning på en vara som inte fanns i webblager (gul ikon, 'skickas imorgon'). I varukorgen står det dock skickas idag och i orderbekräftelsen står det bara ej i lager så det verkar som att de olika stegen när man genomför ett köp inte riktigt synkar med varandra.

Sen tänkte jag även passa på att fråga om ni skickar direkt från butik om en vara inte finns i webblager? Det blev lite av en allt-i-allotråd för lagerrelaterade frågor men det känns onödigt att skapa en ny tråd för så här små och oviktiga frågor.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz