Tips på 55-60" där TV:ns utseende är viktigt

Permalänk
Medlem

Tips på 55-60" där TV:ns utseende är viktigt

Nu ska TV:n som medföljde min fru äääntligen bytas ut

Önskemålen är:

  • 55-60"

  • "Smartigheten" är inte viktig (vi har en Apple TV som fungerar bra)

  • Viktigt att den är tunn och snygg där den ska hänga på väggen

  • Bra bild önskas men behöver inte vara absolut världsbäst, bleeding edge etc

Några tips på prisvärda alternativ?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

@marusmco: Skulle jag köpa ny tv idag så skulle jag välja Samsung The Frame UE55LS003.
sitter helt plant mot väggen med medföljande väggfästet som även går att vinkla om man vill.

Tanken med den är att se ut som en tavla när den inte används

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X - Gigabyte X570 AORUS ULTRA - Noctua NH-D15 - ASUS GeForce RTX 3080 Ti 12GB TUF GAMING OC - Corsair Vengeance LPX Black 32GB / 3200Mhz / - Corsair RM1000i - Samsung 970 EVO Plus 1TB - Samsung 870 EVO 2TB - Samsung 850 EVO 500GB - Fractal Design Define S - Acer X34 GS" / 34" - Logitech G502 - Varmilo VA88M RGBK PBT White LED [MX Black]

Permalänk
Medlem

Ja det där med no gap låter ju väldigt lockande!

Jag hittar bara två butiker som säljer UE55LS003 på Prisjakt. Tunn priskonkurrens på den modellen kanske?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hur ska vi vet vad som är prisvärt för dig?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

LGs B7 eller C7!

Permalänk
Medlem

Om utseendet är viktigast.... Hur sjutton ska vi kunna hjälpa dig?? Vi vet väl inte vad du har för smak!

Jag gillar retro. Kan rekommendera en gammal cirkulär TV innbyggd i ett skåp. Där snackar vi utseende. Övriga punkter var ju endast önskemål

https://retro51blog.files.wordpress.com/2011/09/retro-tv.jpg?...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Om utseendet är viktigast.... Hur sjutton ska vi kunna hjälpa dig?? Vi vet väl inte vad du har för smak!

Jag gillar retro. Kan rekommendera en gammal cirkulär TV innbyggd i ett skåp. Där snackar vi utseende. Övriga punkter var ju endast önskemål

https://retro51blog.files.wordpress.com/2011/09/retro-tv.jpg?...

Skickades från m.sweclockers.com

Va, är inte du heller tankeläsare?

Permalänk
Medlem

Sonys OLED är jävligt läckra och är också grymma bildmässigt.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

Ja smaken är ju som baken men jag tänker mig en TV som är tunn, stilren och inte sticker ut så mycket från väggen. No gap låter bra alltså. Priset är inte jätteviktigt men ligger det under 20K är det helt ok!