Grå sida, sidor laddar långsamt

Permalänk
Medlem

Grå sida, sidor laddar långsamt

Har under en månad ungefär lagt märke till att Sweclockers.se laddar väldigt långsamt. Behöver oftast uppdatera flera gånger för att kunna komma vidare på hemsidan om jag tryckt på en länk.

Många gånger blir sidorna endast gråa och jag får då stänga ner sidan eller uppdatera för att ladda om den.

Sitter på en iPhone samt Bahnhof som ISP. Någon annan som stöter på dessa problem när ni besöker Sweclockers?

Visa signatur

------------------------------------------------------
Gigabyte RTX 4090 Gaming OC # Samsung Odyssey Neo G7 4K 32" Mini-LED # Ryzen 7 7800X3D # Kingston 32GB DDR5 5600MHz CL36 # Gigabyte B650 GAMING X AX # Noctua NH-D15 # Samsung 980 PRO M.2 NVMe 2TB # Samsung 850 EVO 1TB SSD # SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Inte direkt att sidorna laddas långsamt men ibland får jag bara upp en blank sida och måste då stänga ner fliken för att 'nolla' det. Om man uppdaterar så börjar Chrome att ladda in sidan och man hinner se den blinka förbi innan man får upp en blank skärm och enda lösningen verkar vara att stänga ner fliken och börja om.

Jag har också Bahnhof som ISP men tror inte att det har med det att göra, däremot kan jag inte minnas att det hänt på desktopversionen så det är troligtvis mobilrelaterat.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Legendarisk

@hnkl, @ågren: Vi har fått in ett par andra rapporter om det där, och hittills verkar den enda gemensamma nämnaren vara ISP:n, och jag har inte hittat något annan orsak här. Om ni hör av er till deras support så kanske de kan hjälpa till, eller om tillräckligt många gör det kanske göra lite djupare felsökning i sin ände.

Kan försöka att samla information om det i den här tråden, så fortsätt gärna här (låser denna):
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1494470

Visa signatur

Abstractions all the way down.