Call of Duty: WWII prestandatestas

Permalänk
Melding Plague

Call of Duty: WWII prestandatestas

Call of Duty: WWII hade nyligen lansering, och nu sätter Techpowerup titelns prestanda på prov. Både AMD och Nvidia presterar väl i spelet, där enbart ett fåtal kort hamnar under 60 FPS.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Jäkla vilken beast 1080ti värkligen är

Permalänk
Medlem

Förstår verkligen inte hur spelet kan vara så inåt helvete stort (lagring) och fortfarande så lättdrivet.

Permalänk
Medlem

Vad i.. detta måste vara första gången Sweclockers berättar att en annan sida har prestandatestat ett spel som varit släppt i flera dagar?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

@Shiftypants:
Storleken på spelet har inget att göra med spelmotorn direkt. Andra spel som Ark är nu över 100GB och presterar absolut skit. De har mycket redundanta filer och dubletter/tripletter etc av texturer/modeller som bloatar upp storleken.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av ClintBeastwood:

Vad i.. detta måste vara första gången Sweclockers berättar att en annan sida har prestandatestat ett spel som varit släppt i flera dagar?

Det har väl inte ens gått en halv arbetsdag sedan testet släpptes klockan sex i fredags, du får tänka på att det varit helg

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Det har väl inte ens gått en halv arbetsdag sedan testet släpptes klockan sex i fredags, du får tänka på att det varit helg

Ja. Men att Sweclockers rapporterar om att andra sidor har prestandatestat ett spel är något nytt eller så har jag bara dåligt minne. Egna snabbtester är ju inte helt ovanligt men att rapportera om att andra sidor gjort tester är (i alla fall om jag inte minns tokigt, vilket så klart är möjligt). Jag klagar inte direkt för utan rapporteringen hade jag missat det, men jag blev lite förvånad när jag gick in och såg att det var techpowerup som hade gjort testet.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

@Shiftypants:
Storleken på spelet har inget att göra med spelmotorn direkt. Andra spel som Ark är nu över 100GB och presterar absolut skit. De har mycket redundanta filer och dubletter/tripletter etc av texturer/modeller som bloatar upp storleken.

Jo jag misstänkte det. Men eftersom jag spelar på 1080p och inte downsamplar så hade jag velat ha möjligheten att välja bort alla texturer som är gjorda för upplösningar över 1080p så att spelet tar betydligt mindre plats på min SSD. Kanske i framtiden?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av ClintBeastwood:

Ja. Men att Sweclockers rapporterar om att andra sidor har prestandatestat ett spel är något nytt eller så har jag bara dåligt minne. Egna snabbtester är ju inte helt ovanligt men att rapportera om att andra sidor gjort tester är (i alla fall om jag inte minns tokigt, vilket så klart är möjligt). Jag klagar inte direkt för utan rapporteringen hade jag missat det, men jag blev lite förvånad när jag gick in och såg att det var techpowerup som hade gjort testet.

Det stämmer att det kanske inte är jättevanligt, det optimala är ju självfallet om vi kan få in ett eget test!

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Shiftypants:

Jo jag misstänkte det. Men eftersom jag spelar på 1080p och inte downsamplar så hade jag velat ha möjligheten att välja bort alla texturer som är gjorda för upplösningar över 1080p så att spelet tar betydligt mindre plats på min SSD. Kanske i framtiden?

Tja, hur hög upplösning en textur har beror ju på hur när du tittar på den, desto större texturer desto mer verklighetstroget! (självklart förutsatt att texturerna av kvalitet)

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Avstängd

Ska köpa spelet och se om mitt superduper överklockade G1 GTX970 verkligen bara kan leverera 57FPS på maxat.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Trevligt med test även om det inte var SWEC som testat.

Men kan inte sluta gräma mig att inte AMD gjorde en förfinad "FURY" variant.

Hade hamnat fint mellan RX 480/580 och VEGA RX 56...

Permalänk

det är absolut inte svårt att få konstant 144fps - 1080p i detta spel.
mina siffror från betan stämmer överens med detta test betydligt mer, samt jag fick bättre prestanda utan shader preload.

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk

Yay, ännu ett WW2 spel..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

Clickbait, det var inte SweC.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Avstängd

Det är helt klart min typ av spel,Men tyvärr för snabbt för min smak.
Känns som det kvittar om jag blir skjuten i huvudet eller i stortån,man bara dör ändå.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattro-2.6:

Yay, ännu ett WW2 spel..

Skickades från m.sweclockers.com

Hur många av dessa finns idag? Jämför med moderna shooters t.ex.

Skrivet av Shiftypants:

Förstår verkligen inte hur spelet kan vara så inåt helvete stort (lagring) och fortfarande så lättdrivet.

Hur är de två relevanta till varandra? Allt man behöver är att köra okomprimerade ljudfiler (som Titanfall gjorde) så har du ett enormt stort spel som inte direkt är så tungdrivet.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Skrivet av truedesire:

det är absolut inte svårt att få konstant 144fps - 1080p i detta spel.
mina siffror från betan stämmer överens med detta test betydligt mer, samt jag fick bättre prestanda utan shader preload.
http://www.guru3d.com/index.php?ct=articles&action=file&id=36131

Jag har inte några problem att klara 144fps - 1440p på hösta grafik, känns väldigt "lätt drivet" svårt för mig att säga men i vissa andra titlar kan jag få kämpa med 100 konstigt nog.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att detta är mediokra siffror för ett spel med medioker grafik år 2017?
IW-motorn är i ett akut behov av att antingen bytas ut eller moderniserasordentligt.
Valve gör ett bättre jobb med sin Soure-motor

Permalänk
Medlem

Jag får ungefär samma FPS (100) i både BF1 och CoD med allt på max i 3440 x 1440. Båda flyter med andra ord väldigt bra. Jämför man dem grafiskt sett så känns det dock som om CoD spelar i korpligan och BF1 i Champions League.

Visa signatur

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

@Shiftypants:
Storleken på spelet har inget att göra med spelmotorn direkt. Andra spel som Ark är nu över 100GB och presterar absolut skit. De har mycket redundanta filer och dubletter/tripletter etc av texturer/modeller som bloatar upp storleken.

Nej och åter nej! Det har att göra med avsaknad av kompression, för att spara systemresurser/cpu åt viktigare saker, främst på svagare maskiner och medelsvaga. De starkare konfigurationerna påverkas inte lika mycket. Men det har med att få t ex låg latency i multiplayer och så vidare... Prestandan är viktigast, och då får storleken ge vika. Främsta orsaken är att de vill klämma ut det där lilla extra ur de svagare konfigurationerna, så de inte sabbar för alla andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiftypants:

Jo jag misstänkte det. Men eftersom jag spelar på 1080p och inte downsamplar så hade jag velat ha möjligheten att välja bort alla texturer som är gjorda för upplösningar över 1080p så att spelet tar betydligt mindre plats på min SSD. Kanske i framtiden?

Precis vad jag efterfrågat nu när spel kan vara på 30-40 GB eller värre. Lägg till att man kanske ändå kör på lägre inställningar i online spel för att få bra FPS och därmed har flera GB av data som inte ens används.
Jag kommer ihåg förr när spel installerades från en CD och man kunde installera allt eller delar av filerna för spel, t ex Diablo II, Age of Empires m fl. Det var ju mest för att spara diskutrymme då, och det var ju slött att läsa in filer från CDn istället, men ta ett modernare exempel. Dessa så kallade HD texture packs som släppts till Crysis 2, Dragon Age 2 eller texture pack "dlc" till skyrim.
Det var helt frivilligt att ladda ner och installera dessa, vilket sparade en del bandbredd för dem som inte behövde eller hade trög uppkoppling.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattro-2.6:

Yay, ännu ett WW2 spel..

Skickades från m.sweclockers.com

Finns inte så många bra. Eller iallafall inte på senare tid.

Nu är Call Of Duty tillbaka där det hör hemma.