Spotify premium för 49kr/mån för studenter

Permalänk

Spotify premium för 49kr/mån för studenter

Vill tipsa om att man som student kan man alltså få halva priset på Spotify premium, mycket välkommet!
Någon som vet när de införde detta? Har försökt hitta studentrabatt för Spotify tidigare men inte hittat något.

49kr/mån istället för 99kr/mån alltså. Har man redan ett premium-konto och är student så kan man ändra i sin prenumeration på sitt konto. Man behöver bekräfta att man är student genom att välja skola logga in med sitt universitetskonto.

https://www.spotify.com/se/student/

Visa signatur

Speldator: RTX 3070, AMD 3600X, Asus B450-F, HyperX 16GB 3200Mhz, 1TB SSD, Corsair 400Q, Win11
Skärm: Dell 2417DG

Permalänk
Medlem

Ja jag såg detta när morsan inte längre ville dela spotify med mig och tyckte att jag skulle skaffa ett eget.
Dumma universitets inloggningssida fungerade inte så jag var tvungen att skicka in antagningsbevis men det är trevligt. De kommer dock gå back på detta så mycket musik just studenter brukar köra för det priset. De har ju redan svårt att tjäna pengar på det, liksom alla andra konkurrenter

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Fyllde i allt jag skulle men min Yrkeshögskola finns inte med i registret. Vad fan?

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem

Måste jag skriva in mitt kontonummer igen för att ändra till ett studentkonto ? känns som jag missar en knapp för att registrera om kontot som är vanligt premium till student.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepperflame:

Vill tipsa om att man som student kan man alltså få halva priset på Spotify premium, mycket välkommet!
Någon som vet när de införde detta? Har försökt hitta studentrabatt för Spotify tidigare men inte hittat något.

49kr/mån istället för 99kr/mån alltså. Har man redan ett premium-konto och är student så kan man ändra i sin prenumeration på sitt konto. Man behöver bekräfta att man är student genom att välja skola logga in med sitt universitetskonto.

https://www.spotify.com/se/student/

Kikar man i villkoren (vem som nu gör det... ) står det att priserna gäller fr.o.m. 22 augusti 2017. Troligen började de med detta då.
Bra fynd dock! Ändrade mitt abonnemang omedelbart.

Skrivet av Sjoooberg:

Fyllde i allt jag skulle men min Yrkeshögskola finns inte med i registret. Vad fan?

Om du läser vad de säger står det att de inte har alla universitet och högskolor inlagda, men att de kontinuerligt lägger till nya. Du kan väl skriva till dem och påpeka att din skola inte finns med för att påskynda processen med att lägga till just den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kardizz:

Måste jag skriva in mitt kontonummer igen för att ändra till ett studentkonto ? känns som jag missar en knapp för att registrera om kontot som är vanligt premium till student.

Jag skrev om, funkade direkt utan problem.

Permalänk

Vill bara tacka för infon! Visst man sparar "bara" 50kr/månad men det blir en hel del i längden som fattig student.

Visa signatur

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snigeln Bert:

Om du läser vad de säger står det att de inte har alla universitet och högskolor inlagda, men att de kontinuerligt lägger till nya. Du kan väl skriva till dem och påpeka att din skola inte finns med för att påskynda processen med att lägga till just den?

Blev så glad när jag läste om erbjudandet så jag fyllde i mina uppgifter direkt och hann inte med att läsa. Tack!

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem

Tackar!

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av infigo:

Ja jag såg detta när morsan inte längre ville dela spotify med mig och tyckte att jag skulle skaffa ett eget.
Dumma universitets inloggningssida fungerade inte så jag var tvungen att skicka in antagningsbevis men det är trevligt. De kommer dock gå back på detta så mycket musik just studenter brukar köra för det priset. De har ju redan svårt att tjäna pengar på det, liksom alla andra konkurrenter

Räcker det inte med att skicka in en bild på Mecenatkortet?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U14S | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | ASUS PCE-AX3000 | Fractal Design North | Corsair Vengeance 2x8GB DDR4@3000 Mhz | MSI GTX 1070 Gaming X 8GB | Fractal Design Newton R2 650W | Kingston A2000 1TB | Seagate Barracuda 1TB | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreatLinkan:

Räcker det inte med att skicka in en bild på Mecenatkortet?

Vet inte.
Man skulle bekräfta genom att logga in med sitt universitet i första hand och när sidan krånglade så skickade jag in en bild på kurs bekräftelsen från antagning. Det kanske skulle gå att skicka bild på mecenatkortet men det var ingenting jag orkade kolla upp när det tog 2 sekunder att göra en screenshot och skicka in, bekräftades dagen efter.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

Ja jag såg detta när morsan inte längre ville dela spotify med mig och tyckte att jag skulle skaffa ett eget.
Dumma universitets inloggningssida fungerade inte så jag var tvungen att skicka in antagningsbevis men det är trevligt. De kommer dock gå back på detta så mycket musik just studenter brukar köra för det priset. De har ju redan svårt att tjäna pengar på det, liksom alla andra konkurrenter

Jag började med premium efter att testat det gratis i någon månad för 1kr. Många studenter som annars inte skulle skaffat skaffar förmodligen på samma sätt och blir kvar som kunder. Sen rekommenderar man sina bekanta "Som studenter får vi det för 50 spänn!". I längden lär dom tjäna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd

På tiden. Detta erbjudande har funnits i flera år för amerikanska studenter bland annat.

Permalänk
Medlem

Konstigt att det inte finns med på Mecenats hemsida men bra tipsat iaf

Permalänk

Dum fråga kanske, men går första året i Gymnasiet, kan även jag ta del av detta erbjudande?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS STRIX B450-F, AMD Ryzen 5 2600, Asus Radeon RX Vega 56 Strix, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000Mhz, Corsair RM750x, Fractal Design Meshify C

Permalänk
Medlem

Hmm gäller detta Premium för familj också? Vi är tre studenter i hushållet som kör via familj nu så om det skulle funka med familj + student skulle det vara nice, men jag tvivlar på att det funkar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathan0101:

Dum fråga kanske, men går första året i Gymnasiet, kan även jag ta del av detta erbjudande?

Skickades från m.sweclockers.com

"Regler och villkor gäller för Spotifys erbjudande om studentrabatt. Erbjudandet gäller endast för studenter vid godkända institutioner för högre utbildning."
Så nej. Det kan du inte.

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |