Elephone S8, bra eller anus?

Permalänk
Medlem

Elephone S8, bra eller anus?

Hejsan! Jag är i banorna att köpa en ny mobil och har då kikat runt lite på utbudet. Jag hade väldigt gärna köpt en oneplus 5/5T men lyckas verkligen inte motivera att köpa en mobiltelefon för 6k, tycker helt enkelt inte det är värt (mycket med tanke på att jag är lite klumpig och ofta spräcker skärmen osv).

Jag snubblade då över Elephone S8 som jag tyckte såg riktigt bra ut, alltså utseendemässigt osv.
http://www.elephonestore.com/elephone-s8-triple-bezel-less-di...

Den finns på aliexpress osv som ska ha sin 11.11 rea då den kommer gå lite billigare, redan nu finns det dock på gearbest för under 2000 kr dock har jag läst att de inte har den i lager ens vilket innebär en leveranstid från helvetet.

Den stora frågan dock, är denna mobilen något att ha eller är det bara skit? Är det någon som har erfarenheter av Elephone? eller finns det något bättre alternativ?

Nu blev det lite många frågor men vill gärna ha svar på alla

Tack på förhand!

Visa signatur

[Acase El Diablo][Intel Core I7 920][Moderkort Asus P6T Deluxe][3GB kit OCZ ddr 1333mhz][Asus HD4870x2][Corsair Powersupply 650W][1xSamsung Spinpoint 640gb][Windows Vista ultimate 64bit]

Permalänk
Medlem

Branus kanske?

Jag vet att det är en kille på Swedroid som kört en hel del kina-lurar och är mer än nöjd (vill minnas att det var minst en Elephone). Jag har bara kört en Xiaomi-lur som jag var väldigt nöjd med när det kommer till byggkvalité. Dock har jag fått uppfattningen att man inte ska förvänta sig några som helst mjukvaru-uppdateringar på kinalurarna. Jag tror jag fick EN liten uppdatering i början men sedan var det dött på den fronten. Bytte telefon ungefär ett år senare.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem

Hade en Elephone P9000 tror jag det var. Var helnöjd med den men råkade tappa den så den gick sönder. Minns att den var svår att roota och köra custom grejer på. Köpt Xiaomi sedan dess och varit helnöjd.

Permalänk
Medlem

Elephone är ett "källarföretag", hade inte köpt den. Visst är designen cool och specifikationerna ser bra ut på papperet men du får vara beredd på halvdålig batteritid, en taskig kamera och diverse buggar i mjukvaran. Om du vill köpa en prisvärd kinalur kolla på telefoner från Xiaomi, Leeco, ZTE eller Meizu, det är stora företag som har en helt annan standard på kvalitetskontrollen jämfört med de kinesiska småföretagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flipp:

Elephone är ett "källarföretag", hade inte köpt den. Visst är designen cool och specifikationerna ser bra ut på papperet men du får vara beredd på halvdålig batteritid, en taskig kamera och diverse buggar i mjukvaran. Om du vill köpa en prisvärd kinalur kolla på telefoner från Xiaomi, Leeco, ZTE eller Meizu, det är stora företag som har en helt annan standard på kvalitetskontrollen jämfört med de kinesiska småföretagen.

Lyssna på flipp och lär!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag äger en, och jag har bara fått ett bra intryck av den än så länge, snabb, riktigt bra skärm, bra batteritid och hyffsad kamera. Och den känns väldigt premium när man håller i den, riktigt bastant ingen plast.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

Funkar gör dom ju bra. . är nöjd med min iaf

Permalänk
Medlem

Är inte S9 på G snart?

Verkar ju intressant med SD660, iaf enligt gearbest men har ingen större koll måste jag erkänna.

Permalänk
Medlem

@fark: Ryktena säger det japp, men om han tycker att dom 5-6k för en oneplus är för mycket så är nog inte direkt en S9 något att rekommendera

Visa signatur

.:Cpu:. AMD Ryzen 9 5950x 3.4GHz:. .:Motherbord:. Asus ROG strix X570-I .:Ram:. 32 GB .:SSD M.2 1TB .:Gpu:.ASUS GeForce RTX 2070 SUPER 8GB ROG STRIX GAMING OC 2560 x 1440 (144Hz), .:OS:. Windows 10 Pro 64-bit .:Chassi:. BitFenix Prodigy M .:Skräm:. Main Acer 24" Predator XB241YU Second Viewsonic VX2268wm 120Hz

Permalänk
Medlem

@kreekill

Elephone är klockrena om man tar dem för vad de är.
Jag hade P9000, och ljudet till hörlurarna var starkt och rejält, alltså inte strypt och anpassat för pensionärer med trimmade hörselapparater som min Samsung Galaxy S6.

Skärmen var IPS och precis så skön att se på som man förväntar sig av IPS.

Batteriet kan jag inte klaga på, dock hade jag min så länge att batteriet blev slitet och därmed försämrat.

Den gick snabbt att surfa på och spel som Hillclimb racing 1 och 2 var inga problem alls.

Den svaga länken i kedjan skulle väl vara Android versionen som den körde. Fungerade fint men någon enstaka gång så stötte man på någon bugg.
Som t.ex att man fick vänta i evigheter innan Blåtand slogs på, och lika länge för att stänga av.

Skall jag jämföra den mot dagens prestandalurar så får den 75% av 100.
Och skall man kolla på vad jag betalade 1800:- så får den mer än fullpott.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Medlem
Skrivet av DwarF:

@fark: Ryktena säger det japp, men om han tycker att dom 5-6k för en oneplus är för mycket så är nog inte direkt en S9 något att rekommendera

Jeg menar Elephone S9.

Men Samsung gör väl schyssta lurar annars, en med abb kanske?