Amazon på väg att etablera sig i Sverige

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Ännu ett bevis på att Amazon kommer till Sverige. Verkar som att Postnord bekräftar just detta, och tror inte att ett statligt, stort logistikföretag som Postnord bara skulle hitta på.

https://www.di.se/brandstudio/postnord/vi-befinner-oss-i-en-b...

Dåligt med källor där dock.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Dåligt med källor där dock.

Vad för källor syftar du på?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Vad för källor syftar du på?

Att amazon kommer hit.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Att amazon kommer hit.

Vad för typ av källor tänker du dig? Det var ju en källa jag nyss gav dig Skulle säga att bättre (inofficiella) källor än så lär bli svårt att hitta.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Vad för typ av källor tänker du dig? Det var ju en källa jag nyss gav dig Skulle säga att bättre (inofficiella) källor än så lär bli svårt att hitta.

Artikeln i sig saknar ju direkta källor, det är vad jag menar.
Känns ju som journalisten sett samma källa som startade den här tråd och har huggt lite folk att fråga snarare än att de har insyn i huruvida det faktiskt är på gång.
Jag menar inte att du ska hitta massa andra källor

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Artikeln i sig saknar ju direkta källor, det är vad jag menar.
Känns ju som journalisten sett samma källa som startade den här tråd och har huggt lite folk att fråga snarare än att de har insyn i huruvida det faktiskt är på gång.
Jag menar inte att du ska hitta massa andra källor

Det är ingen journalistisk produkt. Hela "artikeln" är en annons från Postnord!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Vi betalar svensk moms nu med.

Så länge de gör till EU så ska du inte behöva betala svensk moms.

Permalänk
Medlem
Skrivet av abki:

Så länge de gör till EU så ska du inte behöva betala svensk moms.

Du får läsa på lite

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Oavsett om Amazon kommer hit eller inte så MÅSTE fasen transportbolagen skärpa till sig. Postnord är ju såklart en total katastrof som gärna kan gå i konkurs, men även UPS och DHL är ju fuskare som bara låtsas köra ut varorna "Jag ringde på i 10 min och ingen kom ut"... när man suttit i fönstret och gluttat bakom gardinen hela dagen som en skvallertant.

Schenker är väl ok, de kör ut fort och låtsas inte leverera till dörren utan till tobaksbutiken/godisbutiken/pizzerian.

Om några år när vi har självkörande bilar är ju saken biff. En bil kör i full fart hem till dig och messar dig på telefonen när du ska gå ut till grinden och ta paketet.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hulle:

Oavsett om Amazon kommer hit eller inte så MÅSTE fasen transportbolagen skärpa till sig. Postnord är ju såklart en total katastrof som gärna kan gå i konkurs, men även UPS och DHL är ju fuskare som bara låtsas köra ut varorna "Jag ringde på i 10 min och ingen kom ut"... när man suttit i fönstret och gluttat bakom gardinen hela dagen som en skvallertant.

Schenker är väl ok, de kör ut fort och låtsas inte leverera till dörren utan till tobaksbutiken/godisbutiken/pizzerian.

Om några år när vi har självkörande bilar är ju saken biff. En bil kör i full fart hem till dig och messar dig på telefonen när du ska gå ut till grinden och ta paketet.

/hulle.

Jag hade gärna betalat extra om Amazon själva hade en smidig tjänst för leverans, gärna dit jag är vid tidpunkten. I nördens år, 2017, borde det ju inte vara omöjligt att låta en Amazon-app få GPS-koordinater där mottagaren är för smidig leverans. Eller bara leverera till närmaste ICA-butik om det inte är möjligt.

Permalänk
Medlem

På tiden! Amazon är en av de bästa sidorna som finns med stort utbud och bra priser.

Får hoppas att de kommer undan den mesta skatten så man enbart handla allt därifrån billigt och enkelt!

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Oavsett om Amazon kommer hit eller inte så MÅSTE fasen transportbolagen skärpa till sig. Postnord är ju såklart en total katastrof som gärna kan gå i konkurs, men även UPS och DHL är ju fuskare som bara låtsas köra ut varorna "Jag ringde på i 10 min och ingen kom ut"... när man suttit i fönstret och gluttat bakom gardinen hela dagen som en skvallertant.

Schenker är väl ok, de kör ut fort och låtsas inte leverera till dörren utan till tobaksbutiken/godisbutiken/pizzerian.

Min erfarenhet, både privat och för att jag tidigare tog emot ett stort antal paket på jobbet, är att UPS är sämst alla kategorier. Så länge det är leverans till ombud så är väl Postnord och Schenker lika samma, men om det är hemleverans så vet man aldrig vad man får med Postnord. DHL är de enda som inte totalklantat sig nån gång, så de är väl bäst då, även om det tar emot att använda den termen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5900X | 6700XT