Nvidia lanserar Titan XP Collector's Edition med Star Wars-tema

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Går det att sälja och vill folk ha så varför inte? Jag ska inte köpa i alla fall

Fram med fullskaliga GP100 nu så kan vi snacka!

Det chippet har inte fler cudakärnor än GP102 så den kommer inte ge dig något mer "spelmässigt".

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk

Helvete vad folk gnäller. Tycker det var ett roligt initiativ hade nog kunnat tänka mig det röda XP om det var bättre än 1080ti i spel.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Empire kortet var ju riktigt tufft! Skulle lätt valt det om det fanns när jag köpte mitt kort, även om kylaren skulle åkt av och vattenblock åkt på lika snabbt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

30 september 1983. Det var då Luke Skywalker fick en grön snarare än blå ljussabel.
Röd ljussabel har ju alltid varit Sith.

https://www.discshop.se/img/front_large/56053/star_wars_jedins_aterkomst_2_disc.jpg

Ironiskt däremot, för deras respektive laserfärger (i skeppsstrid dvs) är inverterade, där har Rebel Alliance rött och Empire grönt.

Heh har också tänkt på det. Känns väldigt fel på nåt sätt

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Heh har också tänkt på det. Känns väldigt fel på nåt sätt

Jo vi är nog rätt många SW-nördar som reagerat på detta. Har alltid tätt dig lite som en omedveten miss.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Ironiska är att de flesta Star wars fantaster spelar på konsol, helst PS4.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

dregel ....

Permalänk
Medlem

Men detta är la en deal kostar inte titan xp 13k? Källa:Inet men 12k är juh bara ett ungefärpris så kan juh ändras

Visa signatur

Har en lättare form av dyslexi därav stavning m.m

Permalänk
Medlem

Vill ha en MS-Röj edition.

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk
Medlem

Köra ett titan med stock kylaren är ju ganska meningslöst till att börja med.

Permalänk
Avstängd

Med Intel + AMD bekräftat så behöver Nvidia sänka sina priser och bygga upp PR för sina produkter, för de kommer behöva all Good Will de kan tjäna in nu innan de blir överkörda på alla fronter.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Är detta ett lyxkort som ger en mindre e-penis?

Skämt å sido, har jag missat något eller vad har star wars med Nvidia att göra?

Permalänk
Medlem

superfjantigt. några klistermärken och lite LEDs så blir folk tokiga. meh.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Helvete vad folk gnäller. Tycker det var ett roligt initiativ hade nog kunnat tänka mig det röda XP om det var bättre än 1080ti i spel.

Det är snabbare. Inte mycket, men snabbare. Gamla Titan X är snäppet långsammare i spel än 1080 Ti, men de släppte Xp detta året med samma klockfrekvenser som 1080Ti

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Köp ett av varje ... and bring balance to the Force!

Visa signatur

Var snälla mot varandra och snåla inte på nätaggregatet.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Zcenicx:

30 september 1983. Det var då Luke Skywalker fick en grön snarare än blå ljussabel.
Röd ljussabel har ju alltid varit Sith.

https://www.discshop.se/img/front_large/56053/star_wars_jedins_aterkomst_2_disc.jpg

Ironiskt däremot, för deras respektive laserfärger (i skeppsstrid dvs) är inverterade, där har Rebel Alliance rött och Empire grönt.

Fast vad har hans gröna ljussabel med saken att göra? det lades ju till i efterhand, och den heter till och med "Return of the Jedi"...

Det röda och det blå lades iofs också till i efterhand, då originalen var vita, men blått hade varit långt mer logiskt än grönt.

Aja, strunt samma... Tyckte bara det var ett konstigt val.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

OK detta är bara början. Det kommer att komma special kort i alla prislägen. Allt för att hålla uppe intresset för sin egen produkt. (se bil värden ny bil sedan 3-7år med lite nytt ögon godis varje år innan det kommer en helt ny modell)

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem

Jag är ett stort Star Wars-fan men jag är riktigt trött på allt krimskrams och produkter av alla olika slag som har "Star Wars" stämplat på sig.

Skrivet av Zcenicx:

30 september 1983. Det var då Luke Skywalker fick en grön snarare än blå ljussabel.

Ljussabeln skulle ha varit blå men filmmakarna tyckte inte att en blå ljussabel såg bra ut mot den blåa himlen och gula sanden på Tatooine i striden på Jabbas sail barge så de ändrade färgen. Ljussabeln är faktiskt blå i en trailer, t.om.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Jättesnyggt!

Hoppas detta blir nästa referenskort för NVIDIA för kommande Volta och framåt.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Hahaha, va löjligt.

Visst gillar jag de flesta filmerna, men aldrig att det skulle sitta något med Starwars tema i mina burkar. Inga teman alls från någon film dessutom.

Permalänk
Medlem

detta är ju bara fånigt...

Permalänk
Avstängd

Titan XP Collector's Edition < 1080Ti SLI

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Skrivet av ClintBeastwood:

Kortet är alltså till för folk som
1) Älskar Starwars
2) Kan tänka sig att slänga ut cirka 12 lök för ett grafikkort
3) Behöver såhär mycket prestanda
4) Vill ha LED
5) Inte vägrar Geforce Experience
6) Som kan få Geforce Experience att fungera

Hoppas att alla två-tre i världen som det här kortet passar till blir nöjda med sitt köp!

Frågan är ju vem fan vill :

"4) Vill ha LED"

men inte ha RGB? Vilken Star Wars entusiast skulle hellre köpa detta skräp, istället för en moddad RGB 1080 Ti?

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem

Då får alltså Disney en bit av kakan eftersom jag misstänker att det kostar att licensiera ut deras produkter.
Blit det då ett Kalle Anka kort ?

Permalänk
Medlem

Tycker ändå designen var riktigt fräsig, skulle vart vitt ljus också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem

Men vafan.
Tror nVidia att 11 åringar handlar grafikkort ?
Hade förstått ett "My little pony" GTX 1050 (MLP som troligen har en äldre publik än SW).

Hoppet fanns ju att vi skulle se nåt aningens spännande.
Typ snabbare/mer minne eller högre frekvenser.

Permalänk
Hjälpsam

Underbart fånigt!
Nej det här är inte 100% seriöst, det kommer med en humoristisk blinkning.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Ratatosk:

Underbart fånigt!
Nej det här är inte 100% seriöst, det kommer med en humoristisk blinkning.

Håller med.

Så fruktansvärt löjligt men som Star Wars fan så rycker det lite i ögonlocket.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Inaktiv

Okej, och den stora skillnaden var en LED lampa och lite gravyr.. som försvinner inne i datorlådan.

Varför hamnar denna produkt ens i nyhetsflödet?

Permalänk
Medlem

Så nästa år hakar Windows på detta
Starwars Windows Rebell samt Starwars Windows Shit Collectors ED. Led köps på Claes Ohlsson och sprids runt vald skärm

Intel kommer kanske med StarWars Intel C3PO 8700K Collectors ED Med LedKylare som ser heter StarWars Coolingkit LED Collectors ED.

Samt AMD StarWars Fury Sith Vega Collectors ED. Med Extra röda LED