Permalänk
Medlem

Digitala gratiskanaler?

Jag har precis flyttat till hyreslägenhet och vill inte betala för massa olika kanaler.. jag nöjer mig med de gratiskanalerna som vi har ! Men kan man få in kanalerna digitalt/HD? Gratis..? Nu får jag bara in kanalerna via antennkabeln och då i riktigt kass bild.

Har en smart-tv bör jag tillägga. Fastigheten har avtal med bredbandsbolaget AB

/är inte alls kunnig på det här med tv och allt runtomkring det

Permalänk
Medlem

Ingenting är gratis tyvärr...

Men har man en digital antenn så bör man kunna få in SVT1, SVT2 och Barnkanalen utan något programkort. Kanske står något här om det: https://www.kjell.com/se/fraga-kjell/hur-funkar-det/tv-teknik...

Men i övrigt så får du nöja dig med den dåliga kvaliteten om du inte vill betala.

Givetvis finns typ SVTPlay och liknande tjänster om du kopplar dator till tvn.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Detta alternativ är inte helt gratis men det fungerar. Billigare än TV-licens
Det gäller att ha en Samsung Smart TV. Dator, surfplatta eller liknande att koppla upp mot TVn.
Antingen skaffar man ett Film abonnemang eller ett Sport abonnemang via CMore och därav kan man nyttja svt1,svt2,tv4,kanal 7, kanal 9, kanal 12, barnkanalen, sportkanalen osv + eventuella filmkanaler/sportkanaler.
Allting i linje med TV tablån såklart.

Visa signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K@5.0ghz with NZXT X73 360mm AIO - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II Wireless - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
- Acer Nitro XV322UX QHD IPS 270 Hz - AOC CQ32G1 -
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Permalänk
Avstängd

Gratis digitalkanaler via antenn/marknätet: SVT1, SVT2, SVT24, Barnkanalen, Kunskapskanalen, TV4 och TV6.

Kan använda inomhusantenn...
https://www.kjell.com/se/sortiment/ljud-bild/tv-tillbehor/ant...