Permalänk
Skrivet av fantomsmurfen:

Det är bara en beta. Tycker det är alltför tidigt att dra slutsatser om hur mycket P2W det slutgiltiga spelet kommer att vara.

Skulle inte säga så idag, snarare förtäckt demo/test. Vet inte hur många spel som efter beta som är exakt samma vid släpp (fixas månader senare). Sen finns det ändå kvar störande moment från betan (som t.ex man inte kan gå diagonalt eller konstiga/svårnavigerade menyer, det fixas i nästa spel i stället osv).

Fattar inte hur kunder kan acceptera det, i program brukar det komma med såna buggfixar också. Men inte i ett spel tydligen.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Inaktiv

BF II känns som en sann uppföljare till BF: II.
En av de roligaste shooters jag spelat sen BF4. Blir helt klart ett köp!
Helt annan känsla i vapnen än i föregångaren och mycket bättre fordons/specialenhets system med points istället för random pickups. Otroligt hur de lyckats få kontrollen av rymdskepp så enkelt och bra. Det är bra i Battlefield spelen också men där krävs en del övning. Här var det bara att köra på och ha kul
Trevligt dessutom om EA fattat att inte släppa halvfärdiga spel med allt innehåll bakom 600 spänns premiumpass.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mange43:

@magma86:
Ja sen man sett detta blir det ju ännu mindre ett köp.
Man får typ spela ihjäl sig för att få tillgång till nya vapen.
Ett fult sätt att få folk att spela spelet i evighet.
Dom såg väl hur snabbt version 1 dog ut.
Så nu vill dom tvinga kvar folk längre,för att låsa upp vapen,mm.
Så nejtack detta skitet kan jag vara utan.

Det är lite irriterande att alla tagit efter CoDs grinding/moneygrab system.
Men hur stor skillnad är det sen på de olika vapnen? I första spelet var många vapen snarlika och gjorde liten skillnad vilket man använde.
I BF4 har jag fortfarande inte låst upp alla vapen trots 400+ timmar. Men det är oviktigt för jag har max 2-3 favoritvapen per klass som jag använder. Resten kan jag vara utan.

Permalänk
Medlem

DICE har tydligen gått ut med lite mer info angående hur "progression-systemet" kommer fungera och vad de har för mål med det i framtiden.

http://www.express.co.uk/entertainment/gaming/866718/Star-War...

Citat ur texten:

"As a balance goal, we’re working towards having the most powerful items in the game only earnable via in-game achievements."

"And lastly, you have to earn the right to be able to upgrade Star Cards and unlock most Weapons. You can only upgrade or unlock them if you have reached a high enough rank, which is determined by playing the game."

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

@fantomsmurfen:
Fyfasen vad fint Det blir förmodligen ett köp, baserat på svaret från DICE i mitt tidigare inlägg och vad som verkar vara en fin campaign. Jag vill inte göra någon pre-order, men när man sitter med ett slött ADSL på 30 Mbit och spelet förmodligen kommer vara runt 50 gig så är det svårt att låta bli :/ Man vill ju gärna kunna tanka ned det tidigare.

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem

Största besvikelsen just nu är ju att dom inte använde rösterna från filmerna och istället valde röster från den animerade serien för t.ex droiderna. Dom låter bara fjantiga, bästa droidrösterna är ju från Phantom Menace.

Permalänk
Medlem

Hoppas bara det blir en bra kampanj också. Den senaste bra single player kampanjen från DICE är väl Battlefield Bad Company 2.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

EA ändrar loot systemet. Nu ska man få de flesta väsentliga uppgraderingarna genom att spela.

https://www.fz.se/nyhet/274805-efter-kritiken-ea-forandrar-lootladorna-i-battlefront-2

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Inaktiv

Det blir ett solklart köp vid release. Nuvarande Battlefront är skitkul, om än lite uttjatat vid det här laget. Lite nya fräsha kartor, vapen och karaktärer kommer nog hålla liv i Starwars andan ett tag framöver

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unknown:

Det blir ett solklart köp vid release. Nuvarande Battlefront är skitkul, om än lite uttjatat vid det här laget. Lite nya fräsha kartor, vapen och karaktärer kommer nog hålla liv i Starwars andan ett tag framöver

Samma här! Jag funderar faktiskt på att förhandsboka det nu då man får lite unika skins.

Väljer även mellan Digital Deluxe och vanliga utgåvan, men det verkar som att allt som medföljer den tidigare utgåvan kan låsas upp i spelet om man väljer att köpa standardutgåvan?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Icte:

Samma här! Jag funderar faktiskt på att förhandsboka det nu då man får lite unika skins.

Väljer även mellan Digital Deluxe och vanliga utgåvan, men det verkar som att allt som medföljer den tidigare utgåvan kan låsas upp i spelet om man väljer att köpa standardutgåvan?

Jag har inte direkt kollat upp vad som medföljer vilka utgåvor. Har barn så att spela online blir allt svårare, så jag är glad om man får panga droids några gånger på kvällen.

Permalänk
Medlem

Jag tänkte, va f*n och slog till på Deluxe. Ogillar att behöva låsa upp en massa saker i spel så lite head-start kan jag nog behöva. Är säkert det första nya spel som jag köper Deluxe utgåvan av.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

Har också köpt. Räknar ner dagarna tills det är dax ...

Visa signatur

Snusälskare som gör eget snus.
https://www.mullessnus.se/

Permalänk
Medlem

Inte en chans att det blir förhandsboking. Bevisa att spelet är värt mina pengar först Dice!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Skulle inte säga så idag, snarare förtäckt demo/test. Vet inte hur många spel som efter beta som är exakt samma vid släpp (fixas månader senare). Sen finns det ändå kvar störande moment från betan (som t.ex man inte kan gå diagonalt eller konstiga/svårnavigerade menyer, det fixas i nästa spel i stället osv).

Fattar inte hur kunder kan acceptera det, i program brukar det komma med såna buggfixar också. Men inte i ett spel tydligen.

Problemet är att ”branschen” har gjort en fuling och kapat termen ”beta” bara för att det ska låta bra. Det som idag är en ”beta” är vad som egentligen borde vara ett Demo/Stresstest.
En beta, ja, det är ju en fas utvecklaren internt har haft under utvecklingen.

Dom problem du talar om, är sånt som säkert sitter så djupt rotat i motorn att det inte finns en chans att dom kommer kunna fixa det på det korta fönstret mellan ”beta” och release.

I min mening är ”beta” som sagt dagens typ av marknadsföring, kombinerat med lite stresstest av servrar samt monkeytesting i en skala dom inte har resurser till internt.
Förhoppningen är alltså att fånga upp kritiska saker som annars hade slagit vid release, samtidigt som dom gentemot den största mängden spelare där ute har nån typ av ”gå ur fängelset kort” då alla eventuella ”problem” bara viftas bort med en ”ja men det är en beta, det där löser vi till release”, det hade inte gått att säga om det hade hetat ”Demo”.

Jag spelade denna ”beta” och ledsnade på 5 minuter. Grötigt upplägg (tyckte inte direkt man fick nån självklar förklaring över objectives?) och helt sjukt med dessa lootboxes som verkade göra som så att folk man mötte hade bättre vapen? Antar att det var därför dom ändrade på det. Är väl jag som blivit gammal, men blir bara frustrerad av alla olika ”val”/loadouts och unlocks/levels m.m.

Däremot SJUKT nice med en singleplayerkampanj, så blir nog att plocka upp detta i en rea-back eller begagnat mot slutet av livscykeln.

Permalänk
Skrivet av BasseBaba:

Problemet är att ”branschen” har gjort en fuling och kapat termen ”beta” bara för att det ska låta bra. Det som idag är en ”beta” är vad som egentligen borde vara ett Demo/Stresstest.
En beta, ja, det är ju en fas utvecklaren internt har haft under utvecklingen.

Dom problem du talar om, är sånt som säkert sitter så djupt rotat i motorn att det inte finns en chans att dom kommer kunna fixa det på det korta fönstret mellan ”beta” och release.

I min mening är ”beta” som sagt dagens typ av marknadsföring, kombinerat med lite stresstest av servrar samt monkeytesting i en skala dom inte har resurser till internt.
Förhoppningen är alltså att fånga upp kritiska saker som annars hade slagit vid release, samtidigt som dom gentemot den största mängden spelare där ute har nån typ av ”gå ur fängelset kort” då alla eventuella ”problem” bara viftas bort med en ”ja men det är en beta, det där löser vi till release”, det hade inte gått att säga om det hade hetat ”Demo”.

Jag spelade denna ”beta” och ledsnade på 5 minuter. Grötigt upplägg (tyckte inte direkt man fick nån självklar förklaring över objectives?) och helt sjukt med dessa lootboxes som verkade göra som så att folk man mötte hade bättre vapen? Antar att det var därför dom ändrade på det. Är väl jag som blivit gammal, men blir bara frustrerad av alla olika ”val”/loadouts och unlocks/levels m.m.

Däremot SJUKT nice med en singleplayerkampanj, så blir nog att plocka upp detta i en rea-back eller begagnat mot slutet av livscykeln.

Är redigt trött på hela branschen, började med beta vid BF 3 släppet och det var verkligen beta och även färdiga spelet var Alfa/beta i 2 månader, men får ge beröm att dom faktiskt ändrade saker (som lägga till ping). Något som flesta speltillverkare sparar till nästa spel, för att sälja det med "nu mer funktioner än förra spelet" (något jag är redigt less på). Köp första spelet får man räkna med det kommer 1/2 spel efter som fixat drös med funktioner som skulle gjort spelet riktigt bra (som samtidigt har andra defekter som gör dom sämre än första spelet, som usel kampanj eller gjort dålig konsolport).

Bara se på titanfall, helt ok spel. Men bättre och vänta till nästa spel, var ju rätt störande saker i det första spelet (som meningslös kampanj man var tvungen att köra för att få en titan).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Genom Origin access kan man testa spelet nu i 10 timmar ifall man vill testa det, jag satt och kollade på en twitch stream igår med en som spelade det (Mugstv). Men det är klart det kostar ju en del. Det man har låser upp under de 10 timmarna etc ska enligt uppgift föras vidare ifall man köper det.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem

@Bakwetu: Om du tänkt köpa spelet på Origin så får du ju 10% rabatt om du har Origin Access. Så om du köper spelet blir det ingen extra kostnad att först testa det genom Origin Access.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

P2W verkar det tråkigt nog som. Då tar det väl inte länge innan spelet är på EA/Origin Access.
https://www.fz.se/forum/trad/428165-site-testar-ar-star-wars-battlefront-ii-pay-to-win

Så lite goda nyheter. Gratis sp DLC.
https://www.ea.com/games/starwars/battlefront/battlefront-2/news/the-last-jedi-season-is-coming

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Jag var dum nog att förbeställa spelet i förrgår från Spelbutiken.se, men har nu efter att ha sett FZ's artikel, skickat mail och bett om att få häva köpet (Code via email). Då jag inte fått koden än så hoppas jag att det inte skall vara några problem att få pengarna tillbaka, men man vet ju aldrig. Kände att jag helt tappade lusten för spelet nu.
Jag ville egentligen inte förbeställa, men när spelet är så stort och man sitter på 30mbit ADSL så ville jag kunna ladda ned i förväg. Blir så förbannad och trött på hela upplägget..

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem

"Förboka Star Wars™ Battlefront™ II: Elite Trooper Deluxe Edition och få ett försprång med upp till 3 dagars tidig tillgång."

Jag har gjort det, så varför kan jag inte spela nu?

Permalänk
Medlem

@jsf: För att spelet släpps den 17e? Du bör väl kunna spela den 14e då.

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anguzz:

@jsf: För att spelet släpps den 17e? Du bör väl kunna spela den 14e då.

Står ju den 14e i origin så trodde det var officiella release datumet

Permalänk
Medlem

Har sjukt mkt stuttering i test versionen. Någon annan också?

Permalänk
Medlem

Någon som vet en sida som ger koden omgående så man kan ladda ner spelet så det är klart innan release? Bara hittat sidor som ger ut koden den 17e.