PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Nya missar, dråpligheter och träffar från min tid på ön. Genomgående en låg högstanivå bortsett någon lyckoträff https://www.youtube.com/watch?v=Y8ulQF6kYbo

Kul att kolla på faktiskt, roligt också att du inte ragear som ett litet barn bara för att du dör lite snopet.

Visa signatur

AMD Barton Xp 2400+ Mobile @ 2680 mhz!Sapphire Radeon 9800 pro @ orginal, TwinMos Winbond 2x256, 250 Gb WD S-ata, 120 gb Maxtor, Seagate 200 gb

Permalänk
Skrivet av REWplayFF:

Nya missar, dråpligheter och träffar från min tid på ön. Genomgående en låg högstanivå bortsett någon lyckoträff https://www.youtube.com/watch?v=Y8ulQF6kYbo

Hahaha underbart! Skrattade faktiskt ganska gott när du backade över dej själv med bilen.. Ska finnas ett klipp med en polis som glömmer lägga i handbroms vid ett trafikstopp vilket leder till att han kör över sej själv och den stannade sticker, ingen som har länk?

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Medlem

@Larsp777: Sett ett par, var mest i början dock innan de la in en report funktion för teeming.

Permalänk
Medlem

@REWplayFF: 0:14 var definitivt en av de bästa

Skönt och se att andra också dör "bara så där"

Visa signatur

MS-DOS 6.22 | Windows 3.11 | Windows 95A/B | Windows 98 A/B | Windows 2000 | ME | Windows XP | Windows Vista | Windows 7 | Windows 8 | Windows 8.1 | Windows 10

Permalänk
Lego Master
Skrivet av REWplayFF:

Nya missar, dråpligheter och träffar från min tid på ön. Genomgående en låg högstanivå bortsett någon lyckoträff https://www.youtube.com/watch?v=Y8ulQF6kYbo

Jag håller med dom andra. Din röst påminner om en ung Björn Gustafson (dvs, drängen Alfred i Emil, eller just berättarrösten i gamla Alfons, Dynamit-Harry i Jönssonligan...).

Men det är förmodligen mest dialekten.

Och du är bättre än mig på PUBG. ^^

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Blev ett köp, verkar kul. Battlefield 1 var lite för hektiskt, man är ju inte pur ung längre =P

Visa signatur

blärg..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nudel:

Kul att kolla på faktiskt, roligt också att du inte ragear som ett litet barn bara för att du dör lite snopet.

Kul att garva åt sina egna misstag och tabbar i efterhand. Det får man bjuda på.

Skrivet av GoldenFan:

Hahaha underbart! Skrattade faktiskt ganska gott när du backade över dej själv med bilen.. Ska finnas ett klipp med en polis som glömmer lägga i handbroms vid ett trafikstopp vilket leder till att han kör över sej själv och den stannade sticker, ingen som har länk?

Fann jeepen på åkern söder om Yasnaya med väggen åkandes 20 meter bakom mig. Hela hjul och soppa. Sen gjorde jag den blundern. Bara garva åt eländet...

Skrivet av droid002:

@REWplayFF: 0:14 var definitivt en av de bästa

Skönt och se att andra också dör "bara så där"

Något av spelets storhet. Man kan fimpas precis när som helst utan aning om var fienden befinner sig. I den sekvensen kollade jag inte rummet längst in först, vilket man bör. Men vad är oddsen att någon sitter just i det rummet, just i det här huset, just nu? Misstag/slarv kostar. Tillbaka till planet...

Skrivet av Shudnawz:

Jag håller med dom andra. Din röst påminner om en ung Björn Gustafson (dvs, drängen Alfred i Emil, eller just berättarrösten i gamla Alfons, Dynamit-Harry i Jönssonligan...).

Men det är förmodligen mest dialekten.

Och du är bättre än mig på PUBG. ^^

Som en jämförelse ska jag fråga släkt & vänner på någon tillställning när promillehalten suddar bort all eftertänksamhet. Kan sluta i en kul spinoff istället för sällskapsspel. Tack

Permalänk
Medlem

Jag och ca 10 var kvar på en yta som (om man såg på kartan) inte var mycket större än den markör som markerar var jag är.

Var i en ganska öppen terräng men såg ingen. Tycker det var märklig.

Visserligen låg jag ner men hade ganska bra överblick.

Undrar också hur man spelar in så man kan lära sig i efterhand.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

@Larsp777: Jag använder nvidias shadowplay. Väldigt enkelt. Finns tutorials i massor på youtube.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Jag och ca 10 var kvar på en yta som (om man såg på kartan) inte var mycket större än den markör som markerar var jag är.

Var i en ganska öppen terräng men såg ingen. Tycker det var märklig.

Visserligen låg jag ner men hade ganska bra överblick.

Undrar också hur man spelar in så man kan lära sig i efterhand.

Har du nvidia så är shadowplay smidigt kör du AMD grafikkort är reliv smidigt båda finns i respektive mjukvara och ger ungefär samma funktionalitet.

Jag har så de spelar in de senaste 20 minuterna men sparar endast om jag väljer att spara.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Finns jättemånga val i dag för att spela in. Nvidia, AMD, OBS, Xsplit, Windows, MSI Afterburner med flera. Har personligen bara provat Nvidia och OBS. För mig är OBS helt överlägset.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem

För faan! Jag var i en 1v1 situation igår och letade och letade efter sista killen en bra stund. När cirkeln var typ tre meter så ställer sig en buske upp och skjuter mig. Ghillie-jävlar!

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Börjar att komma igång med att lira PUBG nu igen efter någon veckas paus. Finns många timmar att ta igen och ännu fler highlights att klippa till kommande videos... Ungefär sisådär 600 stycken som dagligen växer.

Slänger med ett litet klipp från förra rundan. Ljudet är skit då default mic var min C922 Cam, men så kan det gå efter en ominstallation av Windows, haha. Råkade även bli TPP, men det kan jag inte klandra installationen för.

Gå till 20 sekunder in för den som inte vill se mig vandra runt.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk

@Crazy:

What. The. Fuck.

Försökte du träffa eller chansade du bara och slängde iväg ett skott?

Visa signatur

| MB: Asus ROG Strix B550-F | CPU: AMD Ryzen 9 5900x | CPU-Kylare: Corsair H100i
| GPU: GeForce RTX 3080 | RAM: Crucial Ballistix 32GB 3600 MHz
|SSD:
WB Black SN850X 1TB
| Chassi: Corsair Obsidian 450D | PSU: Corsair RM850 | OS: Windows 11 Pro 64bit

Permalänk
Medlem

Hej på er alla pubbare!
Har tittat på detta spel länge och tyckt det såg så tråkigt ut,men vart tvungen och köpa det då det blev en ”aning” populärt;) tror jag lyckats hamna Top 3 som bäst!
Men jag är van Battlefield spelare och att känna den där distinkta i musrörelserna!

Därav kommer min fråga!
Finns det några tweks inställningar mm för att få bort siraps känslan i musrörelserna på pubg?
Tycket även spelet känns laggigt fast jag presis bytt till 8700k tillsammans med ett 1080!
Förstår att spelet är i ”nybörjarstadiet”men ändå har det funnits ett tag nu!
Så har fler denna känsla?eller som sakt vad kan man göra för att minimera detta?

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Medlem

@linde: "Sirapsrörelser" Motion blur?

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

@linde: Det bara är så och inte direkt något du kan bli av med, Mer en vane sak.

Hade samma problem med Black ops 1 eller 2 förut om man jämförde det med t.ex MW2

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steinmarkh:

@Crazy:

What. The. Fuck.

Försökte du träffa eller chansade du bara och slängde iväg ett skott?

Jag satsade på att träffa och räknade nog med att den skulle göra så, dock trodde jag inte att han skulle dö. Han var garanterat skadad sen innan då det inte var ett headshot, men kändes ändå varmt i hjärtat.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Svårt att förklara,tänk dig att du drar musen och vet vart ditt sikte hamnar,men det liksom släpar efter lite innan siktet i spelet är på platts!

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Medlem

Läste att rekylen hade extra stor betydelse i PUGB.

Hur hanterar man det?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

@Larsp777: Dra musen nedåt för kompensera rekylen. Du kommer möjligen likt mig förlora många fighter innan känslan börjar komma. Jag är långt ifrån bra men det har blivit bättre. Börja med UMPen är mitt råd men kör full auto med AR också. Bara nöta...

Nu överlämnar jag till expertisen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Läste att rekylen hade extra stor betydelse i PUGB.

Hur hanterar man det?

Skickades från m.sweclockers.com

Som nämnt är det att motarbeta rekylen genom att dra ner musen. Compensator och grips hjälper dig väldigt mycket! Öva öva öva. Våga testa.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Någon annan som sitter på en i5 4670K (eller liknande lite äldre processor) och GTX 1060 3 gb som kan dela med sig vad ni får för fps? Spelar själv 1080p ultra low och ligger på runt 80 med drops strax under 60 någon gång ibland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dippenz:

Någon annan som sitter på en i5 4670K (eller liknande lite äldre processor) och GTX 1060 3 gb som kan dela med sig vad ni får för fps? Spelar själv 1080p ultra low och ligger på runt 80 med drops strax under 60 någon gång ibland.

Bytte precis ut en 4670k mot en xeon cpu. Men min var parad med ett gtx1080 så jag låg allt mellan 100-60 fps i ultra. Däremot så märkte jag att just Pugb svarade bra på överklockning av CPU. Kör du OC eller standard ?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

^_^

Permalänk
Medlem
Skrivet av linde:

Hej på er alla pubbare!
Har tittat på detta spel länge och tyckt det såg så tråkigt ut,men vart tvungen och köpa det då det blev en ”aning” populärt;) tror jag lyckats hamna Top 3 som bäst!
Men jag är van Battlefield spelare och att känna den där distinkta i musrörelserna!

Därav kommer min fråga!
Finns det några tweks inställningar mm för att få bort siraps känslan i musrörelserna på pubg?
Tycket även spelet känns laggigt fast jag presis bytt till 8700k tillsammans med ett 1080!
Förstår att spelet är i ”nybörjarstadiet”men ändå har det funnits ett tag nu!
Så har fler denna känsla?eller som sakt vad kan man göra för att minimera detta?

Upplever precis detsamma angående musrörelserna. Tycker jag ibland sveper över hela skärmen när det "hettar" till. Det är nog så enkelt att det handlar om träning/erfarenhet och kanske dra ner känsligheten i musen.

Permalänk
Medlem

@linde: En sak du skulle kunna kolla på är om du kör i Window mode eller fullscreen

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dippenz:

Någon annan som sitter på en i5 4670K (eller liknande lite äldre processor) och GTX 1060 3 gb som kan dela med sig vad ni får för fps? Spelar själv 1080p ultra low och ligger på runt 80 med drops strax under 60 någon gång ibland.

Sitter med en 4670K 4.4 Ghz och ett GTX980ti och processorn är den stora flaskhalsen, knapt ingen skillnad i fps på low eller very high. Har som lägst ca 60 fps i planet och upp mot 120 fps stundtals medel mellan 80-90 fps.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING
Corsair SF600 | 2x8GB G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z RGB
MSI GeForce GTX 980 Ti | Samsung 970 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB M.2 | Noctua NH-L9a-AM4 | DAN Cases A4-SFX v2 | Winows 10

Permalänk
Medlem

ja det är synd när det är så bra spel annars,gillar upplägget!
Jag kör i fullscreen!Men tycker det vart bättre att dra ner antialising till verry low och köra screenres på 120 i stället!

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Medlem
Skrivet av tolu78:

Upplever precis detsamma angående musrörelserna. Tycker jag ibland sveper över hela skärmen när det "hettar" till. Det är nog så enkelt att det handlar om träning/erfarenhet och kanske dra ner känsligheten i musen.

Det där låter ju som att du inte slagit av accelerationen i Windows?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Det där låter ju som att du inte slagit av accelerationen i Windows?

Det har du kanske rätt i;) vart slog man av det?i win 10,ligger väll bland Windows vanliga musinställningar?

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile