Cryorig släpper skrivbordschassit Taku

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnvlad:

Förstår faktiskt ingenting av det här chassit?! När man väl ställt upp skärmen därpå så åker man på nackspärr. Verkar faktiskt helt värdelöst.

Varför skulle det ge nackspärr? Gamnacke är man ju bekant av sedan tidigare men det uppstår ju främst när man kollar nedåt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

@Cenorida: Skitsamma. Det jag menar är att man orkar fan inte sitta å glo uppåt. Sen vad den medicinska termen säger har jag inte en aning om. Personligen vill jag ha blicken lätt nedåtriktad.

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av GoldenFan:

Hade vart skoj med ATX.

Varför det?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Avstängd

Snyggt men på tok för dyrt

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnvlad:

Förstår faktiskt ingenting av det här chassit?! När man väl ställt upp skärmen därpå så åker man på nackspärr. Verkar faktiskt helt värdelöst.

Tja det beror som jag skrev tidigare på hur man gillar att ha skärmen. Jag som lider av problem med nacken gillar att ha de högt tex. Då kan jag sitta hela rak i stolen med huvudet lutat mot nackstödet fullt utsträckt och titt RAKT på skärmen. Ställer man de på bordet får man vinkla nacken något neråt. Iafall om man är 188cm lång.

Sedan är priset det som kommer fälla detta chassit enligt mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Inget RGB? Inget härdat glas? Detta chassit ligger ju inte med i tiden...
Nedå, ser bra ut men är nog en tusing för dyr.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X /Radeon RX 6950XT / Gigabyte X570 AORUS ULTRA / 32gb Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz /, EVGA Supernova G2 850W PSU/ Lian-li O11 Dynamic /M.2 Samsung 950pro,WD BLACK SN750 /EKWB Watercooling 240+120mm radiator /Corsair Hydro X Series XC7 RGB / Corsair K70 RGB / Phillips 27" G-sync + 2st 27" AOC .

Permalänk
Hedersmedlem

Ser ut som en standard apparat/instrumentlåda jag sett från förr. Borde gå att hitta under tusenlappen och modda själv (om man nu tycker priset är för högt).

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnvlad:

@Cenorida: Skitsamma. Det jag menar är att man orkar fan inte sitta å glo uppåt. Sen vad den medicinska termen säger har jag inte en aning om. Personligen vill jag ha blicken lätt nedåtriktad.

Sänk din skärm då? Eller sätt dig på en telefonkatalog om du inte kommer upp ordentligt ändå. Det är ju inte direkt så att chassit är ett halvmeter högt.

Permalänk
Medlem

Helt i min smak! 10/10 (Y)

Permalänk
Skrivet av Alling:

Varför det?

Så man får plats med saker! Varför inte?

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Skrivet av IceDread:

Du ser kanten runt höljet där i fronten, ser ju ut som något misslyckat hemmabygge.

Jag tycker det är ett elegant sätt att lösa luftinsuget på.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av GoldenFan:

Så man får plats med saker! Varför inte?

För att chassit hade blivit asstort och för att det är så platt att inga expansionskort får plats om de inte monteras via riser jämte moderkortet – vilket skulle göra chassit ytterligare ännu större.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av Alling:

För att chassit hade blivit asstort och för att det är så platt att inga expansionskort får plats om de inte monteras via riser jämte moderkortet – vilket skulle göra chassit ytterligare ännu större.

Täner som så att man hade grafikkort horizontelt längst med moderkortet! Sen blir det något söttre kanske, men ändå

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Medlem
Skrivet av peterhjalmarsson:

Jag tycker det är ett elegant sätt att lösa luftinsuget på.

Jag tycker det är så långt ifrån elegant man kan komma, att iaf täcka plåten som går runt lådan borde de lyckats med.
Sen har vi alla olika smak, så är det bara och inget konstigt med det. Däremot är jag förvånad över att så många tycker detta är snyggt för jag kan inte se det, brukar kunna se varför folk gillar en stil eller en annan men inte just detta. Däremot konceptet som sådant tycker jag är snyggt.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sodapop:

Ser bra ut! Problemet är när det är dags att ställa skärmen på - alla skärmar är ju dödsfula.

https://www.proshop.se/Bildskaerm/AOC-24-Bildskaerm-Style-I24...

Permalänk
Medlem

Det är ju himla snyggt. Bara lite för stort och alldeles för dyrt. De skulle bundlat det med kylare som för kickstarter backers. Då hade det blivit mer intressant.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Sänk din skärm då? Eller sätt dig på en telefonkatalog om du inte kommer upp ordentligt ändå. Det är ju inte direkt så att chassit är ett halvmeter högt.

Det jag vänder mig emot att ha skärmen ovanpå ett chassi, när man som jag, redan har skärmen max nedsänkt mot bordet. Antar att jag knappast är ensam om det? Kan inte vara majoriteten som vill ha skärmen sitta så pass högt? Ungefär lika idiotiskt som när man kommer hem till folk och de minsann har monterat upp tv:n på väggen på en och en halv meters höjd.

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Skrivet av Ragnvlad:

Det jag vänder mig emot att ha skärmen ovanpå ett chassi, när man som jag, redan har skärmen max nedsänkt mot bordet. Antar att jag knappast är ensam om det? Kan inte vara majoriteten som vill ha skärmen sitta så pass högt? Ungefär lika idiotiskt som när man kommer hem till folk och de minsann har monterat upp tv:n på väggen på en och en halv meters höjd.

Inget chassi är byggt för "alla". Det här chassit är än mindre till för alla utan lär ha en ganska liten kundgrupp. Det borde inte vara så svårt att förstå?

Permalänk
Medlem

@peterhjalmarsson:

Svårt att förstå? Jag funderade mest på att design tycks gå före bekvämlighet!? jag antar att detta fortfarande är ett forum och att man faktiskt får vara med och diskutera även om man inte ställer sig i hyllningskören till alla produkter?

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Ganska snyggt, men med tanke på den bristande ergonomin samt att man får ljudalstrande komponeneter så nära sig som möjligt så är det ett ganska ointressant chassi att faktiskt använda sig av tycker jag. Snyggt att kolla på är det dock.