Fredagspanelen 144: Intel storsatsar på grafik med AMD och norpar Raja Koduri

Permalänk
Melding Plague

Fredagspanelen 144: Intel storsatsar på grafik med AMD och norpar Raja Koduri

Det är fredag igen – den här gången med Jacob och Kenneth! På menyn står Geforce GTX 1070 Ti, en ohelig processorallians och att Intel norpar AMD:s högprofilerade grafikchef Raja Koduri.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Meeeen... jag som skulle sova. Kommer inte orka hålla mig vaken i 85 minuter till.

Permalänk
Medlem

In Sweclockers... no-one can hear u stream

Permalänk
Medlem

Koduri till Intel är stort, den mannen är grym. R300 minns man ju fortfarande.

Tänk om han hade gått till nvidia, i sportvärlden hade det väl varit jämförbart om Messi hade signat upp för Real Madrid.

Permalänk
Medlem

FYI: Det dära kravbrevet som ni pratar om har exempelvis Frankrike också. Så det är inte bra Sverige och Finland utan även andra länder i Europa också. Minns dock inte om det var efter ett flertal varningar först, det kanske det var, men endå...

Permalänk
Medlem

Angående Antec så gjorde dom väldigt bra nätdelar innan det fanns någon standard på det området och det var där det började för mej.
Man lärde sej att stod det Antec så var det bra grejer så jag körde på deras nätdelar och deras chassin under ett antal år och sen vips så fick man skräp när det gällde deras nätdelar och lärde sej hålla sej där ifrån och några år senare gällde detsamma dessvärre deras chassin också.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk

Sådär då, nuså, nu ska det mysas!

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Permalänk
Medlem

Ja undra varför Nvidia gör Star Wars influerade kort? Inte alls för att Star Wars Battlefront II släpps snart? HAHA...

Visa signatur

Fractal Design Define 7 - AMD 5600X - Noctua NH-D15S Chromax Black - MSI Suprim X 3090 - Samsung 970 EVO Plus 1TB NVME - Samsung 860 EVO 1TB SSD - ASUS ROG B550-F Gaming Wi-fi - 2x16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz CL16 - EVGA SuperNOVA G2 850W - LG OLED55CX - Steelseries Rival 710 - Steelseries Apex 150 Keyboard - Steelseries
Arctis Nova Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Angående Synology NAS, så har jag en stående på kontoret. Var knäpptyst tills jag bytte ut hårddiskarna från 4st 4TB till 4st 8TB WD Red... Just nu är jag glad att den inte står i sovrummet.
Kan inte minnas att jag haft några hårddiskar som lever om så mycket......

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Jacob har rätt iaf. Morrowind > Oblivion alla dagar.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Cyberhof:

Angående Antec så gjorde dom väldigt bra nätdelar innan det fanns någon standard på det området och det var där det började för mej.
Man lärde sej att stod det Antec så var det bra grejer så jag körde på deras nätdelar och deras chassin under ett antal år och sen vips så fick man skräp när det gällde deras nätdelar och lärde sej hålla sej där ifrån och några år senare gällde detsamma dessvärre deras chassin också.

Vilka modeller tänker du på? Det var bl a Antec Truepower- och Smartpower-serierna som fick mig starta ett korståg mot usla nätdelar som förstörde datordelar när de gick sönder pga undermålig komponentkvalitet. Båda varianterna dödade främst hårddiskar hos mig, men även annat. Konstruktionerna var ok, men komponentkvaliteten kass.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Vilka modeller tänker du på? Det var bl a Antec Truepower- och Smartpower-serierna som fick mig starta ett korståg mot usla nätdelar som förstörde datordelar när de gick sönder pga undermålig komponentkvalitet. Båda varianterna dödade främst hårddiskar hos mig, men även annat. Konstruktionerna var ok, men komponentkvaliteten kass.

Ja under den tiden jag pratar om när dom gjorde bra nätdelar är slutet på 90-talet tidigt 2000-tal då läste jag många tester och alla Antecs nätdelar jag kommer ihåg fick alltid bra betyg så jag slutade läsa tester och köpte alltid deras nätdelar på ren automatik.
Men jag kommer ihåg när jag skulle bygga dator en gång (måste ha varit 2006-2007 eller liknande) och varje gång jag slog på strömmen gick proppen i lägenheten och då började jag söka på nätet och upptäckte att deras nätdelar hade blivit skräp.
Det var nog sista gången jag köpte nätdelar från Antec för efter det fick dom alltid dåliga betyg på alla deras nätdelar.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Ni känner inte för att klippa bort nästan 6min tystnad i början av videon, gör om gör rätt ?

Permalänk
Hjälpsam

Ni blir duktigare och duktigare, se bara till att inte arbeta ihjäl er.
Vill inte att någon skall gå i väggen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

Är det bara för mig det är helt ur sync med flera minuter?

/Anders

Visa signatur

|Intel i7 8700k @ 5GHz ||EK-Vatten ||ROG STRIX Z370-G |G.Skill 16GB DDR4 3600MHz ||MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X (EK-Vattenblock ||Samsung 750 250G SSD system disk || Samsung 840 Evo 250G Steam disk |FRACTAL DESIGN DEFINE R4 WHITE ||Corsair HX750W || Thrustmaster T500RS - SRC-GT1 || Fanatec CLP V2 ||OculusRift|

Permalänk
Medlem

Nu hann jag med Fredagspanelen.
Det sköna med er är att ni får mig att verka så vuxen, mogen och onördig.
I vanliga fall är jag nörden, barnet och den vårdslösa.
Jättebra jobb, underbart att höra era funderingar och åsikter om allt.

Tack;
Lennart G
Norrköping

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating