köpa Surfplatta låst till android 5.1, dumt?

Permalänk

köpa Surfplatta låst till android 5.1, dumt?

Hej, då detta inte är mitt område alls tänkte jag höra med er som kanske kan, är det dumt att köpa en surfplatta som redan nu är bestämd att den inte skall få fler uppdateringar efter android 5.1? Hur mycket påverkas utav uppdateringar i android, tänker om det är så pass att man inte äns kan ta ner och utnyttja vissa appar?
Jag skall använda den främst för skolarbete så läsa dokument men även kunna använda relevanta appar som finns eller dyker upp, men vill även kunna se nån film/streama lite netflix. Men vill ju att den skall kännas användbar i minst tre år framåt och inte att jag blir begränsad med då tex appar och sådant pga uppdateringar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tio_kronor:

Hej, då detta inte är mitt område alls tänkte jag höra med er som kanske kan, är det dumt att köpa en surfplatta som redan nu är bestämd att den inte skall få fler uppdateringar efter android 5.1? Hur mycket påverkas utav uppdateringar i android, tänker om det är så pass att man inte äns kan ta ner och utnyttja vissa appar?
Jag skall använda den främst för skolarbete så läsa dokument men även kunna använda relevanta appar som finns eller dyker upp, men vill även kunna se nån film/streama lite netflix. Men vill ju att den skall kännas användbar i minst tre år framåt och inte att jag blir begränsad med då tex appar och sådant pga uppdateringar.

Låter rätt dumt måste jag säga. Android 5 är från 2014 och nu är man uppe i 8.0. Speciellt om du ska använda minst tre år framåt. Köp något färskare.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Ja, det är dumt. Mycket dumt.
Utbudet på plattor med Android 7.0 är såpass stort att det är dumsnålt att skaffa en med lägre.

Å andra sidan så finns det kompetenta kinaplattor som dualbootar windows & android som inte har högre än Android 5.1, men de köper man oftast för att det kör windows.

Permalänk

Anade det, var Huawei MediaPad M2 som elgiganten har på extrapris idag som lockade. Men kollar vidare då, förhoppningsvis kommer det nått bra på black friday. Tack ska ni ha

Permalänk
Medlem

Köp en som är populär bland moddarna på xda-developers, så får du uppdateringar vare sig tillverkaren vill det eller ej.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB