"köpråd" spela på en 27 tums skärm vs en 24 tums?

Permalänk
Medlem

"köpråd" spela på en 27 tums skärm vs en 24 tums?

Hej, funderade på att köpa en "ips gaming" skärm ist för mina nuvarande setup på 2x 24 tums skärmar (en gaming skärm och en ips skärm med bra färger för film och övrigt), då jag kommer få ont om skrivbords plats, skulle ersätta båda skärmarna för en 144hz+ ips skärm vara en "acceptabel" lösning, tex en XB271HU eller kommer det vara märkbart sämre för spel emot en 24 tums gaming tn skärm(för 1920x1080)?

Spelar mest på 1920x1080 upplösning, så ifall jag byter till en 27 tums, så kommer jag gå över till windowed 1920x1080 över fullscreen(windowed), någon som kör med denna upplösningen på en 27 tums+ skärm? var det jobbigt att gå över? något märkbart man behöver vänja sig med jämförelse med en 24 tums?

Permalänk
Medlem

Alltså, jag vet en sak, du kommer komma på dig själv ofta att blicka mot där du hade en andra skärm. Jag hade aldrig klarat av att gå tillbaka till att bara he en skärm

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

Jag skickade precis tillbaka min 27, 165hz IPS monitor... Backlight bleeden är hemsk på samtliga dessa monitorer.

här har du ett album från ett företag som köpte in 20 monitorer med samma skärm som i den du kollat på:

https://imgur.com/a/jWO59

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem
Skrivet av BadNewsBrod:

Jag skickade precis tillbaka min 27, 165hz IPS monitor... Backlight bleeden är hemsk på samtliga dessa monitorer.

här har du ett album från ett företag som köpte in 20 monitorer med samma skärm som i den du kollat på:

https://imgur.com/a/jWO59

Några där ser faktiskt OK ut imo. Men det är svårt att fånga det korrekt på bild, det känns definitivt som att ljusstyrkan är uppdragen på tog för högt mot vad man faktiskt kommer att använda.

Någon nämnde att hen inte kunde gå tillbaka till en monitor. Jag kan OMÖJLIGT gå tillbaka till 1080p. Det är 1440p+ som gäller! Jag kunde dock gå tillbaka från två stycken 27" till (som standard, ibland sätter jag på andra) en 27" skärm.

Åk till någon fysisk butik nära dig som har skärmen (Webhallen, Inet, NetOnNet, Media Markt osv. Be om att få testa i butik, eller köp en men se till att du har rätt till full återbetalning även om du öppnat och testat den försiktigt. Jag tror det var Inet som nyligen meddelade att 14 ångersätt kommar att börja gälla de produkter du hämtar i fysisk butik. På detta sätt kan du få en GRYM skärm, utan att riskera något mer än lite tid.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ykalon:

Alltså, jag vet en sak, du kommer komma på dig själv ofta att blicka mot där du hade en andra skärm. Jag hade aldrig klarat av att gå tillbaka till att bara he en skärm

Det håller jag nog inte med om. Jag brukade ha 2 skärmar och har gått tillbaka till en.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...