EA släpper systemkrav för Star Wars: Battlefront II

Permalänk
Melding Plague

EA släpper systemkrav för Star Wars: Battlefront II

Senare under månaden lanserar Electronic Arts Star Wars: Battlefront II på såväl konsol som PC/Windows. Nu presenterar de systemkraven för den sistnämnda plattformen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Väldigt udda processorkrav där Intels "grundläggande krav" utpresterar AMDs rekommenderade CPU, har de missat att AMD släppt Ryzen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Väldigt udda processorkrav där Intels "grundläggande krav" utpresterar AMDs rekommenderade CPU, har de missat att AMD släppt Ryzen?

De vill väl inte skrämma bort eventuella kunder som har äldre AMD system, eller så är spelet väldigt optimerat för Bulldozer arkitekturen av någon anledning. Systemkrav är ofta udda. De har ju ex specifierat vilken kylare man ska ha om man har en FX 8350.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Finns fasen ingen som gör lika snygga spel som DICE! (ja dom är mer eller mindre alltid buggiga.. men nu menar jag grafikmässigt!)

Permalänk
Inaktiv

Som flera gillar jag att de lägger ner kanske 100 miljoner eller något på utveckling, men när det gäller att skriva systemkrav och liknade så ska det snålas. Men nu är det knappast inte många som har en AMD FX-8350 Wraith eller annan cpu av samma generation.

För övrigt tror jag det är konsoler och den stora skaran som håller nere på systemkraven, tom google chrome har svårt att köras på 16ram om man maxar den med flikar.

Jag som köpte Star Wars: Battlefront I kommer såklart ej köpa 2an, jag vet inte riktigt vad felet var mer än att jag tröttnade snabbt.

Permalänk
Skrivet av Pyrree:

Finns fasen ingen som gör lika snygga spel som DICE! (ja dom är mer eller mindre alltid buggiga.. men nu menar jag grafikmässigt!)

Skoja inte, ruggigt snygga! synd bara att allt dom gör är låsta till Origin... släpp på steam för fan!
Battlefield 1 var mitt sista EA spel tills dom börjar komma på steam igen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Varför inte ha motsvarande intel prolle mot denna FX? en 3570k/2500k är ju vad som var dess konkurrent en gång i tiden. Särskilt då 660 är det rekommenderade graffet. Är det något man har kvar så är det ju graffet, prollen brukar man ha kvar väldigt länge i jämförelse

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Väldigt udda processorkrav där Intels "grundläggande krav" utpresterar AMDs rekommenderade CPU, har de missat att AMD släppt Ryzen?

Tänker samma, och varför just sätta att det behövs en Skylake? Det är ju inte som att en Sandy Bridge kommer ha problem om nu AMD FX funkar...

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Spelar inte P2W spel så det blir inget köp här iaf.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

FX-8350 gjorde ett fint jobb när man testade betan, bra optimerat för att va en gammal processor låg mellan 60-80 fps på allt högsta grafikinställningar. Känslan flöt på redigt bra

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Gäsp!! ge mig ett vettigt singleplay Starwars. Jedi Knight eller Knights of the old republic tack!

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Medlem

Hatar denna typen av "rekommenderade systemkrav" då dom är så sjukt intetsägande.

Utöver hur skrattretande stor variation där är mellan vad som rekommenderas för AMD/Intel/Nvidia (FX-8350 eller i7-6700k...really?) så står där inte vilken prestanda som kommer uppnås in-game med minimum och/eller rek.

Ger minimum 30 fps i 720p, low settings eller 60 fps i 1080p medium settings?
Ger rek. 60 fps i 720p medium settings eller 120 fps i 1440p i high settings?

Dom kan lika gärna skriva "Rekommendation: En dator från detta decenniet, din pleb."

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Väldigt udda processorkrav där Intels "grundläggande krav" utpresterar AMDs rekommenderade CPU, har de missat att AMD släppt Ryzen?

Nej utan frostbite är väldigt bra optimerat för äldre cpuer jag kan till exempel maxa spelet med gammal Phenom II X6 1090t och fortfarande ha 60fps+

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

För övrigt tror jag det är konsoler och den stora skaran som håller nere på systemkraven, tom google chrome har svårt att köras på 16ram om man maxar den med flikar.

De flesta spelarna finns ju på konsol så det vore ju iofs en sund prioritering av DICE.

För egen del var det många år sedan jag gav upp att försöka spela FPS på konsol. Känns ungefär som att sätta mig vid datorn och bara få styra musen med ätpinnar. Frustrationen när man sen blir nemesis-dödad av nån japansk 11-åring...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pyrree:

Finns fasen ingen som gör lika snygga spel som DICE! (ja dom är mer eller mindre alltid buggiga.. men nu menar jag grafikmässigt!)

Jo, kan tänka mig en. CD Projekt RED.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Desssa systemkrav säger ju typ ingenting. Min nivån är väl 30fps i 720p eller liknande.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Skrivet av Pyrree:

Finns fasen ingen som gör lika snygga spel som DICE! (ja dom är mer eller mindre alltid buggiga.. men nu menar jag grafikmässigt!)

Håller med. När jag körde BF2 "demot" i 1440p så kunde jag knappt spela ordentligt i början för jag satt och glodde på grafiken. Synd att Bf2 är dice´s casual shooter. En folkfest där alla ska ha roligt och få lätta kills. Har aldrig sett en så stor mängd cheesy skit som finns för att få kills i BF2. Skillgappet är typ obefintligt vilket gör spelet tråkigt för alla som gillar utmaningar. Men rätt kul som fredagslir under salongsberusning. Tacka vet jag Battlefield 1, typ bästa spelet någonsin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Nej utan frostbite är väldigt bra optimerat för äldre cpuer jag kan till exempel maxa spelet med gammal Phenom II X6 1090t och fortfarande ha 60fps+

Det förklarar inte varför de väljer att ha relativt nya processorer på Intel-sidan. Och om, som du säger, en äldre Phenom klarar det, varför då kräva FX?

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

De vill väl inte skrämma bort eventuella kunder som har äldre AMD system, eller så är spelet väldigt optimerat för Bulldozer arkitekturen av någon anledning. Systemkrav är ofta udda. De har ju ex specifierat vilken kylare man ska ha om man har en FX 8350.

Är ganska säker på att konsoler kör Jaguar arkitekturen så att spelet skulle vara optimerat för gamla AMD processorer så som Bulldozer och Jaguar är högst troligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzeww:

Är ganska säker på att konsoler kör Jaguar arkitekturen så att spelet skulle vara optimerat för gamla AMD processorer så som Bulldozer och Jaguar är högst troligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Bulldozer och Jaguar skiljer sig i hur de är uppbyggda. Så tror inte AMD FX 8350 tjänar på att spelet körs på Jaguar baserade konsoler.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

Varför inte ha motsvarande intel prolle mot denna FX? en 3570k/2500k är ju vad som var dess konkurrent en gång i tiden. Särskilt då 660 är det rekommenderade graffet. Är det något man har kvar så är det ju graffet, prollen brukar man ha kvar väldigt länge i jämförelse

Jag vet inte, men kanske är spelet optimerat för många trådar?

Visa signatur

🖥️ AMD Ryzen 3700x, MSI B350 Mortar Arctic, Corsair lpx 3200, Sapphire 6900XT Nitro, Mbpro 15, MacMini.

Permalänk
Medlem

Blir inte ett till skit spel för min del.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Skoja inte, ruggigt snygga! synd bara att allt dom gör är låsta till Origin... släpp på steam för fan!
Battlefield 1 var mitt sista EA spel tills dom börjar komma på steam igen.

Då lär du nog aldrig köpa Battlefield igen då .
Har svårt att tro att de släpper det på steam när folk ändå köper de på Origin
Fast man kan ju alltid hoppas

Permalänk
Skrivet av cyprus:

Gäsp!! ge mig ett vettigt singleplay Starwars. Jedi Knight eller Knights of the old republic tack!

Detta ska ju ha singleplayer? Har inte spelat Battlefield 1 men den kampanjen fick väl bra kritik?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Accipiter46:

Detta ska ju ha singleplayer? Har inte spelat Battlefield 1 men den kampanjen fick väl bra kritik?

Battlefield 1 är inte Starwars.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av ClintBeastwood:

Battlefield 1 är inte Starwars.

Nej, men det är samma utvecklare. Om DICE har gjort en bra kampanj tidigare verkar det onödigt att avfärda den i detta spel.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Enligt trådar på reddit och feedback ifrån youtube senaste dagarna ifrån spelare med early EA access som provat spelet samt köpt lootlådor så verkar det tyvärr bekräftat att spelet ifråga är ett Pay2Win i fullformat då progress utan att köpa lådor är i princip minimal eller obefintlig samt att man får en mycket tydlig fördel mot andra spelare.

Så notisen i media med att "Dice backar kring lootlådor" verkar tyvärr ha varit ren bullshit och en slags försök till damage control då man fattat att man var tvungen försöka förbättra ryktet, synd för spelet ser ju roligt och snyggt ut.

Någonstans får man dra en gräns för vilken skit man kan ta ifrån en speltillverkare och i detta fall så är den uppenbart passerad, per definition i min synvinkel så säljer EA/DICE fusk till sitt egna FPS spel. Uppenbart inget köp för mig i detta fall.

you dun goofed denna gång Dice.

Permalänk
Skrivet av ExcZist:

Då lär du nog aldrig köpa Battlefield igen då .
Har svårt att tro att de släpper det på steam när folk ändå köper de på Origin
Fast man kan ju alltid hoppas

Jo jag vet gör lite ont då jag varit ett stort Battlefield fan.
Vill påpeka att det inte bara gäller EA spel utan köper inga spel så länge dom inte finns på steam.

Hatar den här hysterien om att alla ska ha en egen launcher, ge oss alternativen men släpp på alla. Steam,Uplay,Origin,Battle.Net etc

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Jo jag vet gör lite ont då jag varit ett stort Battlefield fan.
Vill påpeka att det inte bara gäller EA spel utan köper inga spel så länge dom inte finns på steam.

Hatar den här hysterien om att alla ska ha en egen launcher, ge oss alternativen men släpp på alla. Steam,Uplay,Origin,Battle.Net etc

Jag tycker det var bättre förr när spelen var endast på skiva .
Kunde man välja som man ville.
Även om många inte tycker det
Har sparat alla mina gamla spel på DVD/CD
MOHAAMorrowind/bf2/2142/1942/Oblivion/Sacred mm
Har nog inte den största samligen men har nog över 55 spel iallafall
Då är alla WoW expansioner inkluderat hehe
Så jo det borde vara på steam men då får vi VAC"?"
Men jag tyckte att skiva var bra för att då ägde man spelet och gjorde som man ville.
Skulle t.e.x. Valve eller Origin gå i konkurs så har man ju inte spelen kvar sen.
Finns ju nackdelar. Men jo jag tänker nog inte köpa ett battlefield igen då de aldrig blir samma som det varit.
BF2 var det bästa på många år specielt "Special Forces "

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Jag tycker det var bättre förr när spelen var endast på skiva .
Kunde man välja som man ville.
Även om många inte tycker det
Har sparat alla mina gamla spel på DVD/CD
MOHAAMorrowind/bf2/2142/1942/Oblivion/Sacred mm
Har nog inte den största samligen men har nog över 55 spel iallafall
Då är alla WoW expansioner inkluderat hehe
Så jo det borde vara på steam men då får vi VAC"?"
Men jag tyckte att skiva var bra för att då ägde man spelet och gjorde som man ville.
Skulle t.e.x. Valve eller Origin gå i konkurs så har man ju inte spelen kvar sen.
Finns ju nackdelar. Men jo jag tänker nog inte köpa ett battlefield igen då de aldrig blir samma som det varit.
BF2 var det bästa på många år specielt "Special Forces "

Dold text
Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.