ljudutgång på frontpanel glappar

Permalänk
Medlem

ljudutgång på frontpanel glappar

Tjena. jag undrar om man kan montera isär frontpanelen på något vis då utgången för ljudet därifrån glappar och jag måste ha kabeln liggande på ett visst vis för att det ska funka.

vill undersöka om man kan rätta till kaneln i frontpanelen elelr vad man nu kan göra.

går detta? hur?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av M00rtin:

Tjena. jag undrar om man kan montera isär frontpanelen på något vis då utgången för ljudet därifrån glappar och jag måste ha kabeln liggande på ett visst vis för att det ska funka.

vill undersöka om man kan rätta till kaneln i frontpanelen elelr vad man nu kan göra.

går detta? hur?

Ja det brukar gå att montera isär det men exakt hur beror på modell och om du inte ser nån uppenbar metod så sök på chassits namn, kontakterna kan ibland gå sönder eller så lossnar lödningarna, det händer även att kablar går av och sånt går att fixa åtminstone om man kan löda, det finns även olika typer av paneler att montera i floppy eller cd hål som ger dig ljudanslutningar typ denna https://www.datapryl.se/products/Tillbehor/Kortlasare/DeLOCK/...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.