Permalänk
Medlem

Har haft mitt skägg likadant under alla 10-15 år jag haft det.
Ca 20 cm långt under hakan, korta polisonger, en kortare mustache o.s.v.
Skulle vilja ha längre men det finns ju en gräns då det blir svårt att täcka i ett operationsrum där jag arbetar.
Att använda produkter har blivit jäkligt hippt de senaste åren, ärligt talat behöver man inte nödvändigtvis några prudkter alls. Bara tvätta och kamma igenom det.
Jag använder en ytterst liten mängd vax för att det inte ska spreta åt sidorna vid kindbenen, men bara när jag ska på fest eller liknande.
Jag diggar den där skogsmulle-looken!

Går till en barberare varanann månad ungefär, väl värt det då jag både är lat och dum nog att inte förstå hur en sax fungerar!

Jag skriver i punktform idag, jag är trött!

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av Zippeer:

Får väl se om man lyckas hålla igång med skägget eller om det blir som allt annat. (Har en tendens att påbörja saker och göra de några få ggr för att sedan bara skita i det)
http://i.imgur.com/zIIgP3A.jpg

Hehe vem har inte problem med att slutföra saker? Men skägget växer ju, bara sluta raka!

Skrivet av Krimsarn:

Har haft mitt skägg likadant under alla 10-15 år jag haft det.
Ca 20 cm långt under hakan, korta polisonger, en kortare mustache o.s.v.
Skulle vilja ha längre men det finns ju en gräns då det blir svårt att täcka i ett operationsrum där jag arbetar.
Att använda produkter har blivit jäkligt hippt de senaste åren, ärligt talat behöver man inte nödvändigtvis några prudkter alls. Bara tvätta och kamma igenom det.
Jag använder en ytterst liten mängd vax för att det inte ska spreta åt sidorna vid kindbenen, men bara när jag ska på fest eller liknande.
Jag diggar den där skogsmulle-looken!

Går till en barberare varanann månad ungefär, väl värt det då jag både är lat och dum nog att inte förstå hur en sax fungerar!

Jag skriver i punktform idag, jag är trött!

Om man behöver produkter eller ej beror helt på vad för skägg man har. Jag behöver egentligen inte mer än lite vax för att hålla koll på strån, men det är alltid kul att lukta gott! Med min nuvarande längd kör jag balm

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krimsarn:

Har haft mitt skägg likadant under alla 10-15 år jag haft det.
Ca 20 cm långt under hakan, korta polisonger, en kortare mustache o.s.v.
Skulle vilja ha längre men det finns ju en gräns då det blir svårt att täcka i ett operationsrum där jag arbetar.
Att använda produkter har blivit jäkligt hippt de senaste åren, ärligt talat behöver man inte nödvändigtvis några prudkter alls. Bara tvätta och kamma igenom det.
Jag använder en ytterst liten mängd vax för att det inte ska spreta åt sidorna vid kindbenen, men bara när jag ska på fest eller liknande.
Jag diggar den där skogsmulle-looken!

Går till en barberare varanann månad ungefär, väl värt det då jag både är lat och dum nog att inte förstå hur en sax fungerar!

Jag skriver i punktform idag, jag är trött!

Trots att jag har ganska kort skägg numera så behöver jag fortfarande använda oljor och annat för att inte få för torr hud. Behövs inte alls för min del när jag kör utan skägg.

Men sen är det ju också trevligt med vax när man har lite längre

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Rekordmedlem

Nu på sommaren kör jag med kort skägg för att få lite solskydd men slippa att det blir för varmt, längre skägg är för vintern då man vill se ut som Tomas Wassberg.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Hehe vem har inte problem med att slutföra saker? Men skägget växer ju, bara sluta raka!

Ska försöka hålla det lite mer vårdat istället för att bara låta det växa som jag gör nu Brukar "raka" mig varannan/var tredje månad typ. (trimmar ner det till 0.2mm typ)

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Skäggig legend

Denna låt... skäggstråna står i topp!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Om jag försöker :'(

Blir det lite fylligare och mörkare med produkt? Tänker fan inte färga det, då är ta mig tusan botten nådd!

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av fesen:

https://i.imgur.com/l2R4UhX.jpg

Om jag försöker :'(

Blir det lite fylligare och mörkare med produkt? Tänker fan inte färga det, då är ta mig tusan botten nådd!

Nae. Jag skulle nog hör och häpna köra med hyvel varannan dag för att trigga igång säckarna och få ett hårdare skägg. Brukar stimulera till mer hårväxt. Good luck!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Skäggig legend

Hur går det skäggbröder - en månad som denna..?!

Bjuder på en lite skönare bild denna tisdagskväll.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Jag håller på att odla jag. Kommit en bit på vägen men en bit kvar. Har också rött skägg, tbh gillar jag den färgen. Skickar nog bild när jag är nöjd med kalaset!

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

Grymt avundsjuk på skägguden nr1 Alan Thrall. Själv har jag typ 3 strån i ansiktet

https://open.spotify.com/track/61UyNfbN3aC2yRKqXeSx4d?si=t8qg...

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Inaktiv

Jag blir uppriktigt avundsjuk på herrarna med skägg! Har försökt i flera omgångar att bara låta det växa ut,
men från tinningarna ner till käkbenen blir det fruktansvärt tunnt, och tunt på halsen precis vid kinden. Men i mitten på hakan så växer det som fan har haft på gödsel. Krulligt blir det också, och verkar inte följa fysikens lagar då det känns som det faktiskt växer uppåt.

Som resultat har man bara kört med 0,5mm skäggtrimmer vid behov, men kanske ska köra en omgång till och testa.

Permalänk
Medlem

https://i.imgur.com/jgHBG3g.jpg

Sparat i 3 månader, får skit av frun och hon vill att jag ska ta bort det. Men än så länge håller jag ut. Ska ta mig till en barberare lite innan juletid för att fixa till det lite, har bara varit på mina polisonger en gång.

Använder shampoo och balsam i duschen om jag orkar (hinner på morgonen) och lite skäggolja efter.

Den stora frågan jag ställer mig själv lite nu och då är ifall man passar i skägg, har inte bestämt mig än..

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

@livsnjutaren: Du har ju bra densitet, där i alla fall Sköt om det väl och hon kommer ändra sig. Behåll!

Visa signatur

I/O-Master 5000 @ 77GHz - 512kb tvärlatensminne - VengeanceXtremeDeathboard Socket-666 - Radeon RV100 DDR

Permalänk
Jubileumsmästare

Klipper mitt kort nuförtiden, längre än så här blir jobbigt när man fastnar i saker på jobbet.

Visa signatur

9900K | 970 EVO | 32GB G.Skill Trident Z Neo | 2080Ti
Asus ROG Maximus Extreme XI | Lian-Li PC-O11 Dynamic
Pok3r | G503 | Schiit Bifrost Über | Schiit Lyr
Hifiman HE-500 | HP Omen X Emperium 65
https://www.sweclockers.com/galleri/14987

Permalänk
Medlem
Skrivet av livsnjutaren:

https://i.imgur.com/jgHBG3g.jpg

Sparat i 3 månader, får skit av frun och hon vill att jag ska ta bort det. Men än så länge håller jag ut. Ska ta mig till en barberare lite innan juletid för att fixa till det lite, har bara varit på mina polisonger en gång.

Använder shampoo och balsam i duschen om jag orkar (hinner på morgonen) och lite skäggolja efter.

Den stora frågan jag ställer mig själv lite nu och då är ifall man passar i skägg, har inte bestämt mig än..

Man ska väl ha det som man själv vill?
Vill min sambo klippa sig eller färga sig så får hon göra det.
Man kan ju inte bestämma över vad andra ska göra?
Men sen är det ju lite kul att en gillar hur man ser ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av DokujiN:

@Stefan_ah: Du har ju bra densitet, där i alla fall Sköt om det väl och hon kommer ändra sig. Behåll!

Tackar! på sina ställen är det ganska bra växt men lite sämre på andra. Det är främst på kinderna som det är lite glest.

Men mest glest är det mitt på uppe på knoppen. 1 månad från 30 och håret har gett upp

Skrivet av ExcZist:

Man ska väl ha det som man själv vill?
Vill min sambo klippa sig eller färga sig så får hon göra det.
Man kan ju inte bestämma över vad andra ska göra?
Men sen är det ju lite kul att en gillar hur man ser ut

Ja det är klart det är så! Det är inget problem för mig att hon inte älskar det, hon får stå ut

Hon gör liknande saker som att klippa sig kort fast jag tycker om när hon har långt hår. Så det går båda hållen

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

November=Mustasch!

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem

Jag sitter bara och hoppas att jag får skägg någon dag också.. mitt växer ojämt tills det blir en halv centimeter sen slutar skiten att växa tills jag rakar bort allt

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Skrivet av Unknown:

Jag blir uppriktigt avundsjuk på herrarna med skägg! Har försökt i flera omgångar att bara låta det växa ut,
men från tinningarna ner till käkbenen blir det fruktansvärt tunnt, och tunt på halsen precis vid kinden. Men i mitten på hakan så växer det som fan har haft på gödsel. Krulligt blir det också, och verkar inte följa fysikens lagar då det känns som det faktiskt växer uppåt.

Som resultat har man bara kört med 0,5mm skäggtrimmer vid behov, men kanske ska köra en omgång till och testa.

Så är det för nästan alla. Låt det bara växa, det känns kanske lite dumt ett tag men snart kommer skägget växa över och täcka dina glesa utrymmen. Man måste bara ge det lite tid

För övrigt har jag lyxen att ha Gents precis runt knutarna. Eller faktiskt, jag har båda deras butiker runt knuten. Brukar bli några kungliga behandlingar med kniv, handdukar, espresso och whisky varje år. Kan varmt rekommenderas om man har vägarna förbi Helsingborg!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KeepRaffing:

Så är det för nästan alla. Låt det bara växa, det känns kanske lite dumt ett tag men snart kommer skägget växa över och täcka dina glesa utrymmen. Man måste bara ge det lite tid

För övrigt har jag lyxen att ha Gents precis runt knutarna. Eller faktiskt, jag har båda deras butiker runt knuten. Brukar bli några kungliga behandlingar med kniv, handdukar, espresso och whisky varje år. Kan varmt rekommenderas om man har vägarna förbi Helsingborg!

Intressant. Har själv låst mig till 0.5-0.7cm samt lite större "stubb" vid hakan, är det ens lönt att besöka Gents då? Eller kan dom kanske tipsa en om hur man ska odla ut skägget? Visste f.ö. inte att det var en sån upplevelse hos Gents, bara sneglat lite på sidan då jag letade frisörsalong för ett tag sedan heh. Men får väl testa någon gång snart.

Permalänk
Medlem

Kör trimmern på ca 4mm och sedan utan distanser vid adamsäpplet snett upp till bakre käkbenen, så känns som ett klassisk "stubbskägg".

Gör detta kanske en gång per vecka så det varierar lite såklart men tycker det är lagom med "kort helskägg" så att säga.
Tyckte det blev för jobbigt när man låg som slappast i soffan då skägget kliade på bröstet.

Summa summarum är skägget väldigt likt dessa två:
http://cdn2.cdnme.se/cdn/8-2/173810/images/2011/jake-gyllenha...
https://www.about-face.org/wp-content/uploads/2012/09/affleck...

Permalänk
Hedersmedlem

`Jag har själv en säkerhetshyvel sedan några år och frågan om vilka blad som är "rätt" eller bra tycker jag är intressant.
Det tipsas en del om rakblad och att det ska vara av märket feather. Det är lätt att plocka vidare den typen av råd från andra som säger att det nu är bra men är det verkligen så att det bara är det märket som är bra nog? Eller nä det är klart att det finns andra märken som fungerar också men det jag tänker på mer är väl om det verkligen kan bli så fel om man köper ett noname-brand. Det är inte direkt rocket sience att tillverka rakblad och de flesta lär väl göra jobbet tänker jag.
Eller?
Själv har jag skaffat ett gäng rakblad frän aliexpress för inga pengar alls typ och jag tycker ju de klarar av jobbet bra.
Finns det kanske andra här som testat och faktiskt kunnat avgöra skillnader mellan olika märken på rakbladstyper?

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk

@cider123: Värt ett besök oavsett. Antingen för att raka av allt eller för att bara raka kanterna och snygga till det. Ibland kan det vara svårt att hitta rätt linjer för skägget, sånt är de duktiga på. Dessutom är det förbannat skönt, när olja och varma handdukar åker på brukar jag nästintill somna. Inte minst efter den där whiskyn

Även om du inte vill bli rakad kan du åka till butiken på Väla, finns en kille där som är sjukt trevlig och kunnig inom området. Inte minst gällande parfymer. Jag är såklart inte på något sätt sponsrad av eller involverad i företaget, men äras de som äras bör!

Permalänk

@Söderbäck: Absolut, det är ganska stor skillnad på de olika bladen. Största skillnaden är såklart slipningen och hur vassa de är. Feather spelar i en liga för sig, de är snorvassa och det enda jag köper efter att ha testat flera olika märken. Kostar typ en femtiolapp för ett 10-pack och eftersom jag bryter dem räcker de i ett år. Rijk är helt okej också, dessutom svenska. Tror de kan köpas på Netonnet också nu för tiden. Ett tredje alternativ är Derby, som är lite billigare. De är nog okej men alldeles för slöa för min smak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NcLr:

November=Mustasch!

Hade jag inte redan haft ett skägg så hade jag absolut kört på en mustasch men jag tänker då inte raka av mig skägget för det.

Får helt enkelt fixa till mustaschen bara!

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Skrivet av bobonolla:

helt jävla rätt. Visst det kan va snyggt med skägg till viss del om det är vårdat och trimmat.. Men förstår mig inte på trenden. Det känns som alla små pojkar vill skaffa skägg för att verka manliga.. hade ni ingen manlighet och var tvungen att odla undrar jag?

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobonolla:

Det är redan så för mig Fattar inte grejen. Kan ju inte vara någon som tycker det är snyggt?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

Det är redan så för mig Fattar inte grejen. Kan ju inte vara någon som tycker det är snyggt?

Skickades från m.sweclockers.com

Tänka sig att människor föredrar olika utseenden.

Permalänk
Medlem

@FribBe: Fast "alla" eftersträvar ju samma just nu.

Visa signatur

I/O-Master 5000 @ 77GHz - 512kb tvärlatensminne - VengeanceXtremeDeathboard Socket-666 - Radeon RV100 DDR