Disneys strömningstjänst blir billigare än Netflix

Permalänk
Melding Plague

Disneys strömningstjänst blir billigare än Netflix

Inom två år planerar Disney att lansera en egen strömningstjänst som ska konkurrera med bland annat Netflix, något de hoppas kunna göra genom en lägre prenumerationskostnad.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

jo ...
men måste man ha 10 olika tjänster för ett vettigt utbud så ....

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Inaktiv

Jaha ja, Disney känner att det behövs ännu en streaming tjänst som konsumenten måste prenumerera på. Det är varken speciellt eller unikt i dagsläget. Vi har Viaplay, Netflix, HBO, m.fl. och nu ska disney in i leken. Det får bli mindre Disney i hushållet helt enkelt då jag vägrar lägga ut mer pengar för ytterligare en streaming tjänst.

Det är självaste f-n att filmbolagen är så inbakat tröga att dom inte förstår bättre än att dela upp allt och hållas med förlegade regionala licenser. Ge konsumenterna tillgång till allt innehåll, med en tjänst. Det är vad vi vill ha.

Permalänk
Medlem

Föredrar varianten "Gemensam plattform för allt, betala för avsnitt/film du tittar på med optionen KÖP.", dvs ej prenumeration.

Permalänk
Medlem

Ja om det bara är disneyfilmer som släpps där så vill man förstås inte betala särskilt mycket för tjänsten. Blir ju dyrt totalt sett om man måste ha flera tjänster för att få ett varierat utbud. Å andra sidan är det bra med viss konkurrens så att det inte bara är en ensam tjänst som kan sätta vilka priser de vill. Frågan är vilket som ger lägsta totalkostnad?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ronnylov:

Ja om det bara är disneyfilmer som släpps där så vill man förstås inte betala särskilt mycket för tjänsten. Blir ju dyrt totalt sett om man måste ha flera tjänster för att få ett varierat utbud. Å andra sidan är det bra med viss konkurrens så att det inte bara är en ensam tjänst som kan sätta vilka priser de vill. Frågan är vilket som ger lägsta totalkostnad?

Precis - men med Disney's affärsmodell ifråga så kan dom sätta vilka fantasi priser dom än känner för. Det står "lägre prenumerationskostnad" men visst kan dom ta vad dom vill, om dom försvinner från övriga tjänster.

Permalänk
Medlem

Fast, hur mycket Disneyinnehåll (dvs utgivet under namnet Disney snarare än deras olika distribueringsbolag) finns det egentligen på Netflix Sverige i dagsläget? Det känns verkligen torftigt i jämförelse mot, säg, amerikanska där det faktiskt finns innehåll därifrån. Det mesta av det svenska Disneyinnehållet ligger väl snarare på viaplay? Eller senast jag kikade på viaplay iaf.

Det hade varit trevligt med MINDRE splittring och fragmentering av marknaden istället för mer.
Samtidigt höjer skojar-företag som c more sina priser utan att öka innehållet.
Men visst, det hade väl kunnat vara trevligt att ta del av Disneys serier och filmer i Sverige alls. Sedan jag slutade kunna använda vpn för amerikanskt Netflix så är det rentav dåligt med det.

Sedan är två andra frågor innehållet.
Kommer allting som heter Disney att finnas där, eller allting som Disney haft att göra med? För isåfall blir det lite fler.
De säger också att priset kommer vara lågt pga lågt initialt utbud. Jaha? Så, när det kommer in mer innehåll så höjs priserna därefter? Kul.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vansinnet forstätter.
Filmbolagen vill nog inte bli av med piraterna. De tjänar väl för mycket pengar på kravbrev och skadeståndskrav.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Inaktiv

Man kan klaga men har inte Disney oligopol på marknaden? Många barn vill dessutom se Disney filmer och serier och det blir bara för föräldrarna att öppna plånboken.
Fanns det för övrigt inte en tv kanal som hette Disnet channel? Detta blir då mer ellee mindre bara en ersättare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Med så många betaltjänster i månaden som de vill att man ska ha får man inte mycket över till mat och hushåll

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Fast, hur mycket Disneyinnehåll (dvs utgivet under namnet Disney snarare än deras olika distribueringsbolag) finns det egentligen på Netflix Sverige i dagsläget? Det känns verkligen torftigt i jämförelse mot, säg, amerikanska där det faktiskt finns innehåll därifrån. Det mesta av det svenska Disneyinnehållet ligger väl snarare på viaplay? Eller senast jag kikade på viaplay iaf.

Det hade varit trevligt med MINDRE splittring och fragmentering av marknaden istället för mer.
Samtidigt höjer skojar-företag som c more sina priser utan att öka innehållet.
Men visst, det hade väl kunnat vara trevligt att ta del av Disneys serier och filmer i Sverige alls. Sedan jag slutade kunna använda vpn för amerikanskt Netflix så är det rentav dåligt med det.

Sedan är två andra frågor innehållet.
Kommer allting som heter Disney att finnas där, eller allting som Disney haft att göra med? För isåfall blir det lite fler.
De säger också att priset kommer vara lågt pga lågt initialt utbud. Jaha? Så, när det kommer in mer innehåll så höjs priserna därefter? Kul.

Skickades från m.sweclockers.com

Finns mycket Marvel på Netflix och det lär ju ryka. Inte mig emot men många gillar det nog. Och Marvel är inte det enda på Netflix som ägs av Disney..

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Jahapp som tvåbarnsfassa så kommer ju detta vara något för mig. Kör iofs bara Netflix nu som streamingstjänst så 2st får man väl anse vara ok ändå även om man önskat 1st streamingstjänst som hade allt och samma utbud som i USA. 300kr-400kr/månaden hade jag tyckt varit ok ändå OM man fått nya filmer snabbare.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Finns mycket Marvel på Netflix och det lär ju ryka. Inte mig emot men många gillar det nog. Och Marvel är inte det enda på Netflix som ägs av Disney..

Men det är ju skillnad på Marvel och Marvel. Exempelvis Netflix egenproducerade serier tror jag faktiskt lär stanna, då det är Netflix ip också; men de kanske inte kommer att kunna expandera universumet så särskilt mycket mer.
Att det cinematiska Marvelknippet försvinner är ju givet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tur man köper allt på DVD/Blueray då

Permalänk
Medlem

40kr/mån skulle jag kunna tänka mig betala för Disney om jag ska ha kvar Netflix också.
Annars får det bara bli Netflix 3-400kr ugh..

Permalänk
Medlem

Äger inte Disney allt Star Warsrelaterat också?

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Men det är ju skillnad på Marvel och Marvel. Exempelvis Netflix egenproducerade serier tror jag faktiskt lär stanna, då det är Netflix ip också; men de kanske inte kommer att kunna expandera universumet så särskilt mycket mer.
Att det cinematiska Marvelknippet försvinner är ju givet.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, serierna vetefan vad som händer med. Netflix lär väl behålla det egenproducerade men kommer dom få fortsätta med det?
Blir spännande att se vad som händer.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Jag tänker mig inte att alla ska köra alla tjänster samtidigt, utan mer att folk kommer byta. Disney 1 månad, sen Netflix, sen Disney, osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Med så många betaltjänster i månaden som de vill att man ska ha får man inte mycket över till mat och hushåll

Har man en villa med bostadslån och familj så är futtiga 99 kr/mån till eller från för ytterligare en streamingtjänst som håller fru och barn nöjda, ett icke-problem. Vi snackar promillen av hushållets samlade utgifter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Näbbdjuret:

Äger inte Disney allt Star Warsrelaterat också?

Jo, de har köpt upp detta. Tror de äger hela Lucas Arts så därför det kastas ut legofilmer på löpande band i star wars skepnad.
Disney kör väl också Pirate of the carabien och mycket annat.

Som så många andra säger. Kan muikvärlden ha en misiktjänst som mer eller mindre fångar upp allt (mycket ytterligheter finns inte med typ hårdrock ala mega bröl) men det mesta andra. I dagsläget så är det väl antingen Tidal eller Spotify. Det mesta släpps samma dag som skivan över hela världen. På film och serier så får vi här i Sverige oftast vänta ett par månader och sen måste allt först visas på bio i tre månader innan det ett år senare kommer till streaming och DVD.
Gå direkt till streaming med allt på ett konto och sen kan alla titta som betalar istället för som nu när fem olika bolag har sin tjänst.

Finns inte längre någon jag känner som tankar musik, är för meckigt. Spel har valt Steam eller Origon och även där så tror jag få tankar hem.
Filmbolagen borde gå samma väg men icke.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Jag förstår mig inte på alla dessa olika betalappar. Netflix för 109kr/mån är ju ett skämt med tanke på utbudet i Sverige/Europa, katastrof! Dock har min syrra det pga att hon har barn, så där håller jag jag med dig @Frux att det e många som kan tänka sig att betala en slant för att få tyst på sina ungar då o då. Jag brukar jämföra med Spotify som iallafall har ett ordentligt utbud när det gäller musik. När Netflix eller annat alternativ når den nivån, då kan jag tänka mig en sådan tjänst.

Permalänk
Medlem

Behåller Netflix, går på bio en gång i månaden. Samt laddar ner filmer om jag nu känner för det..

Frågor på det?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Har man en villa med bostadslån och familj så är futtiga 99 kr/mån till eller från för ytterligare en streamingtjänst som håller fru och barn nöjda, ett icke-problem. Vi snackar promillen av hushållets samlade utgifter.

Yikes, 100 000 kr/mån i hushållsutgifter, du måste bo fint du

Permalänk
Medlem
Skrivet av kotz:

Behåller Netflix, går på bio en gång i månaden. Samt laddar ner filmer om jag nu känner för det..

Frågor på det?

Skickades från m.sweclockers.com

Japp, varför har du Netflix över huvudtaget?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Frux:

Har man en villa med bostadslån och familj så är futtiga 99 kr/mån till eller från för ytterligare en streamingtjänst som håller fru och barn nöjda, ett icke-problem. Vi snackar promillen av hushållets samlade utgifter.

Gånga 99:- med 10 sen addera lite mobilabonnemang på detta till alla barn, siffran kan enkelt sniffa på 5000:-/månaden.

Många bäckar små.

Spotify, Netflix, canaldigital, internet, matkassen Ps plus, Xbox live? medmera medmera..

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Fast, hur mycket Disneyinnehåll (dvs utgivet under namnet Disney snarare än deras olika distribueringsbolag) finns det egentligen på Netflix Sverige i dagsläget? Det känns verkligen torftigt i jämförelse mot, säg, amerikanska där det faktiskt finns innehåll därifrån. Det mesta av det svenska Disneyinnehållet ligger väl snarare på viaplay? Eller senast jag kikade på viaplay iaf.

Det hade varit trevligt med MINDRE splittring och fragmentering av marknaden istället för mer.
Samtidigt höjer skojar-företag som c more sina priser utan att öka innehållet.
Men visst, det hade väl kunnat vara trevligt att ta del av Disneys serier och filmer i Sverige alls. Sedan jag slutade kunna använda vpn för amerikanskt Netflix så är det rentav dåligt med det.

Sedan är två andra frågor innehållet.
Kommer allting som heter Disney att finnas där, eller allting som Disney haft att göra med? För isåfall blir det lite fler.
De säger också att priset kommer vara lågt pga lågt initialt utbud. Jaha? Så, när det kommer in mer innehåll så höjs priserna därefter? Kul.

Skickades från m.sweclockers.com

I USA antas att alla filmer och tv serier som Disney äger dyker upp på deras tjänst. Inkl Marvel och Star Wars. Vore konstigt annars.

I Sverige får vi hoppas att det blir lika mycket. Tiden för gamla avtal borde gått ut när det är dags.

Flera nya tv serier skulle också komma enligt några Youtube videor. Mins inte hur många.

Permalänk
Medlem
Skrivet av deltascu:

Yikes, 100 000 kr/mån i hushållsutgifter, du måste bo fint du

En promille är en tusendel. 99*1000 = 9900 kr.

Edit: Självklart fel av mig
Bjuder på den!
99000 kr blir det ju.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Japp, varför har du Netflix över huvudtaget?

Netflix sparar där du tittade senast.. På alla filmer/serier.... Gillar den featuren, samt att det är bekvämt att slå på Netflix och se vad som är nytt....
Det finns mycket bra grejor där i serie och dokumentär form.. Samma med filmer.. Dock inte bio aktuella filmer på Netflix..

Och jag är inte så snål som jag var förr

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

En promille är en tusendel. 99*1000 = 9900 kr.

Ojoj. Detta blev inte bra. Inte bra alls....

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tråkigt att det ska vara så splittrat med många olika tjänster för att se på serier och film från olika filmbolag. Samtidigt ser jag en framtida möjlighet till ett företag som kanske skriver upp avtal med andra företag som erbjuder streamingtjänster (bl.a. Netflix, HBO Nordic och Disney) och skapar en eller flera olika streaming-tjänst-bundles till ett lägre pris än vad det skulle kosta att betala för varje enskild tjänst.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII