Permalänk

Köpråd extraskärm till laptop

Tjena!
Jag behöver köpråd då det kommer till att skaffa en extraskärm till laptopen för arbete.
Man blir så bortskämd då man sitter hemma med att ha dubbla skärmar, så jag tänkte om det finns någon smidig och portabel skärm som man kan få med sig ner i datorväskan då man är ute.
Behöver inte vara någon värsting skärm, den är bara till för att visa kod, så behövs inget monster.
Tackar för svar!

Visa signatur

SteamDeck + Lenovo docka

Permalänk
Medlem

Du kan ju använda en ipad med en app, typ Duet display eller Splashtop?
Har själv använt splashtop med en sladd emellan och det fungerar förvånansvärt bra tycker jag! Trpr tillochmed att man kan köpa clips så man sätter fast paddan på skärmen, har för mig att jag sett det tidigare...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

~Du lever ända tills du dör~

Stationära: 1TB HDD + SSD 120gb/ Aerocool strike x advanced / Hyper 212 Evo /24gb ddr3@1600mhz / Evga 600w / Intel core i5 4690k@stock Evga gtx 970 /asus z97a
Laptop: Dell xps 13 9370 fhd/i5/8gb

Permalänk
Skrivet av eribo01:

Du kan ju använda en ipad med en app, typ Duet display eller Splashtop?
Har själv använt splashtop med en sladd emellan och det fungerar förvånansvärt bra tycker jag! Trpr tillochmed att man kan köpa clips så man sätter fast paddan på skärmen, har för mig att jag sett det tidigare...

Skickades från m.sweclockers.com

Det var inget dåligt tips, men då måste jag fixa mig en padda först XD

Visa signatur

SteamDeck + Lenovo docka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tim_quartz:

Tjena!
Jag behöver köpråd då det kommer till att skaffa en extraskärm till laptopen för arbete.
Man blir så bortskämd då man sitter hemma med att ha dubbla skärmar, så jag tänkte om det finns någon smidig och portabel skärm som man kan få med sig ner i datorväskan då man är ute.
Behöver inte vara någon värsting skärm, den är bara till för att visa kod, så behövs inget monster.
Tackar för svar!

https://www.prisjakt.nu/product.php?p=3540764

Lite saftigt pris kanske, men har du usb c med displayport på din dator så kan detta nog inte bli smidigare!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tim_quartz:

Det var inget dåligt tips, men då måste jag fixa mig en padda först XD

Det är klart, men du kan ju faktiskt göra mer med en padda än en skärm XD
För övrigt kostar de väl i princip lika mycket?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

~Du lever ända tills du dör~

Stationära: 1TB HDD + SSD 120gb/ Aerocool strike x advanced / Hyper 212 Evo /24gb ddr3@1600mhz / Evga 600w / Intel core i5 4690k@stock Evga gtx 970 /asus z97a
Laptop: Dell xps 13 9370 fhd/i5/8gb

Permalänk
Skrivet av eribo01:

Det är klart, men du kan ju faktiskt göra mer med en padda än en skärm XD
För övrigt kostar de väl i princip lika mycket?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja jo det klart, man kan ju använda den till en hel del mer XD

Visa signatur

SteamDeck + Lenovo docka

Permalänk
Skrivet av Sweex:

https://www.prisjakt.nu/product.php?p=3540764

Lite saftigt pris kanske, men har du usb c med displayport på din dator så kan detta nog inte bli smidigare!

Skickades från m.sweclockers.com

Ja den där såg ju grym ut, men har bara hdmi och microDP :/

Visa signatur

SteamDeck + Lenovo docka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tim_quartz:

Ja den där såg ju grym ut, men har bara hdmi och microDP :/

Om mico och mini är samma har du en kabel här:

https://www.kjell.com/se/sortiment/dator-natverk/kablar-adapt...

Visa signatur

1:MSI Z170A G M5| I7-6700K @ 4.7Ghz | CV 4x8GB LPX DDR4 3000 | NH-D15S | FD N R2 650W | FD R5 White | GTX780Ti
2:P8Z68-V PRO/GEN3 | I7-2700K @ 4.6Ghz | XMS3 DDR3 16GB 1600 | NH-D15S | GTX 770 | FD R3 White | Benq XL2720T
3:GA-Z77-D3H | i5-3570K @ X.XGhz | Corsair DDR3 16GB 1600 | GTX 660 Ti DCUII TOP | Benq G2420HD
4:Intel S5500BC | 2x Xeon X5650 | 32GB ECC | Samsung 850 EVO 500GB | 2x Hyper 212 EVO | TX750 V2 | CM Stacker 32TB
5:HTPC | Nvidia Shield TV 16GB (P2897) | ZOTAC ZBOX Nano AQ01 | 8GB DDR3 | A1200 72MB Blizzard 1230IV+SCSI-Kit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tim_quartz:

Ja den där såg ju grym ut, men har bara hdmi och microDP :/

Skrivet av 0p:

Tyvärr inte en sån kabel.. Skärmen har en USB-C ingång endast. Och denna används för power genom usb och displaysignal genom displayport alt-mode.

Borde ju finnas en kabel som är USB-C i ena sidan och usb-a samt displayport i andra tycker man, men inte hittat något.. '

Då finns denna: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3252018
Den har usb 3.0 som ingång endast. Det har du la?

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Skrivet av Sweex:

Tyvärr inte en sån kabel.. Skärmen har en USB-C ingång endast. Och denna används för power genom usb och displaysignal genom displayport alt-mode.

Borde ju finnas en kabel som är USB-C i ena sidan och usb-a samt displayport i andra tycker man, men inte hittat något.. '

Då finns denna: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3252018
Den har usb 3.0 som ingång endast. Det har du la?

Jo USB 3.0 finns, ska kolla in den där du länkade!

Visa signatur

SteamDeck + Lenovo docka