Tappat spellusten. Multiplayer med gott snack??

Permalänk
Medlem

Tappat spellusten. Multiplayer med gott snack??

Fan alltså.
Jag är inte så spelsugen längre. Jag spelar bra singleplayer spel på Ps4 när de kommer ut, men är rätt kräsen. Har en bra bestyckad PC som mest samlar damm. Jag är 38 och har genom åren även spelat en del multiplayer typ Americas Army, Battlefield, Operation Flashpoint, lite Unreal tournament, lite Overwatch och lite Pubg. Inte mycket strategispel alltså. Tror en del av problemet är att jag inte känner något sammanhang. Mina vänner är totalt ointresserade av spel, så där är man rätt själv. När jag spelade Americas army i början på årtusendet var det med kollegor efter arbetsdagens slut, med Gamevoice och allt. Skitkul!
Så nu när vintermörkret kommer skulle det vara gött att lösa den här knuten. Men jag vet inte vad jag ska spela eller hur jag gör för att spela med andra (discord?). Det behöver inte vara superseriöst, utan mest ett sätt att slappna av på kvällarna när barnen lagt sig och frugan somnat i soffan. Har ni några tips? Tack på förhand!

Visa signatur

Intel Core i5 4670K 3.4 GHz - ASRock Z87M Pro4 mATX - A-Data 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz - MSI RadeonR) 270X Gaming OC - Samsung SSD EVO 840 120GB - be quiet! Pure Power L8 530W 80+ Bronze - SilverStone Precision PS07B

Permalänk
Medlem

@Betvå:

samma problem här.. själv e man 44, och vänner och sånt kanske är mer "vuxen" inte vet jag, men inte är dom intresserad av spel. ruskar bara på huvudet och undrar när man ska bli vuxen.

det är trist att spela ensam, roliga med folk man känner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Betvå:

Fan alltså.
Jag är inte så spelsugen längre. Jag spelar bra singleplayer spel på Ps4 när de kommer ut, men är rätt kräsen. Har en bra bestyckad PC som mest samlar damm. Jag är 38 och har genom åren även spelat en del multiplayer typ Americas Army, Battlefield, Operation Flashpoint, lite Unreal tournament, lite Overwatch och lite Pubg. Inte mycket strategispel alltså. Tror en del av problemet är att jag inte känner något sammanhang. Mina vänner är totalt ointresserade av spel, så där är man rätt själv. När jag spelade Americas army i början på årtusendet var det med kollegor efter arbetsdagens slut, med Gamevoice och allt. Skitkul!
Så nu när vintermörkret kommer skulle det vara gött att lösa den här knuten. Men jag vet inte vad jag ska spela eller hur jag gör för att spela med andra (discord?). Det behöver inte vara superseriöst, utan mest ett sätt att slappna av på kvällarna när barnen lagt sig och frugan somnat i soffan. Har ni några tips? Tack på förhand!

Förstår känslan även om det lite för mig har blivit lite tvärtom. Jag är 41 och spelar en del med kollegor även om de är i 30-årsåldern.
Vi lirar Diablo3(säsong), Rocket League, CSGO, Destiny 2(ett tag för folk tröttnade snabbt på repetitiva uppdrag).
Många av mina jämnåriga skakar på huvudet och tycker mer att jag spelar "för mycket" :D.. Nja, det beror ju på hur man ser det. Ser man 2-3 timmar per kväll 1-5 dagar i veckan som fruktansvärt mycket så får de väl tycka det. Huvudsaken är att man har kul och att det inte drabbar familj eller jobb.

Permalänk
Medlem

Jag var i samma sits, och var väldigt nära på att sälja min dator.
Men sedan stötte jag på Fortnite Battle Royale, och det är helt fantastiskt!

Permalänk

Testa planetside 2, finns built in voice com i spelet fast dom flesta stora guilder/outfits har egna voice servers.

strategi-MMO-fps free to play och inte pay to win, bara cosmetcis som kostar. Testa det. Varje map rymmer tusentals spelare.. 3 olika fraktioner, med episka slag.

Joina oss, Vanu på Cobalt https://tridentoutfit.com/forums/index.php Trident heter outfitten jag är med i.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Joina geeks gaming och se om du kan hitta lite folk där att spela med 🙂

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1485592-geeks-gaming-d...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Inaktiv

Risk till android
https://www.youtube.com/watch?v=Mf_BxHsfaBU
Det har allt, förutom förmågan att skriva och tala. Men man kan skicka rekommendationer som att man vill att någon ska attackera någon etc.

Jag är också till åren och har helt tröttnat på vanliga spel, det är för mycket springa runt och leta istället för pang på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borked:

Jag var i samma sits, och var väldigt nära på att sälja min dator.
Men sedan stötte jag på Fortnite Battle Royale, och det är helt fantastiskt!

Har inte haft så här kul i ett spel sen Halo 2 mp. Men nu efter 1000 matcher börjar Fortnite med blir lite dull.
Har även 2500 spel på steam men det är helt enkelt inte lika roligt att spela längre.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Betvå:

Fan alltså.
Jag är inte så spelsugen längre. Jag spelar bra singleplayer spel på Ps4 när de kommer ut, men är rätt kräsen. Har en bra bestyckad PC som mest samlar damm. Jag är 38 och har genom åren även spelat en del multiplayer typ Americas Army, Battlefield, Operation Flashpoint, lite Unreal tournament, lite Overwatch och lite Pubg. Inte mycket strategispel alltså. Tror en del av problemet är att jag inte känner något sammanhang. Mina vänner är totalt ointresserade av spel, så där är man rätt själv. När jag spelade Americas army i början på årtusendet var det med kollegor efter arbetsdagens slut, med Gamevoice och allt. Skitkul!
Så nu när vintermörkret kommer skulle det vara gött att lösa den här knuten. Men jag vet inte vad jag ska spela eller hur jag gör för att spela med andra (discord?). Det behöver inte vara superseriöst, utan mest ett sätt att slappna av på kvällarna när barnen lagt sig och frugan somnat i soffan. Har ni några tips? Tack på förhand!

Samma här, rätt jävla less på spel. Känns ibland som att man tvingar sig till att spela mer än att det är för att man faktiskt vill. Det är i princip endast roligt då jag spelar med någon jag känner.

OT: "..där är man rätt själv"?! Kan svenskar sluta misshandla sitt språk. Hur fan kan man vara rätt "själv"? Ensam eller allena.
Men att vara själv?? När började man med detta helt galna användandet av ordet "själv".
T.ex "Jag är själv"... Ja tro fan det vem skall annars vara dig än du själv?

Eller som skylten vid servicedisken på ICA. "Om vi står själva...någonting...blablabla". JA! Vadå, har ni vanligtvis inga ben så ni inte kan stå själva? Vem står åt er?

"Eller, jag tycker det är kusligt på vinden när jag är själv?" Ja igen, vem fan är dig annars?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon284015:

Samma här, rätt jävla less på spel. Känns ibland som att man tvingar sig till att spela mer än att det är för att man faktiskt vill. Det är i princip endast roligt då jag spelar med någon jag känner.

OT: "..där är man rätt själv"?! Kan svenskar sluta misshandla sitt språk. Hur fan kan man vara rätt "själv"? Ensam eller allena.
Men att vara själv?? När började man med detta helt galna användandet av ordet "själv".
T.ex "Jag är själv"... Ja tro fan det vem skall annars vara dig än du själv?

Eller som skylten vid servicedisken på ICA. "Om vi står själva...någonting...blablabla". JA! Vadå, har ni vanligtvis inga ben så ni inte kan stå själva? Vem står åt er?

"Eller, jag tycker det är kusligt på vinden när jag är själv?" Ja igen, vem fan är dig annars?

woooooooo there buckaro! Lugna sig lite kanske? Lite väl tidigt för språkpolisen ska komma och göra ett sådant här tillslag....

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Betvå:

Fan alltså.
Jag är inte så spelsugen längre. Jag spelar bra singleplayer spel på Ps4 när de kommer ut, men är rätt kräsen. Har en bra bestyckad PC som mest samlar damm. Jag är 38 och har genom åren även spelat en del multiplayer typ Americas Army, Battlefield, Operation Flashpoint, lite Unreal tournament, lite Overwatch och lite Pubg. Inte mycket strategispel alltså. Tror en del av problemet är att jag inte känner något sammanhang. Mina vänner är totalt ointresserade av spel, så där är man rätt själv. När jag spelade Americas army i början på årtusendet var det med kollegor efter arbetsdagens slut, med Gamevoice och allt. Skitkul!
Så nu när vintermörkret kommer skulle det vara gött att lösa den här knuten. Men jag vet inte vad jag ska spela eller hur jag gör för att spela med andra (discord?). Det behöver inte vara superseriöst, utan mest ett sätt att slappna av på kvällarna när barnen lagt sig och frugan somnat i soffan. Har ni några tips? Tack på förhand!

Låter som att ArmA3-communityt kan vara något för dig eventuellt, tycker oftast det är lite äldre och mognare spelare där, men jag har å andra sidan inte brytt mig jättemycket om communityt för övrigt utanför min egen vänskapskrets. Men eftersom spelet är rätt "långsamt" jämfört med typ alla andra FPS så passar det kanske "kidsen" lite sämre

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iglum:

Har inte haft så här kul i ett spel sen Halo 2 mp. Men nu efter 1000 matcher börjar Fortnite med blir lite dull.
Har även 2500 spel på steam men det är helt enkelt inte lika roligt att spela längre.

Ptja. Själv har jag bara spelat kanske 1XX matcher men det är så fantastiskt! Dock förstår jag dig efter så många matcher, men det är bara så jävla skön känsla i spelet!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Går igenom en liknande sak. Lirade Overwatch stenhårt och kom upp till Grandmaster och sedan Top 500 men tappade helt suget efter det. Har alltid gillat multiplayer spel och kommer alltid göra det men nu känner jag mig helt matt av sådant. Därför, får bara ett par dagar sedan, bestämde jag mig för att ta ett break från multiplayer spel (med mindre vänner får för sig att lira något tillsammans) och har istället satsat på singleplayer spel. Spelar just nu igenom Final Fantasy IX på min Playstation Vita och kommer om inte länga plocka upp ett Nintendo Switch tillsammans med Xenoblade Chronicles 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Betvå:

Fan alltså.
Jag är inte så spelsugen längre. Jag spelar bra singleplayer spel på Ps4 när de kommer ut, men är rätt kräsen. Har en bra bestyckad PC som mest samlar damm. Jag är 38 och har genom åren även spelat en del multiplayer typ Americas Army, Battlefield, Operation Flashpoint, lite Unreal tournament, lite Overwatch och lite Pubg. Inte mycket strategispel alltså. Tror en del av problemet är att jag inte känner något sammanhang. Mina vänner är totalt ointresserade av spel, så där är man rätt själv. När jag spelade Americas army i början på årtusendet var det med kollegor efter arbetsdagens slut, med Gamevoice och allt. Skitkul!
Så nu när vintermörkret kommer skulle det vara gött att lösa den här knuten. Men jag vet inte vad jag ska spela eller hur jag gör för att spela med andra (discord?). Det behöver inte vara superseriöst, utan mest ett sätt att slappna av på kvällarna när barnen lagt sig och frugan somnat i soffan. Har ni några tips? Tack på förhand!

Spelade som du. Hittade inga bra spel, men så kollade jag in Rainbow Six: Siege: det roliga fanns där! Spelar lite då och då och har träffat lite folk som jag pratar med på Discord.

Kan även rekommendera War Thunder där du kan välja att spela tanks ena dagen, flyg nästa -och runt hörnet väntar sjöstrider.

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk

@Betvå: Jag och ett gäng herrar spelar en del på kvällar och helger. Rekreation, vi är förmodligen inte särskilt bra och tar inte oss själva på särskilt stort allvar. Vi bor alla i samma stad (Hbg precis som du) och träffas även regelbundet i verkliga livet. Säg till om du vill vara med nån gång. Just nu spelar vi mest RB6, World of Tanks och Battlegrounds men är öppna för förslag 😄

Permalänk
Medlem

Skicka iväg ett PM om du, eller någon annan för den delen, känner för att spela något av följande CSGO, PUBG, The Division, Dota2, Rocket League osv.

Visa signatur

● Active

Permalänk
Medlem

Vet inte om det räknas som genuint multiplayer och singel men jag har som biltokig och geografi och historieintresserad fastnat för det av en del "dissade" spelet The Crew. Datorn klarar de högsta upplösningarna men spelet begränsar till 60 fps. Använder G 25 ratt med Logitechs "gamla" drivrutin som börjar med 5.... Nya funkar inte bra med ratten. Fyller snart 71, men plattan i mattan å en liten "dutt" på bromsen före svåra kurvor så går dé utav bara hel.... Jag har skoj.

Permalänk
Medlem

Hitta ett aktivt community i ett roligt spel. Spelar själv CS:GO på swedisholdtimers, vi är mellan 20-30 spelare mellan 20-22 på kvällarna, längre på helgerna. Ett gött gäng som mest snackar skit och jävlas med varandra. De flesta är 30+.

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk

Låter som att vi har gått i samma fotspår hela vägen.
Har också tappat sugen men det är mest för att jag inte kan gå in och lira i bara 30-40 minuter och mer än så har jag inte tid med. Är van att vara MVP och det blir man inte av två timmar var tredje dag.
I dagsläget så har jag inte ens 40 minuter över med familj, jobb och alla projekt. Projekten ska fullbordas, jag ska sluta när jag går av mitt skift och jag ska fan ta tid för mig själv någon gång framöver...
Kanske får man lira Hunt Showdown när det kommer. Om det blir bra det vill säga. Det ser väldigt 10 fps, handkontroll-aktigt ut just nu.

Permalänk
Skrivet av moonblase:

Hitta ett aktivt community i ett roligt spel. Spelar själv CS:GO på swedisholdtimers, vi är mellan 20-30 spelare mellan 20-22 på kvällarna, längre på helgerna. Ett gött gäng som mest snackar skit och jävlas med varandra. De flesta är 30+.

Slår ett slag för Swedisholdtimers, bra stämning, man får vara hur bra eller dålig som helst, folk trillar i regel in efter kl 20.00 på kvällarna

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Betvå: Du har fått väldigt många bra tips som säkert fungerar kanon.
Dock skulle jag vilja inflika något som fungerar bra på mig själv. Jag har också satt mig i stolen, startat datorn råtaggad för att sedan bara scrolla genom spellistan medans suget av att faktiskt spela försvinner snabbt.

Det jag gjorde var att spela något som vanligtvis aldrig brukar spela. I mitt fall så var det mycket witcher, PUBG och liknande spel. Tappade sugen och satte mig ner med ett väldigt enkelt indiespel i några timmar och vips som kom suget tillbaka.
Nackdelen är att man kanske fastnar i den genren istället ett tag

Jag hoppas det fungerar för andra med

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Hoppas du hittar några trevliga människor att lira med, finns ju en del tips i tråden!

Sen kan jag väl slå ett slag i saken att om inte detta löser saken så är kanske inte det helt fel att pröva en aktivitet utanför datorn, inget emot datorspel men ibland kan man ju låsa sig på gamla minnen, har själv alla dessa minnen när man var 14-17 år och lirade som mest med polare men något man växer ifrån.. Aktiviteter är ju alltid som bäst i början, och kanske kan en annan aktivitet få dig att hitta tillbaka till spelandet efter ett litet avbrott?

Tips: Dans, lära dig nytt språk http://www.jonasvonessen.se/spanska/ , träning ah du vet de gamla tjatet. Något du inte riktigt lagt energi på tidigare

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar och all pepp!
Jag tror nog att detta löser sig... Det verkar ju finnas hur mycket som helst att göra. Ska spana lite på nämnda spel och se vart det bär av.
Sen har jag ju såklart sysslor sidan om datorn med. Jag är ju en heltidsarbetande trebarnsfar med hus osv.
Som sagt. Tack alla! Möjligt att någon får ett PM med.

Visa signatur

Intel Core i5 4670K 3.4 GHz - ASRock Z87M Pro4 mATX - A-Data 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz - MSI RadeonR) 270X Gaming OC - Samsung SSD EVO 840 120GB - be quiet! Pure Power L8 530W 80+ Bronze - SilverStone Precision PS07B

Permalänk
Medlem

Om du gillar FPS-spel men söker något med fokus på kommunikation och strategi så låter Squad som den perfekta matchningen.
5 timmar kvar på 50%-rabatten, så skynda köp!

Visa signatur

Main>> Lancool II Mesh | B550 Aorus Elite V2 | 5800X | NH-D15 | 2x16GB @ 3800c16 | RTX 3060 Ti | 2TB SSD | Corsair RM850x
HIDs>> Y27q-20 + 2x G27q-20 1440p | Model O @ QcK+ | ROG Claymore | Arctis Pro Wireless | Audioengine A5+ Misc>> Pixel 7a
HTPC>> Antec Fusion Remote | i5-6600K | GTX 1050 Ti | 8GB | 240GB SSD + NAS | Sony STR-DN860 | Samsung UE60KS7005
Server/NAS>> MS G8 @ TrueNAS SCALE | E3-1260L | 16GB | 4x3TB Z1 + 240GB SSD  pfSense>> KingNovy J4125 | 6x i225-V B3

Permalänk
Medlem
Skrivet av N3P:

Spelade som du. Hittade inga bra spel, men så kollade jag in Rainbow Six: Siege: det roliga fanns där! Spelar lite då och då och har träffat lite folk som jag pratar med på Discord.

Kan även rekommendera War Thunder där du kan välja att spela tanks ena dagen, flyg nästa -och runt hörnet väntar sjöstrider.

Spelar väldigt mycket liknande spel. Rainbow Six har jag dock inte spelat sen Rouge Spear eller vad det hette, men gillar ju taktiska FPS. Vill ha något roligt spel att varva War Thunder med. Är R6: Siege verkligen något och ha om man gillade tidigare spel från serien?

Visa signatur

Dator: AMD Ryzen 5800X | Arctic Freezer II 280 | Arous X570S Pro AX | 2x16GB Hyper X Fury DDR4 3600MHz | 980 PRO 1TB | EVGA 3080 FTW Ultra | Fractal Design Torrent | Enermax Revolution 1050W | Win 10 PRO | Asus PG279Q
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1260L | 16GB DDR3 ECC | 240GB SSD | 2x8TB WD White Label | TrueNAS

Permalänk

Har också haft mindre sug för spel på senast men provade Battlerite som släpptes som F2P häromdagen och tycker det är riktigt kul! Korta matcher, mycket variation och väldigt skill-based/no bullshit. Kan också tipsa om Warframe, ännu ett F2P som är riktigt kul! Trevlig community och mycket att göra, särskilt nu med senaste updaten Plains of Eidolon. Värt att prova om man söker nåt nytt.

edit: Ingen multiplayer men köpte Superflight för någon dag sen och fick tillbaks den där känslan av äventyr! Väldigt simpelt och lätt indie spel men svårt att mästra. Den där äventyrskänslan finns där då man hoppar från bana till bana och utforskar alla små ställen man kanske kan sätta en häftig combo på. Man kan hänga upp sig i en kvart på ett visst ställe för att sen på nån sekund generera en helt ny level. Väldigt trevligt spel Finns också ett "Zen mode" vilket är väldigt avkopplande.

Visa signatur

2700X, 5700XT

Permalänk

Alla i den här tråden pratar om massa skit-spel, är det ingen som har testat planetside 2??

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biermann:

Spelar väldigt mycket liknande spel. Rainbow Six har jag dock inte spelat sen Rouge Spear eller vad det hette, men gillar ju taktiska FPS. Vill ha något roligt spel att varva War Thunder med. Är R6: Siege verkligen något och ha om man gillade tidigare spel från serien?

Jag kan inte uttala mig om tidigare spel i serien, men R6 Siege är ett taktiskt, skill-baserat FPS som först inte tilltalade mig alls förrän jag kollade in några videor på Youtube. Då blev jag intresserad och när jag väl spelade var jag glatt överraskad. Rekommenderas.

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Avstängd

Är också över 40 och spelar gärna men känner att lite av nöjet försvunnit med att alla fuskar så förbannat. Varenda onlinespel som finns just nu så är det mer fusk än spel och alla bara jagar runt.
Vart har det hederliga spelandet utan fusk tagit vägen och utan personer som skriker helt vilt i öronen. Jag kör en del PUBG och där är fusket inte helt hopplöst än men istället för många ryssar och småungar som skriker och ropar fula ord hela dagar.
Kör även Truck Simulator och där är det hopplöst om man ska köra online på MP servrar. Vissa kör normalt och resten gör allt för att krocka alla och förstöra för alla andra.

Jag är med i Dads Army men tyvärr inte så aktiv där. Det är iallafall ett gäng äldre som spelar med trevligt snack.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Förstår inte problemet, nu har ni ju tid att göra massa annat istället.

För min del går det upp och ner, beror på vad det finns för spel ute och hur mycket jobb jag har. Oftast så kommer det ju ett bra spel när man har som mest jobb och självklart ingenting alls när man är ledig.

(Spelar nästan enbart SP, jag är för dålig och blir stressad av MP och idag med allt fusk...förlåt lootboxes blir det ju ännu tråkigare)