Thermaltake lanserar gamingstol med inbyggd kylning

Permalänk
Melding Plague

Thermaltake lanserar gamingstol med inbyggd kylning

Efter Aerocools gamingstol med RGB-belysning introducerar nu Thermaltake en ny innovation, där företagets senaste modell kommer med inbyggd kylning i form av fläktar under sätet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nu kan du känna lukten av dina pruttar bättre utan att göra en bävernäve

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk
Medlem

Folk sitter så länge i sina stolar att de får eksem Här är lösningen!

hm, kan man inte få med vattenkylning/underspoling också

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

I lol'd.

Behövde kolla upp om vi plötsligt har fått en ny "1:a April"-dag den 13:e November, men detta verkar vara en seriös produkt.

Det kanske inte är lika populärt med IT-cafén i Sverige längre, men dessa stolar skulle ju ändå passa rätt bra på såna platser.
Eller Dreamhack. Fy fan vad jag svettades när jag var där första och sista gången. Minns att jag satt utan byxor för det var så otroligt varmt.

Permalänk
Medlem

Bra om man vill överklocka sig själv? Nja, känns som att stolen är feldesignad från början om det krävs kylning.

Permalänk
Hjälpsam

Ännu bättre val! fixa bara en mjukstoppad ring till den.

http://www.separett.com/sv/products/toilets/freeze-2000/

Dold text
Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Avstängd

Fiser man får man oset direkt i nyllet

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Så upp till 1,5 grader där det troligen är kring 5000rpm. Kommer låta som att man flyger iväg och inte hjälpa så mycket.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

HAHA, dock är jag positiv inställd vad gäller designen.

+ Inga höga kanter vid sittdynan (hatar dedär kanterna med passion, vill nästan ta till järn sågen på vissa modeller)
+ Mina favorit armstöd bland de jag testat

Korsryggsdynan ser lite väl stor ut dock

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Den här årstiden så vore det bättre med inbyggd värme.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Hade det varit 1:a april hade jag 100% accepterat det som ett urtramsigt skämt.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Kunde ju sänka tempen 5 grader om de hade skippat läderklädsel! Vad tänkte dem med?!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av crew seven:

Den här årstiden så vore det bättre med inbyggd värme.

Precis vad jag tänkte, jag tror denna stol främst säljs i varmare länder. Som både har varmare sommar, men även en längre varm period.

Permalänk
Medlem

Finns ju kylda bilstolar i varma länder precis som det finns uppvärmda här. Inte konstigt det kommer till en stol. Men jag skulle nog mera haft en uppvärmd stol än nerkyld.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Implor:

Finns ju kylda bilstolar i varma länder precis som det finns uppvärmda här. Inte konstigt det kommer till en stol. Men jag skulle nog mera haft en uppvärmd stol än nerkyld.

För det är skillnad på att sitta och sitta för vissa hehe.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

"fläktarna kunna kyla sätet med upp till 1,5°C"

wow, du får exakt samma effekt om du sitter i badbyxor istället för jeans.
Detta var det lamaste jag har läst på länge.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför ni verkar bli så förvånande. Inom bilvärlden är det inte konstigt att få säten som både har värme och kylning. Med det sagt så verkar denna lösning väldigt tafflig.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Tanken är väl att fläktarna ska trycka tillbaka fisarna i röven på en?

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Implor:

Finns ju kylda bilstolar i varma länder precis som det finns uppvärmda här. Inte konstigt det kommer till en stol. Men jag skulle nog mera haft en uppvärmd stol än nerkyld.

Har kört genom Mojaveöknen utan kyld stol, och det var inga problem. Allt som behövdes var en rejäl AC. Eftersom att värmen i kroppen stiger så vill man ju framför allt kyla ner huvudet. Värme är däremot mysigast när det kommer från ända och svank. Ser ingen riktig poäng i att kyla ner röven av alla ställen. Har du någonsin känt under en riktigt varm dag att det skulle vara trevligt att kyla ner röven? Det kanske inte är den del som står högst upp på listan, men däremot ansiktet och överkroppen är ju underbart att kyla ner en varm dag. Köp en stol i ett material som andas så slipper du rövsvett. En temperatursänkning på 1.5°C kommer nog inte att göra någon direkt skillnad. Däremot så kommer 5100 RPM att märkas av.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sir_Manfred:

Tanken är väl att fläktarna ska trycka tillbaka fisarna i röven på en?

Att lura arslet på en fis får en ny mening.

Ser inget stort behov av denna stol iallafall och anser att få ner tempen med 1,5 grader känns rätt menlöst. När det är sommar och 30 grader varmt, spelsession på 10 timmar, då räcker inte 1,5 grader mindre för att få bort rövsvetten.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Avstängd

Perfekt om man äter mycket indisk mat

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bassen87:

Perfekt om man äter mycket indisk mat

Helt fel problem lösning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Majora:

I lol'd.

Behövde kolla upp om vi plötsligt har fått en ny "1:a April"-dag den 13:e November, men detta verkar vara en seriös produkt.

Det kanske inte är lika populärt med IT-cafén i Sverige längre, men dessa stolar skulle ju ändå passa rätt bra på såna platser.
Eller Dreamhack. Fy fan vad jag svettades när jag var där första och sista gången. Minns att jag satt utan byxor för det var så otroligt varmt.

Är det ett 1:a April skämt, eller seriöst?

Skrivet av perost:

Bra om man vill överklocka sig själv? Nja, känns som att stolen är feldesignad från början om det krävs kylning.

Lite så tänkte jag också. Välj material som är svalare och skapa lite luftigare design istället.

Skrivet av infigo:

Så upp till 1,5 grader där det troligen är kring 5000rpm. Kommer låta som att man flyger iväg och inte hjälpa så mycket.

Du kommer höra att du är varm?

Skrivet av crew seven:

Den här årstiden så vore det bättre med inbyggd värme.

Oh gud nej.

Troligen pga min lägenhet har "för bra" isolering, men jag har fan fönster öppna och fläktar igång. Är på tok för varmt i både sovrumt och vardagsrum just nu, trots att jag varje dag i typ 2 veckor minskat elementen. Det i sovrummet är nästan helt avstängt nu, men lik fan för varmt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Är det ett 1:a April skämt, eller seriöst?

Seriöst
Men satt dock med en filt, tunt täcke, eller något liknande (minns inte riktigt) så det var ju inte som att jag blottade mig helt och hållet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Majora:

Seriöst
Men satt dock med en filt, tunt täcke, eller något liknande (minns inte riktigt) så det var ju inte som att jag blottade mig helt och hållet.

Något många missar med värme är ju att kläder faktiskt både isolerar från den men även absorberar den. Så är man varm och man vill svalka sig så är tunt löst plagg helt klart det bästa. Så inte förvånad att ett tunt täcke fungerade.

Permalänk
Medlem

Fördelen du behöver inte ha en höj och sänkbar gasfjäder utan en fläktkontroller.

Permalänk
Medlem

Brukade vara proffs i professionellt sittande... fick käka smärtstillande för riktigt långa pass xD

#lifegoals

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Har kört genom Mojaveöknen utan kyld stol, och det var inga problem. Allt som behövdes var en rejäl AC. Eftersom att värmen i kroppen stiger så vill man ju framför allt kyla ner huvudet. Värme är däremot mysigast när det kommer från ända och svank. Ser ingen riktig poäng i att kyla ner röven av alla ställen. Har du någonsin känt under en riktigt varm dag att det skulle vara trevligt att kyla ner röven? Det kanske inte är den del som står högst upp på listan, men däremot ansiktet och överkroppen är ju underbart att kyla ner en varm dag. Köp en stol i ett material som andas så slipper du rövsvett. En temperatursänkning på 1.5°C kommer nog inte att göra någon direkt skillnad. Däremot så kommer 5100 RPM att märkas av.

Jag har åkt i Saab 9-5 med ventilerade framstolar tyckte det var rätt behagligt när bilen stått i solen ett tag. Inte en funktion som avgör bilköp kanske men en bra funktion när den sitter där.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Jag är förvånad att ingen ha nämnt sladden som man måste dra till stolen och kommer köra över stup i kvarten. För det räcker ju inte med hörlurarna...

Visa signatur

[4770k delid] [1080 EK] [PG348Q] [Custom loop][1.75TB SSD]

Permalänk
Avstängd

Gött nu kan kyla sin bak den blir nästan varmare än vad dator blir.

Skrivet av Mr_Lazy:

Folk sitter så länge i sina stolar att de får eksem Här är lösningen!

hm, kan man inte få med vattenkylning/underspoling också

Du anar inte vart jag har fått eksem.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666