PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem

Hur gör man för att styra fallskärmen och när man faller? Tyckte jag kunde det i början och även öka farten.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Hur gör man för att styra fallskärmen och när man faller? Tyckte jag kunde det i början och även öka farten.

WASD, titta neråt och håll in W för max speed (234km/h)

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Larsp777:

Hur gör man för att styra fallskärmen och när man faller? Tyckte jag kunde det i början och även öka farten.

Medan du faller fritt siktar du med musen, men det är ju lite delay i när du byter riktning. Angle of attack (musen i upp/ner-led) bestämmer hur fort du kommer ner, men även hur långt du kommer. Flack bana ger dig mer avstånd, men det tar längre tid att komma ner och loota all the fancy goodness.

Under fallskärm styr du som sagt med WASD, och kan fritt kolla runt med musen utan att använda ALT. W ger fart och distans, men du kommer ner snabbare.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reko85:

WASD, titta neråt och håll in W för max speed (234km/h)

Skrivet av Shudnawz:

Medan du faller fritt siktar du med musen, men det är ju lite delay i när du byter riktning. Angle of attack (musen i upp/ner-led) bestämmer hur fort du kommer ner, men även hur långt du kommer. Flack bana ger dig mer avstånd, men det tar längre tid att komma ner och loota all the fancy goodness.

Under fallskärm styr du som sagt med WASD, och kan fritt kolla runt med musen utan att använda ALT. W ger fart och distans, men du kommer ner snabbare.

Tack! Tycker att många hinner ner snabbare än mig trots att jag försöker öka farten. Såg något om att man kunde öka farten om man flög i cirklar.

Känns också som att andra har lättare för att styra dit de vill.

Vet inte om det faktum att det känns laggit påverkar.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Tack! Tycker att många hinner ner snabbare än mig trots att jag försöker öka farten. Såg något om att man kunde öka farten om man flög i cirklar.

Känns också som att andra har lättare för att styra dit de vill.

Vet inte om det faktum att det känns laggit påverkar.

Det handlar nog bara om att komma in i det igen ska du se. Efter ett tag får man lite feel på vart man vill att fallskärmen ska utvecklas för att landa på de sweet spots man vill ha.

Har för mig att förut kunde du trycka på S precis innan fallskärmen utvecklades för att falla lite snabbare, men det ska nog vara utpatchat vad jag vet.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Lego Master

Jag, som är en riktigt dålig spelare, brukar försöka avgöra vad som är precis inom räckhåll från planet om jag glidflyger riktigt långt för att undvika andra spelare innan jag har hittat lite schysst loot.

Inte för att det är någon väldigt effektiv strategi, det ger mig bara mindre tid att loota och jag hamnar allt som oftast helt åt helvete i förhållande till cirkeln, men det har åtminstone gett mig en del erfarenhet med fallskärmen.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Igår hände nåt som inte hänt mig tidigare: Jag satt och tryckte under ett golv utan vapen och en spelare var ovanför mig. På nåt sätt hittade han mig men istället för att skjuta så pratar han. Jag pratar tillbaka och det slutar med att han ger mig ett vapen och springer iväg. Jag har själv struntat i att skjuta folk som inte haft några vapen tidigare men detta är första gången det har hänt mig. Det finns hopp om mänskligheten.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Igår hände nåt som inte hänt mig tidigare: Jag satt och tryckte under ett golv utan vapen och en spelare var ovanför mig. På nåt sätt hittade han mig men istället för att skjuta så pratar han. Jag pratar tillbaka och det slutar med att han ger mig ett vapen och springer iväg. Jag har själv struntat i att skjuta folk som inte haft några vapen tidigare men detta är första gången det har hänt mig. Det finns hopp om mänskligheten.

Lol hade slaktat dig.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Tack! Tycker att många hinner ner snabbare än mig trots att jag försöker öka farten. Såg något om att man kunde öka farten om man flög i cirklar.

Känns också som att andra har lättare för att styra dit de vill.

Vet inte om det faktum att det känns laggit påverkar.

Finns ett trick för att komma ner lite snabbare, om du ser till att falla i maxhastighet eller så nära som möjligt genom att kolla rakt nedåt i slutet av frifallet sen precis när skärmen ska fällas ut så drar du musen snabbt framåt.

Som bäst kommer du att gå från 234 till ca 144km som sen planar ut mot 74-45km osv. Ifall du inte gör detta har jag för mig att du toppar ca 64km när skärmen fälls ut.

Vet inte om det räknas som glitch/exploit eller inte men det är mycket märkbart om man hoppar 10-20 pers över tex. prison eller school vilka som sätter "dropen" eller inte.
Skulle tippa att du tjänar 4-5 sek motför att inte göra det.

Permalänk
Medlem

https://www.reddit.com/r/PUBATTLEGROUNDS/comments/7cimgz/new_...

Första commenten, spot on ser väldigt löjligt ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hothep:

Säger som reddit; Knees weak arms spaghetti.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

6gig nerladdas nu på steam PUBG... stor update?
Edit: Såg nu att det va till testservrer... är det nåt man kan gå in på, och spela på testservrar? Hade hoppats på att man äntligen skulle kunna hoppa över murar etc lättare nu... det har dom väl lovat ett tag? Sen att FPS läget skulle man ju vilja skulle kännas bättre... känns som man är en halvmeter lång...
Vi kör alltid 3pp... känns inte som 1pp är ritktigt färdigt/bra ännu...

Vad gör egentligen energydrink i spelet? Blir man snabbare för stunden eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

6gig nerladdas nu på steam PUBG... stor update?
Edit: Såg nu att det va till testservrer... är det nåt man kan gå in på, och spela på testservrar? Hade hoppats på att man äntligen skulle kunna hoppa över murar etc lättare nu... det har dom väl lovat ett tag? Sen att FPS läget skulle man ju vilja skulle kännas bättre... känns som man är en halvmeter lång...
Vi kör alltid 3pp... känns inte som 1pp är ritktigt färdigt/bra ännu...

Vad gör egentligen energydrink i spelet? Blir man snabbare för stunden eller?

Testserver är uppe idag och imorgon. Innehåller vault systemet och nytt "bullet" optimering. Dock ingen EU server utan NA så hyffsat hög ping.

Energydrink Om mätaren är vad 50%+ så springer du snabbare och fyller även på dit liv sakta men säkert.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Vad gör egentligen energydrink i spelet? Blir man snabbare för stunden eller?

Energy Drinks, Painkillers och Adrenaline ger dig en "boost". Bilden nedan visar dig ganska bra hur mycket varje ger på mätaren, men Activation Time (alltså hur lång tid det tar att applicera boosten) är nu mera reducerat, för Painkillers och Adrenaline, till 6 sec respektive 8 sec.

Som du ser har boostmätaren fyra olika "bars" (mätaren ovanför livet som dyker upp efter du har använt något av de 3). Följande bars ger dig följande bonusar:

Bar 1: 1% HP per 8 sec
Bar 2: 2% HP per 8 sec
Bar 3: 3% HP per 8 sec OCH en temporär Speed Boost (du springer snabbare)
Bar 4: 4% HP per 8 sec OCH en ännu större temporär Speed Boost (ungefär det dubbla)

Energy Drinks, Painkillers och Adrenaline är även de enda alternativ du har till att få fullt HP (bortsett från Medkit som ger 100% HP). First Aids och Bandages kan endast heala dig till 75% HP. En Energy Drink och en Painkiller fyller mätaren helt och är idealt om du måste springa snabbt mot eller från något, om du måste heala dig på löpande fot eller kanske för att kunna hålla dig levande i en fight. En eller två heals från en boost kan vara skillnaden som behövs i vissa fighter.

Som referens är full mätare och fullt HP både 100% vardera.

Så för att svara på din fråga - JA - om du trycker i dig tillräckligt så får du en temporär boost.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Ok, tack för info!
TEstade och köra med testserver, va lite väl laggigt, men f*n vilken lättnad det va att komma över murar, balkonger, staket etc! När kommer det till vanliga servrar?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Ok, tack för info!
TEstade och köra med testserver, va lite väl laggigt, men f*n vilken lättnad det va att komma över murar, balkonger, staket etc! När kommer det till vanliga servrar?!

Inget hugget i sten ännu vad jag vet, antagligen för att slippa möta kritik och missade deadlines, men så som det är sagt så ska detta anlända i samband med release. Det är ju 1.0 som ligger uppe på PUBG's testserver just och dit inkluderas ju vaulting/climbing. Release har de sagt ska ske Q4 2017, så vi får se.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lithos:

Bytte precis ut en 4670k mot en xeon cpu. Men min var parad med ett gtx1080 så jag låg allt mellan 100-60 fps i ultra. Däremot så märkte jag att just Pugb svarade bra på överklockning av CPU. Kör du OC eller standard ?

Skickades från m.sweclockers.com

Kör standard, men verkar som det kanske är värt att klocka den lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av BengaBang:

Sitter med en 4670K 4.4 Ghz och ett GTX980ti och processorn är den stora flaskhalsen, knapt ingen skillnad i fps på low eller very high. Har som lägst ca 60 fps i planet och upp mot 120 fps stundtals medel mellan 80-90 fps.

Då ligger vi på typ samma då. Får väl bli att kolla efter ny processor

Permalänk
Medlem

14 kills och chicken dinner, lagom stolt men lyckas inte ta en printscreen.
får bara en svart bild när jag klistrar in i paint och steams f12 verkar inte funka alls i pubg.

Hur gör folket för att ta skärmdumpar ?

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

14 kills och chicken dinner, lagom stolt men lyckas inte ta en printscreen.
får bara en svart bild när jag klistrar in i paint och steams f12 verkar inte funka alls i pubg.

Hur gör folket för att ta skärmdumpar ?

Pic or it didn't happen!

Skämt åsido, kan det ha något att göra med vilket fönsterläge du har? windowed osv?

Permalänk
Medlem

@hakd: jag använder gyazo, en kompis lightshot och en annan använder steams inbyggda.

Permalänk
Medlem

@hakd: Jag tar bild med telefonen på skärmen noob som jag är

Visa signatur

"if you remain a fool, living a life of pain will be your reality"

i5 8600k @ 4,8 Ghz - NZXT kraken x52 - Asus Rog Strix z370-h -Corsair Vengeance Led 2x8gb 3000Mhz -Asus Rog Strix 3070 TI OC - EVGA Supernova G3 750w - Phantek Eclipse P500A - LG 27'' UltraGear 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

14 kills och chicken dinner, lagom stolt men lyckas inte ta en printscreen.
får bara en svart bild när jag klistrar in i paint och steams f12 verkar inte funka alls i pubg.

Hur gör folket för att ta skärmdumpar ?

Vill jag ta screenshots in-game kör jag alltid på Steams egna på F12. Fungerar i alla bildlägen och alla spel. Ta en titt inne på Steams settings för att se om det är något som har blivit knas.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

En mycket nöjd Moses pratar om nya patchen på testservern https://www.youtube.com/watch?v=2X7w6HGwq6I

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

14 kills och chicken dinner, lagom stolt men lyckas inte ta en printscreen.
får bara en svart bild när jag klistrar in i paint och steams f12 verkar inte funka alls i pubg.

Hur gör folket för att ta skärmdumpar ?

Skrivet av Crazy:

Vill jag ta screenshots in-game kör jag alltid på Steams egna på F12. Fungerar i alla bildlägen och alla spel. Ta en titt inne på Steams settings för att se om det är något som har blivit knas.

Jag kör nog med Nvidias (tror jag). CTRL + F1 tror jag det är. Blir alltid bra bilder.
Men ibland så blir det en klassisk ta bild med mobilen också

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

14 kills och chicken dinner, lagom stolt men lyckas inte ta en printscreen.
får bara en svart bild när jag klistrar in i paint och steams f12 verkar inte funka alls i pubg.

Hur gör folket för att ta skärmdumpar ?

Varför ta en skärmdump när du kan använda de inbyggda ShadowPlay och göra en mindre edit på din chickendinner?!

Visa signatur

Intel i5 10600k | ASUSTeK TUF GAMING B460-PLUS | NVIDIA GeForce RTX 3070 | 32GB RAM | 1000W PSU |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rekl3M:

Pic or it didn't happen!

Skämt åsido, kan det ha något att göra med vilket fönsterläge du har? windowed osv?

Fullscreen, windowed ger mig lägre FPS då min gpu skalar ner av någon anledning.

Skrivet av Relive:

@hakd: jag använder gyazo, en kompis lightshot och en annan använder steams inbyggda.

Steams inbyggda verkar inte funka för mig, kan vara att jag har stängt av steamoverlay

Skrivet av Crazy:

Vill jag ta screenshots in-game kör jag alltid på Steams egna på F12. Fungerar i alla bildlägen och alla spel. Ta en titt inne på Steams settings för att se om det är något som har blivit knas.

Steams inbyggda verkar inte funka för mig, kan vara att jag har stängt av steamoverlay.
Inställningarna ser normala ut och det fryser till vid F12 men någon sparad bild får jag inte.

Skrivet av SunQ:

Jag kör nog med Nvidias (tror jag). CTRL + F1 tror jag det är. Blir alltid bra bilder.
Men ibland så blir det en klassisk ta bild med mobilen också

Kör AMD, Helt glömt att dom hade Relive. Ska testa med det då

Skrivet av r0ad:

Varför ta en skärmdump när du kan använda de inbyggda ShadowPlay och göra en mindre edit på din chickendinner?!

Kör AMD, Helt glömt att dom hade Relive. Ska ge det ett försök

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Wow, jag är positivt överraskad med alla nya förändringar! Allt från vaulting till nya MYCKET bättre ljud på flygplan/bilar och även skott. Dessutom känns det som att det flyter på bättre, men det kan vara placebo. Skönt att man går från fallskärm -> fötter smidigare nu.

Skönt att de lyckades med vaulting på ett bra sätt som känns ganska naturligt. Man har redan ägt ett par spelare genom att snabbt hoppa ut genom fönster på övervåning och sedan ta folk i ryggen som du vet är där nere. Se till att krossa rutor i förväg bara, för annars låter det och "överraskningen" i form av ett HS uteblir förmodligen.

Är det bara jag eller känns det som att man får trycka "F" för att hoppa ur planet flera gånger/det är delay eller något liknande?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Är det bara jag eller känns det som att man får trycka "F" för att hoppa ur planet flera gånger/det är delay eller något liknande?

Kan nog bero på ping. Vid två tillfällen har pingen varit rätt hög för mig.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy:

Kan nog bero på ping. Vid två tillfällen har pingen varit rätt hög för mig.

Jag har haft det som teori, men jag ligger på mina stabila 10-18ms mot NA-servrarna. :/

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro