Disneys strömningstjänst blir billigare än Netflix

Permalänk
Medlem

Jag vill ha EN tjänst där ALLT finns att ladda ner i blueray 4k kvallitet. Inget stream tack..

Permalänk
Skrivet av zyy:

Jag vill ha EN tjänst där ALLT finns att ladda ner i blueray 4k kvallitet. Inget stream tack..

Nerladdning kommer du nog aldrig att få. Men Stream i 4k bluray kvalite är inte alltför höga krav 2017 tycker jag. Men tydligen så kan inte ens företag gå ihop , utan vill att piratandet ska fortsätta. Och deras argument blir i vanlig ordning "vi höjer priserna för folk ser olagligt", vilket kommer göra att ännu fler ser olagligt. GG WP

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Vilken nyhet... Video intresserar mig inte, har ingen tv eller spelkonsoll. Har aldrig prenumererat på nån tjänst och piratkopierar inte. Jag köper mina spel på steam och läser böcker och kodar det räcker gott för mig. Men jag förstår hur frustrerande för föräldrar som vill förströa sina barn utan ansträngning. Man kan just stänga av TVn och spela ett brädspel eller leka i snön med dem.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ringman:

Att filmbolagen aldrig lär sig.
Det är så enkelt skapa EN tjänst som alla filmbolag kan vara delägare i, sen är det bara för dem att publicera sitt innehåll i samma gemensamma tjänst.

Men det som blir problemet med det är ju att all konkurrens försvinner, då tredje-parts tjänster som Netflix blir helt utslagna eftersom de lär de sluta publicera innehåll på andra än sin egna tjänst.

Men då måste bolagen konkurrera med kvalitativa produktioner för att tjäna pengar, lättare att läsa in sitt bra material med allt dåligt (majoriteten) i en separat tjänst.

Och ja Disney kommer ha billigt först för att locka kunder och sedan höja priset. En del kommer falla bort, men de flesta kommer tänka "esch det är bara en höjning på 50 le i månaden, det klarar jag".

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Man kan klaga men har inte Disney oligopol på marknaden? Många barn vill dessutom se Disney filmer och serier och det blir bara för föräldrarna att öppna plånboken.
Fanns det för övrigt inte en tv kanal som hette Disnet channel? Detta blir då mer ellee mindre bara en ersättare.

Skickades från m.sweclockers.com

Ptja, eller så får väl föräldrar se till så att barnen gör något annat så sparar man dom pengarna. Hade varit gött om Disney fick sig en flopp med deras streamingtjänst så dom fattar att folk inte kan betala för hur många tjänster som helst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkSix:

Säger en stolt parasit? Antar att det är kompisen som får betala Disney också.

Stolt och stolt vettefan ...jag hoppas han fixar detta

Visa signatur

i7 6700k (Alphacool Eisbaer 360) | Aorus Z270X Gaming K5 | Aorus GTX 1080ti (Phanteks Glacier) | Corsair Vengeance 2x8 3000mhz | 2x Corsair Force Series LE 240GB RAID 0 | Corsair RM1000 | Fractal Design Meshify C

Permalänk
Medlem

Jag håller mig till Netflix istället...

Permalänk
Medlem

Som så många andra sagt, helst en tjänst med allt. Men det kommer aldrig att hända. Kan kanske vara så att två streamingtjänster med sämre ekonomi går ihop i framtiden men mer än så vågar jag inte hoppas på. Det som stör mig något fruktansvärt är skillnaden i innehåll mellan olika länder. Drar en siffra från minnet nu men Sverige hade nånstans runt 30% av innehållet i USA på netflix. Hade man haft tillgång till det också vore Netflix en betydligt bättre tjänst. Hade kunna gå upp nära på motsvarande procent i pris då jag tycker innehållet är ett större problem än priset.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I7 4790k - Asus Z97 A - Palit Gtx 1070 JS - 16GB ram - 620 GB SSD - 2TB WD Black - Asus 24" 144hz

Permalänk
Medlem

För min del ser jag hellre flera tjänster, då konkurrensen driver utvecklingen framåt. Men, då ska det vara utan en massa exklusivt innehåll och jävla regions skillnader.

Men just nu så försöker bolagen själva gräva guld och lansera "nästa netflix", något som är dömt att misslyckas om inte netflix går i KK. (typ, se vad som hänt med alla "nya facebook")
När alla kör med exklusivt innehåll så delar man bara upp marknaden, och när bolaget inte har någon ny hypad serie, så försvinner kunderna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Har man en villa med bostadslån och familj så är futtiga 99 kr/mån till eller från för ytterligare en streamingtjänst som håller fru och barn nöjda, ett icke-problem. Vi snackar promillen av hushållets samlade utgifter.

Promille betyder tusendel. Du menar alltså att 100 kronor i månaden är en tusendel av en vanlig familjs utgifter? 100 * 1000 = 100 000. Extremt få familjer har utgifter på 100 000 i månaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aloysius:

Promille betyder tusendel. Du menar alltså att 100 kronor i månaden är en tusendel av en vanlig familjs utgifter? 100 * 1000 = 100 000. Extremt få familjer har utgifter på 100 000 i månaden.

Ja familjer har normalt inte utgifter på 100.000 i månaden, så då var det ju tur att jag aldrig skrev det heller.

Jag räknar med att mitt hushåll, familj i villa har utgifter på ungefär 25k/mån i snitt. Svenssonhushåll.
Ränta 3000 kr/mån.
Amortering 4000 kr/mån.
Dagisavgift 2000 kr.
Uppvärmning (pellets).
Vatten.
Sophämtning.
Mat.
Blöjor.
Internet.
Digital-TV.
Mobilabonnemang.
Luncher ute på jobbet.
Kläder och skor, barnen växer ur kläderna hela tiden.
El.
TV-licens.
Bensin och småfixar med bilen.
Försäkring på hus
Försäkring på bil
Livförsäkringar.
Fackavgifter.
CSN-lån.
Värdeminskning på bilen, beror lite på hur man räknar, men över 1000 kr/mån.

Har säkert missat något.

Samt, bor man i hus finns underhållskostnader för helt nödvändiga saker som går sönder eller slits ut, mao utgifter. I våras behövde ett antal fönster bytas ut, det gick på 40.000kr. Tvättmaskinen gick sönder, 6000kr. Nya bildäck, också 6000kr. 52.000 kr/12 blir 4300 kr/mån senaste året ENBART för dessa tre sakerna.
Engångsutgifter? Ja och nej, för det dyker alltid upp stora som små "engångsutgifter" som måste räknas med i slutändan. Förra året behövdes en ny diskmaskin, och en ny garageport för den gamla var utsliten och hängde snett. I helgen gick elvispen sönder, bara en sån sak. Utgift.

Välkommen till vuxenlivet. 25k utgifter i månaden, utan problem.

I mitt inlägg skrev jag promillen. Dvs flera.
I mitt räkneexempel blir det 4.

Frågor på det?

Permalänk
Medlem

Tur det, för Disneys streamingtjänst suger stenhårt.

Visa signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Permalänk
Avstängd

Tur att man inte konsumerar serier eller film och slipper bry sig
Tycker det är bra att ni har alternativet att betala för er eller välja att inte kolla.

Det är en fri marknad och det är ingen rättighet att ha allt gratis.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det är bra att det är uppdelat. Nu får jag välja lite som jag vill, kommer det något nytt på HBO/Netflix kan jag välja att aktivera min betalningsplan, när jag tittat klart så stänger jag helt enkelt av betalningsplanen. (Nu gör jag inte detta utan låter allt rulla på, dumt kanske).

100:- för t.ex Stranger Things är helt klart värt det

Föredrar detta framför en "stor" streamingtjänst för 500 kr i månaden.

Permalänk
Medlem

Denna utvecklingen är verkligen inte bra för varken konsumenter eller marknaden. Ge mig en tjänst med stort utbud och bra kvalité tack.

Permalänk
Skrivet av CGI:

Tur det, för Disneys streamingtjänst suger stenhårt.

Här är en idé:
144p - 49kr/månad
240p - 59kr/månad
360p - 69kr/månad
480p - 79kr/månad
720p - 89kr/månad
1080p - 99kr/månad
1440p - 109kr/månad
4k - 119kr/månad

Skickades från m.sweclockers.com