Värt byta till skärm med G-sync?

Permalänk
Medlem

Värt byta till skärm med G-sync?

Jag har en Asus 27" 144Hz skärm med Freesync.
Ett par månader efter att jag köpt den så köpte jag ett Geforce 1080...
(som ju stöder G-sync)

Jag spelar oftast FPS spel och ligger på en framerate strax över 100 iaf på de nya tunga spelen typ COD WWII.

Min fråga.. är det värt att köpa en ny skärm med Gsync?
(vi snackar en 27" för ca 6000:-. Är ASUS 27" ROG Swift PG278QR det bästa alternativet?)

Också, ska jag ha Vsync av eller på?
(av va för annars cappar den väl FPS'n till 72 om jag inte kommer upp till 144?)

Visa signatur

🖥 i9-13900K | RTX 4090 | Asus ROG Strix Z790-F GAMING | G.Skill 32GB | Seasonic 850W | Acer Predator X34S

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av d3rrty:

Jag har en Asus 27" 144Hz skärm med Freesync.
Ett par månader efter att jag köpt den så köpte jag ett Geforce 1080...
(som ju stöder G-sync)

Jag spelar oftast FPS spel och ligger på en framerate strax över 100 iaf på de nya tunga spelen typ COD WWII.

Min fråga.. är det värt att köpa en ny skärm med Gsync?
(vi snackar en 27" för ca 6000:-)

Också, ska jag ha Vsync av eller på?

Det är en brutal skillnad med / utan G-Sync, särskilt på en skärm med högre uppdateringsfrekvens. Jag hade nog satsat på en skärm med G-Sync, särskilt om du kör i lite högre upplösning som på 1440p. Då får Graffekortet arbeta hårdare och det är inte säkert den kan hålla stabil fps och det är där du får nytta av G-Syncen. Eller så spottar den ur sig 342,452,121 frames i sekunden och skärmen måste kompensera med stuttering som effekt.

Ett exempel; Jag har en 1440p 144hz skärm och spelar mycket assassins creed. Spelet är låst till 60fps (Skärmen pumpar dock på med 144hz) på grund av DRM eller dålig optimering (Processorn kör 100% på alla trådar annars), och utan G-sync blir det ett satans screen tearing. Med G-Sync så märks det inte alls.

Köp är mitt råd.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av d3rrty:

Jag har en Asus 27" 144Hz skärm med Freesync.
Ett par månader efter att jag köpt den så köpte jag ett Geforce 1080...
(som ju stöder G-sync)

Jag spelar oftast FPS spel och ligger på en framerate strax över 100 iaf på de nya tunga spelen typ COD WWII.

Min fråga.. är det värt att köpa en ny skärm med Gsync?
(vi snackar en 27" för ca 6000:-)

Spelade du med FreeSync innan? Om svaret är ja kan du besvara din fråga bättre än vi.

G-Sync är riktigt trevligt, men mest värdefullt vid lägre framerate (<100 fps), eftersom tearing är mindre synligt vid högre frekvens.

Citat:

Också, ska jag ha Vsync av eller på?

Av.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Spelade du med FreeSync innan? Om svaret är ja kan du besvara din fråga bättre än vi.

G-Sync är riktigt trevligt, men mest värdefullt vid lägre framerate (<100 fps), eftersom tearing är mindre synligt vid högre frekvens.

Av.

Jag hade ett Radeon R9 390 innan och jag kommer fan inte ihåg, det var väldigt kort tid innan jag bytte till mitt 1080..

Visa signatur

🖥 i9-13900K | RTX 4090 | Asus ROG Strix Z790-F GAMING | G.Skill 32GB | Seasonic 850W | Acer Predator X34S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unknown:

Det är brutal skillnad utan / med G-Sync, särskilt på en skärm med högre uppdateringsfrekvens. Jag hade nog satsat på en skärm med G-Sync, särskilt om du kör i lite högre upplösning på 1440p. Då får Graffekortet arbeta hårdare och det är inte säkert den kan hålla stabil fps och det är där du får nytta av G-Syncen. Eller så spottar den ur sig 342,452,121 frames i sekunden och skärmen måste kompensera med stuttering som effekt.

Ett exempel; Jag har en 1440p 144hz skärm och spelar mycket assassins creed. Spelet är låst till 60fps på grund av DRM eller dålig optimering (Processorn kör 100% på alla trådar annars), och utan G-sync blir det ett satans screen tearing. Med; Märks det inte alls.

Köp är mitt råd.

Ja jag brukar köra i 1440p.

Visa signatur

🖥 i9-13900K | RTX 4090 | Asus ROG Strix Z790-F GAMING | G.Skill 32GB | Seasonic 850W | Acer Predator X34S

Permalänk
Medlem

@d3rrty: Alltså... TS undrar om det är värt att byta "Freesync" mot "G-Sync"? Då g-kortet nu blivit utbytt till ett Nvidia-kort som stödjer G-Sync.

Är det korrekt uppfattat?

Jag undrar också vad skillnaden mellan de båda teknikerna är, förutom att Freesync stödjer både AMD och NVidia.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

@d3rrty: Alltså... TS undrar om det är värt att byta "Freesync" mot "G-Sync"? Då g-kortet nu blivit utbytt till ett Nvidia-kort som stödjer G-Sync.

Är det korrekt uppfattat?

Jag undrar också vad skillnaden mellan de båda teknikerna är, förutom att Freesync stödjer både AMD och NVidia.

Så har jag också förstått frågan. Eller snarare om det är värt att byta från en skärm med Freesync till en skärm med G-Sync. I hans situation.

Om inte jag har missförstått hur det ligger till så tror jag att du har missförstått. Freesync är, som jag förstått det, en öppen standard som vilken tillverkare som helst kan implementera i sina grafikkort eller skärmar. Nvidia kommer dock aldrig göra detta då de använder sig av sin egen proprietära teknik G-Sync. Det innebär att frågan egentligen inte blir "Är det värt att byta från Freesync till G-Sync?", utan snarare "Är det värt att byta från V-Sync/Ingen sync till G-Sync?". Detta då han inte kan använda Freesync med sitt nuvarande grafikkort.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Exxovion:

@d3rrty: Alltså... TS undrar om det är värt att byta "Freesync" mot "G-Sync"? Då g-kortet nu blivit utbytt till ett Nvidia-kort som stödjer G-Sync.

Är det korrekt uppfattat?

Jag undrar också vad skillnaden mellan de båda teknikerna är, förutom att Freesync stödjer både AMD och NVidia.

Freesync har inget nvidia stöd. Ska du använda sync med nvidia grafikkort så måste du ha G-Sync.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Binky:

Så har jag också förstått frågan. Eller snarare om det är värt att byta från en skärm med Freesync till en skärm med G-Sync. I hans situation.

Om inte jag har missförstått hur det ligger till så tror jag att du har missförstått. Freesync är, som jag förstått det, en öppen standard som vilken tillverkare som helst kan implementera i sina grafikkort eller skärmar. Nvidia kommer dock aldrig göra detta då de använder sig av sin egen proprietära teknik G-Sync. Det innebär att frågan egentligen inte blir "Är det värt att byta från Freesync till G-Sync?", utan snarare "Är det värt att byta från V-Sync/Ingen sync till G-Sync?". Detta då han inte kan använda Freesync med sitt nuvarande grafikkort.

Skrivet av Unknown:

Freesync har inget nvidia stöd. Ska du använda sync med nvidia grafikkort så måste du ha G-Sync.

Ok, jag hade fått uppfattningen att "Freesync" var en mer öppen standard som kunde användas oavsett g-kort.

Men det är alltså AMD vs. Nvidia?

Bra att veta, då kan jag räkna bort alla skärmar med de teknikerna när jag ska byta skärm.

Permalänk
Digital fyndjägare

Japp, värt på alla sätt och vis...

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bl4ckIce:

@Exxovion: Menar du att du kör med integrerad grafik, för annars förstår jag inte varför man väljer bort dessa tekniker som är otroligt bra på alla sätt och vis och borde kommit för länge sedan...

Vill inte behöva två olika skärmar för att kunna använda g-kort ifrån både AMD och Nvidia.

Permalänk

Jag kör själv en PG278QR och jag tycker absolut att G-sync är värt det. Du kommer ha svårt att hålla 144 fps i alla spel med höga grafikinställningar och G-sync hjälper verkligen när fpsen sjunker ner mot 60-70 strecket, framedrops märks inte lika tydligt. Håll utkik nu under Black Friday som kommer så kommer du säkert att kunna hitta fina priser på G-sync skärmar med IPS paneler 1440p upplösning och 144Hz.

Permalänk
Medlem

Något som slog mig när jag började titta lite efter G-Sync är hur otroligt begränsat utbudet är kontre Freesync. Jag tänkte att det skulle finnas lite färre skärmar, men omg. Det är ju dag och natt.
Freesyncskärmar kan man hitta något som passar det man vil ha. Något billigt skräp på 24" eller 200Hz, 35" Ultrawide med 1 ms. Det är ytterst få G-Sync skrämar jag hittat som inte är max 100Hz, 4-5ms och typ 27". Hoppas innerligt att Nvidia sväljer sin stolthet, sätter konsumenterna först och släpper en drivruting med stöd för VESA adaptive sync (Freesync).

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk

Jag snor tråden lite. Är ny på gaming och har fastnat för PUBG. Har en ganska bra dator för vanligt bruk men som är några år. Märkte snabbt att mitt grafikkort inte hängde med så jag stoppade i ett GTX1060 6gb. Då spelet inte är optimerad så är det ganska krävande och nu kör jag 1440 på en 27" 60htz IPS. FPS ligger då mellan kanske 50 och 80 medel. Jag vill ju såklart köpa en helt ny dator men eftersom jag bara spelar ett spel och bara spelat i några veckor så får jag hejda mig

Till saken.
I fredags så blev man ju bombad av erbjudande och jag (tror) gjorde ett smart val. Slog till på en Asus ROG 24" 144 (180)htz 1080 skärm med g-sync. Jag tänker att den sämre upplösningen och G-syncen kommer att göra susen för min upplevelse. Kunde inte motivera en större variant av skärm med g-sync och nu kunde man få en bra skärm för under 4000kr.

Till saken (igen) är det bara att plugga i och köra skärmen så börjar GPUn och skärmen prata direkt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av d3rrty:

Också, ska jag ha Vsync av eller på?
(av va för annars cappar den väl FPS'n till 72 om jag inte kommer upp till 144?)

Skrivet av Alling:

Jag hoppas Alling menar Av i spel, däremot ska det alltid vara på i drivrutinen, annars får du tearing när du går över refresh rate. För bästa resultat och minsta input lag skall man använda följande inställningar för G-sync : G-sync PÅ (Helskärm), V-sync PÅ (Drivrutin), V-sync av (Spel), Limit 141fps (RTSS).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av inquam:

Något som slog mig när jag började titta lite efter G-Sync är hur otroligt begränsat utbudet är kontre Freesync. Jag tänkte att det skulle finnas lite färre skärmar, men omg. Det är ju dag och natt.
Freesyncskärmar kan man hitta något som passar det man vil ha. Något billigt skräp på 24" eller 200Hz, 35" Ultrawide med 1 ms. Det är ytterst få G-Sync skrämar jag hittat som inte är max 100Hz, 4-5ms och typ 27". Hoppas innerligt att Nvidia sväljer sin stolthet, sätter konsumenterna först och släpper en drivruting med stöd för VESA adaptive sync (Freesync).

Det är lite svårt att svälja hur dyrt G-sync är också. Läste någon jämförelse på skärmar som var samma förutom sync och det skiljde 100-200$.

Permalänk
Medlem

Har man kört 1440p har man svårt att gå tillbaka till 1080p.
Har man kört 100+ hz har man svårt att gå tillbaka till något lägre.
Har man kört IPS eller dyl har man svårt att gå tillbaka till sämre paneltyp.
Har man kört G-sync/Freesync har man svårt att gå tillbaka till utan det.
Kan också tänka mig att det är svårt att släppa ultrawide om man har vant sig med det.

Problemet med dagens skärmar är att få kombinerar allt detta till ett humant pris. Men jag skulle personligen prioritera G-sync över hz och färgåtergivning (till en viss grad, i alla fall).

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramdm5:

Det är lite svårt att svälja hur dyrt G-sync är också. Läste någon jämförelse på skärmar som var samma förutom sync och det skiljde 100-200$.

Det är ju väldigt subjektivt vad man tycker är "värt" någonting. Om man går efter prestanda, så är det ju givet att man kör på det som är "bäst" för honom, dvs G-sync. Sen hur hans ekonomiska situation ser ut vet vi ju inget om. Det enda vi kan svara på är hur vi upplever G-sync. För mig är en uppgradering till G-sync en av de bästa uppgraderingar jag gjort, tillsammans med SSD:n när den kom.

Visa signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2
PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro M.2 NVMe 1TB
SSD2: Samsung 980 Pro M.2 NVMe 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon 27" IPS G-Sync Cooled by Noctua

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Ok, jag hade fått uppfattningen att "Freesync" var en mer öppen standard som kunde användas oavsett g-kort.

Men det är alltså AMD vs. Nvidia?

Bra att veta, då kan jag räkna bort alla skärmar med de teknikerna när jag ska byta skärm.

I princip ja, och även i praktiken.
Freesync är AMDs version av Adaptive Sync som är den öppna standarden, så Freesync-skärmar kan både funka på AMD och Intel-grafikkretsar, men stödet kan nog variera, och det är alltid via Display Port som gäller för mig veterligen är det inte med i HDMI-standarden.

Freesync+AMD ska alltid fungera.
G-Sync+nVidia ska alltid fungera.

nVidia lär ju inte "släppa in" andra GPU-tillverkare (såvida dom inte betalar hutlösa pengar, kanske inte ens då), för på detta sätt så är G-Sync och nVidia hårt ihopparat, köper du en G-Sync-skärm så måste du hålla dig till nVidia-kort, och köper du en Freesync-skärm så skiter ditt nVidia-kort i det.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramdm5:

Det är lite svårt att svälja hur dyrt G-sync är också. Läste någon jämförelse på skärmar som var samma förutom sync och det skiljde 100-200$.

Jag kan nästan känna att det spannet ökat ännu mera. En 27" Gsync med 100-144Hz och VA panel kan kosta typ 9000. En Freesync är bra mycket billigare. Hoppas stenhårt på nästa generation AMD kort så jag kan byta ut mitt 1080ti mot ett sådant. 80% av den kännslan kommer från att Nvidia skiter i att stödja en öppen standard.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Ok, jag hade fått uppfattningen att "Freesync" var en mer öppen standard som kunde användas oavsett g-kort.

Men det är alltså AMD vs. Nvidia?

Bra att veta, då kan jag räkna bort alla skärmar med de teknikerna när jag ska byta skärm.

Freesync's adaptiva refresh är numera en del av VESA och går under namnet VESA adaptive sync. Detta är en helt öppen standard. Inget, förutom kontrollen över konsumenter, hindrar Nvidia från att stödja även denna. Förmodligen skulle de kunna göra det med en driverupddatering på nyare kort.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av inquam:

Jag kan nästan känna att det spannet ökat ännu mera. En 27" Gsync med 100-144Hz och VA panel kan kosta typ 9000. En Freesync är bra mycket billigare. Hoppas stenhårt på nästa generation AMD kort så jag kan byta ut mitt 1080ti mot ett sådant. 80% av den kännslan kommer från att Nvidia skiter i att stödja en öppen standard.

Ja eller så köper man den här och är nöjd. Jag personligen tycker att den är värd 6400:- för vad man får.

Visa signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2
PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro M.2 NVMe 1TB
SSD2: Samsung 980 Pro M.2 NVMe 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon 27" IPS G-Sync Cooled by Noctua

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azureye:

Ja eller så köper man den här och är nöjd. Jag personligen tycker att den är värd 6400:- för vad man får.

35" Ultrawide med 144Hz+ vill jag gärna ha.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av RHWarrior:

köper du en G-Sync-skärm så måste du hålla dig till nVidia-kort, och köper du en Freesync-skärm så skiter ditt nVidia-kort i det.

Det måste du ju inte. Du kan lätt köra AMD + gsync skärm, du bara inte kan använda gsync. Vilket iof gör att det var meningslöst att köpa en gsync monitor, men ändå lol. Det hade varit *lite* fördel om man kunde köra Nvidias ULMB (dvs gsync disabled) med AMD GPU, men vad vitt jag vet så är den featuren också bara för Nvidia kort eftersom den är en del av gsync kretsen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av inquam:

35" Ultrawide med 144Hz+ vill jag gärna ha.

Och exakt vad har det med denna tråd att göra? TS vill ha en 27" skärm med G-sync... Jag tipsade om en sån.

Visa signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2
PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro M.2 NVMe 1TB
SSD2: Samsung 980 Pro M.2 NVMe 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon 27" IPS G-Sync Cooled by Noctua

Permalänk
Medlem
Skrivet av d3rrty:

Min fråga.. är det värt att köpa en ny skärm med Gsync?
(vi snackar en 27" för ca 6000:-. Är ASUS 27" ROG Swift PG278QR det bästa alternativet?)

Svaret på din fråga är ja. ROG Swift PG278QR är absolut en fantastisk skärm. Själv är jag svag för 21:9.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Svaret på din fråga är ja. ROG Swift PG278QR är absolut en fantastisk skärm. Själv är jag svag för 21:9.

Kan ju komplettera tråden med att säga att det blev en ASUS ROG Swift PG278QR ganska så omgående efter att ha skapat denna tråd och jag e grymt nöjd.

Hade tänkt att sälja min gamla 27" med Freesync men jag tror jag får svårt att släppa denna setup nu

Visa signatur

🖥 i9-13900K | RTX 4090 | Asus ROG Strix Z790-F GAMING | G.Skill 32GB | Seasonic 850W | Acer Predator X34S

Permalänk
Medlem
Skrivet av d3rrty:

Kan ju komplettera tråden med att säga att det blev en ASUS ROG Swift PG278QR ganska så omgående efter att ha skapat denna tråd och jag e grymt nöjd.

Hade tänkt att sälja min gamla 27" med Freesync men jag tror jag får svårt att släppa denna setup nu

https://i.imgur.com/1bpjX9l.jpg

Nice!

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unknown:

Freesync har inget nvidia stöd. Ska du använda sync med nvidia grafikkort så måste du ha G-Sync.

Nu märker jag ord, men det är ju snarare så att det är Nvidia som inte har FreeSync-stöd.

Visa signatur

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Medlem

Sitter själv på en acer x34 och jag stängde faktiskt av G-sync. Tyckte den drog till med för mycket input lag. Speciellt i spel som osu eller cs go