Creative Assembly presenterar Total War Saga: Thrones of Britannia

Permalänk
Melding Plague

Creative Assembly presenterar Total War Saga: Thrones of Britannia

Nu avtäcker utvecklaren Creative Assembly det första spelet i spin-off-serien Total War Saga, vilket får namnet Thrones of Britannia och fokuserar på kriget mellan vikingarna och britterna.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Detta kan bli roligt. Har spelat många av dessa spel för att jag är mera intresserad av strategi där man inte kan bygga nytt när man väl är på slagfältet.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

Jag har haft väldigt kul med Total War genom tiderna, drar fortfarande igång Medieval 2 eller Rome Total War ibland. De senare inslagen i serien har dock gjort mig besviken. Spelen har inte tagit den utvecklingsväg som jag föredrar. Mer komplexitet!

Permalänk
Medlem

Kul att Creative Assembly försöker sig på något nytt vid nästan varje release de senaste åren för att testa vad som funkar och vad som inte funkar. Warhammer visade sig vara en dundersucceé som ökade deras kundbas markant med Warhammer fans och därmed någonting Creative Assembly har valt som sin 'main route'.

Trots detta finns det många historical fans (majoritet?) som tjatar på Creative Assembly att påbörja ett nytt projekt baserat på de gamla klassikerna Medieval 2 Total War eller Empire Total War, inklusive mig.

Hade därmed hoppats på att de investerat all sin 'historical team funding' på ett stort project istället för dessa små sagas just då det är vad en stor del av CA's kundbas är sugna på. Företag som lyssnar på sina kunder när de utvecklar sina produkter brukar mer än vanligt lyckas bättre än företag som går sin egna väg.

Ser fram emot att testa Sagas, men väntar fortfarande hoppfullt på en ny Medieval eller Empire titel med förhoppningsvis mer avancerade funktioner och utvecklad diplomacy som inte kräver ett konstant spam av NAP, trade, MA & gifts för att få goda relationer...

Visa signatur

Chassi: Be Quiet! Silent Glass 802 | Moderkort: ROG STRIX X670E-E Gaming | CPU: AMD Ryzen 9 7950X3D | CPU Kylning: Arctic Liquid Freezer II 420 | GPU: MSI RTX 4090 SUPRIM X | PSU: MSI MEG AI1300P 1300W | RAM: G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo | Lagring: Kingston FURY Renegade Gen4 2TB | Skärm: Dell 32" G3223Q 4K IPS 144hz| Headset: Philips Fidelio X2 HR + Sennheiser GSX 1200 PRO AMP | Tangentbord: Corsair K95 RGB Platinum Speed | Mus: Razer Deathadder Elite V3

Permalänk
Avstängd

Vad jag förstått av England vs vikingar så var slagen i storleksordningen ett kloster samt en liten stad med civila kontra två vikingaskepp.

Hur ska detta spel te sig när man hade tusentals soldater i de andra Total war spelen?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Spännande med mindre skala men mer detaljerad karta. Vill de passa på att testa lite nya saker inför ett mer storskaligt medeltida spel så lär ju det här vara ett ypperligt tillfälle.

För egen del är jag rätt mätt på möjligheten att t ex som Mameluk invadera nordeuropa. Been there, done that.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är otroligt nöjd med vad de har gjort med Warhammer 1/2, känns som att CA som företag går i rätt riktigt. Mer content från dem låter ju inte helt fel!

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

@michael123:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Danelagen

De ockuperade rätt rejäla områden. Dock har du nog en poäng i att det inte vara lika många iblandade i deras slag, så vi kanske får ha en enhetsstorlek på 10. Kanske till och med möjligheten att döpa individer i dem.

Min elitstyrka ska iaf heta Björn Drakskägg, Björn Yxskafft, Ulf, Sigvard, Lille-Björn, Stor-Ulf, Jörg, Måns och Björn Mjödare.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

Herregud vad folk är enfaldiga när det gäller historia. Några av världshistoriens häftigaste slag är slaget om Stamford bridge och slaget vid Hastings där saxare först slogs mot hedniska vikingar och sen kristna vikingar (normander).

För att inte tala om stora hednaarmén. Snacka om häftigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Luktar lite "Age Of Charlemagne" eller liknande "minicampaigns" om detta. Behöver inte vara det, kanske är det bara tidsrymden som är kompakt i ett annars "fullstor" spel men jag tror det när jag ser det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Låter rätt intressant, har bara lirat total war: warhammer 1 men det har jag sänkt ner en hel del timmar i.
Och vad skulle kunna gå fel med vikingar?

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att se hur liret artar sig!

Skrivet av michael123:

Vad jag förstått av England vs vikingar så var slagen i storleksordningen ett kloster samt en liten stad med civila kontra två vikingaskepp.

Hur ska detta spel te sig när man hade tusentals soldater i de andra Total war spelen?

Du borde läsa historia.
Nordborna var extremt framgångsrika. De var effektiva på räder med sina långbåtar och träning. Men de erövrade många områden i europa och afrika också på grund av disciplin, stridsförmåga och uppfinningsrikedom. Därefter framgångsrikt integrera de med ursprungsbefolkningen och behöll många områden och hade intelligenta ledare som såg till att ta det bästa av kulturerna de stötte på till förmån för sina riken och integrera. I underläge lyckades de vända det till sin förmån genom att utnyttja natur och sina egna styrkor och fiendens svagheter. De såg värdet i att ha befolkningens stöd vilket förvånande nog många ledar inte förstod. De skapade också ofta allianser för att befästa sin makt.

Jag rekommenderar boken 'The normans from raiders to kings'.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
SpelClockers

Trailern pekar på att det kommer vara exesarna mot Den stora hedniga armen.

Visa signatur

Ryzen 5 1600 @ 3,2 Ghz 16 Gb ram b300 prime+ Ssd samsung 250 Gb,Hdd 2x500 Hdd 2x 250 wd Gpu Nevida 1060 6Gb vram Os Windows 10

Permalänk
Skrivet av Arnzeal:

Kul att Creative Assembly försöker sig på något nytt vid nästan varje release de senaste åren för att testa vad som funkar och vad som inte funkar. Warhammer visade sig vara en dundersucceé som ökade deras kundbas markant med Warhammer fans och därmed någonting Creative Assembly har valt som sin 'main route'.

Trots detta finns det många historical fans (majoritet?) som tjatar på Creative Assembly att påbörja ett nytt projekt baserat på de gamla klassikerna Medieval 2 Total War eller Empire Total War, inklusive mig.

Hade därmed hoppats på att de investerat all sin 'historical team funding' på ett stort project istället för dessa små sagas just då det är vad en stor del av CA's kundbas är sugna på. Företag som lyssnar på sina kunder när de utvecklar sina produkter brukar mer än vanligt lyckas bättre än företag som går sin egna väg.

Ser fram emot att testa Sagas, men väntar fortfarande hoppfullt på en ny Medieval eller Empire titel med förhoppningsvis mer avancerade funktioner och utvecklad diplomacy som inte kräver ett konstant spam av NAP, trade, MA & gifts för att få goda relationer...

Creative Assembly har numera flera utvecklingsteam som jobbar parallellt med olika projekt. Ett av dessa team jobbar med Warhammer, ett annat med dessa miniprojekt och slutligen finns det ett tredje team som redan påbörjat utvecklingen av ett stort major release historical total war spel. Det har dessutom lovat att det nya stora historiska spel ska vara i en helt ny tidsperiod! Så mycket spännande saker är på ingång från Creative Assembly.

Permalänk
Medlem

Det här ska bli intressant, enligt mig är ju Creative Assembly kungar på strategi scenen tillsammans med Svenska Paradox och mästaren själv Sid Mier med sitt Firaxis!

Obs förstår en del tycker jag borde ha haft med Blizzard bland kungarna här pga StarCraft osv, men RTS scenen har för mig blivigt lika rolig som Heroes of Might and Magic serien blev från Heroes IV och framåt.....