Playerunknown's Battlegrounds slår rekord – 2,5 miljoner samtidiga spelare på Steam

Permalänk

2,641,811 all-time peak 4 days ago

Kom igen.

Permalänk
Medlem

Vad har WoW nu? Och vad hade de innan?
Jag tycker PuBg är roligt men man blir sjukt irreterad när man dör av optimeringsfel. Tycker ändå jag har bra saker i datorn för att kunna spela ett sådant simpelt grafikmässigt spel. Men det är ju bara beta fortfarande.

Permalänk
Medlem

WoW hade väl 4 miljoner som betalade som mest. Jag vet inte vad det är nu men 2 miljoner är det nog minst.
Har du en bra dator så dör du inte av hårdvarulagg, det har inte hänt mig en enda gång iallafall utan det är ju saker som att man fastnar i saker, folk inte dör när man skjuter dom och att man själv dör av ingenting som irriterar. Ofta blir man träffad av ett skott och dör och tänker "Vafan! en fuskare!" men egentligen sköt killen flera gånger och pga nätlagget och dålig optimering så märker man inte av dessa utan du bara dör. Det är dåligt.

Jag märkte ingen förbättring av dessa buggar i testversionen utan tyckte det nästan var ännu värre. Att kunna klättra och hoppa ut genom fönster var däremot väldigt väl fungerande. De nya billjuden var också trevliga.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

WoW hade väl 4 miljoner som betalade som mest.

WoW hade över 12 miljoner betalande spelare när det var som populärast.

Permalänk
Medlem

Riktigt sorgligt att man fortfarande inte stödjer SLI eller Crossfire !

Permalänk
Medlem

MÅSTE fortfarande vara ett skitspel? Eller hur..

HAHA till alla negativa människor på sweclockers! Ser så mycket mer Negg än positiva kommentarer till typ alla inlägg sweclockers redaktion gör!

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk

Förstår mig fortfarande inte på detta spel som ja förstår fortfarande är alpha/beta.. och det är endast PVP, förstår inte hur den här typen av spel skulle göra det kul, annat är det med dayZ som iaf är PVE+PVP.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Sinnessjukt mycket folk som spelar. Spelet är ju roligt, oavsett hur dåligt optimerat det är.
Min favvo-bugg är när man fastnar med sin fallskärm i luften tio meter över marken och inte kan komma ner på en stund. Folk kan bara komma fram och få en gratis kill eller peka och skratta åt ens noobighet. Och skulle man komma ner så kastar spelet iväg en tjugo meter med en massa skada som följd.
Roligt.

Dock har du kunnat "klippa" av snöret i 2 månader om du fastnar i trädet?...

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Förstår mig fortfarande inte på detta spel som ja förstår fortfarande är alpha/beta.. och det är endast PVP, förstår inte hur den här typen av spel skulle göra det kul, annat är det med dayZ som iaf är PVE+PVP.

Testa att bli lite bra på det.. och bli topp 10 eller topp 5, adrenalinet du får av det är galet, efter 100 förlorade matcher som topp 30.. när du 'r nära att vinna, finns inget spel som är i närheten av att ge den kicken!

Typ endast thats why pubg har sina spelare.. underbar känsla haha

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk

@atego:

Låter fortfarande meningslöst... men det kanske är det för att jag börjar bli för gammal för den typen av "hjärndött" skjutande =P

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kevlarheart:

@atego:

Låter fortfarande meningslöst... men det kanske är det för att jag börjar bli för gammal för den typen av "hjärndött" skjutande =P

Det låter som du inte har testat spelet överhuvudtaget?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av molzzon:

Tveeggat det där med att göra om PC-spel till konsol... Oftast får man en bättre kod och spelen kraschar inte lika ofta. Dock brukar spelmekaniken också oftast bli förenklade för att passa konsol och handkontroll och då känns spelen inte lika utmanade och vips försvann typ hela spelarbasen (denna gång också..).

Spelar man på en PC är man per automatik smartare än gemene dum dum-konsollspelare just för att unika pc-spel är mer avancerade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnXeZ:

Det är nästan lite läskigt hur offended folk blir om man säger att man gillar PUBG, som att man äter barn och dyrkar satan.

Tror faktiskt många som mig tar mer illa upp över att du äter barn och dyrkar satan än att du spelar PUBG

Permalänk
Medlem
Skrivet av atego:

Dock har du kunnat "klippa" av snöret i 2 månader om du fastnar i trädet?...

Jo, det har man väl kunnat från början, problemet är att först blir man hängande en stund, sen trycker man F som en galning men inget händer, sen kastas man iväg en bit och har man otur så kastas man av en byggnad och dör, har man tur så slår man i backen och tar lite eller mycket skada. Det sjuka är att det inte ens behöver finns ett träd för att detta ska hända, jag har flera gånger blivit hängande i luften ovanför en byggnad utan att det finns nåt som jag kunnat fastna i.

Men för att återgå till det här med ping, finns det nåt program man kan köra som automatiskt håller koll på ens ping i alla spel, typ som steams inbyggda fps mätare?

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Men lik förbannat kan man inte hitta en server som är fri från prepubertala snorungar som tror att de är något och som skriker svordomar på typ ryska när man pangar dem.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

WoW hade väl 4 miljoner som betalade som mest. Jag vet inte vad det är nu men 2 miljoner är det nog minst.
Har du en bra dator så dör du inte av hårdvarulagg, det har inte hänt mig en enda gång iallafall utan det är ju saker som att man fastnar i saker, folk inte dör när man skjuter dom och att man själv dör av ingenting som irriterar. Ofta blir man träffad av ett skott och dör och tänker "Vafan! en fuskare!" men egentligen sköt killen flera gånger och pga nätlagget och dålig optimering så märker man inte av dessa utan du bara dör. Det är dåligt.

Jag märkte ingen förbättring av dessa buggar i testversionen utan tyckte det nästan var ännu värre. Att kunna klättra och hoppa ut genom fönster var däremot väldigt väl fungerande. De nya billjuden var också trevliga.

Det värsta är ju när man springer genom ett parti med skottlossning och blir beskjuten men hinner runt ett hörn och hinner ta 5-6 steg till innan servern kommer ikapp och man ramlar ihop och dör en bra bit in i cover.

Permalänk
Medlem
Skrivet av atego:

MÅSTE fortfarande vara ett skitspel? Eller hur..

HAHA till alla negativa människor på sweclockers! Ser så mycket mer Negg än positiva kommentarer till typ alla inlägg sweclockers redaktion gör!

Redaktionen är väl knappast negg?

Permalänk
Skrivet av Xinpei:

Men lik förbannat kan man inte hitta en server som är fri från prepubertala snorungar som tror att de är något och som skriker svordomar på typ ryska när man pangar dem.

Är ju bara att stänga av så du inte hör folk som pratar i mikrofon via spelet.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hznn:

2,5 miljoner användare och du skriver "skit dåliga spel"... Hur tänker du?

Känner du till den om flugor och skit? Att något är populärt betyder inte att det är bra.

Ärligt talat har jag aldrig fattat detta spel (och de liknande då det finns rätt många likadana). Det är antingen väldigt mycket förberedelser och gömmande för att dö i 2 sekunder eller så dör man i 5 första sekunder och sedan väntar.

Mängden skoj jämfört med väntan får ju EVE online att verka super spännande hela tiden

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av atego:

Testa att bli lite bra på det.. och bli topp 10 eller topp 5, adrenalinet du får av det är galet, efter 100 förlorade matcher som topp 30.. när du 'r nära att vinna, finns inget spel som är i närheten av att ge den kicken!

Typ endast thats why pubg har sina spelare.. underbar känsla haha

Så knarkare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

Känner du till den om flugor och skit? Att något är populärt betyder inte att det är bra.

Ärligt talat har jag aldrig fattat detta spel (och de liknande då det finns rätt många likadana). Det är antingen väldigt mycket förberedelser och gömmande för att dö i 2 sekunder eller så dör man i 5 första sekunder och sedan väntar.

Mängden skoj jämfört med väntan får ju EVE online att verka super spännande hela tiden

Men alla är inte du, folk gillar UPPENBARLIGEN denna typ av spel.
Att man dör inom 2-5 sekunder visar ju bara bevis på oskillad och kass eller helt enkelt otur.

Det finns många spel som dessa som börja redan på Arma tiden, H1Z1 osv.. Men jag TROR inte folk var jättenöjda med dessa spel pga buggar, motorn, själva spelet då Arma var en mod. H1 var tecknat. Nu är det ett eget spel med ny motor och som sagt UPPENBARLIGEN gillar folk ideen med allt.
Jag anser ju att 2,5 miljoner användare är la ändå bevis på spelet är bra och folk gillar det? Visst jag köper att många köper det och testar, spelar 1-10 rundor sen skiter i det. Men kolla twitch osv så spelar alla kända detta spel. Många av dom. Plus 2,5 miljoner till då

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av atego:

MÅSTE fortfarande vara ett skitspel? Eller hur..

HAHA till alla negativa människor på sweclockers! Ser så mycket mer Negg än positiva kommentarer till typ alla inlägg sweclockers redaktion gör!

Popularitet har nödvändigtvis inte något med kvalité att göra. Kvalité är också rätt subjektivt eftersom en person kan vara nöjd med det han har medans en annan letar alltid efter nästa bästa grej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Förstår mig fortfarande inte på detta spel som ja förstår fortfarande är alpha/beta.. och det är endast PVP, förstår inte hur den här typen av spel skulle göra det kul, annat är det med dayZ som iaf är PVE+PVP.

Jo för där går ju utvecklingen i rasande fart framåt...Early access sedan 2013. Med en spelarbas på ca 2354 st i medel med toppar på 4855 st.

http://steamcharts.com/app/221100

Gemene man vill inte loota i flera timmar för att få high end gear för att att sedan die, rinse repeat. Speciellt inte i ett så pass "klumpigt" spel som DayZ.

Visa signatur

MS-DOS 6.22 | Windows 3.11 | Windows 95A/B | Windows 98 A/B | Windows 2000 | ME | Windows XP | Windows Vista | Windows 7 | Windows 8 | Windows 8.1 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Tror faktiskt många som mig tar mer illa upp över att du äter barn och dyrkar satan än att du spelar PUBG

Folk är så känsliga!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

3060ti med nån 11600

Windows 11...

Permalänk
Medlem

@zin: Men det behöver inte vara kvalité rakt igenom. Om man har en bra ide eller förfinar/tweakar en produkt som redan finns men gör den bättre, då kan man få denna spelarbas. Finns det en spelarbas av den rätta typen så kommer de se över lite buggar. Just för att man har roligt medans man spelar. Annars hade EA bland annat inte funnits längre för vissa saker de gör är RENT SKIT och då är det AAA spel vi pratar om.

Sedan är det ju så att många tittar på det och bara säger att det där är inget för mig. Har vänner som inte kommer att köpa det för att de inte tror att det är något för dom. Det är ju helt okey, jag är likadan med andra spel :).

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

Och de patchade in ett VM skydd på .exe'n som förstörde prestandan för precis alla, det är inget som går att optimera. Och det ser ut som att det är här för att stanna då ingen ens klagar på det.

PUBG är dött nu

Permalänk

Synd bara att det är kineser som spelar på alla jäkla servrar och sen är spelet så brutalt dåligt optimerat. Känns bara som deras ändamål är att mjölka pengar på spelet.

Men visst var det ett roligare spel förut. Nu blir man dödad av sin egen squad om man inte pratar deras språk vilket är rätt fattigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU : Intel Core i7 8700K | MOBO : MSI Z370-A PRO
GPU : Nvidia Geforce GTX 1060 6GB |
RAM : Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2600MHz
SSD : Samsung EVO 850 500GB SSD x2
https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers#/m...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AnXeZ:

Smaken är som baken , gillar man inte spelet, fine, måste man sparka på dom som faktiskt gillar spelet?

Själv har jag +400 spelade timmar och har fortfarande kul , oavsett om jag spelar själv eller med polarna.

Om man köpte spelet när det kom , tyckte att det var buggigt och dåligt och sedan baserar hela sin bild av spelet på det så borde man testa det igen.
MYCKET har hänt sedan early access släpptes och spelet blir bättre för varje patch som släpps.

Det är nästan lite läskigt hur offended folk blir om man säger att man gillar PUBG, som att man äter barn och dyrkar satan.

Ser verkligen fram emot nya banorna också!

Folk i denna tråd som sagt att spelt var/är dåligt har ju riktat sig till själva spelet, och inga personer.

Själv har jag kollat några twitch streams af PUBG och tycker att det ser tråkigt ut, inget jag själv kommer spela då jag har spel som jag tycker är bättre/roligare att spela.

Permalänk
Skrivet av droid002:

Jo för där går ju utvecklingen i rasande fart framåt...Early access sedan 2013. Med en spelarbas på ca 2354 st i medel med toppar på 4855 st.

http://steamcharts.com/app/221100

Gemene man vill inte loota i flera timmar för att få high end gear för att att sedan die, rinse repeat. Speciellt inte i ett så pass "klumpigt" spel som DayZ.

Nu är det inte så att jag spelar DayZ, uppbarliggen är ju potg roligare än dayZ, eftersom spelet har såpass många spelare, jaja. jag börjar bli gammal och tråkig

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

När man tittar på sifforna är det värt att betänka att detta är första stora Steam spelet där kinesiska spelare går via Steam istället för alternativa klienter som för CSGO, DOTA2 osv. Mer än 50% av spelarna är från Kina så spelet är inte speciellt märkvärdigt stort i väst. Destiny 2, Battlefield och liknande titlar har långt många fler spelare i västvärlden än vad PUBG har.

Men det är imponerande hur fort det växte trots alla problem och brister spelet har. De flesta jag känner som jag spelade med har slutat nu pga alla brister så får se om det blir ett rejält hopp när det släpps och många brister fixats.