Mozilla släpper Firefox 57 "Quantum"

Permalänk
Medlem

Jag är kluven. Å ena sidan känns som att Firefox så sakteliga börjar komma tillbaka på banan igen efter ett långt villospår efter version 4. Men samtidigt fortsätter de beundra Google i hemlighet och apa efter dem med idiotiska grejer som låser in användaren "för enkelhetens och säkerhets skull". Och jag kan aldrig komma över den idiotiska versionsnumreringen.

Skrivet av Lehto:

Hehe vet inte om jag håller med, fast jag har iofs säkerligen mer än vad det är tänkt, har strax över 500 flikar och måste starta om firefox efter ca 3-7 dar pga att den ätit upp ALLT minne (inte ovanligt att den ligger kring 3.2GB) fast jag egentligen bara tittat på kanske 5-8 flikar.

Men har hopp på denna uppdatering, kunde direkt känna att den blivit otroligt mycket rappare än föregående version, får se om den lyckas hantera minnet också efter några dagars uptime.

Holy shit, och jag tyckte jag gick lite långt med 350 flikar. Jag har numera ändrat mina surfvanor och blivit bättre på att bryta och avsluta saker i största allmänhet. Bra grej, du borde testa.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

@Pepperflame: Borde testa firefox focus. Det är, tror jag, deras nya snabba motor. Vanliga FF kommer uppdateras snart.

Permalänk

Classic Theme Restorer (Fx29-56)
"Detta tillägg är inte kompatibel med din version av Firefox."
Fuck you Mozilla.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Fast... Pale Moon är ju redan väsentligt prestandaförbättrad jämfört med Firefox. PM använder ju inte ens Gecko längre utan kör sedan en tid tillbaka sin egen motor. Dock finns väl planer i framtiden på att backporta det som är bra med Quantum, men nu är ju inte det direkt huvudsyftet med Pale Moon heller.
Vill man bara ha "det som är snabbast och bara funkar" så är det väl fortfarande så att Chrome vinner i alla lägen. Att nya Firefox är snabbare än gamla Firefox betyder i sig inte så mycket åt något håll egentligen. Man måste ju ställa det i relation till andra läsare såklart.

Pale Moon har nog inte tillräckligt med resurser och man power att göra väsentliga förbättringar.
Dom får väl antagligen göra underhåll och backporting.

Olika webbläsare presterar olika bra på olika saker och olika operationer.
I min egen erfarenhet så presterar både Chrome och Edge mycket bättre än Firefox i WebGL och med draw image operationer på canvas elementet.

Firefox 57 har nu nya Quantum CSS (Stylo) motorn så jag skulle gissa på att den är ledande vad gäller CSS. Som jag förstått det är det en väldigt bra CSS motor skriven i Rust och nyttjar parallellism väldigt väl.

När det kommer till rendering så skulle jag gissa på att Firefox kommer att prestera ledande när WebRender komponenten anländer i version 59.

Skrivet av str8forthakill:

@rektor:
Snabbare, säkrare. Visst.
Men de har tagit bort funktionalitet(möjlighet till avancerade tillägg) som gjorde att folk valde Firefox över andra webbläsare. APIn som används till tilläggen nu kan aldrig bakas in i webbläsaren som det föregående systemet. Funktionalitet kan inte läggas tillbaka. Den har tagits bort tills de ersätter det nya tilläggs-systemet med något helt annat, förutsatt att de inte tar bort ännu mer frihet då.

Så nej, det är inte att "folk måste jobba hårdare!". Det går helt enkelt inte att göra tillägg längre.
Jag ger blanka fan i säkerhet och paranoia, bekvämlighet är viktigare. Därför har Firefox nått slutlinjen, nu handlar det om man föredrar 54, 55 eller 56. Som folk argumenterar mellan diverse µTorrent versioner, 2.0.2 , 2.2.1 etc. Anledningen till att många valde Firefox är död, för evigt. Men som tur är har vi kvar de sista versionerna innan Firefox dog.

Saker måste ju läggas till, förbättras och tas bort.
Nya extension systemet är bra (även om det inte är lika flexibelt) för att nu kan Chrome, Firefox och Edge använda samma extensions. Fler APIs kommer antagligen framöver.

Att webbläsaren ska vara snabb och säker är viktigt också.

Använd inte version 54, 55 eller 56 då det kan vara osäkert.
Du kan använda Firefox ESR som är en Extended Support Release baserad version 52. Den är för företag, skolor, organisationer, etc som vill ha en stabil version utan förändringar ofta.

Skrivet av HazZarD:

vilket skämt, noscript verkar inte funka längre kommer inte ens in på https://addons.mozilla.org/ gör nån det?

Läs på NoScripts sida. Uppdateringen kommer i veckan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GilbertG:

Jag är kluven. Å ena sidan känns som att Firefox så sakteliga börjar komma tillbaka på banan igen efter ett långt villospår efter version 4. Men samtidigt fortsätter de beundra Google i hemlighet och apa efter dem med idiotiska grejer som låser in användaren "för enkelhetens och säkerhets skull". Och jag kan aldrig komma över den idiotiska versionsnumreringen.
Holy shit, och jag tyckte jag gick lite långt med 350 flikar. Jag har numera ändrat mina surfvanor och blivit bättre på att bryta och avsluta saker i största allmänhet. Bra grej, du borde testa.

Alla kopierar varandra. Mycket handlar om att den största delen utav intäkterna har kommit från Google så där har du en bakomliggande faktor

Mozilla låser inte in användaren som du försöker påverka utan försöker mer bara förenkla. Webextensions är ett led i rätt riktning för dess överlevnad. Mozilla är fortsatt väldigt öppna över vad som händer och försöker vara i framkant på JavaScript/CSS/HTML

Det finns mycket mer bakom spakarna är det som visas

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Använt nya Firefox hela dagen nu och jag är positivt överraskad och riktigt impregnerad!

Snabbt, stabilt, verkar inte sega ner efter ett tag med några(inte hundratals som vissa andra) flikar öppna och sidor laddas riktigt kvickt.

Jag använde också Classic Theme Restorer innan och älskade det, det fungerar inte längre och det är synd. Men vad jag kommer ihåg att jag använde det till var egentligen två saker. Att runda till hörnen på flikarna och att flytta flikarna till under bokmärkesfältet. Att flytta flikarna till under bokmärkesfältet var ju smidigt efter en snabb googling, jag fick skapa en mapp, göra en css-fil och kopiera lite kod som jag klistade in i css-filen så var det klart. Nu hoppas jag hitta nåt sätt att runda till hörnen på flikarna som jag tycker är fasligt fula så som de ser ut nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tintinj:

Använt nya Firefox hela dagen nu och jag är positivt överraskad och riktigt impregnerad!

Snabbt, stabilt, verkar inte sega ner efter ett tag med några(inte hundratals som vissa andra) flikar öppna och sidor laddas riktigt kvickt.

Jag använde också Classic Theme Restorer innan och älskade det, det fungerar inte längre och det är synd. Men vad jag kommer ihåg att jag använde det till var egentligen två saker. Att runda till hörnen på flikarna och att flytta flikarna till under bokmärkesfältet. Att flytta flikarna till under bokmärkesfältet var ju smidigt efter en snabb googling, jag fick skapa en mapp, göra en css-fil och kopiera lite kod som jag klistade in i css-filen så var det klart. Nu hoppas jag hitta nåt sätt att runda till hörnen på flikarna som jag tycker är fasligt fula så som de ser ut nu.

Själv tycker jag det passar bättre med kvadratiska flikar (och stör mig inte på att de övre hörnen inte är rundade) och påminner om hur det såg ut före Australis, nu måste man inte ha teman.

Vill du ändra utseende i FF57 är det dock inga större problem, inkl att återskapa de gamla flikarna. Det är bara att fortsätta in på det spåret du börjat. Kika på vad CTR-skaparen publicerat på Github, hittade även denna artikel som beskriver det lite, ser ju ut att fungera fint även om det inte kan skeppas som en add-on.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Själv tycker jag det passar bättre med kvadratiska flikar (och stör mig inte på att de övre hörnen inte är rundade) och påminner om hur det såg ut före Australis, nu måste man inte ha teman.

Vill du ändra utseende i FF57 är det dock inga större problem, inkl att återskapa de gamla flikarna. Det är bara att fortsätta in på det spåret du börjat. Kika på vad CTR-skaparen publicerat på Github, hittade även denna artikel som beskriver det lite, ser ju ut att fungera fint även om det inte kan skeppas som en add-on.

Tackar! Jag ska kolla dina länkar och se vad jag kan göra.
Gött att du trivs med utseendet, själv är jag inte så glad i dessa minimalist-designer med kantigt utseende.

Permalänk
Medlem
Skrivet av livsnjutaren:

@Lehto: Måste bara fråga för att jag är nyfiken. Varför har man 500 flikar uppe? Jag har högst uppe 20 st och då tycker jag att det är för mycket haha.

Flikar är ju kung när det gäller tillfälliga sidor man är inne på, bokmärken använder jag också, men endast till sidor man vill komma ihåg men inte kommer använda inom snar framtid.
Att ha fler flikar än vad som får plats på skärmen, dvs när ikonen för varje specifik hemsida försvinner, då försvinner meningen med flikarna IMO, då det bara blir svårnavigerat.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem

@Wh1spY: med Tab center som är i Mozillas test program kunde man söka igenom Flikar och bättre se vilka flikar man hade uppe.
Tab Center länk

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genesis:

Seriöst? Det där var nog det dummaste jag hört hela året. På alla punkter verkligen.

Skrivet av livsnjutaren:

@kelthar: och vad är det för fel med att vara kommunalare?

Alla har vi våra olika roller och att bygga en webläsare kanske inte är hans/hennes. Det är klart att man kan få klaga ifall produkten inte går åt det hållet man vill.

Ja, jag är så jävla trött på allt gnäll på folk. Vårt samhälle är fullt av gnäll- och missnöjeskultur. Jag är så jävla trött på det. Ta saken i egna händer om man vill ha något bättre. Om de som man tycker ska göra det inte gör det, gör det då fan själv.

Ok, det är fel av mig att säga kommunalare. Det är nedvärderande mot de som faktiskt gör ett skitbra jobb inom kommunerna och det finns det många.

Det jag syftade på, när jag sa så, var en trög och oengagerad arbetare som bara vill att arbetsdagen skall vara över. En arbetare vars andetag består av pustar och suckar. En arbetare som inte bryr sig. En arbetare som bara är missnöjd och missunsam andra som har tagit sig dit som de vill vara. Någon som vill att alla ska ge dem, för att de förtjänar så jävla mycket genom deras blotta existens.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1spY:

Flikar är ju kung när det gäller tillfälliga sidor man är inne på, bokmärken använder jag också, men endast till sidor man vill komma ihåg men inte kommer använda inom snar framtid.
Att ha fler flikar än vad som får plats på skärmen, dvs när ikonen för varje specifik hemsida försvinner, då försvinner meningen med flikarna IMO, då det bara blir svårnavigerat.

Ja jag håller med om att flikar är väldigt bra. Men kan däremot inte förstå 100, 200, 300+ flikar. Men det är antagligen för att jag inte har behovet av det

Skrivet av kelthar:

Ja, jag är så jävla trött på allt gnäll på folk. Vårt samhälle är fullt av gnäll- och missnöjeskultur. Jag är så jävla trött på det. Ta saken i egna händer om man vill ha något bättre. Om de som man tycker ska göra det inte gör det, gör det då fan själv.

Ok, det är fel av mig att säga kommunalare. Det är nedvärderande mot de som faktiskt gör ett skitbra jobb inom kommunerna och det finns det många.

Det jag syftade på, när jag sa så, var en trög och oengagerad arbetare som bara vill att arbetsdagen skall vara över. En arbetare vars andetag består av pustar och suckar. En arbetare som inte bryr sig. En arbetare som bara är missnöjd och missunsam andra som har tagit sig dit som de vill vara. Någon som vill att alla ska ge dem, för att de förtjänar så jävla mycket genom deras blotta existens.

Jo gnället i samhället är för mycket och själv tycker jag också att det bara blir värre med åren. Det är också det att alla är kränkta nu förtiden. Om ett strå på tandborsten ligger fel då är man kränkt, och det är någons fel!

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte riktigt koll på CSS eftersom det var ett tag sedan sist. Funderar på att ha en annan färg än den tråkiga svarta och lite annat. Någon som har en länk.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@buddaz: Om du bara vill ändra färg räcker väl dom vanliga temana?

Visa signatur

"There are 10 kinds of people, those
that understand binary, and those
that do not"

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Ja, jag är så jävla trött på allt gnäll på folk. Vårt samhälle är fullt av gnäll- och missnöjeskultur. Jag är så jävla trött på det. Ta saken i egna händer om man vill ha något bättre. Om de som man tycker ska göra det inte gör det, gör det då fan själv.

Ok, det är fel av mig att säga kommunalare. Det är nedvärderande mot de som faktiskt gör ett skitbra jobb inom kommunerna och det finns det många.

Det jag syftade på, när jag sa så, var en trög och oengagerad arbetare som bara vill att arbetsdagen skall vara över. En arbetare vars andetag består av pustar och suckar. En arbetare som inte bryr sig. En arbetare som bara är missnöjd och missunsam andra som har tagit sig dit som de vill vara. Någon som vill att alla ska ge dem, för att de förtjänar så jävla mycket genom deras blotta existens.

Vad gnällig du låter...

Så du klagar aldrig över något? Varför det förekommer krig och misär på vår jord? Varför nära och kära kan dö av en sjukdom som det inte än finns läkemedel mot?
Är du naiv nog att tro att allt går att lösa själv? Arrogant nog att du tycker att andra inte får klaga, bara du får det? Eller har du redan gett upp i livet, och blir irriterad när du påminns om att andra fortfarande bryr sig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Jag själv har också lätt 30-50 flikar öppna. Men problemet du verkar ha är... brist på städning.
Om du hittar den bilen som är intressant, BM, stäng de andra.
Om du hittar buggen du letade efter, BM. stäng det andra.
Youtube har följare och notifikationer. Du behöver inte ha hela youtube öppet. Och om du verkligen gillar en del sidor, BM och öppna dem. Du kan sätta länkarna enkelt i BM raden precis under URL.

Jo självklart rensar man upp mellan varven då man är klar, men det är mer intuitivt (i mitt tycke) att ha uppe saker man håller på med, oavsett om det är närmaste timmen eller månaden. Helt och hållet subjektivt dock, så du får tycka vad du vill.

Citat:

Problemet är inte att du använder flikar. Utan att du verkar missa poängen att "städa efter dig". BM kan du ha 1000-tals om du så vill. Flikar är inte byggd för att hantera det som BM. Har aldrig varit. Kommer aldrig vara. Kraschar din profil kan du rädda BM... men inte din session garanterat och bye bye till 500 "flikar" du hade öppet.

Men då hamnar man i samma problem att man ska sålla igenom allt för att hitta det man är ute efter, vilket (i mitt tycke) fungerar sämre i BM format om man navigerar bättre visuellt. Då fungerar flikar hudratals gånger bättre, för jag vet alltid vars grejerna är, varje gång jag använder BMs måste jag komma ihåg var jag lade in dem (vilket i 9 fall av 10 slösar mer tid än vad det sparar).

Och i frågan om att spara om eventuell crash. Finns ju den där Sync grejen, om man är rädd om flikar och bokmärken i allmänhet (använder det dock inte själv).

Citat:

Så min poäng, du får gärna använda flikar som BM, men gnäll då ffs inte när de inte fungerar som BM. Flikar är för att du ska kunna göra mer än 1 sak samtidigt. Inte spara de senaste 500 sakerna du "höll på med". Det är deras design. Använder du något utanför sitt tänka område, kommer du få problem som tex sämre prestanda.

Gnällde aldrig över detta? Sedan är det väl konstigt att ha många flikar ska vara utanför specifikation, då skulle det inte finnas någon större mening med att programmera för detta (borde finnas ganska många optimeringar man kan göra om man förhindrar detta). Chrome tvingar en att öppna fler fönster för att flikarna inte går att läsa och navigera, men det fixar inte direkt något beteende (folk öppnar bara fler fönster). Om utvecklarna inte ville att folk skulle använda många flikar skulle de göra som mobila chrome och ha ett max antal laddade flikar (tror 20) när man aktivt hoppar mellan massor av dem, vilket är ganska resonabelt på mobila enheter. Kanske skulle fungera på desktop också, sätt default max på typ 50 flikar och de som tycker detta är flaskhals för produktivitet kan stänga av begränsningen.

Visa signatur

"Oh glorious cheeseburger… we bow to thee. The secrets of the universe are between the buns..."
"All my farts come straight from hell, you're already dead if you notice a smell"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Tyvärr. Firefox tappade mig som "kund" när de tvingade fram tabs on top. Visst, man kan köra cpu-tunga addons som "återställer" funktionaliteten, men varför, när Pale Moon finns?

Kolla in Tab Center Redux!
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/tab-center-red...
Fungerar för övrigt utan problem till FF 57

Visa signatur

"Trying is the first step towards failure"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av alatan:

Märkte ingen skillnad i prestanda och designen är katastrofal, eftersom classic theme restorer inte fungerar så fick det bli att nedgradera till 55.0.3 igen. Varför ska alla envisas med att göra allt så platt och "användarvänligt" med stora knappar.

https://i.imgur.com/HVjYtuV.jpg

Har v56.02 och använder classic theme restorer så att jag kan ha tabs-on-bottom etc, kommer inte köra v57 förrän man kan ha tabs-on-bottom då det inte funkar för mig att ha tabs-on-top, fattar inte varför dem inte ger oss användare valet dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon150792:

Har v56.02 och använder classic theme restorer så att jag kan ha tabs-on-bottom etc, kommer inte köra v57 förrän man kan ha tabs-on-bottom då det inte funkar för mig att ha tabs-on-top, fattar inte varför dem inte ger oss användare valet dock.

Bara lägga in en userChrome.css, skaparen av CTR har en Github med kod (mestadels från CTR) du kan låna från.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Petterk:

Bara lägga in en userChrome.css, skaparen av CTR har en Github med kod (mestadels från CTR) du kan låna från.

Googlade runt och hittade det innan, men har andra addons som tydligen enligt andra inte funkar ännu så jag kommer vänta tills det funkar eller stanna kvar på v56.02 ett bra tag.

Sen ogillar jag skarpt att man helt enkelt inte ger användaren valet själv, förstår inte riktigt varför man inte kan få välja själv utan måste trixxa och fixa för att få det att funka, vad är anledningen till att dem inte ger oss användare den möjligheten? kan inte riktigt förstå det då jag inte kan tänka mig att det förstör något att ha valet i deras egna "Edit UI" grejjen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon150792:

Googlade runt och hittade det innan, men har andra addons som tydligen enligt andra inte funkar ännu så jag kommer vänta tills det funkar eller stanna kvar på v56.02 ett bra tag.

Sen ogillar jag skarpt att man helt enkelt inte ger användaren valet själv, förstår inte riktigt varför man inte kan få välja själv utan måste trixxa och fixa för att få det att funka, vad är anledningen till att dem inte ger oss användare den möjligheten? kan inte riktigt förstå det då jag inte kan tänka mig att det förstör något att ha valet i deras egna "Edit UI" grejjen.

Såklart mindre kul, men är i.a.f. inget som kommer komma som tillägg igen, CTR är beroende av XUL. Allt finns fortfarande i bakgrunden, därför det går att ändra själv och det är väl det bästa scenariot vi får och är väl fortfarande mer än hos andra. Mozilla har väl inte haft officiellt stöd för "tabs on bottom" sedan FF29/efter FF28? Så användarna får väl fixa det själva som vanligt. Det är väl fortfarande mer än du kan i många av de andra läsarna.

WebExtensions är inte riktigt färdigt än heller, så vill man inte bli utan något så får man i princip sitta på ESR ett tag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wowsers:

Gnällde aldrig över detta? Sedan är det väl konstigt att ha många flikar ska vara utanför specifikation, då skulle det inte finnas någon större mening med att programmera för detta (borde finnas ganska många optimeringar man kan göra om man förhindrar detta). Chrome tvingar en att öppna fler fönster för att flikarna inte går att läsa och navigera, men det fixar inte direkt något beteende (folk öppnar bara fler fönster). Om utvecklarna inte ville att folk skulle använda många flikar skulle de göra som mobila chrome och ha ett max antal laddade flikar (tror 20) när man aktivt hoppar mellan massor av dem, vilket är ganska resonabelt på mobila enheter. Kanske skulle fungera på desktop också, sätt default max på typ 50 flikar och de som tycker detta är flaskhals för produktivitet kan stänga av begränsningen.

Njae... tycker inte det borde vara någon hård gräns. Utan det är bättre som det är att om du "går över den gränsen", får du också lidande prestanda.

Alla pratar om "optimeringar" som att det bara är "att göra". Vi har på några få år gått från en kärniga CPUer, och tom få trådiga saker som tidig Windows miljö. Nu plötsligt vill folk göra enorma mängder saker samtidigt.

Problemet är att det inte går att skala på det sättet. Varje flik som är uppe tar trots allt ändå resurser. Och då får man som användare göra en avvägning. Vill jag ha allt uppe, med straffet att du får segare upplevelse, eller vill du "städa" och få en bättre upplevelse.

För problemet med ditt sätt ovan är detta:
Om du bara kunna ha 100 flikar, sen dör allt så kommer du sitta med strax under 100. Och sen klaga på att de borde optimera bättre.
Sen optimerar de, och du kan nu har 200 flikar. Då sitter du där med strax under 200... och klagar på att de borde optimera.
Sen lyckas de höja till 500 flikar... och nu sitter du där med strax under 500 flikar och likväl klagar på att de borde optimera ännu mer.

Ser du problemet?
De kan fortsätta optimera tills du sitter med 10000 flikar, och du kommer hitta någon som då tycker det fungerar dåligt. Det går aldrig att lösa detta problem, då det kräver exponentiellt med resurser för varje mängd ni lägger på.

Därför säger jag här... vad sägs om att ni kanske borde optimera ert sätt att använda befintliga resurser istället?

Om ni kan stanna på 400 av 500... så är det ju inga problem, eller hur? Så länge ni kan hålla er på en rimlig nivå, där det är väl optimerat och fungerar så fungerar det också bra.

Permalänk
Medlem

@alatan:
Gå in på Hamburgarmenyn > Customise > Titta längst ned i fönstret. Där kan du ställa in storleken på knapparna. Gissar att din var inställd på "Tablet"-storlek.

Visa signatur

"Trying is the first step towards failure"

Permalänk
Medlem

nu verkar inte adblock funka? får fullt med annonser på alla sidor. .vafan först noscript som inte funkar nu samma sak med adblock.. sämsta uppdateringen ever.

Permalänk
Medlem

Jag använder inte ens flikar utan kör allting i nya fönster. Känner mig så omodern..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Jag använder inte ens flikar utan kör allting i nya fönster. Känner mig så omodern..

Skickades från m.sweclockers.com

haha ja skäms på dig

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ernstp:

@buddaz: Om du bara vill ändra färg räcker väl dom vanliga temana?

Finns inte längre. Tror jag har koll på det hela. Skapa CSS profil och sedan hitta den CSS rad jag behöver.

Provar nya Beta för Android. Laddar fortare än vanliga.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

nu verkar inte adblock funka? får fullt med annonser på alla sidor. .vafan först noscript som inte funkar nu samma sak med adblock.. sämsta uppdateringen ever.

Adblock Plus är borta sist jag tittade utan man måste byta till en annan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@buddaz: Menar du i Android?

Ok, tänkte på desktop. Där har dom ju sina lightweight themes: https://addons.mozilla.org/sv-SE/firefox/themes/

Visa signatur

"There are 10 kinds of people, those
that understand binary, and those
that do not"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ernstp:

@buddaz: Menar du i Android?

Ok, tänkte på desktop. Där har dom ju sina lightweight themes: https://addons.mozilla.org/sv-SE/firefox/themes/

Finns inga nya teman med nya Photon UI eller så har jag missat
Kör Developer på datorn och nu beta på android.

Skickades från m.sweclockers.com