EA: "Vi lyssnar på kritiken och kommer fortsätta göra ändringar"

Permalänk
Melding Plague

EA: "Vi lyssnar på kritiken och kommer fortsätta göra ändringar"

Under en AMA-session på Reddit berättar nu utvecklarna av Star Wars: Battlefront II att de tagit till sig av kritiken, samt att de är fast beslutna om att reparera relationen med spelarna.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Tycker synd om Dice och dess anställda. För jävligt hur EA mjölkar sina spelstudios..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Utvecklarna sa absolut inget av värde, endast vaga svar och inget överhuvudtaget om lootboxarna. Lootboxarna är här och kommer stanna, köp inte skiten, ni får lägga när 4500 timmar eller 2100 dollar för att låsa upp allt i genomsnitt.

Visa signatur

Jag är så progg att jag lyssnar på konceptalbum på shuffle

Permalänk
Medlem

Ja DICE har gjort ett riktigt bra spel, tyvärr dras dom med i skiten när folk (med all rätt) går igång mot EA.

Skrivet av Señor Hallon:

ni får lägga när 4500 timmar eller 2100 dollar för att låsa upp allt i genomsnitt.

Tur jag absolut inte planerar på att låsa upp allt, eller ens hälften.

Dessutom stämmer det där inte längre, så hade varit bra om folk slutade sprida felaktigheter.
Kostnaderna på många unlocks har reducerats kraftigt.
Luke och Vader t.ex. kostar inte 60.000 credits längre utan 15.000.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Ja DICE har gjort ett riktigt bra spel, tyvärr dras dom med i skiten när folk (med all rätt) går igång mot EA.

Tur jag absolut inte planerar på att låsa upp allt, eller ens hälften.

Dessutom stämmer det där inte längre, så hade varit bra om folk slutade sprida felaktigheter.
Kostnaderna på många unlocks har reducerats kraftigt.
Luke och Vader t.ex. kostar inte 60.000 credits längre utan 15.000.

Tyckte jag läste att de även hade sänkt mängden credits man tjänade för att balansera upp det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

Blir mer lack på folket som köper dessa spel och med andra ord bidrar till denna osunda spelindustri.
Det är ju inte konstigt att spelbolagen väljer denna väg när de inte möter något motstånd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabex:

Tyckte jag läste att de även hade sänkt mängden credits man tjänade för att balansera upp det.

Skickades från m.sweclockers.com

Har för mig jag läste det med. Det får ju deras ändring att se bättre ut än vad den är.

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G903 | PowerPlay | G513 | Pro X | Brio 4k | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabex:

Tyckte jag läste att de även hade sänkt mängden credits man tjänade för att balansera upp det.

Skickades från m.sweclockers.com

Stämmer, kostar mindre och får mindre credits. Dock blir det väl samma sak, det vill säga samma problem som innan...

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk

Kommer köpa skiten när det är snorbilligt på rea, annars får det vara.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

"There's not much in the game that we wouldn't revisit to improve the game for as many players as possible."

Synd att dom grejerna dom inte är beredda att ändra är just det alla vill ändra, dvs lootboxes.

Riktigt synd att EA envisas med att förstöra spelen såhär, betan var skitkul, och även det första nya battlefront var riktigt roligt, iaf Walker Assault.

Visa signatur

i7 9700k - Noctua NH-D15 - ASUS Z390 ROG - 16 GB Corsair Vengeance 3200 MHz
ASUS RTX 2080 - NZXT H440 - Rival 600 - Ducky Shine One 2 Mini MX Red - Sennheiser HD 650 - Schiit Modi & Magni 3 - ASUS PG278Q ROG Swift

Permalänk
Medlem

Vad har sagts om alla fusk?
Knappt lönt att spela BF1 då det finns alldeles för många som kör med hack.
EA har väl inte varit speciellt intresserade att göra nåt åt det heller.

Permalänk
Medlem

Även om det är dåligt för DICE så är det bra för spelindustrin om detta spel floppar HÅRT, vilket jag hoppas på. 0.9 user score är ganska "telling" också, visst många röstar väl såklart ner spelet som fan utan spelat det. Jag vet jag gjorde för fan ta mikrotransaktioner, speciellt såna här.

Gillar ni F2P mikrotransaktioner i era spel så finns det 10 på dussinet mobilspel som man kan spela. Sluta försvara EA med att säga saker som att "jag kommer ändå inte låsa upp allt" m.m.

Visa signatur

Meh

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

Tycker synd om Dice och dess anställda. För jävligt hur EA mjölkar sina spelstudios..

Många av dem hade antagligen inte haft jobb (inte som spelutvecklare i alla fall) om det inte vore för EA, så det är nog inte jättesynd om dem.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Hur vore det om dom kunde släppa ett vettigt spel igen? Dessa nya arkadspel.. Allt som kommit från DICE efter BF4 har ju varit rent skräp!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Simpelt. Köper man spelet så stödjer man systemet med lootboxar. De som köper lootboxar, hur få/många de än är behöver andra spelare att spela med.

Köper man inte loot-boxar så är man fortfarande "content", enda skillnaden här och ett multiplayer f2p-spel är att man även har gett spelbolaget pengar utöver sin tid.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av slusk:

Hur vore det om dom kunde släppa ert vettigt spel igen? Dessa nya arkadspel.. Allt som kommit från DICE efter BF4 har ju varit rent skräp!

Skickades från m.sweclockers.com

Kan bara hålla med.

Visa signatur

1.MB Asus P5Q E, CPU Q9550 OC 3.7.GPU GTX 680 Windforce , PSU 750 watt. SSD Samsung 850 pro.Allt gånger 2.

2. MB Gigabyte GA-Z270X-Gaming 7.CPU: I5 7600K 4.6 GHZ. GPU: GTX 980.PSU Corsair CX 650.SSD Samsung 970 Evo Plus. Ram: Zadak 16gig RGB 3000 Mhz.Chassi Mission SG GGX .Corsair Hydro Series H100x CPU Cooler.

Permalänk
Medlem

Förstår gnället kring sp, loot-boxes och iap men inte kring upplåsningen. Tycket inte alls det är fel att man får välja inriktning och kämpa sig till en karaktär. Roligare så i mitt tycke.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Under en AMA-session på Reddit berättar nu utvecklarna av Star Wars: Battlefront II att de tagit till sig av kritiken, samt att de är fast beslutna om att reparera relationen med spelarna.
...
Enligt Wasilczyk är det väldigt få aspekter av spelet de inte är beredda att ändra för att kunna erbjuda en bättre spelupplevelse.
...

Jättebra!
Här är en lista:
1) Allt lulllull tillgängligt direkt. Battlefront skall inte gridas, det är mer ett relaxspel
2) Galactic Conquest i Offline läge. Det riktiga BF2 hade detta och är nog en av de mest använd spellägen
3) Möjlighet att köra lokal server, vid LAN etc
4) Stora slag 128v128, det skall kännas stort 20v20 känns mehh...
Det räcker att detta är med i Vinterpatchen.
Vi återkommer med vad vi vill ha in i Vårpatchen 2018

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

Förstår gnället kring sp, loot-boxes och iap men inte kring upplåsningen. Tycket inte alls det är fel att man får välja inriktning och kämpa sig till en karaktär. Roligare så i mitt tycke.

Nä det är inte OK att man låser upp saker slumpmässigt till den klass man spelar slumpmässigt via lootboxes.

CoD har ett bra system där man levlar upp den klass man spelar ju mer man spelar just den klassen. Samt går upp i rank m.m. Vapnet du använder rankas upp också. Det är faktiskt ett bra system, så borde det varit här också.

Visa signatur

Meh

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Vad har sagts om alla fusk?
Knappt lönt att spela BF1 då det finns alldeles för många som kör med hack.
EA har väl inte varit speciellt intresserade att göra nåt åt det heller.

Tycker DICE gör ett bra jobb med detta, var länge sedan man hade en fuskare under någon match i BF1 och då spelar jag det ändå nästan varje kväll.

Eller menar du Battlefront 1 och inte Battlefield 1?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Vad har sagts om alla fusk?
Knappt lönt att spela BF1 då det finns alldeles för många som kör med hack.
EA har väl inte varit speciellt intresserade att göra nåt åt det heller.

Har nästan 200h spelade i BF1. Jag skulle inte vilja påstå att det är "många" som fuskar, även om det händer då och då. Verkligen inte ett större problem enligt mig, finns viktigare saker att prioritera i just det spelet.

Visa signatur

Alla andra har visst sin gear här. Då får jag väl joina e-penisleken för att inte känna mig utanför: https://classic.prisjakt.nu/list.php?l=2488576&view=m

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kvickstick:

Stämmer, kostar mindre och får mindre credits. Dock blir det väl samma sak, det vill säga samma problem som innan...

Tycker detta är värt att lyfta fram så att alla som läser rubriken också ser att dem inte är så väldigt godhjärtade som dem säger, utan att deras förändringar blir 0/0 i slutändan.

Nu är jag inte intresserad av deras spel och inte varigt det tidigare heller, men deras giriga hantering av denna situation är helt makalös.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Bonovox85:

Nä det är inte OK att man låser upp saker slumpmässigt till den klass man spelar slumpmässigt via lootboxes.

CoD har ett bra system där man levlar upp den klass man spelar ju mer man spelar just den klassen. Samt går upp i rank m.m. Vapnet du använder rankas upp också. Det är faktiskt ett bra system, så borde det varit här också.

får börja med att säga att jag inte är helt med på hur det fungerar i COD.
However.
Jag är väl för gammal och torr men det där med att inte ha lika förutsättningar gällande utrustningen eller abilities tycker jag är en ganska dålig idé om man ska spela mot varandra. Onekligen ett vinnande koncept att låsa upp bättre utrustning men det passar bättre i single player eller coop kan jag tycka.
Så kör gärna på med loot boxes, class leveling och allt möjligt så länge det handlar om skins ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Börjar bli dags för EU att göra nån nytta och jämställa loot boxes med gambling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slusk:

Hur vore det om dom kunde släppa ett vettigt spel igen? Dessa nya arkadspel.. Allt som kommit från DICE efter BF4 har ju varit rent skräp!

Skickades från m.sweclockers.com

Tycker du är ganska snäll ändå . Jag personligen hade nog sagt samma men allt efter BF2. BF2 och tidigare handlade inte om "unlocks" osv utan var mer teamplay. BF2 hade förvisso några vapen man kunde låsa upp men det var 2st till varje klass.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MrMadMax:

Tycker du är ganska snäll ändå . Jag personligen hade nog sagt samma men allt efter BF2. BF2 och tidigare handlade inte om "unlocks" osv utan var mer teamplay. BF2 hade förvisso några vapen man kunde låsa upp men det var 2st till varje klass.

Ja såhär tänker jag också. Eller ja skräp är kanske orättvist, men det är onekligen av intresse att ha ett spel som inte fokuserar på unlocks utan istället teamplay.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Ja DICE har gjort ett riktigt bra spel, tyvärr dras dom med i skiten när folk (med all rätt) går igång mot EA.

Tur jag absolut inte planerar på att låsa upp allt, eller ens hälften.

Dessutom stämmer det där inte längre, så hade varit bra om folk slutade sprida felaktigheter.
Kostnaderna på många unlocks har reducerats kraftigt.
Luke och Vader t.ex. kostar inte 60.000 credits längre utan 15.000.

Japp, och sen balanserade de skiten genom att ge dig mindre credits för varje match och inför en vägg hur mycket credits du kan tjäna på arcade per dag, fiffigt!

DICE och EA har förlorat allt mitt förtroende de någonsin har haft, finns noll kvar där att hämta från mig.

Visa signatur

Jag är så progg att jag lyssnar på konceptalbum på shuffle

Permalänk
Medlem

@Icte: Menar Battlefront 1.
Tror knappt jag spelat någon kväll utan att någon fuskar.
Har blivit väldigt vanligt.

Permalänk
Medlem

Kille som jobbar på EA har detta att säga:

https://www.reddit.com/r/StarWarsBattlefront/comments/7cji8a/...

Visa signatur

i7-5820k/16gb/GTX980/120gb-ssd
Steelseries 6gv2 + logitech g502 + ASUS 144hz

Permalänk
Medlem

He's dead, Jim.

Skickades från m.sweclockers.com