Permalänk

HDD till viasat Samsung GX-VI1680SJ UHD

Enligt viasat fungerar endast deras egna hdd till boxen för att spela in program. Jag har en usb-sticka på 2TB som jag vill använda istället för att köpa deras hdd. Någon som har fått det att fungera? Får bara ett felmeddelande som säger att lagringsenheten inte går att använda. Har provat med att formatera i exFAT, Fat32, NTFS, ext2, ext3 och ext4, utan resultat.

Visa signatur

stefan

Permalänk
Bildexpert 📺

@s_kantola: Generellt vill kanaldistributörer inte att du använder egna hårddiskar och lagringsmedier. Här finns den vanliga paranoian runt piratkopiering förstås. Men framför allt problemet med att supporten får ta hand om ärenden där personer inte får sin hårddisk att fungera på grund av handhavandefel, kunden försöker med gamla trasiga prylar etc.

Permalänk
Skrivet av s_kantola:

Enligt viasat fungerar endast deras egna hdd till boxen för att spela in program. Jag har en usb-sticka på 2TB som jag vill använda istället för att köpa deras hdd. Någon som har fått det att fungera? Får bara ett felmeddelande som säger att lagringsenheten inte går att använda. Har provat med att formatera i exFAT, Fat32, NTFS, ext2, ext3 och ext4, utan resultat.

usb-sticka på 2TB? Köpt på Wish?

Visa signatur

Laptop Asus K56CB

Permalänk
Skrivet av rockabilly65:

usb-sticka på 2TB? Köpt på Wish?

Ja

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

stefan

Permalänk
Skrivet av Laxpudding:

@s_kantola: Generellt vill kanaldistributörer inte att du använder egna hårddiskar och lagringsmedier. Här finns den vanliga paranoian runt piratkopiering förstås. Men framför allt problemet med att supporten får ta hand om ärenden där personer inte får sin hårddisk att fungera på grund av handhavandefel, kunden försöker med gamla trasiga prylar etc.

Självklart ska de inte ge mig support på hårdvara som inte kommer från dem. Därav min fråga här. Även om dem inte vill brukar det att gå förbi sådana spärrar. Har du en lösning?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

stefan

Permalänk

@s_kantola:
Kan med säkerhet lova dig att några 2tb är den inte.
Prova fyll den med ett par gb.
Vad händer?
https://www.google.se/amp/www.zdnet.com/google-amp/article/ki...
Om det sen fungerar med en riktig sticka eller disk låter jag vara osagt.

Visa signatur

Laptop Asus K56CB

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av rockabilly65:

usb-sticka på 2TB? Köpt på Wish?

Skrivet av s_kantola:

Och hur stor är den i verkligheten ?

Många boxar kör dessutom BSD och har krypterade filsystem så det kan vara svårt nog att försöka ersätta lagringsdisken med en likadan.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Frågan var väl om någon har en lösning för att köra en sticka eller hårddisk utan att köpa från Visasat, inte om en sticka från Wish är 2 TB eller inte. Är det någon som lyckats använda en sticka eller hårddisk till denna box utan att köpa en från Viasat och hur gör man i så fall för att få det att fungera?

Permalänk
Skrivet av Wesper:

Frågan var väl om någon har en lösning för att köra en sticka eller hårddisk utan att köpa från Visasat, inte om en sticka från Wish är 2 TB eller inte. Är det någon som lyckats använda en sticka eller hårddisk till denna box utan att köpa en från Viasat och hur gör man i så fall för att få det att fungera?

Fast i det här fallet var det relevant att fråga om stickan var från wish.
2tb är inte så vanligt och för att få det att fungera så är en
förutsättnig att man har fungerande saker.

Visa signatur

Laptop Asus K56CB

Permalänk

@s_kantola:

Hi, did you ever get this to work? I've got the same problems.