EA: "Vi lyssnar på kritiken och kommer fortsätta göra ändringar"

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av VadSaDu:

Star wars fantaster kommer mata EA med pengar..

Jag förstår att det kan verka coolt att spy galla över vissa grupper, men att tro att det enbart är Star Wars-fans som kommer öppna plånboken är antingen väldigt naivt eller bara dumt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Har spelat en del i både trial och early access (runt 12 timmar). Lootbox och progressionen håller jag med om bör fixas, resten får gärna behållas!

Skrivet av kabex:

Tyckte jag läste att de även hade sänkt mängden credits man tjänade för att balansera upp det.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av AKA_Rappen:

Har för mig jag läste det med. Det får ju deras ändring att se bättre ut än vad den är.

Skrivet av Kvickstick:

Stämmer, kostar mindre och får mindre credits. Dock blir det väl samma sak, det vill säga samma problem som innan...

Skrivet av anon150792:

Tycker detta är värt att lyfta fram så att alla som läser rubriken också ser att dem inte är så väldigt godhjärtade som dem säger, utan att deras förändringar blir 0/0 i slutändan.

Nu är jag inte intresserad av deras spel och inte varigt det tidigare heller, men deras giriga hantering av denna situation är helt makalös.

Skrivet av Señor Hallon:

Japp, och sen balanserade de skiten genom att ge dig mindre credits för varje match och inför en vägg hur mycket credits du kan tjäna på arcade per dag, fiffigt!

DICE och EA har förlorat allt mitt förtroende de någonsin har haft, finns noll kvar där att hämta från mig.

Skrivet av Oneone:

haha ja... Likaså alla rewards, så du hänger med vad som hänt?

Har sett en hel del felaktig information kring det här, det stämmer inte. Hjältarnas pris sjönk med 75%, t.ex. Vader kostade 60 000 credits och är nu nere på 15 000, tar ett par-tre timmar topps att nå. Däremot så har en grej sjunkit - rewarden från att göra campaign. Huvudkaraktären i campaign, Iden Versio, kostade 20 000 innan hon dippade till 5 000 efter prissänkningen. När du gjorde klart campaign fick du 20 000 credits för att låsa upp henne, istället för att ge dig henne direkt (då du kanske redan hade henne innan du gjort campaign). Sen sjönk hon till 5000 credits, och då sjönk rewarden till samma summa med. Resten är samma, om inte bättre, de har börjat implementera bättre rewards i slutet av rundan, jag märker 30-50 credits (300-350 total för en galactic assault runda!) skillnad i slutet av varje runda. Kanske inte optimalt men ett steg på vägen!

Skrivet av Blackie:

Spelar ingen roll hur bra man presterar tydligen..

Ett tips, titta på Angry Joe klippet jag länkade, om du inte redan gjort det vill säga..

4:30 in i klippet berättar en snubbe att han på 5 timmar och 30 minuter endast lyckats få ihop 110 starcredits och det första vapnet kostar t.ex 600 starcredits vilket innebär att han skulle behöva spela 30 timmar för kunna lyckats köpa ett bättre vapen, på det spelar det tydligen ingen roll hur bra eller dåligt du presterar oavsett om du kommer på första eller sista plats i rundan så får du exakt samma poäng. Upplägget är mao att du skall tröttna och till slut slänga upp kreditkortet för att köpa Starcredits vilket är fucked up när spelet redan kostat 599:- på Origin (om man nu är dum och köper det därifrån)

Detta med vapen har ändrats, videon du länkade var från betan den 8 oktober, nu låser du upp vapen genom kills med klassen vapnen tillhör, de finns inte i lootboxes längre! Via preorder tror jag man får ett vapen per klass dock, men finns två till per klass att låsa upp.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem
Citat:

Enligt Wasilczyk är det väldigt få aspekter av spelet de inte är beredda att ändra för att kunna erbjuda en bättre spelupplevelse.

Själva kritiken mot spelet (loot crates) är en av de saker som de däremot inte kommer att ändra på, det känns ganska uppenbart. Såg i AMA-tråden att någon med insyn i spelbranschen sa att troligtvis är systemet med på kontraktet/upphandling av spelet, så att det skulle försvinna är högst osannolikt. Hade inga planer på att köpa spelet, och har defintivt inga planer på att köpa det efter detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slusk:

Hur vore det om dom kunde släppa ett vettigt spel igen? Dessa nya arkadspel.. Allt som kommit från DICE efter BF4 har ju varit rent skräp!

Skickades från m.sweclockers.com

Bad company 2*

Permalänk
Medlem

Det absolut bästa med spelet är Billy Dee Williams tillbaka som Lando Calrissian.. Fortfarande med sin ljuva stämma. Den har seriöst inte åldrats överhuvudtaget.. I övrigt högst mediokert,, och Lootboxar suger riktigt mycket..
Visuellt vackert är det odiskutabelt dock.

Visa signatur

Teknik är en drog..
Förövrigt anser jag att Carthago borde ödeläggas.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Kvistarn:

Bad company 2*

Battlefield 2*

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Det kommer inte hända något. EA är ett genomruttet företag som för länge sedan tappat greppet.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Tl:dw: Har tagit bort microtransactions temporärt, DICE och EA kommer att göra förändringar och därefter åter introducera köp av crystals. Disney inblandad måntro?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Avstängd

Efter hårda ord på Wall Street har nu finansiärer och aktieägare sagt sitt - så EA fick lägga sig på rygg och göra som andra ville. Jag kan inte känna det minsta sympati för ledningen. 👊

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Det kommer inte hända något. EA är ett genomruttet företag som för länge sedan tappat greppet.

Du har uppenbarligen aldrig spelat dota 2.

Skickades inte från m.sweclockers.com

Uppenbarligen har det ju det då det valt att plocka bort microtransactions/pay 2 win upplägget temporärt p.g.a. av all kritik vilket är kul att se, vi spelare kan faktiskt göra påverkan och förhoppningsvis sprider sig detta sig vidare till andra bolag men det återstår att se.

Skrivet av Icte:

https://youtu.be/MfckGhX6FNo

Tl:dw: Har tagit bort microtransactions temporärt, DICE och EA kommer att göra förändringar och därefter åter introducera köp av crystals. Disney inblandad måntro?

Såg det i natt, bra att de lyssnar men vad innebär temporärt och vad skall de hitta på härnäst. Förhoppningsvis inför de bara kosmetiska förändringar ala Overwatch style dock är EA/DICE begränsade av Lucas Art/Disney över hur mycket de får förändra. Men det återstår och se allt handlar ju om pengar så Lucas Art/Disney kan nog säkert tänka sig tumma på en och annan regel så länge det ger pengaflöde in i deras kassa...

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur bra det har sålt?

Med tanke på EAs historik ser jag bara två möjligheter.

1. Det har sålt tillräckligt bra. Endast kosmetiska förändringar och PR skitsnack tills folk har glömt.

2. Det har sålt dåligt. Dice läggs ner och EA köper upp nästa studio och börjar om.

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

Uppenbarligen har det ju det då det valt att plocka bort microtransactions/pay 2 win upplägget temporärt p.g.a. av all kritik vilket är kul att se, vi spelare faktiskt kan göra påverkan och förhoppningsvis sprider sig detta sig vidare till andra bolag men det återstår att se.

Såg det i natt, bra att de lyssnar men vad innebär temporärt och vad skall de hitta på härnäst. Förhoppningsvis inför de bara kosmetiska förändringar ala Overwatch style dock är EA/DICE begränsade av Lucas Art/Disney över hur mycket de får förändra. Men det återstår och se allt handlar ju om pengar så Lucas Art/Disney kan nog säkert tänka sig tumma på en och annan regel så länge det ger pengaflöde in i deras kassa...

Har dom tagit bort det helt? Kan du länka??

***bort/moderator***

§1.1/§1.2 /screamin-daemon, moderator
Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Har dom tagit bort det helt? Kan du länka??

Kolla Jack Frags klipp i icet inlägg

https://www.sweclockers.com/forum/post/17115992

Bara att googla finns massor av Poster om det, finns även på deras twitter

Twitter: EAStarWars

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

Spelar ingen roll hur bra man presterar tydligen..

Ett tips, titta på Angry Joe klippet jag länkade, om du inte redan gjort det vill säga..

4:30 in i klippet berättar en snubbe att han på 5 timmar och 30 minuter endast lyckats få ihop 110 starcredits och det första vapnet kostar t.ex 600 starcredits vilket innebär att han skulle behöva spela 30 timmar för kunna lyckats köpa ett bättre vapen, på det spelar det tydligen ingen roll hur bra eller dåligt du presterar oavsett om du kommer på första eller sista plats i rundan så får du exakt samma poäng. Upplägget är mao att du skall tröttna och till slut slänga upp kreditkortet för att köpa Starcredits vilket är fucked up när spelet redan kostat 599:- på Origin (om man nu är dum och köper det därifrån)

Tyvärr så börjar detta implementeras i vartenda spel även singelplayerspel och även där när du börjar tröttna på grinda för att komma upp i level så är enda "genvägen" att betala med riktiga pengar för att få coin/credits/guld/silver eller vad fan man nu vill kalla det för dock slutar det inte där...
Man skall dessutom även ta sig förbi en slumpgenerator som avgör hur bra eller dåliga uppgraderingar du får så teoretiskt sett har du otur så kan du få 100% skit för alla pengar som du spenderade på att få extra credits. Vilket är Gambling oavsett hur man vridet och vänder på det och jag hoppas innerligt att dessa spelbolag som kör med detta fulspel åker på feta straffböter pga av detta beroende på vad Lotteriinspektionen beslutar

Framförallt är det viktigt för bolagen att inse och ta hänsyn till vilka åldrar som man faktiskt riktar sig mot, Battlefront 2 har en åldersgräns på 16 men det vet garanterat att åldrarna är bra mycket lägre än så och ser vi det från en 16 årings perspektiv så är 600-1000 spänn ganska mycket pengar.

Notera att jag inte är för ren grinding i så många timmar, då har du missuppfattat mig och problemet.

Hela anledningen till att det ens är på detta sätt beskriver du ju själv:
"...enda "genvägen" att betala med riktiga pengar för att få coin/credits/guld/silver..."

Denna biten sa jag också tydligt över att jag vill ha bort. Tar du bort den kan du kanske på <1 timme eller två få nog för ett vapen. Gör man det för snabbt så tröttnar folk på att spela då det blir tråkigt utan någon "poäng att spela vidare" och gör man det för segt så tröttnar folk på att det är ren grinding.

En mellanväg mellan dessa dock gör det både kul att få nya saker, ger en anledning att spela lite mer seriöst för att få poängen, och gör att du faktiskt får lite fördel av att ha spelat längre, precis som "level" gör i många andra spel. Genvägar ska dock inte behövas för vettig nivå.

Samt slumpgeneratorn har jag redan sagt mitt om. Läs det igen om du missat det.

Och tittar man på inlägget från @Blackie ovan, så verkar de också ta detta på allvar. Jag hoppas de kommer ta bort slump delen och göra om det till mer erfarenhet och möjligheten att välja det vapen du vill ha. Samt om de ska ha några loot lådor så ska det vara till skins eller något kosmetiskt som inte tillför någon fördel.

Sätter de 16 års gräns, är det där det som gäller. Spelar du som 10 åring både bryter du mot regler, avtal och föräldrarna bör stoppa detta. Detta är en dålig ursäkt att komma med. Så du menar att vi ska sänka priset för spriten på systembolaget för det är ändå 15-18 åringarna som dricker mest och de har inte råd, eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

Uppenbarligen har det ju det då det valt att plocka bort microtransactions/pay 2 win upplägget temporärt p.g.a. av all kritik vilket är kul att se, vi spelare kan faktiskt göra påverkan och förhoppningsvis sprider sig detta sig vidare till andra bolag men det återstår att se.

Såg det i natt, bra att de lyssnar men vad innebär temporärt och vad skall de hitta på härnäst. Förhoppningsvis inför de bara kosmetiska förändringar ala Overwatch style dock är EA/DICE begränsade av Lucas Art/Disney över hur mycket de får förändra. Men det återstår och se allt handlar ju om pengar så Lucas Art/Disney kan nog säkert tänka sig tumma på en och annan regel så länge det ger pengaflöde in i deras kassa...

Jag hade gärna velat se skins som man kunde lägga till på sin karaktär, t.ex. battledamaged eller blasterdamaged armor (inget bling-bling à la CoD utan fortfarande lore-friendly). Visst måste Disney/Lucas Arts godkänna detta, men jag hoppas att de kan komma fram till något liknande iaf!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Notera att jag inte är för ren grinding i så många timmar, då har du missuppfattat mig och problemet.

Hela anledningen till att det ens är på detta sätt beskriver du ju själv:
"...enda "genvägen" att betala med riktiga pengar för att få coin/credits/guld/silver..."

Denna biten sa jag också tydligt över att jag vill ha bort. Tar du bort den kan du kanske på <1 timme få nog för ett vapen. Gör man det för snabbt så tröttnar folk på att spela då det blir tråkigt utan någon "poäng att spela vidare" och gör man det för segt så tröttnar folk på att det är ren grinding.

En mellanväg mellan dessa dock gör det både kul att få nya saker, ger en anledning att spela lite mer seriöst för att få poängen, och gör att du faktiskt få lite fördel av att ha spelat längre, precis som "level" gör i många andra spel. Genvägar ska dock inte behövas för vettig nivå.

Samt slumpgeneratorn har jag redan sagt mitt om. Läs det igen om du missat det.

Och tittar man på inlägget från @Blackie ovan, så verkar de också ta detta på allvar. Jag hoppas de kommer ta bort slump delen och göra om det till mer erfarenhet och möjligheten att välja det vapen du vill ha. Samt om de ska ha några loot lådor så ska det vara till skins eller något kosmetiskt som inte tillför någon fördel.

Stter de 16 års gräns, är det där det som gäller. Spelar du som 10 åring både bryter du mot regler, avtal och föräldrarna bör stoppa detta. Detta är en dålig ursäkt att komma med. Så du menar att vi ska sänka priset för spriten på systembolaget för det är ändå 15-18 åringarna som dricker mest och de har inte råd, eller?

Tycker det var bra som det var i BF3/BF4 visst kunde man köpa genvägspaket även där och då visste man vad man fick, dessutom så gav genvägspaketen gav bara tillgång till original tillbehören och inte till expansions tillbehören.

Åldersgränsen på spel (PEGI) är bara en rekommendation medans åldersgränsen för alkohol är lagbaserad, alkohol får inte säljas eller annars lämnas ut till den som inte har fyllt 20 år..

Info om PEGI: http://www.pegi.info/sv/index/
Info Alkohollagen: https://sv.wikipedia.org/wiki/Alkohollag

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

Tycker det var bra som det var i BF3/BF4 visst kunde man köpa genvägspaket även där och då visste man vad man fick, dessutom så gav genvägs paketen gav bara tillgång till original tillbehören och inte till expansions tillbehören.

Åldersgränsen på spel (PEGI) är bara en rekommendation medans åldersgränsen för alkohol är lagbaserad, alkohol får inte säljas eller annars lämnas ut till den som inte har fyllt 20 år..

Info om PEGI: http://www.pegi.info/sv/index/
Info Alkohollagen: https://sv.wikipedia.org/wiki/Alkohollag

Okej, dåligt ex.

Men de kommer ju ändå sätta priserna efter sin rekommendation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Okej, dåligt ex.

Men de kommer ju ändå sätta priserna efter sin rekommendation.

Håller med det du skriver svårt att hitta en balans men är spelet bra så tror jag inte det spelar någon roll visst skall man få kämpa måttligt för sina tillbehör men då tycker man alla skall behöva göra det.
Men det jag försökte säga med priserna är att antingen släpper man det Free2Play och då kan kan det innhålla microtransactions precis som med mobilspel eller så släpper man det som ett fullprisspel + DLC i form av nya expansioner och helt utan microtransactions.

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

Håller med det du skriver svårt att hitta en balans men är spelet bra så tror jag inte det spelar någon roll visst skall man få kämpa måttligt för sina tillbehör men då tycker man alla skall behöva göra det.
Men det jag försökte säga med priserna är att antingen släpper man det Free2Play och då kan kan det innhålla microtransactions precis som med mobilspel eller så släpper man det som ett fullprisspel + DLC i form av nya expansioner och helt utan microtransactions.

Då spelet är betalt, vill jag se dessa borttagna för allt som påverkar spelet. Men om de har några meningslösa skins du kan köpa istället för att jobba för... spelar det någon roll? Det är inget du vinner matcherna på och EA kan få lite pengar till utvecklingen/underhåll av spelet.

Problemet med F2P spel är att de konstant måste underhållas och ha mer nya "sälj sälj sälj" taktiker. Detta i sig är inte främjande för ett bra spel, då de lägger ingen tid på DLC eller spelet i sig själv, bara sätt att tjäna mer. Detta har jag sett på så många F2P spel så det är löjligt, och det gör många av dem inte ens värda 0kr.

Är spelet sålt, så måste DLC göras för att få in mer (och ofta är satans överprisade för jobbet) pengar och då blir det mer tvingade expansioner som kanske inte är så lyckade. Så kanske en microtransaktion som inte påverkar spelets... "spelkänsla" är ett sätt att mildra detta. Frågan är om inte lite micro transaktioner kan mildra denna press, så de faktiskt kan betala för servrar mm, och då ge bättre DLC vars enda syfte inte är $$$.

Problemet kommer när girigheten i ett företag tar över, och detta sker mer och mer idag än någonsin. Då designar man samma ide som F2P i ett betalspel, och då blir det skit. Så i den aspekten och synen både förstår jag din åsikt över och håller med. Men som med allt, kan saker göras med måtta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

Kolla Jack Frags klipp i icet inlägg

https://www.sweclockers.com/forum/post/17115992

https://youtu.be/MfckGhX6FNo

Bara att googla finns massor av Poster om det, finns även på deras twitter

Twitter: EAStarWars

https://pbs.twimg.com/media/DOzCU5wV4AAwFT4.jpg

Tack!

§1 /screamin-daemon, moderator
Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

Tycker det var bra som det var i BF3/BF4 visst kunde man köpa genvägspaket även där och då visste man vad man fick, dessutom så gav genvägspaketen gav bara tillgång till original tillbehören och inte till expansions tillbehören.

Åldersgränsen på spel (PEGI) är bara en rekommendation medans åldersgränsen för alkohol är lagbaserad, alkohol får inte säljas eller annars lämnas ut till den som inte har fyllt 20 år..

Info om PEGI: http://www.pegi.info/sv/index/
Info Alkohollagen: https://sv.wikipedia.org/wiki/Alkohollag

Om det skulle visa sig att lootboxes räknas som varuautomatspel så blir det 18 års gräns som gäller.
Fast isåfall så gissar jag att dom skulle få jävligt svårt att få tillstånd att bedriva verksamheten.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad i enlighet med §1*

Vänligen håll diskussionen på en saklig och trevlig nivå. Hets mot folkgrupp, otrevligheter o.l. är självklart inte ok!

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...