Problem med Battlefront 2 (2017)

Permalänk

Problem med Battlefront 2 (2017)

Tjena
Jag har haft problem när jag ska spela battlefront 2 för jag kan starta spelet och sedan gå in på en multiplayer server och efter en liten stund eller ibland direkt så bara stängs spelet ner? Det händer också att min bild blir konstig (På vänster sida av skärmen är de normalt ungefär 1 1/2 dm in och sedan resten av skärmen blir helt suddig typ. Samt att den lilla delen som är till vänster ska egentligen vara på den högra sidan av skärmen).
Jag har testat att uppdatera mina drivrutiner på grafik kortet för de stod även varnings text för att grafikkortet slutat fungera. Har även vart och frågat på inet och dem sa att de inte var något med mina prylar i datorn utan spelet. Har försökt installera om allt men problemet är fortfarande kvar så behöver hjälp med vad jag ska göra!.

Tack i förväg

Permalänk
Medlem

Vad har du för grafikkort ? Det är inte så att minnet går i taket.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tacorosen:

Tjena
Jag har haft problem när jag ska spela battlefront 2 för jag kan starta spelet och sedan gå in på en multiplayer server och efter en liten stund eller ibland direkt så bara stängs spelet ner? Det händer också att min bild blir konstig (På vänster sida av skärmen är de normalt ungefär 1 1/2 dm in och sedan resten av skärmen blir helt suddig typ. Samt att den lilla delen som är till vänster ska egentligen vara på den högra sidan av skärmen).
Jag har testat att uppdatera mina drivrutiner på grafik kortet för de stod även varnings text för att grafikkortet slutat fungera. Har även vart och frågat på inet och dem sa att de inte var något med mina prylar i datorn utan spelet. Har försökt installera om allt men problemet är fortfarande kvar så behöver hjälp med vad jag ska göra!.

Tack i förväg

som @micke7406 skriver, det kan ha med minnet att göra. Vad har du för grafikkort? Pröva att skruva ner *allt* till lägsta inställning och försök lira lite då. Vad händer med dom inställningarna?

Permalänk

@micke7406: Tjo har ett GeForce GTX 780 och det står 15.95 GB RAM

Permalänk

Gick in på spelet nu och ändrade mina grafikinställningar men så fort jag skulle trycka på multiplayer så jag skulle gå in på en match så stängdes spelet ner och det stod att grafikdrivrutinerna inte svarade och nu har dem återställts ?

Permalänk
Avstängd

Har du otur kan det vara ditt grafikkort som sjunger på sista versen.

Testa andra krävande spel eller bench marks och se om grafikkortet fortfarande avbryter.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk

@VadSaDu: Det händer inte på något annat spel som jag spelade innan:( har du några förslag på benchmarks

Permalänk

@VadSaDu: Testat två benchmarks nu på grafik kortet men det funkade helt perfekt så vet inte vad de kan vara riktigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tacorosen:

@VadSaDu: Testat två benchmarks nu på grafik kortet men det funkade helt perfekt så vet inte vad de kan vara riktigt

Kanske är så att spelet kräver mer än vad ditt kort orkar ?
Du har 3 gb Vram på ditt 780 och hur mycket kräver spelet ?

"15.95 GB RAM" är ditt Ram minne.
780 har inte 15gb Vram.
Jag tror att ditt grafikkort har lite för lite VRAM "3gb" för att orka driva spelet fullt ut i höga inställningar

Men vad har du för specs för övrigt?

Permalänk
Inaktiv

Har du gjort in full reinstall på GPU drivers? Med typ DDU?
http://www.guru3d.com/files-details/display-driver-uninstalle...
Den har hjälpt mig många gånger

Permalänk

@ExcZist: Tjo
Om du menar vad jag har i datorn så är de
System::::::::::
Operativsystem: windows 7 64
Processor: Intel core i5-4670K CPU @ 3.40GHz (4CPUs), ~3,4GHz
Minne: 16384MB RAM

Bildskärm::::::::::
GeForce GTX 780
Uppskattat totalt minne_ 4095 MB

Är de dessa du undrar över eller är de några andra?
Tack i förhand

Permalänk

@anon267242: Testade denna igår men min skärm bara slocknade och sedan så startades inte datorn om och min skärm blev bara helt svart så visste inte riktigt om de skulle gå till så eller inte men de verkade riktigt fel.
hur brukar du göra om du ska använda guru programet och installera om?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tacorosen:

@Hackerpersson: Testade denna igår men min skärm bara slocknade och sedan så startades inte datorn om och min skärm blev bara helt svart så visste inte riktigt om de skulle gå till så eller inte men de verkade riktigt fel.
hur brukar du göra om du ska använda guru programet och installera om?

Gör precis som progamet säger. Starta om datorn till Safe Mode. Starta programet och välj det första. Unistall and restart pc.

Du kommer sedan starta datorn normalt och du kommer inte har någon GPU driver så det kommer ser konstigt ut. Väldigt in zommat.

Ladda ner senaste drivrutien och sen är du klart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tacorosen:

@ExcZist: Tjo
Om du menar vad jag har i datorn så är de
System::::::::::
Operativsystem: windows 7 64
Processor: Intel core i5-4670K CPU @ 3.40GHz (4CPUs), ~3,4GHz
Minne: 16384MB RAM

Bildskärm::::::::::
GeForce GTX 780
Uppskattat totalt minne_ 4095 MB

Är de dessa du undrar över eller är de några andra?
Tack i förhand

Gtx 780 har bara 3gb ram klocka cpu och byt gpu så klarar du dig bättre 😁

Permalänk

@ExcZist: Är tyvärr inte jätte bra på sånt här så kan du förklara lite med att klocka cpu och byt gpu är du snäll

Permalänk

Gissar på att du försöker DX12, stäng av det så bör de lösa sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tacorosen:

@ExcZist: Är tyvärr inte jätte bra på sånt här så kan du förklara lite med att klocka cpu och byt gpu är du snäll

Överklocka Din cpu så den får högre hastighet... Typ som när du trimmar en bil..
Ditt grafikkort har bara 3gb. Vet inte exakt hur de funkar idag...
Hade ett 780ti som jag gav bort för ett tag sen till min svåger när jag bytte då det inte funkade så bra i alla spel jag spelade
Du ska kunna spela med ditt kort men vet inte om du kan köra i Max inställningar med högre fps.
Jag hade köpt ett beg 980ti eller ett 1060/1070/ti och klockat CPUn till något högre hastighet .

Permalänk

@ExcZist: Ah ok tack för svar!! funderar på att kolla på något nytt på black friday
och jag undrar också va de är för skillnad mellan (vanligt) och ti på grafikkort t.ex. det jag har GTX 780 och GTX 780ti?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tacorosen:

@ExcZist: Ah ok tack för svar!! funderar på att kolla på något nytt på black friday
och jag undrar också va de är för skillnad mellan (vanligt) och ti på grafikkort t.ex. det jag har GTX 780 och GTX 780ti?

780ti är väl lite som ett 970 antar jag . Inte helt hundra .
Vad skillnaden är på 1070/Ti?
Jadu. Är inte helt hundra på den frågan så kan inte med att svara på den.
Men tror Ti kortet är bättre och närmare 1080 korten ☺
Finns test på 780 och 780ti på Sweclockers. Kolla det så ser du skillnaden ☺

Permalänk

@ExcZist: Jaha ok då vet jag lite iallafall tack för svar jätte snällt att ni/du kan hjälpa en kille som inte har någon koll riktigt haha

Permalänk
Avstängd

Seriöst , Varför ska han byta ut ett 780TI? Klart som fasen att det ska gå att spela på ett sådant grafikkort, Bytte nyss ut mitt GTX580 ,Där kan man säga att det sjunger på sista versen men skulle dock inte säga att det är helt ute.

GTX660 är minimum kravet

Min REQUIREMENTS

OS: 64-bit Windows 7 SP1/Windows 8.1/Windows 10
Processor (AMD): AMD FX 6350
Processor (Intel): Intel Core i5 6600K
Memory: 8GB RAM
Graphics card (AMD): AMD Radeon™ HD 7850 2GB
Graphics card (NVIDIA): NVIDIA GeForce® GTX 660 2GB
DirectX: 11 Compatible video card or equivalent
Online Connection Requirements: 512 KBPS or faster Internet connection
Hard-drive space: 60GB

RECOMMENDED REQUIREMENTS

OS: 64-bit Windows 10 or later
Processor (AMD): AMD FX 8350 Wraith
Processor (Intel): Intel Core i7 6700 or equivalent
Memory: 16GB RAM
Graphics card (AMD): AMD Radeon™ RX 480 4GB
Graphics card (NVIDIA): NVIDIA GeForce® GTX 1060 3GB
DirectX: 11.1 Compatible video card or equivalent
Online Connection Requirements: 512 KBPS or faster Internet connection
Hard-drive space: 60GB

Har du installerat senaste drivrutinerna för grafikkortet?
Kör spelet i DX11?
Testat att stänga av Antivirusprogrammet?
Ställa ner allt på minimum (Bara för att se om det går)
Kollat temperaturen på CPU/GPU? Snurrar alla fläktar?

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiruz:

Seriöst , Varför ska han byta ut ett 780TI? Klart som fasen att det ska gå att spela på ett sådant grafikkort, Bytte nyss ut mitt GTX580 ,Där kan man säga att det sjunger på sista versen men skulle dock inte säga att det är helt ute.

GTX660 är minimum kravet

Min REQUIREMENTS

OS: 64-bit Windows 7 SP1/Windows 8.1/Windows 10
Processor (AMD): AMD FX 6350
Processor (Intel): Intel Core i5 6600K
Memory: 8GB RAM
Graphics card (AMD): AMD Radeon™ HD 7850 2GB
Graphics card (NVIDIA): NVIDIA GeForce® GTX 660 2GB
DirectX: 11 Compatible video card or equivalent
Online Connection Requirements: 512 KBPS or faster Internet connection
Hard-drive space: 60GB

RECOMMENDED REQUIREMENTS

OS: 64-bit Windows 10 or later
Processor (AMD): AMD FX 8350 Wraith
Processor (Intel): Intel Core i7 6700 or equivalent
Memory: 16GB RAM
Graphics card (AMD): AMD Radeon™ RX 480 4GB
Graphics card (NVIDIA): NVIDIA GeForce® GTX 1060 3GB
DirectX: 11.1 Compatible video card or equivalent
Online Connection Requirements: 512 KBPS or faster Internet connection
Hard-drive space: 60GB

Har du installerat senaste drivrutinerna för grafikkortet?
Kör spelet i DX11?
Testat att stänga av Antivirusprogrammet?
Ställa ner allt på minimum (Bara för att se om det går)
Kollat temperaturen på CPU/GPU? Snurrar alla fläktar?

Han har ett 780, han får runt 60 fps enligt denna videon Dock är det med en Ryzen 1600 . Så det ska gå om man kollar på denna videon. Så då ska kortet orka med med spelet ändå.
https://www.youtube.com/watch?v=dLocoYdKE8g&t=23s

Permalänk

@Wiruz: Jag har installerat senaste drivrutinerna men de verkar inte fungera ändå. Sedan har jag testat att dra ner grafiken till low men de stängs ner ändå och alla fläcktar fungerar jag har till och med tagit bort ena vägen på datorn så de ska bli ännu kallare så ingen aning vad de är för fel?
Tack för svar!:D