Permalänk
Medlem

Ett tips ni som är strået ifrån att köpa LGs OLED. KÖP DEN NU!
Men gör det via en butik som har prisgaranti och få tillbaka pengar på fredag om de skulle mot all förmodan gå ner i pris.
Ni gör en jävligt bra affär och den kan bara bli bättre.
Butikerna säger i 99% av fallen nej till att inte dra prisgaranti mot en nätbutik men hota med att lämna tillbaka den, för du har fortfarande ångerrätt och säg att du beställer den istället.
Värt att prova för en sådan pjäs till TV.

Permalänk
Skrivet av Julin:

Ett tips ni som är strået ifrån att köpa LGs OLED. KÖP DEN NU!
Men gör det via en butik som har prisgaranti och få tillbaka pengar på fredag om de skulle mot all förmodan gå ner i pris.
Ni gör en jävligt bra affär och den kan bara bli bättre.
Butikerna säger i 99% av fallen nej till att inte dra prisgaranti mot en nätbutik men hota med att lämna tillbaka den, för du har fortfarande ångerrätt och säg att du beställer den istället.
Värt att prova för en sådan pjäs till TV.

Den kommer ju ha samma pris black friday fattar du väl, just för att slippa sånt här.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av babgjyshi:

Vilken av dessa är bäst tror ni? Eller kommer det kanske bättre sen? Kommer användas till netflix, hbo och youtube och någongång sport, så vill inte lägga massa pengar.

Philips 55'' 4K UHD Smart TV 55PUS6162
LG 55UJ630V 55" 4K UHD Smart TV - Svart

Är också nyfiken. Kan vara dags att uppgradera 42"aren som står i vardagsrummet.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Skrivet av MinscS2:

Är också nyfiken. Kan vara dags att uppgradera 42"aren som står i vardagsrummet.

Åk och kolla i butik, svårt att säga vad folk gillar, för alla gillar olika.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Åk och kolla i butik, svårt att säga vad folk gillar, för alla gillar olika.

Pass, närmsta Elgiganten / Mediamarkt som har TV:n i lager är över 6 mil bort.
Är mest nyfiken men ska försöka hålla i plånboken, det är inte ens fredag än.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av blue eyed devil:

Åk och kolla i butik, svårt att säga vad folk gillar, för alla gillar olika.

Man får inte ut mycket av att titta på dem i butik, inte minst för att de är helt felinställda. Läs recensioner istället, extra viktigt om det ska spelas på TV:n.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Inet har smygstartat lite nu för inloggade.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem

Hoppas själv på en Samsung Gear S3 Frontier på en rätt bra rea! Är det endast nån hundralapp det handlar om köper jag från Elgiganten Man får med ett par bluetooth hörlurar därifrån

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | Nvidia Geforce RTX 4070 Ti 12gb | Corsair Vengeance DDR5 6000MHz RGB CL30 2x16GB | EVGA Supernova G2 750W | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Citera för svar!

Permalänk

Söker 6TB sata-hdd för freenas-burk. Behöver 5st, så det kan bli en bra deal trots en mindre rabatt om 200kr per disk

Visa signatur

Citera för lättare svar!
Main: Core i7 3820 3,6GHz @ Corsair H50 - Asus P9X79 - Corsair Vengance 4x4GB 1600mhz -
80GB Intel X25-M G2 - 240GB Corsair Force GS - 3TB HGST HDD - Corsair HX 1000W - Sapphire Radeon R9 290x Tri-X
NAS: Lagring: 6TB RaidZ - Backup: 3TB Raid 1 - FreeNAS 9.3 Uplink: Telia Fiber 100/100

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rokkoko:

Inet har smygstartat lite nu för inloggade.

Ser att dom har ett 1070 för 3999, och kollade in priskurvan och kommentarer på prisjakt. Där hittade jag en person som köpt kortet förra black friday för 3799, hade de varit 3999 för ett 1080 hade de varit bra med tanke på att de gått ett år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Den kommer ju ha samma pris black friday fattar du väl, just för att slippa sånt här.

Det förstår jag mycket väl, men var mer riktat mot dom som sitter och biter i naglarna och istället kan få tummen ur och köpa den direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Julin:

Ser att dom har ett 1070 för 3999, och kollade in priskurvan och kommentarer på prisjakt. Där hittade jag en person som köpt kortet förra black friday för 3799, hade de varit 3999 för ett 1080 hade de varit bra med tanke på att de gått ett år.

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

GTX 1070 Ti för 3990:-

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Chef:

Söker 6TB sata-hdd för freenas-burk. Behöver 5st, så det kan bli en bra deal trots en mindre rabatt om 200kr per disk

Köp från Tyskland är mitt tips för bättre priser på det.. Värt att kolla upp t. Ex. Mindfactory. De

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Länge varit sugen på robot dammsugare.

Någon här som kan något om dessa? Vad ska man kika efter? Är denna något att ha?

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_irobot-roomba-865-robot...

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk

Vågar man köpa de märket då?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

<Rampage Extreme III>------<Corsair Dominator GT 6144MB DDR3 PC3-16000 2000MHz>------<Intel Core i7 950 4 GHz>------<H70 CPU-kylare (Läckage) bytt till Noctua NH-U12P)>------<Fractal Design Define R3, Vit moddad>------<Corsair AX 1200W 80+ GOLD>------<Asus GeForce GTX 480 1536MB SLI>------<2st OCZ 60GB Vertex 2 E Series i raid0>------<Western Digital Caviar Black 1+2TB i lagring>

Permalänk
Medlem

@Dekkan:
NEJ: Och ett stort NEJ. köp ej roomba. Är robot nörd och du har idag 3 modeller att välja ifrån
Xaiomi Mi 1an eller nya 2a 3000-4000 kr från Aliexpress inom EU. äger 1an idag
Neato Botvac Connected om du har råd
Eller Samsungs nya värsting VR7000 serien.
Irobot är som Ifåne.ligger 10 år efter i utvecklingen men säljer bäst i Sverige!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Glimbrink:

Vågar man köpa de märket då?

Skickades från m.sweclockers.com

Jadå, inget fel med Palit.
Det är samma företag som ligger bakom Gainward.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

@Glimbrink: Palit korten ska väl vara extremt tysta och rätt så svala ändå?

Permalänk
Medlem

När det gäller robotdammsugare så brukar Neato rekommenderas, och jag kan intyga, föräldrarna har en D85 sen förra året och den presterar fenomenalt.
Hittar hem i 99% av fallen, är kanske mindre än 1/200ggr som den missbedömmer batteriet som är kvar och då stannar typ 1m från eller nåt och piper. Aldrig att den fastnar eller åker vilse.
Har aldrig provat iRobot men jag har också hört mycket dåligt om dom. Sen har också neato i det här fallet fördelen att den kommer åt hörnen betydligt bättre, pga utformningen.
En laddning ger ungefär 1h 45 min städning, hur detta är ställt mot andra vet jag inte, men det räcker gott och väl tycker jag.
Dom har 2 hundar hemma som fäller för fullt och den sveper upp allt, verkligen allt. Beroende på vilken hund man har ska man dock vara beredd på att en sån här städhjälp kan bli utskälld till och från, första gången den startade upp hemma inspekterade den ena hunden (andra kom i somras) lite snabbt vad det var för nyinflyttad person som bosatt sig. Nosade lite snabbt på den och ignorerade sen den, det funkade galant ända tills den dagen då den vägrade flytta sig när den kom körandes. Svansen fastnade för nån sekund eller 2 i maskinen och hon skall högt och tydligt!
Förra hunden vi hade så hade dom föregångaren till denna, hon tvärvägrade sonika att flytta sig när han kom, så det slutade alltid med att roboten körde runt "konturerna" av kroppen på henne och dammsög
Såg lika roligt ut varje gång

Skulle skaffa en själv omgående om det inte vore för att jag bor i en liten 1:a på 45m² och riktigt så svårt att städa är det inte

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeanC:

@Glimbrink: Palit korten ska väl vara extremt tysta och rätt så svala ändå?

Har mer att göra med fläktlösningen än företaget skulle jag säga.

Hade ett Palit GTX 670 för några år sedan som hade en radialfläkt som lät som faen.

Tror inte att deras Dual-lösning är den bästa heller (är väl medelmåttig), dock så har jag hört mycket gott om deras Super Jetstream-lösning.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Länge varit sugen på robot dammsugare.

Någon här som kan något om dessa? Vad ska man kika efter? Är denna något att ha?

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_irobot-roomba-865-robot...

Xiaomi robot verkar många gilla.
Kolla upp lite reviews på den
https://www.aliexpress.com/store/product/Original-XIAOMI-MI-R...

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Julin:

Ett tips ni som är strået ifrån att köpa LGs OLED. KÖP DEN NU!
Men gör det via en butik som har prisgaranti och få tillbaka pengar på fredag om de skulle mot all förmodan gå ner i pris.
Ni gör en jävligt bra affär och den kan bara bli bättre.
Butikerna säger i 99% av fallen nej till att inte dra prisgaranti mot en nätbutik men hota med att lämna tillbaka den, för du har fortfarande ångerrätt och säg att du beställer den istället.
Värt att prova för en sådan pjäs till TV.

Men alla problem med inbränningar som rapporteras över allt? Bara att Googla på det, eller gör en snabbsökning på Youtube så finns det mängder med klipp på det.

Hittade detta bara för ett exempel, startar Fifa 17, gula tröjjan sitter kvar redan efter 30s, är väl ifrån ghosting eller vad det kallas, men känns som risken är ganska överhängande med denna panel?

https://www.youtube.com/watch?v=_LCOuA9Zzjc&feature=youtu.be

tankar om detta?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag hade ett Palit 1060 Super Jet Stream och kan inget annat än att rekommendera kort med den kylningen. Mycket tyst och bra!

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PsychedelicZ:

Har någon hittat en bra 70" 4k UHD TV någonstans?
Duger 65"?

Ska inte kosta mer än 10000:-

Hittar inget

Finns en 65” i shopen just nu. Begagnad men funkar nog ändå.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dekkan:

Länge varit sugen på robot dammsugare.

Någon här som kan något om dessa? Vad ska man kika efter? Är denna något att ha?

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_irobot-roomba-865-robot...

Satsa på en Neato, bättre att betala mer och den gör nytta än billigt som bara drar runt skräpet.
http://www.xn--bst-i-test-q5a.se/robotdammsugare

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

PS4 Pro 1TB + FIFA 18 ca 3471:- hos Amazon.de för de som är sugen.
https://www.amazon.de/dp/B0756HTQHJ/ref=s9_acsd_bw_wf_a_DeVGS...

Såg en del Nvidia 1080 mellan 4000-5000:- samt 1080 Ti för 6500:- på prisjakt BF deals. Nu är alla borta. O_O

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dekkan:

Länge varit sugen på robot dammsugare.

Någon här som kan något om dessa? Vad ska man kika efter? Är denna något att ha?

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_irobot-roomba-865-robot...

Slår ett slag för denna:

https://www.aliexpress.com/item/ILIFE-A6-Robotic-Vacuum-Clean...

Har föregångaren och blev oerhört positivt överraskad med tanke på både priset och hur noggrann den är.

Man startar den helt enkelt sen går man hemifrån. När du kommer hem är det svinrent och uppsamlingskärlet proppfullt med damm och skit.

Permalänk
Medlem

@MinscS2: Ja men varför skulle chipet vara sämre? Är ju samma ändå. Därav min kommentar

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3kgt:

@Dekkan:
NEJ: Och ett stort NEJ. köp ej roomba. Är robot nörd och du har idag 3 modeller att välja ifrån
Xaiomi Mi 1an eller nya 2a 3000-4000 kr från Aliexpress inom EU. äger 1an idag
Neato Botvac Connected om du har råd
Eller Samsungs nya värsting VR7000 serien.
Irobot är som Ifåne.ligger 10 år efter i utvecklingen men säljer bäst i Sverige!

OK, tack för det. I så fall Xaiomi inte lust att lägga för mycket egentligen.

Skrivet av RVX:

När det gäller robotdammsugare så brukar Neato rekommenderas, och jag kan intyga, föräldrarna har en D85 sen förra året och den presterar fenomenalt.
Hittar hem i 99% av fallen, är kanske mindre än 1/200ggr som den missbedömmer batteriet som är kvar och då stannar typ 1m från eller nåt och piper. Aldrig att den fastnar eller åker vilse.
Har aldrig provat iRobot men jag har också hört mycket dåligt om dom. Sen har också neato i det här fallet fördelen att den kommer åt hörnen betydligt bättre, pga utformningen.
En laddning ger ungefär 1h 45 min städning, hur detta är ställt mot andra vet jag inte, men det räcker gott och väl tycker jag.
Dom har 2 hundar hemma som fäller för fullt och den sveper upp allt, verkligen allt. Beroende på vilken hund man har ska man dock vara beredd på att en sån här städhjälp kan bli utskälld till och från, första gången den startade upp hemma inspekterade den ena hunden (andra kom i somras) lite snabbt vad det var för nyinflyttad person som bosatt sig. Nosade lite snabbt på den och ignorerade sen den, det funkade galant ända tills den dagen då den vägrade flytta sig när den kom körandes. Svansen fastnade för nån sekund eller 2 i maskinen och hon skall högt och tydligt!
Förra hunden vi hade så hade dom föregångaren till denna, hon tvärvägrade sonika att flytta sig när han kom, så det slutade alltid med att roboten körde runt "konturerna" av kroppen på henne och dammsög
Såg lika roligt ut varje gång

Skulle skaffa en själv omgående om det inte vore för att jag bor i en liten 1:a på 45m² och riktigt så svårt att städa är det inte

Skickades från m.sweclockers.com

Haha Har en tyskspets, den jag har som bild. Tror han skulle skälla på den rätt bra. Den får gå på dagarna när ingen är hemma.

Skrivet av upf:

Xiaomi robot verkar många gilla.
Kolla upp lite reviews på den
https://www.aliexpress.com/store/product/Original-XIAOMI-MI-R...

Ser det! Fanns billigt på Wish också 2700~

Skrivet av Stefflo:

Satsa på en Neato, bättre att betala mer och den gör nytta än billigt som bara drar runt skräpet.
http://www.xn--bst-i-test-q5a.se/robotdammsugare

Kollar man omdömen på nätet på de som är rankade bäst i test så hittar jag mycket dåligt. Vet ej om jag blev något klokare av den. Neato kostar lite för mycket.

Skrivet av bulybasha:

Slår ett slag för denna:

https://www.aliexpress.com/item/ILIFE-A6-Robotic-Vacuum-Clean...

Har föregångaren och blev oerhört positivt överraskad med tanke på både priset och hur noggrann den är.

Man startar den helt enkelt sen går man hemifrån. När du kommer hem är det svinrent och uppsamlingskärlet proppfullt med damm och skit.

Fasen.. Blev inte klokare av dessa inlägg. Stort utbud.. Haha, tack för tipset!

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Skrivet av twonkey:

hoppas på define R5 fler saker som skulle tömma plånboken är nog Sonos och Philips Hue

du kanske har fått svar tiigare men den finns hos Inet för 799kr i svart nu.

knaaark, jag väntade också på Define R5, men denna gång vill jag inte ha svart (passar inte i detta rum) och kampanjen gäler endast svart :'(

Visa signatur

Asus WS X299 SAGE/10G | i9-10980XE | 6700XT | Samsung G9 | Dark Power Pro P8 900W | Define R5 Limited Gold | WD Black SN750 1TB NVMe | 8x Micron M500 960GB RAID 0

Asus Rampage IV | Xeon E5 1680 V2 | 64GB 1866MHz | GTX 980 Ti | NEC MultiSync FE2111SB (CRT) | Fractal Edison 750W | Define R2 | Liteon 512GB NVMe | 4x Micron M500 960GB RAID 0