Gigabyte introducerar tangentbordet Aorus K9 Optical

Permalänk
Melding Plague

Gigabyte introducerar tangentbordet Aorus K9 Optical

Mekaniska brytare i all ära, men nu avtäcker Gigabyte tangentbordet Aorus K9 Optical med optiska brytare. Paradnumren stavas lång hållbarhet och vattenresistens.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Är inte marknaden för tangentbord mättat ännu?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk

Omg (Vattentest)
https://www.youtube.com/watch?v=nonzj7FTmQk

Ser framför mig hur jag ligger i badkaret med tangentbordet flytandes på ytan medan jag surfar på sweclockers

Permalänk
Medlem

Stilrent, snyggt.
Minus för saknaden av programmerbara knappar samt att det saknas display för applets.

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Är inte marknaden för tangentbord mättat ännu?

De satsar väl på att ha så mycket produkter som möjligt i Aorus serien så att de kan få kunder som köpt deras grafikkort att tänka "kanske ska skaffa ett tangentbord som matchar grafikkortet, och efter det en skärm sedan en mus"

Folk som köpt ex en Mac dator lider ju större risk att köpa ett apple tangentbord än en som köpt en Hp dator, för man kör gärna samma tillverkare.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Känner igen detta, undrar var jag sett samma koncept förr?
https://www.sweclockers.com/testpilot/23232-testpilot-tesoro-...

Permalänk
Medlem

Blir det en recension?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Dr.Mabuse:

Är inte marknaden för tangentbord mättat ännu?

Alltså, det finns ju bara wooting som använder flaretech bryare, så skulle inte påstå det.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Avstängd

Ruggigt ful logga.

Permalänk
Skrivet av huttala:

Känner igen detta, undrar var jag sett samma koncept förr?
https://www.sweclockers.com/testpilot/23232-testpilot-tesoro-...

Knappast samma, det är ju mycket mer i stil av Wooting än någonting annat: https://www.sweclockers.com/test/24106-wooting-one-premium

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Bloodstainer:

Knappast samma, det är ju mycket mer i stil av Wooting än någonting annat: https://www.sweclockers.com/test/24106-wooting-one-premium

Nu tänkte jag på vattenresistens och optiska brytare. Missade att de var Flaretech och därmed "analog" läsning av nedtrycken.

Permalänk
Skrivet av huttala:

Nu tänkte jag på vattenresistens och optiska brytare. Missade att de var Flaretech och därmed "analog" läsning av nedtrycken.

Tesoro-brädan använder väl dock mer som vanliga brytare? Eller har de gjort någon variant av en Flaretech kopia? Tycker det är bra att vi har konkurrens på marknaden, Razer, Tesoro, Corsair, Logitech, Motospeed och Steelseries har allt för stor andel

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Bloodstainer:

Tesoro-brädan använder väl dock mer som vanliga brytare? Eller har de gjort någon variant av en Flaretech kopia? Tycker det är bra att vi har konkurrens på marknaden, Razer, Tesoro, Corsair, Logitech, Motospeed och Steelseries har allt för stor andel

Det är optiska brytare som fysiskt sett ser likadana ut som Flaretech, däremot hade de inte analogt nedtryck som Wooting har. Inte när jag testade brädan iaf, det kanske går att fixa via mjukvara dock.

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja veta vilka varianter på brytare som tangentbordet kommer med. Det kom linjära och klickiga med Wooting One, och Adomax hade också visat en "svart" och en "brun" variant på Computex 2015.

Tesoros brytare tror jag kommer från Gateron, även om det står Tesoro på dem.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Föredetting
Skrivet av iguanodon:

Det riktigt underhållande är att de hade två på Computex. Det första pajade efter en stunds kontakt med vatten.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Skrivet av huttala:

Det är optiska brytare som fysiskt sett ser likadana ut som Flaretech, däremot hade de inte analogt nedtryck som Wooting har. Inte när jag testade brädan iaf, det kanske går att fixa via mjukvara dock.

Jaha, men då känns de ju inte alls lika trevliga. Hela konceptet med Wootings bräda var ju just den "analoga" kontrollen.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodstainer:

Alltså, det finns ju bara wooting som använder flaretech bryare, så skulle inte påstå det.

För mig så är ett tangentbord ett tangentbord. Har och har haft alla klassiska varianter och jag skriver/spelar mestdels lika illa/bra på samtliga i slutändan oavsett.
Tror inte jag skulle Sitta och tänka ”oh vad sköna nedslag, vilken taktil känsla” vid varje nedslag direkt ens vid en blindtest.... men det är ju jag det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodstainer:

Alltså, det finns ju bara wooting som använder flaretech bryare, så skulle inte påstå det.

Zowie Celeritas II smög sig in under radarn in i svenska butiker och den har också Flaretech-brytare.

Full storlek med numerisk del, bara röd bakgrundsbelysning och ingen vattenbeständighet eller analog avkänning. Kostar 1390 kr i de flesta butiker just nu.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.