Neverwinter Nights: Enhanced Edition avtäckt – nyutgåva med uppdaterad grafik

Permalänk
Melding Plague

Neverwinter Nights: Enhanced Edition avtäckt – nyutgåva med uppdaterad grafik

Lanseringen av Planescape: Torment Enhanced Edition följs nu upp av ännu en nyutgåva från samma utvecklare. Denna gång handlar det om rollspelet Neverwinter Nights från 2002.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Fan vad timmar man lagt på orginal spelet med geforce 3

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Medlem

Fantastiskt roligt spel, ska bli kul att köra igen.

Permalänk
Medlem

Har tänkt ett tag att NVN skulle man vilja spela om och så kommer detta! vilka minnen från det spelet samt alla 311 exp.

Permalänk
Medlem

Skulle vilja att dom gör samma med Diablo2 .Spelet är 100 ggr bättre en 3 an

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Medlem

Min analys säger tvärsäkert att 200:- är för billigt!

Permalänk
Medlem

Aldrig spelat, hade fullt upp med everquest under denna era, så man har missat ett par klassiker.

Får ta igen det nu

Visa signatur

Core i7 6700K | Asus Prime Z270-A | Enermax ETS-T40 | Corsair Vengeance 16GB @3000Mhz | 275GB Crucial MX300 | 1TB WD Blue 7200RPM | Define C | Corsair RM650x | Asus VG278H 1080p @60Hz | Nvidia RTX 2070 Super

Permalänk
Medlem

För många spel i min backlog just nu. Detta får dock prio

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

Neverwinter Nights 2 var mycket bättre tyckte jag själv, hade för sin tid väldigt intressanta karaktärer

Permalänk
Medlem

ÅÅååh, YES!

Men, backloggen är liiiite för stor. Nåja, det här är ett spel som måste få högprio.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Inaktiv

Kanske måste bli en vända till genom detta mästerverk skapat av ett BioWare på sin absoluta topp. Är nog fortfarande det bästa multiplayer RPG som släpps.

Undrade alltid varför de inte gjorde uppföljaren själv utan gav bort det till Obsidian som producerade en flopp och sedan gick spelserien i graven.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Spelet var ju inte vackert när det kom och ser ännu värre ut nu för tiden, ska bli intressant om de grafiska tilläggen gör någon större skillnad.

Neverwinter Nights spelar man främst för user content så om de fungerar samt att de går att skapa nytt så har spelet mycket på att tjäna.

Skulle dock vara mer intressant att se hur ett modern version på konceptet med ett verktyg att skapa egna rollspel skulle se ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boggus:

Spelet var ju inte vackert när det kom och ser ännu värre ut nu för tiden, ska bli intressant om de grafiska tilläggen gör någon större skillnad.

Finns ju en video ovanför artikeln så det kan du se redan nu.

Visa signatur

Post-and-run foruming
GeForce GTX 1070 ;~; Intel 4790k ;~; ASUS Z97M-PLUS ;~; Cooler Master Hyper 212 EVO ;~; ADATA 16GB 1600MHz RAM ;~; 840 EVO 500GB + 1TB WD Blue + 4TB WD Green ;~; Seasonic Platinum 660w ;~; Fractal Design Define Mini ;~; G910 "Orion Spark" ;~; U2415 x2 ;~;

Permalänk
Medlem

Yes!! Underbart spel när det begav sig. Hoppas det ser märkbart bättre ut grafisk. Startade Upp det för nåt år sen och det gick inte att spela så fult det hade blivit.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har menat att spela det ett bra tag! Hoppas de bygger till Linux likt deras andra releases.

Permalänk
Medlem

Ännu ett givet köp då, bästa som fanns var ju Baldur's Gate, Planescape Torment och Neverwinter Nights...

Undrar om någon hade tänkt att återuppliva deras föregångare, all hail the draconians!

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Digital fyndjägare

Säger bara... yeahhhaaaa...

Blir ett givet köp framöver...

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk

Åh ge mig en uppdaterad version av Neverwinter Nights 2 också! Älskade men gud så buggigt. Orkade aldrig köra klart på grund av det. Ska nog köra Mask of the Betrayer dock. Hört den expansionen ska vara ännu bättre än vanliga NWN2

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem
Skrivet av ottoblom:

Skulle vilja att dom gör samma med Diablo2 .Spelet är 100 ggr bättre en 3 an

Det är ju på gång ?

Permalänk
Medlem

Fan vad trevligt. Satt och funderade på om jag skulle ta och lira igenom NWN för bara några dagar sedan. Kanske värt att invänta detta då?

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Herregud .. dessa tidiga 3D-spel har verkligen inte åldrats lika bra som t ex Baldurs Gate. Även om spelets handling vore bra kan jag inte ta den där grafiken på allvar .. Sorry :/

Visa signatur

Dator: Fractal Design 650w modulär - Piledriver FX8350 + Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2 - 4x2 gb Corsair Dominator 1866 mhz 9-9-9-24 - 1x 500 gb sataII, 1x640 Western Black Caviar, 1x Crucial m4 128 GB SSD - Fireface UCX (ljudkort) - SAPPHIRE Radeon HD7870GHZ (överclockat) - ASUS någonting lite över medelklass, 3 st 120mm chassifläktar Windows 8.1 x64

Permalänk
Medlem

Givet köp. När bioware var kungar på rpg <3

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Inaktiv

Precis påbörjat en Warlock med fet potential i Tvåan, mitt RPG sug är aldrig mättat! - http://nwn2db.com/build/?86294 - användt denna som bas, jävligt kul och ganska OP. En rolig build, ett tips!

Såg inte så mycket nytt i Videon...är väl mest bättre kompabilitet med moderna OS kan jag tänka mig, men var tyst och ta mina pengar

Permalänk
Medlem
Skrivet av ottoblom:

Skulle vilja att dom gör samma med Diablo2 .Spelet är 100 ggr bättre en 3 an

https://m.fz.se/nyhet/272890-diablo-ii-remaster-det-kan-bli-s...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

"Go, stay it matter not for I am Klauth the eternal"

Permalänk
Medlem

NWN 1 var riktigt bra på den tiden, spelade det i säkert tio år i coop. Såg dock inga nämnvärda grafiska skillnader i klippet ovan, eller om man minns det bättre än det var?! NWN 2 kan dom skippa, riktigt kasst var det...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon285333:

påbörjat en Warlock med fet potential i Tvåan,

HAHAHAHAHAHA

Hur mycket rymmer han?

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Avstängd

Aaah... Aldrigvinter Nätter

Skrivet av danedi:

HAHAHAHAHAHA

Hur mycket rymmer han?

Hela två RPG-7'or!

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSlicker:

Finns ju en video ovanför artikeln så det kan du se redan nu.

Kommer inte ihåg exakt hur det såg ut, men är videon från den gamla versionen ??
Ser inte speciellt moderniserat eller polerat ut... hoppas det blir bättre än videon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hwasser:

Herregud .. dessa tidiga 3D-spel har verkligen inte åldrats lika bra som t ex Baldurs Gate. Även om spelets handling vore bra kan jag inte ta den där grafiken på allvar .. Sorry :/

Håller med. Gamla 2D-spel från 90-talet ser fortfarande helt OK ut men 3D-spelen före typ 2006 ser helt bedrövliga ut. Lågupplösta suddiga texturer, extremt kantiga och odetaljerade 3d-modeller (eller bara 2D-sprites som skalas och roteras), platt tråkig ljussättning o.s.v.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD