Råkade radera alla mail! Få tillbaks dem? Akut!

Permalänk
Medlem

Råkade radera alla mail! Få tillbaks dem? Akut!

Hej nu idag på eftermiddagen hände en grej. Jag satt och rensade i datorn och senare under dan när jag skulle öppna min telia.com mail via ett av outlooks program. Då insåg jag att allt vart borta helt putsväck jag har inte varit inne och raderat något i mappen som jag minns.. Så nu står jag här och undrar hur jag ska köra.. (obs har kollat igenom hela papperskorgen utan resultat) dock har jag inte tömt den på några år. Jag tror att jag har kvar filerna bara att jag inte kan hitta dem liksom, det är svårt att förklara. Hur som helst kan någon hjälpa mig????

EDIT: det e outlook .pst och .ost filer om det hjälper?

Visa signatur

Intel Core I7 6700 , Gtx 1060 6Gb , ASUS Z170I PRO GAMING, Corsair 16GB DDR4 2133MHz

Permalänk
Skrivet av Jooffee:

Hej nu idag på eftermiddagen hände en grej. Jag satt och rensade i datorn och senare under dan när jag skulle öppna min telia.com mail via ett av outlooks program. Då insåg jag att allt vart borta helt putsväck jag har inte varit inne och raderat något i mappen som jag minns.. Så nu står jag här och undrar hur jag ska köra.. (obs har kollat igenom hela papperskorgen utan resultat) dock har jag inte tömt den på några år. Jag tror att jag har kvar filerna bara att jag inte kan hitta dem liksom, det är svårt att förklara. Hur som helst kan någon hjälpa mig????

EDIT: det e outlook .pst och .ost filer om det hjälper?

okej.. första saken använd INTE datorn!

för att kanske få tillbaka nånting så behöver du en annan dator, du plockar ut hårddisken ur dator1 (den med mailen)
i dator2 så installerar du ett program recurva https://www.piriform.com/recuva..
koppla dator1 hårddisk till dator2 & scanna med recurva efter .pst och .ost filer.

återkom om du hittar något.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Rekordmedlem

Har du tur är de kvar på servern, logga in på den frän en annan dator och kolla, annars får du prova en filrecovery på din dator

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@Grönahunden: okej tack ska göra så och återkommer med svar!

Visa signatur

Intel Core I7 6700 , Gtx 1060 6Gb , ASUS Z170I PRO GAMING, Corsair 16GB DDR4 2133MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jooffee:

@Grönahunden: okej tack ska göra så och återkommer med svar!

På min jobbmail så kan jag komma åt mail jag raderat på office365 ett bra tag efter att jag raderat dem från min outlook på datorn. Om du har möjlighet att kolla där så kanske du har tur!

Visa signatur

AMD Barton Xp 2400+ Mobile @ 2680 mhz!Sapphire Radeon 9800 pro @ orginal, TwinMos Winbond 2x256, 250 Gb WD S-ata, 120 gb Maxtor, Seagate 200 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jooffee:

Hej nu idag på eftermiddagen hände en grej. Jag satt och rensade i datorn och senare under dan när jag skulle öppna min telia.com mail via ett av outlooks program. Då insåg jag att allt vart borta helt putsväck jag har inte varit inne och raderat något i mappen som jag minns.. Så nu står jag här och undrar hur jag ska köra.. (obs har kollat igenom hela papperskorgen utan resultat) dock har jag inte tömt den på några år. Jag tror att jag har kvar filerna bara att jag inte kan hitta dem liksom, det är svårt att förklara. Hur som helst kan någon hjälpa mig????

EDIT: det e outlook .pst och .ost filer om det hjälper?

Hmm telia.com de har ju pop3 mail = du e körd om inte recoveryprogrammen kan hitta .pst-filen. Du btw du har en restore funktion i outlook (iaf i de versionerna jag arbetat med) minns inte exakt vart men i någon menyn så kan du "återställa ..nånting.." funkar om man tar bort mail/mappar. Har du tur så kolla även där .pst-filen legat, har du tur så kan du iaf ha en arkiverad fil där också. Dock innehåller inte den alla mailen.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

@fragwolf: Aa jag tror jag sett den funktionen men jag har liksom vatir inne i filerna och råkat kladda något inget som man liksom gör via outlook programet.

Visa signatur

Intel Core I7 6700 , Gtx 1060 6Gb , ASUS Z170I PRO GAMING, Corsair 16GB DDR4 2133MHz

Permalänk
Medlem

@Nudel: Kollade hittade inte något som oturs var.

Visa signatur

Intel Core I7 6700 , Gtx 1060 6Gb , ASUS Z170I PRO GAMING, Corsair 16GB DDR4 2133MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jooffee:

@Nydell: Kollade hittade inte något som oturs var.

Så du har mao raderat pst-filen i utforskaren typ då? Då e det kört om det pop-mail hos telia vilket det ska vara. Farsan har nämligen samma och det var pop. Gick att ändra till imap dock men bara 200 MB utrymme eller dylikt så det funkade inte så bra.

Visa signatur

.

Permalänk
Hedersmedlem

@Jooffee: Om inget annat fungerar har Telia en Webmailsservice där du kan logga in och läsa alla mejl som är kvar på deras server, jag tror det är de senaste 30 dagarna men jag är inte säker.
https://webmail.telia.com/cp/index.jsp

Permalänk
Medlem

@Jooffee: Har du förlorat viktig e-post? Vi tar en säkerhetskopia av din telia.com-adress varje dygn som sedan sparas i 21 dagar. Om du har blivit av med viktiga e-postmeddelanden, mappar eller kontakter så har vi möjlighet att återskapa materialet.

Telia Premiumsupport kan hjälpa dig med de flesta tekniska ärenden, oavsett om det gäller din dator eller andra uppkopplade prylar. Premiumsupporten tar vid där vår vanliga kundtjänst slutar, vi hjälper dig med tjänster och produkter som inte kommer från Telia. Ring oss så får du den IT-support du behöver.

Pris 19 kr/min, max 449 kr/ärende, Länk https://www.telia.se/privat/bredband/premiumsupport

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem

Gör som @Jooffee säger, du har en kopia av allt i din outlookmail, orginalen på alla dina mejl SKA ligga på telias servrar på deras webmail.
Logga in med mejladress och lösen på https://webmail.telia.com/cp/index.jsp

Så ska du hitta alla dina mejl där.
Kör telias webmail på jobbet har 3 år gamla mejl där, inga problem.

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem
Skrivet av janee:

@Jooffee: Har du förlorat viktig e-post? Vi tar en säkerhetskopia av din telia.com-adress varje dygn som sedan sparas i 21 dagar. Om du har blivit av med viktiga e-postmeddelanden, mappar eller kontakter så har vi möjlighet att återskapa materialet.

Telia Premiumsupport kan hjälpa dig med de flesta tekniska ärenden, oavsett om det gäller din dator eller andra uppkopplade prylar. Premiumsupporten tar vid där vår vanliga kundtjänst slutar, vi hjälper dig med tjänster och produkter som inte kommer från Telia. Ring oss så får du den IT-support du behöver.

Pris 19 kr/min, max 449 kr/ärende, Länk https://www.telia.se/privat/bredband/premiumsupport

Och jag som trodde man inte fick sälja saker på forumet.
Det borde inte behövas kostsam tekniskt support för att få tillbaka mail om där är backup. Bara återställ samtliga av TS mail i servern och låt de trilla in i som nya mail igen.

@Jooffee Alla mail ska ligga i en .pst fil på din C: disk, om du har tagit bort den är enklaste sättet ett recovery program som kan återskapa den, men endast tills den blivit överskriven. Tiden tickar, och för varje minut du använder datorn minskar chansen för detta.

Lärdom för nästa gång? Ha backup.

Permalänk
Medlem

Allt beror ju på om man kör POP eller IMAP

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Och jag som trodde man inte fick sälja saker på forumet.
Det borde inte behövas kostsam tekniskt support för att få tillbaka mail om där är backup. Bara återställ samtliga av TS mail i servern och låt de trilla in i som nya mail igen.

@Jooffee Alla mail ska ligga i en .pst fil på din C: disk, om du har tagit bort den är enklaste sättet ett recovery program som kan återskapa den, men endast tills den blivit överskriven. Tiden tickar, och för varje minut du använder datorn minskar chansen för detta.

Lärdom för nästa gång? Ha backup.

Jag säljer ingenting, jag postar bara info från Telia och detta skiljer inte från att länka varor på tex Prisjakt eller Inet.

Visa signatur

janee

Permalänk

Här har vi igen en tråd där någon ber om hjälp utan att ens ha pratat med den som levererar tjänsten. Det känns inte så akut om man postar på ett forum där svar kan dröja. Telia plockar fram dina mail utan något problem. Allt du skickas via deras server sparas ändå i flera år.

Permalänk
Medlem

Även om du kör pop finns ett alternativ i din klient att spara eller ta bort meddelandet från servern när det hämtas. Sparar du på servern är det i princip samma som om du hade kört imap, fast du kan eventuellt sakna skickade meddelanden.