Trolltyg i Tomteskogen på blu-ray?

Permalänk

Trolltyg i Tomteskogen på blu-ray?

Det här är nog en av forumets mer udda trådar gissar jag, men men..
Då jag är uppvuxen på 70/80-talet är jag (fortfarande) starkt beroende av "Trolltyg i Tomteskogen" som i början sändes på SVT. Givetvis har jag den på DVD men upptäckte (för sent) att den tydligen även gavs ut på blu-ray. Den är utgången överallt och den verkar inte dyka upp på tradera heller som blu-ray.
Anledningen till att jag skriver här är egentligen, nån som har några käcka tips på var jag kan hitta den?

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte Z390 M GAMING mATX | CPU: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz (Haswell) | RAM: Corsair 16GB (KIT) 3200Mhz Vengeance LPX | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 3060 12GB PHOENIX V2 (LHR) | Chassi: Fractal Design Mini | PSU: Corsair RM750X 750W v2 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Noctua NH-U12S | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, Famicom Disk System, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 14 Pro 128GB, LG OLED 55C2,

Permalänk

Är ganska säker på att den aldrig släpptes på blu-ray, utan blev bara en pre-order som sen utgick.

Blu-ray.com som brukar vara väldigt pålitliga har inget release datum för den.
http://www.blu-ray.com/movies/Gnomes-Blu-ray/49744/

Permalänk
Medlem

Jag hade den förhandsbokad, är också säker på att den aldrig släpptes. Tyvärr.

Fanns ju även en tv-serie. David the Gnome / David el gnomo (original språk Spanska).
http://www.imdb.com/title/tt0283721/

Släpptes några dvd'er men tror inte alla avsnitt finns på svenska.
Namn på dom svenska DVD släppen, kan finnas flera inte tittat på länge.

Tomtarnas äventyr i snön
Tomtarnas fantastiska resor
Tomtarnas stora äventyr
Nya äventyr i tomteskogen Del 1

Permalänk
Medlem

Jag gissar att du får exakt samma kvalitet av att skala upp DVD:n som en eventuell Bluray av en sådan gammal TV-produktion.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oRBIT2002:

Det här är nog en av forumets mer udda trådar gissar jag, men men..
Då jag är uppvuxen på 70/80-talet är jag (fortfarande) starkt beroende av "Trolltyg i Tomteskogen" som i början sändes på SVT. Givetvis har jag den på DVD men upptäckte (för sent) att den tydligen även gavs ut på blu-ray. Den är utgången överallt och den verkar inte dyka upp på tradera heller som blu-ray.
Anledningen till att jag skriver här är egentligen, nån som har några käcka tips på var jag kan hitta den?

Om det duger åt dig så ligger den på SVT play öppet arkiv.
https://www.svtplay.se/trolltyg-i-tomteskogen

Finns också på youtube.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Om det duger åt dig så ligger den på SVT play öppet arkiv.
https://www.svtplay.se/trolltyg-i-tomteskogen

Finns också på youtube.

I HD ? Antar att du läste att han redan har den på DVD.
Edit: SVT Play: "Inga avsnitt tillgängliga just nu."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alpha77:

I HD ? Antar att du läste att han redan har den på DVD.
Edit: SVT Play: "Inga avsnitt tillgängliga just nu."

Missade helt att han hade den på DVD, var väl inte vaken.
Lustigt att den inte fanns för när jag googlade i morse så fick jag upp den. De kanske ska visa den snart och tog bort pga det.

Tror inte heller att en Bluray verision är så mycket bättre då det är en gammal film. Ställ annars frågan på familjeliv.se, kanske fler som köpt den där och kan vara intresserade av att sälja.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10