PUSH Fitness tracker - Analysera din träning

Permalänk

PUSH Fitness tracker - Analysera din träning

Jag köpte en PUSH: Fitness tracker för ett tag sedan men har knappt använt den då jag har en Android-telefon och PUSH slutade stödja Android kort efter den släppts.

Det är altså ett slags armband som du spänner fast runt underarmen och kopplar till mobilen via bluetooth. Man väljer sedan vikt samt vilken övning man kör i appen typ knäböj, armhävningar, bänkpress mm. (Jag har inte så stor koll på hur många olika övningar som finns inlagda men gissningsvis runt 100 iaf.). Man trycker sedan på en knapp på armbandet när man börjar settet och när man avslutar settet. Man ser efteråt i appen hur många repetitioner du kört, på vilken vikt samt olika diagram på hastighet på varje repetition samt får rekommendationer utifrån denna data ifall man borde köra fler reps, öka/minska vikt mm. Sedan har man all sin träning loggad i appen och kan kolla utveckling mm när man vill.

PUSH Hemsida

Jag köpte den för nästan 3000:- och vill ha 1200:- vid försäljning. Betalning via swish.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Hade ju lätt velat ha den, men Android kommer före

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Kan du tänka dig att skicka bandet till göteborg? Isåfall lägger jag ett bud 1200.
Hur tycker att det har fungerat för dig i övrigt, kostar det någon abbonemangsavgift per månad t.e.x?

Permalänk
Skrivet av Kelo:

Kan du tänka dig att skicka bandet till göteborg? Isåfall lägger jag ett bud 1200.
Hur tycker att det har fungerat för dig i övrigt, kostar det någon abbonemangsavgift per månad t.e.x?

Ja jag kan skicka om du står för portot. Nej ingen abonnemangsavgift. Jag tycker att det funkade bra sist jag använde den, och jag antar att den borde funka bättre nu då jag använde mig av android-appen som inte fick speciellt mycket kärlek. Jag såg att det tillkommit en väldans massa övningar sedan jag använde den senas när jag kolla de på hemsidan.

Det är ju faktiskt ganska häftigt att få sin träning visuellt representerad i eftehand samt få lite tips om hur man kan ändra träningen beroende på dina rörelsemönster/hastighet under repetitionerna.

Jag PM:ar dig nu.