Kommer man känna skillnad om man har G-sync eller ej

Permalänk
Medlem

Kommer man känna skillnad om man har G-sync eller ej

Hej
Kör lite spel då och då (CSGO och PUBG) men inte så seriöst.
Jag använder datorn mest till videoredigering och programmering

Men har länge varit sugen att köpa en ny skärm och nu tänkte jag göra det då min mor ska få ta över min 22" skärm som jag har tillsammans med min 27" skärm.
Jag har 27" som den primära och 22" som sekundär skärm.

Eftersom jag har ett Nivida kort GTX 760 som jag är väldigt nöjd med så känns det lite onödigt att köpa ett nytt grafikkort.
Men eftersom det är Nividia så har de så klart bara stöd för G-sync och deras skärmar är rätt så dyra och eftersom man vill gärna ha en 27" som primär så sticker priset uppåt.

Tanken är att antingen köpa en G-sync skärm eller köpa en freesync skärm och köra på som vanligt tills det är dags att köpa en ny dator och då köpa en AMD grafikkort.

Frågan är då om jag ska köpa en G-sync skärm eller ej då de verkar inte gå ner i pris och om jag inte köper kommer jag då missa en slags WOW känsla att inte skaffa en G-sync skärm.

Permalänk

köpte en g-sync skärm med samma specs som jag har idag på skärmen (förutom g-sync då)
144hz 1080p o 24"
lämnade tillbaks dagen efter
Såg ingen skillnad över huvud taget
Hänger dock på resterande hårdvara.

Linus har gjort en bra video om g-sync
https://www.youtube.com/watch?v=fghQh0Y4oA4

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hassel fd Jompenleet:

köpte en g-sync skärm med samma specs som jag har idag på skärmen (förutom g-sync då)
144hz 1080p o 24"
lämnade tillbaks dagen efter
Såg ingen skillnad över huvud taget.

Intressant, många säger ju att det är som dag och natt. Hur mycket FPS har du på de spel du testade?

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte testat det själv men är inte tanken bakom G-sync att det förbättrar upplevelsen när inte resten av datorn hänger med dvs vid lägre fps (typ mindre än 100) men andra ord spel som man kör i 300 fps så märks det inte någon skillnad.

Kanske har missförstått det hela dock.