43" TV-inköp – Vad är det som gäller?

Permalänk
Jubileumsmästare

43" TV-inköp – Vad är det som gäller?

TV:n ska främst användas för Netflix, Youtube och andra liknande saker.
Har kollat en del på Panasonics TX-40EX613E, men har samtidigt ingen aning om huruvida man blir blåst eller inte.

Har inga direkta superkrav, men jag vill givetvis få ut så mycket valuta som möjligt för min budget, som ligger på cirka
7 000kr.

Hur står den sig t.ex. mot LG 43UJ670V?

Permalänk

7000 kr för en 43 tums? du får betydligt mer tv för den budgeten ju..o med BF inkommande kan du nog göra ett kanonklipp me ju,sett 4k 55 tummare nu för 6900kr så.håll du koll i dagarna o fredag e mitt tips

Visa signatur

MSI MPG Z490 GAMING CARBON WIFI | Intel Core i9 10850K@5.0 Ghz | LIAN-LI GALAHAD AIO 360 | Corsair DDR4 3600MHz CL18 Vengeance RGB PRO 32Gb | MSI Geforce RTX 2080 Super Gaming Trio | Samsung 970 PRO 500GB M.2 | Acer Predator X34P

Permalänk
Jubileumsmästare

@ARAGON_GVD: Ja, jag såg att LG-modellen fanns i 49" för samma pris. Det lockar visserligen, men lägenheten och möbleringen varken tillåter eller kräver en större skärm.

Permalänk
Avstängd

du kan fråga på minhembio.com

Permalänk
Jubileumsmästare

@JSvanberg: Inte bättre där, dessvärre. Jag vet ju att det sitter kunnigt folk här med
Kanske är beredd att gå upp till en 49-tummare, om prisvärdheten är riktigt bra.

Törs man rådfråga @Laxpudding ?

Permalänk
Medlem

Framförallt så cashar du den och uppger ett helt annat namn än ditt eget i kassan

Permalänk
Medlem

Verkar ok sett till priset: https://www.webhallen.com/se-sv/ljud_och_bild/277220-philips_...
Dock har Philips sen tidigare haft problem med mjukvaran i sina tv-apparater, kanske de ha blivit bättre på de senaste 2 åren? annars när det väl fungerar brukar de ha ok bild sett till det man betalar.

Philips medelklass tv inom serie 6 dock inget android tv men det vill man väl ha extern box för ändå vad jag förstått samma panel som 6262 samt 6400 serien. Rätta mig om jag har fel.

Dock kan jag säga att Panasonicen du länkar till är bra har en bekant som har 49tums utgåvan av den.
Sitter själv med en Panasonic dock fullhd 40tummare CS520 tycker de levererar väldigt bra bild.
Kan nästan med säkerhet säga att bilden hos Panasonic är strået vassare än både Philipsen och LG.
Dock så Verkar Panasonicen ligga på gamla My Home Screen 2 som inte är nån höjdare vad det gäller smart tv har själv my home screen i min Panasonic tx-40cs520 visst den är snabb men enbart Netflix som är användbar.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Bildexpert 📺

@Henrik11: Enligt https://www.displayspecifications.com/en/brand/2d8e4

är 40-tummaren av Panasonic EX613 en VA-panel. LG UJ6 är givetvis en IPS-panel. Så det handlar om vad du prioriterar för egenskap, VA eller IPS? Båda är på "good enough"-nivå.

Permalänk
Jubileumsmästare

Tänkte bara uppdatera tråden ifall någon befinner sig i samma sits som jag gjorde.

Jag slog till på en Sony Bravia KD-43XE8005 för 7 490 kr och tycker att jag fick bra valuta för pengarna. Skärmen rankades ovanför "good enough"-nivån i Ytterbergs guide.

Hade givetvis föredragit en med bättre HDR-möjligheter, men då får man antingen vänta till nästa år, eller lägga ut i alla fall 10 000, om inte mer. Jag är hursomhelst riktigt nöjd med mitt köp.