Permalänk

MSI vs LENOVO

Hej!

Tänkte köpa mig en laptop nu, har haft stationär men jag gillar att kunna ta med mig datorn överallt.
Jag spanar på dessa två:

Lenovo y720

MSI Gl72VR

Dem har rätt lika specs och priset är samma nu under black friday, vad som får mig att luta lite mot msi är att den har en 1tbs HDD i sig redan plus 128gbs SSD. Lenovon har bara SSD (med utrymme för en HDD tror jag).

Lenovon har jag läst om och den har fått bra recensioner, men hittar inget om msi:n på internet vilket gör mig tveksam, därför undrar jag nu om någon här har någon erfarenhet av dessa och kan putta mig i rätt riktning?

Tack på förhand

Permalänk
Hedersmedlem

Tänk på att den Lenovon är 15,6" och MSIn 17,3".

Lenovon har 256GB SSD utan HDD och bara 8GB RAM vilket jag tycker är lite lite för en speldator. Däremot har den IPS-skärm vilket jag, efter några år på en skräpig TN-skärm på min bärbara, skulle betala dyrt för. Att sätta in HDD och extra RAM kostar om du skulle vilja det i framtiden.

MSIn har som du säger 128GB SSD + 1TB HDD och 16GB RAM. Däremot står det ingenstans något om skärmen vilket får mig att tro att det är en TN. Du får så klart plats med mindre saker på SSDn men mer saker totalt. Totalt skulle jag nog tycka MSIn är ett lite bättre köp.

Permalänk
Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Skrivet av Andreaz1:

Tänk på att den Lenovon är 15,6" och MSIn 17,3".

Lenovon har 256GB SSD utan HDD och bara 8GB RAM vilket jag tycker är lite lite för en speldator. Däremot har den IPS-skärm vilket jag, efter några år på en skräpig TN-skärm på min bärbara, skulle betala dyrt för. Att sätta in HDD och extra RAM kostar om du skulle vilja det i framtiden.

MSIn har som du säger 128GB SSD + 1TB HDD och 16GB RAM. Däremot står det ingenstans något om skärmen vilket får mig att tro att det är en TN. Du får så klart plats med mindre saker på SSDn men mer saker totalt. Totalt skulle jag nog tycka MSIn är ett lite bättre köp.

Ja, sen så har många skrivit att Lenovons skärm är den största nackdelen, att färgerna är kalla och ljusstyrkan inte är så bra, så ja, MSIn lockar mest nu. Blir bara så tveksam över att där inte finns något skrivit om MSIn, känns konstigt.