Permalänk

Nyinflyttad, behöver tv!

Hej gott folk,

Jag ska precis flytta in i min nyköpta lägenhet och tänkte kolla med er vad ni tycker och tänker om vad man ska köpa.

Jag tittar inte så värst mycket på tv, om jag tittar på tv så är det serier, netflix/hbo som jag tittar på.
Jag kikade på en OLED tv men känner väl spontant att det är lite overkill att köpa en så pass dyr tv när man inte är så mycket vid tvn. (hur fin bild de än må vara)

Så frågan är väl vad ni tycker jag satsa på och vilken modell jag ska leta efter?

Tack på förhand!

Permalänk
Avstängd

Hur stor TV behöver du?
Vad har du för budget?

Jag har en 65" Samsung 7005 som jag är väldigt nöjd med. Har förra modellen.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk

@stefflo: Då jag inte satsar på OLED så tänkte jag att någon helt ok LEDtv på 55tum skulle fungera.
Tänker mig spannet 5500-7500. Kanske går att hitta något på rean.

Permalänk
Medlem

@Henken123
Jag skulle köpt en Samsung tv, gillar deras design och även deras ui är helt okej, sökte lite snabbt på samsung i din prisklass
https://www.prisjakt.nu/tema/black-friday?category=107&sort=r...

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tagit bort ohjälpsamma off topic-inlägg.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

@Henken123:
Har du kollat på tomas tv-köps guider som swec la upp igår ?
Där finns massor med matnyttig info

Permalänk

@Cadtekniker: Det ska jag kika på! Tack

Permalänk

@bärplockaren: schysst, Någon modell som du skulle föreslå specifikt?

Permalänk
Visa signatur

CCNP R&S

Permalänk
Medlem

@Henken123
Nu är jag är inte sten hemma när de kommer till tv men då dessa är ur samma år gång borde de inte vara några större skillnader i hård/mjukvara, men av dessa hade jag gått på 55" (har idag en 48" och det börjar kännas litet).

Men kolla även upp den tvn du tänkt köpa så den uppfyller dina krav med hdmi utgångar o.s.v.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc