Windows platta problem touch

Permalänk

Windows platta problem touch

Har en Lamina T-801B.Nord som jag uppdaterat till Windows 10 Fall Creators update vers 1709. OS 16299.19

Om jag har Strömkabeln i så fungerar touchen, drar jag av den så funkar inte touchen.

Har provat att återställa plattan som ny utan framgång. Surfplatte läget har jag aktiverat.

Några förslag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av haloguilty:

Har en Lamina T-801B.Nord som jag uppdaterat till Windows 10 Fall Creators update vers 1709. OS 16299.19

Om jag har Strömkabeln i så fungerar touchen, drar jag av den så funkar inte touchen.

Har provat att återställa plattan som ny utan framgång. Surfplatte läget har jag aktiverat.

Några förslag?

Nu har jag ingen Windowsplatta, men tycker det låter som någon energi-inställning kolla energi alternativen..

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Skrivet av ggustavsson:

Nu har jag ingen Windowsplatta, men tycker det låter som någon energi-inställning kolla energi alternativen..

Kollat men tyvärr inte hittat något konstigt. Skillnaden från innan uppdateringen är att när man skulle logga in så syntes inloggningsrutan. Efter uppdateringen så syns även en muspekare som försvinner så fort man rör displayen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av haloguilty:

Kollat men tyvärr inte hittat något konstigt. Skillnaden från innan uppdateringen är att när man skulle logga in så syntes inloggningsrutan. Efter uppdateringen så syns även en muspekare som försvinner så fort man rör displayen.

Skickades från m.sweclockers.com

Såg själv att efter fall uppdateringen så hade energialternativen förändrats lite, tex var det bara en profil kvar "balanserat" de två övriga hög prestanda och energisparläge var borta och man fick aktivera dessa manuellt först..

Vad händer om du anger Hög prestanda även för batteridrift?

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Skrivet av ggustavsson:

Såg själv att efter fall uppdateringen så hade energialternativen förändrats lite, tex var det bara en profil kvar "balanserat" de två övriga hög prestanda och energisparläge var borta och man fick aktivera dessa manuellt först..

Vad händer om du anger Hög prestanda även för batteridrift?

Var hittar du alternativet hög prestanda?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av haloguilty:

Var hittar du alternativet hög prestanda?

Skickades från m.sweclockers.com

Högerklicka på batterisymbolen nere till höger välj energialternativ, om inte hög prestanda finns med, så välj till vänster skapa ett energishema, efter att det är gjort och valt, så klicka på ändra shemainställningar + på nästa skärm välj ändra avancerade inställningar, och gå igenom alla så de står som du vill ha de..

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Skrivet av ggustavsson:

Högerklicka på batterisymbolen nere till höger välj energialternativ, om inte hög prestanda finns med, så välj till vänster skapa ett energishema, efter att det är gjort och valt, så klicka på ändra shemainställningar + på nästa skärm välj ändra avancerade inställningar, och gå igenom alla så de står som du vill ha de..

Har varit där och provat runt med ett ett schema dock utan framgång hur jag än gör😣

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av haloguilty:

Har en Lamina T-801B.Nord som jag uppdaterat till Windows 10 Fall Creators update vers 1709. OS 16299.19

Om jag har Strömkabeln i så fungerar touchen, drar jag av den så funkar inte touchen.

Har provat att återställa plattan som ny utan framgång. Surfplatte läget har jag aktiverat.

Några förslag?

Jag har samma platta och samma problem. Jag mailade deras support som snabbt svarade att de var medvetna om problemet och jobbar på en lösning.

http://www.lamina.info/contact/

Permalänk
Medlem

Och precis nyss när jag kört windows update och startat om fungera det igen

jag tror att det var något i 14 november 2017 – KB4048955 (OS-version 16299.64) som löste det, men testa gärna och återkom

Permalänk
Skrivet av cyphex:

Och precis nyss när jag kört windows update och startat om fungera det igen

jag tror att det var något i 14 november 2017 – KB4048955 (OS-version 16299.64) som löste det, men testa gärna och återkom

Körde in uppdateringen i morse och vips så fungerar allt igen.
Tack för infon!!!

Skickades från m.sweclockers.com