Permalänk

LG OLED55C7V + Apple TV 4K

Köpte en LG OLED55C7V idag och vill såklart kunna streama saker till den.

Kollade på Apple TV 4K. Någon som har Apples 4K tv, och vet om den levererar så TVn kör på maximal potential?

Haft en äldre HD-tv ett par år nu så denna blir rejäl uppgradering för min del och vill såklart också att filmerna och serierna jag strömmar på tvn ska komma i rätt kvalitet

Tack för hjälpen!

Permalänk
Bildexpert 📺

@DaHouseCat: Maximal potential får du med UHD Blu-ray och särskilt då med Dolby Vision-kodat material.

ATV 4K, klarar också Dolby Vision och givetvis 4K-material men skivmedium är fortfarande det format som ger minst kompromisser med bildkvalitet. I dagsläget är ATV 4K felkonstruerad (den försöker alltid köra HDR-signal) vilket ger problem. Jag har gått igenom det här:

https://www.99.se/artikel/10865-vi-hardtestar-apple-tv-4k/2

Detta lär ändras med ny mjukvara inom sin tid

Permalänk
Skrivet av Laxpudding:

@DaHouseCat: Maximal potential får du med UHD Blu-ray och särskilt då med Dolby Vision-kodat material.

ATV 4K, klarar också Dolby Vision och givetvis 4K-material men skivmedium är fortfarande det format som ger minst kompromisser med bildkvalitet. I dagsläget är ATV 4K felkonstruerad (den försöker alltid köra HDR-signal) vilket ger problem. Jag har gått igenom det här:

https://www.99.se/artikel/10865-vi-hardtestar-apple-tv-4k/2

Detta lär ändras med ny mjukvara inom sin tid

Tack för bra svar! Finns det något alternativ till atv 4K du hade rekommenderat som skulle funka bättre i dagsläget?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaHouseCat:

Tack för bra svar! Finns det något alternativ till atv 4K du hade rekommenderat som skulle funka bättre i dagsläget?

Skickades från m.sweclockers.com

Nvidia Shield 4K?

Permalänk
Bildexpert 📺

@DaHouseCat: Finns många alternativ och det handlar om att matcha mot dina behov. Apple TV eller något av de andra alternativen är inte automatiskt "bäst". Du kanske klarar dig utmärkt på vad som finns i TV:n.